Gå til innhold

Askepotts nøtter

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sainsbury's er verdens beste matbutikk! Savner den masse fra da jeg bodde i London.

Håper du har en fin uke!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en :klem2: til dere som har vaert innom!

Sitter her i lobbyen paa hotellet og gleder meg til helgen. Blir koselig aa treffe bestevenninnen min.

I dag dro jeg tidlig hjem fra jobben, folte meg ikke saerlig bra og stuptrett. Sov i tre timer og vaaknet halv fire. Har drukket litt cola fra minibaren (uff, dyrt) og spist litt indisk mat. Er ikke kvalm lenger, men fryser litt og synes litt synd paa meg selv...

Konen til en kollega av T vil gjerne dra paa ridetur paa soendag. Men jeg vet ikke om jeg vil dra til samme ridesenter som forrige soendag. Hestene, som er av rasen Irish Draught, er utrolig fyrige og skvetne. Men lynraske ogsaa, da. Det var herlig da vi galopperte bortover stranden og utover til vannet ble ganske dypt...Baade T og jeg folte oss som en del av Den Svarte Hingsten! Men etterpaa, paa veien hjem, oppsto det en skummel situasjon da en diger kranbil kom opp paa siden av oss. T's hest ble kjemperedd og det kunne lett ha skjedd en ulykke. Har ikke lyst til aa risikere livet paa slike typer hester, selv om det var et adrenalinkick da hestene tok i alt de hadde....Vi faar se, de har muligens en litt mindre skvetten hest jeg kan laane.

Ellers denne uken ble endelig artikkelen jeg har jobbet med leeenge publisert. Herlig. Den fikk mange ``hits,' ' dvs. mange lesere, og den skapte debatt i Skottland, visstnok. Saant er jo artig. Fikk mye ros av diverse redaktoerer ogsaa.

Men jeg er utrolig sliten. Foler paa en maate jeg ikke har noe liv, utenom helgen, naar jeg prover aa skvise inn saa mye som mulig av husarbeid, aktiviteter og innkjop. Det savner jeg med Norge - kunne ha energi til aa gaa ut paa kveldene, gaa tur med hunden, slave foran tv'en og rett og slett bare kjede seg litt en gang i blant. Det er virkelig forskjell paa aa jobbe 8 og 10-11 timer.

Haaper det blir Norgestur i mai. Hadde vaert saa digg.

Savner T litt naa. Han ringte meg og fortalte at sosteren hans har skjelt ut hele familien, inkludert ham og foreldrene, da foreldrene var paa besok i gaar. Vi mistenker at hun har fodselsdepresjon, selv om den yngste er litt over ett aar naa. Hun anklagde visst foreldrene for aa ikke besoke henne nok, for aa favorisere T og broren, etc. etc. Hun mente hun og moren burde gaa i terapi for aa faa et bedre forhold - moren og faren er kjempelei seg da dette er ganske ekstremt for aa vaere henne. De har alltid hatt en sammensveiset og glad familie, og de besoker vitterlig henne minst en gang i maaneden! De bor ca. 2 timer unna.

Ja ja. Faar haape hun skjonner at hun trenger hjelp. Foreldrene har vaert bekymret en stund for henne. Hun gaar hjemme med tre barn, ett har kanskje laerevansker og alle tre er utrolig sjenerte fordi hun overbeskytter dem (kun en teori, da). De mener hun burde komme seg meer ut og kanskje begynne aa jobbe som laerer igjen for aa faa flere impulser og slutte aa bekymre seg for mye. Tror kanskje de har litt rett i det. Maa vaere litt ensomt etterhvert aa gaa hjemme, tror jeg.

Nei, jeg tror jeg gaar og legger meg igjen, gitt. Foler meg ikke i toppform.

Hej daa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, en skikkelig deprimerende kveld, dette. Snakket med T istad, og han hadde snakket med broren sin. Han og en venn skal paa hytta til foreldrene mine i sommer for aa fiske, og hadde ringt dem opp og snakket med mamma. Av en eller annen grunn trodde han at han ikke var velkommen likevel etter aa ha snakket med henne, men det hele var basert paa en misforstaaelse. Snakket med mamma, og hun sa at de hadde hatt en hyggelig samtale og at han var kjempevelkommen - hun hadde bare sagt til ham at fisket kanskje var bedre i august enn i juli, naar de planlegger aa komme!

Men naa gaar det bra - T har ringt broren sin og alt er oppklart.

Ikke saa goey aa hoere at moren din ikke har vaert gjestfri, liksom. Men saa var det jo bare en misforstaaelse. Hun snakker godt engelsk, men de kjenner hverandre ikke saa veldig godt saa det er ikke rart at slike ting kan skje. Mamma er den mest gjestfrie, sjeneroese personene jeg vet om - bortsett fra pappa, da! :P Det hjalp litt paa humoeret og snakke med henne, hun er alltid saa positiv.

