Gå til innhold

Foreldrene mine er alkoholikere. Hva nå, med barnebarn i julen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja det er jeg helt enig i. Men jeg vil nok prøve å feire der i år. Blir de synlig beruset, drar vi og feirer ikke der til neste år. Men ja ljojaliteten til mine foreldre er fortsatt stor, vanskelig å stille dem noe ultimatum.

Takk! :)

Det er fint, jeg ville heller aldri gjort det. Klem til deg, det du har opplevd unner jeg ikke min værste fiende.

Anonymous poster hash: 3a040...8f9

Synes du det er noen motsetning med å være lojal og å stille et ultimatum? Hvis de virkelig er klar over at de har et alkoholproblem, så burde ikke dette være et problem. Ut av lojalitet for hele familien din, er det ikke i alles interesse at dette blir tatt tak i? For noen år siden var søsknene mine og jeg redd for at moren min holdt på å utvikle et alvorlig alkholproblem. Vi ble til slutt enige om å ta dette opp med henne, og selv om hun ble både sint og lei seg i utgangspunktet, innså hun at vi hadde rett, og hun tok tak i problemet og er i ettertid glad for at vi sa i fra. Jeg er klar over at situasjonen ikke er helt sammenliknbar, men jeg synes faktisk at du i denne situasjonen kan stille et krav om at alkoholen får vente til du, samboeren din og barnet ditt er dratt hjem. Ellers får de feire alene.

Anonymous poster hash: 71ba1...4c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du det er noen motsetning med å være lojal og å stille et ultimatum? Hvis de virkelig er klar over at de har et alkoholproblem, så burde ikke dette være et problem. Ut av lojalitet for hele familien din, er det ikke i alles interesse at dette blir tatt tak i? For noen år siden var søsknene mine og jeg redd for at moren min holdt på å utvikle et alvorlig alkholproblem. Vi ble til slutt enige om å ta dette opp med henne, og selv om hun ble både sint og lei seg i utgangspunktet, innså hun at vi hadde rett, og hun tok tak i problemet og er i ettertid glad for at vi sa i fra. Jeg er klar over at situasjonen ikke er helt sammenliknbar, men jeg synes faktisk at du i denne situasjonen kan stille et krav om at alkoholen får vente til du, samboeren din og barnet ditt er dratt hjem. Ellers får de feire alene.

Anonymous poster hash: 71ba1...4c2

Helt enig! Er ikke verdens undergang om dere ikke får feiret jul sammen i år, og kanskje de lærer av det og er 200% edru neste jul. Kontra at de drikker nå fordi dere "lar de drikke" og derfor drikker neste jul, og neste, og neste. Jeg hadde ikke stolt på at de holder seg edru og hadde sagt at vi sees når dere er edru uansett hvilken dag i året det er, barn skal ikke utsettes for alkoholikere.

Svigerfar er eks-alkoholiker men er periodedranker nå, altså kan sprekke men drikker da i maks et par uker og så kan han han en pause på mnd eller år. Og hadde vi fått høre i dag at han er full så hadde vi ikke dratt dit i morgen, uansett hva. Sønnen vår skal ikke omgås en full bestefar, selv om det hadde vært et engangs tilfelle, så lenge vi vet om muligheten for det på forhånd så skal det ikke skje. Han har vært edru i litt over ett år nå.

Anonymous poster hash: 6d755...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Foreldrene mine drikker begge to.

2. Julen nermer seg, jeg har en baby på under 1/2 år.

3. Ønsker svar fra dere som har vært i samme situasjon, dette er veldig vanskelig og jeg ønsker erfaringer, ikke spydige skjenneprekener.

4. Dette fordi jeg sliter veldig. Var på besøk der idag, og babyen min fikk for første gang i livet se en drita full person. Hun reagerte ikke på det som jeg merket, og jeg dro derfra raskt. Men minnene strømmer på, og jeg synes dette er veldig tungt.

Jeg lurer rett og slett på, dere som selv har oppvokst med alkoholiserte foreldre, hvaslags erfaringer og råd har dere, spesielt i forhold til julefeiring når dere selv har fått barn.

Feirer dere jul sammen? Holder de alkoholnivået lavt? Fikk de noen gang sitte barnevakt?

Hver eneste jul har det vært mye fyll, og jeg kjenner jeg gruer meg veldig til å ta med barnet og pappen til foreldrene mine, i tilfelle de går over streken.

Anonymous poster hash: 3a040...8f9

NEI!!!

Du tar ikke med ungen dit. Kommer det fram at du utsetter ungen din likavel for dette pga din feighet, så kommer jeg til å sette himmel og jord i bevegelse for å klare å spore deg opp etter ip-adr og gjøre det jeg kan for å få barnevernet på saken, for da er du pokkern meg ikke skikket til å være en mamma. Enkelt og greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...