Gå til innhold

Askepotts nøtter

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Tilbake paa jobb. Var rimelig trett da jeg vaaknet...og kunne fint bare lukket oeynene og sovet noen timer til ennaa, men skal nok klare aa holde meg vaaken! :ler:

I dag har jeg vaert veldig sunn, men jeg er veldig sulten. Drakk et lite glass grapefruktjuice, et kopp varmt vann med sitron og spiste en halv papaya til frokost. Men naa rumler det litt i magen...tror jeg skal spise tidlig lunsj i dag.

Merker magen er flatere ogsaa etter masse trim i gaar! :sjarmor: Syklet inn til byen, spiste deilig thai-mat paa en utrolig koselig restaurant og gikk og saa i butikker etterpaa. Kjopte en ny badekaape paa salg - deilig.

I dag er planen aa svoemme etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer paa om jeg skal ringe legen i dag, jeg? De har sikkert ikke faatt resultatet av blodproeven ennaa, men jeg er saa utaalmodig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ledig stilling ved Oslo-kontoret...merker jeg har veldig lyst paa den...men det er jo umulig. :sur::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ledig stilling ved Oslo-kontoret...merker jeg har veldig lyst paa den...men det er jo umulig.  :sur:  :tristbla:

Kan du ikke godsnakke litt med T...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok litt mer enn godsnakking med T foer vi flytter....han har nettopp faatt forfremmelse, saa han ser for seg aa jobbe paa det nye teamet i minst fem aar foer vi kan tenke paa aa flytte....

Noen ganger skulle jeg oenske T var norsk. :tristbla:

Men han foreslo at jeg kunne snakke med sjefen min og spoerre om jeg kunne jobbe der litt mer, siden de trenger folk, og dekke norske nyheter i tillegg til Skottland. Hadde jo vaert spennende, selv om jeg ikke synes det er saa goey aa vaere borte fra T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal ikke være lett nei. Samboeren min har flere ganger fått tilbud om å jobbe en tid i utlandet eller andre steder i Norge, men har takket nei alle gangene. Han kunne ikke tenke seg å bare se meg i helgene (for ikke å snakke om hvor stressende det er å skulle fly fram og tilbake hver uke), og selv om jeg er veldig fleksibel som student klarer jeg ikke helt å forestille meg å skulle reise til København, London eller selv Stavanger jevnlig for å være med ham.

Det ordner seg nok for dere. T har jo sagt at han er villig til å flytte til Norge etterhvert. Du trenger bare være i Skottland noen år, mens han er villig til å leve hele resten av livet i Norge. Det er ikke verst! Jeg hadde ikke flyttet permanent til et annet land i allefall, så du får være glad T ikke er meg. :ler: Ikke vær så utålmodig. Om noen år sitter du vel i ditt hjem i Norge, med en liten baby i armene og alt er perfekt, og da har du glemt alle de tankene og bekymringene du har nå. :)

(men jeg skjønner deg også, jeg kan nesten ikke vente til å bli ferdig med studiene og begynner på alt det andre vi har planlaget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt aa hoere det ikke bare er jeg som er utaalmodig, Arkana! Jeg vet jeg burde vaere mer taalmodig, og jeg har egentlig ikke noen grunn til aa klage, da jeg trives ganske godt her borte - jeg graater meg ikke i soevn av hjemlengsel akkurat!

T snakker om aa starte eget firma i Norge naar vi flytter, saa det viser jo at han tenker paa det og er innstilt paa aa flytte en gang. Men hvis jeg maser, saa faar jeg nesten motsatt effekt, saa jeg ligger litt lavt i terrenget...

Maalet er at vi flytter innen maks. 10 aar - men sikkert om minimum tre/fire aar. Saa i mellomtiden saa flyr jeg frem og tilbake! Vi skal jo til Norge allerede i februar, og deretter i paasken. Hovedsommerferien skal ogsaa tilbringes i Norge...da det er pappas 60-aarsdag pluss to bryllup som skal skje i sommermaanedene. Og at vi liker aa vaere paa hytta, selvsagt! Ts foreldre skal ogsaa komme.

Uansett - det er litt frustrerende noen ganger aa ikke bo i Norge. Jeg tror faktisk ikke jeg tenkte over om jeg kom til aa savne Norge da jeg giftet meg - det var liksom ikke noe tema. Var jo vant til aa bo i utlandet mens jeg studerte...

Men noen ganger tror jeg nok ogsaa at man lett savner det man ikke har. I virkeligheten er det jo ikke en dans paa roser aa bo i Norge heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg maser, saa faar jeg nesten motsatt effekt, saa jeg ligger litt lavt i terrenget...

Kjenner igjen det ja. Jeg har etterhvert lært meg at skal jeg få samboeren min til å gjøre noe eller gå med på noe, så må jeg i allefall ikke mase. ;) Vanskelig å la være, for jeg er utålmodig av natur (ikke bare når det gjelder fremtidsplaner). Når jeg har bestemt meg for noe, må det helst skje NÅ. Samboeren min derimot har uendelig med tålmodighet (og noen ganger sliter det seriøst på min tålmodighet når han skal ta seg sååååå god tid, ingenting som haster der, nei :ler:), som jeg håper skal smitte over på meg, litt etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er riktignok en av de mest tålmodige menneskene som finnes, men når jeg har fått noe for meg....ja da får pipa en ganske annen låt. Da skulle det helst ha vært gjort i går. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg skjønner veldig godt dette med hjemlengsel og ønske om å flytte hjemover igjen. Du har rett når du sier at alt jo ikke er en dans på roser i Norge heller, men det nå noe med å være hjemme, er det ikke det da?

Jeg er utrolig hjemmekjær, og setter veldig pris på å ha familie og venner i nærheten.

Tror nok det der med tålmodighet er lurt - og det å ligge litt lavt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er brudekjolen som min venninne skal ha: http://www.1stcallforweddings.co.uk/showro...s/cl-2673-1.jpg

Definitivt ikke min kopp te. ;)

Kelteren har sagt han hadde syntes det hadde vært spennende å bo i Norge litt, men han tror ikke han kan finne seg jobb her. :( Hadde vært koselig å bo nærmere ham, siden han er bestekompisen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sov saa utrolig godt i natt! Skulle gjerne sovet lenger!

Var og svoemte i gaar, herlig aa faa brukt musklene litt. Saa var det rett paa Sainsbury's(matbutikk) vor vi kjopte masse deilig mat - for det meste oekologiske groennsaker, melk, ost, fisk og kjoett. Saa koste vi oss med poelser, gulrot- og kaalrabistappe og nypresset eplejuice da vi kom hjem.

Deretter saa vi paa Poirot. Jeg har endelig faatt T til aa gaa med paa aa se paa Poirot - jeg har digget den serien siden jeg saa den som liten i Norge - og naa er han hektet ogsaa! Result! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og bare ett aar til januar 2007! :)

Og ti maaneder til oktober! Det er lenge, men ikke saa lenge...

Gleder meg til aa gjoere om gjeste/roterommet til barnerom. Skal ikke bli for sukkersoett/barnslig, men litt mer barnevennlig og fargerikt. Kanskje lysegroent og hvitt?

I kveld skal jeg rydde - T skal faa ta seg av ovennevnte gjesterom, mens jeg skal ta kjoekkenet. Skal rydde og vaske i skapene og gjoere det litt mer fremkonmelig.

Naa skal jeg proeve legekontoret igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...