Ellers tenker jeg paa jobbsituasjonen. Jeg er nok et konmurransemenneske, og (dessverre) perfeksjonist - blir aldri hundre prosent fornoyd med meg selv. Jeg vil liksom vaere best. Det var enklere paa skolen, da var det faerre aa konkurrere med, mens naa er det jo saa mange ambisiose mennesker som er enda ambisiose, flinke og erfarne... Folk som har studert oekonomi og vet hva de snakker om! Jeg faar kanskje gi meg selv en klapp paa skulderen og si ``well done'' istedenfor aa maale meg med alle andre....

Naa skal det bli deilig med et bad og deretter i seng.

Skal ringe T ogsaa og si at jeg foler meg i bedre humor. Vil ikke at han skal tro jeg er megadeppa - graat paa telefonen isted....

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? Men det er dyyyyrt aa ha hest, og skal man i tillegg ha en business som har med hest aa gjoere er det nok mye arbeid og enda dyrere! Men det er et alternativ en gang i fremtiden, hvis vi faar en liten bondegaard eller et hus med stor eiendom.

Haaper du hadde en fin paaske, forresten!

Ja, dyrt er det - og mye jobb!

Jeg feirer ikke påske jeg, så jeg brukte de dagene vi ikke hadde undervisning til å jobbe og jobbe. (Du så kanskje ikke min tirade i dagboka mi?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei paa deg, Lunacia! Jeg har lett etter dagboken din, men ikke funnet den i det siste...Men jeg skal ta meg en titt i morgen (forbindelsen her hjemme er saa treg!).

Haaper alt staar bra til med deg!

Jeg er naa tilbake i Edinburgh. Kom hjem til ny-stoevsuget og ryddig leilighet i gaar, herlig aa se T igjen!

Hadde det kjempekoselig hos venninnen min ogsaa. Vi saa The Wedding Date paa kino, koste oss paa italiensk restaurant, gjorde pilates og hun var meg med til frisoeren saa jeg fikk stripet haaret mitt hos frisoeren hennes (som er veldig flink og i tillegg billig!).

I dag har vi vaert paa ridetur langs stranden igjen. Hadde en herlig hoppe som het Sky. Hun elsket aa plaske i vannet - jeg ble dyvaat!

Naa maa jeg snart legge meg - kanskje et halvt glass hvitvin til med T foerst...

Ha en fin uke, alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ri på stranden! Så herlig!

Jeg lurer fælt på hva jeg skal gjøre i sommerferien min (skal ha aleneferie), vurderer egentlig Skottland... Men, vet ikke. Har lyst til Dublin også. Og Helsinki. Eller Kristiansand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Lunacia! :-)

Rideturen paa stranden var artig. Litt nervepirrende, da hesten min forvnadlet seg fra en rolig og avbalansert hest til en vilter og utaalmodig veddelopeshest med en gang hun skimtet stranden! Da vi red i vannet, stampet alle hestene med hoevene og vrinsket. Og da vi galopperte bortover var det flere som bukket! Men alt gikk bra, selv om jeg ble dyvaat av all vannspruten!

Var paa ridetur i gaar kveld ogsaa. Det gikk ikke fullt saa bra. Jeg datt av - landet paa ryggen - i en sving mens vi galopperte. Fikk proeve en fell-ponni paa en gaard utenfor Edinburgh, men den var litt for skvetten, synes jeg, saa jeg tror ikke jeg kommer til aa ri den fast. Den var utrolig nydelig og eieren kjempekoselig, men jeg har ikke lyst til aa ta noen sjanser...

Saa her sitter jeg paa kontoret i dag, med vondt i ryggen og nettopp faatt mensen i tillegg...ja ja. Skal ta det med ro i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte aa si noe viktig (neida, er ikke gravid!!) - har begynt aa kjoere bil! Har gaatt fra aa kjoere paa en tom parkeringsplass til aa kjoere i bytrafikk, har kjoert fem ganger til sammen paa 2,5 dager allerede! Fra naa av kjoerer jeg overalt hvor vi skal - til og fra jobb etc. Det er litt skummelt, og jeg har gjort noen faa feil, men T skryter faelt og sier jeg er den foedte sjaafoer! Man kommer langt med ros, gitt!

I gaar kjoerte jeg oss til Ikea etter rideturen. Der kjopte jeg et lite oliventre (bittelite), en annen liten potteplante, et teppe som kan erstatte det fine persiske under spisestuebordet (vil ikke slite det ut!), masse mat - dalahest-sjokolade, saltsild, lakrisbaater, polarbroed, frosne wienerpoelser, fem krukker med sild, gravlaks, marabou-sjokolade (T kjopte ni!!) og falukorv og potetgull - samt doermatte og to taklamper.

Tenker det blir falukorv til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja. Foeler meg litt deppa, jeg. Fordi jeg liksom skal komme i form og spise sunt...og saa spiser jeg ikke saa sunt som jeg innerst inne vil fordi noen ganger trenger man litt troestesnop...Ikke det at noe egentlig er i veien, men enkelte dager paa jobben er det bare saa kjedelig...og da hjelper det liksom aa spise sjokolade o.l. Men jeg MAA stoppe med det og heller finne et alternativ. Vet ikke helt hva, men...

Skal virkelig proeve aa skjerpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så du lurte på om jeg hadde fått babyen min ennå, og det har jeg ikke.......går og venter, og begynner å bli ganske utålmodig..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Jens - kanskje det hjelper hvis jeg krysser fingrene?!

Haaper du faar en fin og snarlig foedselsopplevelse!

Saeria - ikke goey aa vaere soetmons, nei! Men naa har jeg tatt meg selv i nakken og haaper jeg klarer aa styre meg fremover!

Gleder meg til Norgesturen neste loerdag, jeg. Blir hyggelig aa se gamlelandet!

I dag skal jeg svoemme i lunsjen. Blir deilig det. Ryggen er bedre etter fallet fra hesten paa mandag, saa da er det ingen grunn til aa ikke trene!

Ellers er livet ganske herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så du lurte på om jeg hadde fått babyen min ennå, og det har jeg ikke.......går og venter, og begynner å bli ganske utålmodig..........

Popelka er ikke den eneste som lurte på det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, takk det samme `Pippis'!!

Er saa sinnsykt trett for tiden. Selv om jeg faar 7-8 timers soevn foler jeg meg helt segneferdig. Faar holde ut til etter vi har vaert i bursdagsselskap i kveld. Skal til en fransk jente som T kjenner fra franskkurset han gikk paa en gang. Naa konsentrerer han seg om norsken, han er blitt riktig saa flink synes jeg! Vi leser i "Ny i Norge" paa sengen naar vi orker og er kommet nesten til slutten av boken!

I helgen blir det dugnad paa stranden og deretter grillfest. Soendagen har vi ingen planer, deilig aa bare slappe av ogsaa!

Ha en god helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du og mannen din er som har kommet dere gjennom nesten hele norskboka. Blir vel litt artig for han også å kunne briefe litt med nyervervede språkkunnskaper. Norsk er jo et av de vanskeligste språk i verden å lære seg, og det er jo ikke så mange utenfor norge som kan språket. ;)

Du får ha en riktig fin helg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Takk for hilsen, Saeria!

Maatte bare inn og redde dagboken min fra aa forsvinne helt paa side 2...

Har hatt en fin helg saa langt. I gaar var vi foerst paa dugnad paa stranden, der mange av naboene ryddet og kastet soppel og skrot. Utrolig mye rart som blir skylt opp der... Etterpaa grillet vi alle sammen, og T og jeg hentet vin, ol og hjemmelaget lemonade. Ble faktisk et deilig maaltid! Etterpaa dro T og jeg til Sainsbury's - jeg kjoerte! :P Synes det er skikkelig artig aa kjoere bil, jeg!

Saa kjoerte jeg til Cramond, en liten landsby rett ved Firth of Forth ("fjorden" her i Edinburgh). Vi traff to vennepar som bor i samme blokk som oss paa puben der, og jeg drakk diet bitter lemon (skulle kjoere igjen!).

Begge parene har hunder...to cavalier king charles spaniels (i fargen ruby, som er broedre og knapt ett aar) og en cocker spaniel (utrolig kosete). Baade T og jeg ble helt hundesyke....Kanskje vi kan faa en naar jeg har faatt lappen, for da kan jeg dra fra kontoret naar jeg faktisk slutter for dagen (16.30) - hvis vi i tillegg har hundepasser som kommer og gaar paa tur med den midt paa dagen.

Etter pub-besoket kjoerte jeg altsaa hjem....med fem (!) passasjerer....Det er vel egentlig ulovlig, men det var heldigvis en kort distanse. Trodde jeg kom til aa bli skikkelig nervos, men det gikk som smurt!

I dag skal vi ta det roooolig....Lage noe god mat senere, men foer det maa vi nok vaske og rydde litt i huset.

Ha en god soendag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååhhh så koselig dere har hatt det. :D Det er herlig å bare kose seg av og til.

Og hundesjuke, det kan jeg skrive under på. HUnder er verdens beste dyr, og jeg gleder meg til den dagen kommer at vi skaffer oss en. Det skal bli stas. :D

Du får ha en riktig fin søndag, vennen.

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...