Gå til innhold

Askepotts nøtter

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Synd han ikke fikk den jobben. :(

Du har ikke venner i London du kan treffe, da?

Lunacia: takk for hilsen! Jo, har to venner, traff den ene en kveld og den andre i helgen som var - hun kom og besokte meg i Kent! Bare litt rart aa vaere uten T, vi har ikke vaert saa lenge fra hverandre siden i fjor paa denne tiden...Rart at man blir saa fort avhengig! :ler:

Saeria, Tex: Hei paa dere, koselig at dere stakk innom!

Det ordner seg nok med jobben etterhvert. Er jo ikke sikkert han mister den engang! Vet jo at han gjoer det kjempebra, saa jeg synes det er urettferdig hvis de kvitter seg med ham bare fordi resten av teamet hans ikke kan oppfoere seg! :evil:

Snakket med ham i gaar kveld, forresten. Ogsaa ringte han meg da jeg var hos foreldrene hans i helgen. Han er saa utrolig god, sa han hadde avert i zoologisk hage og favorittdyret hans var et esel som han hadde gitt en klem i tre minutter!! :ler:

Ellers var helgen kjempefin. Fikk sovet ut, og filk ogsaa mye frisk luft. Dro paa ridetur paa baade loerdag og soendag - loerdag red jeg en stor, svart hest og paa soendagen red jeg en kvikk liten highland-ponni. Kjempeartig begge dagene - herlig aa galoppere gjennom skogen og hoppe over trestammer! Venninnen min, hun som var min forlover, var paa besok fra loerdag ettemiddag til soendag ettermiddag. Hun var ogsaa med paa ridetur, men red en treg hest som ikke kunne vaere med paa den mer krevende turen, saa hun maatte vaere i samme gruppe som fem-seks shetlandsponnier med 7-aarige ryttere paa ryggen! :ler: Men det gikk visst greit.

I dag har jeg tenkt jeg skulle svoemme i lunsjen. Er utrolig stoel i ryggen, rompa og paa innsiden av laarene etter ridningnen, men kanskje det blir bedre av aa svoemme litt?

Skrevet

Så koselig helg! Og for en skjønn mann! :D

Her har det blitt måkt, og snølykter ble lagd i går.

I dag har jeg vært hos tannlegen. :(

Håper du blir bedre i kroppen av å svømme. Rart hvor støl man kan bli av en tur på hesteryggen. ;)

:klem:

Skrevet

Hei Saeria! Ja, han er skjoenn...savner ham, jeg! :-(

Jeg dro ikke og svoemte likevel. Var rett og slett for troett. Skal legge med tidlig i kveld - hvertfall innen halv ti.

Ellers fikk jeg visittkortene mine i dag! Ble kjempestolt da jeg saa dem! Tenk at jeg har visittkort, da!

Ellers har jeg tenkt aa spare opp til aa kjope hest en gang i fremtiden. En fjording, highland-ponni eller islandshest. Men det blir nok lenge, lenge til enda. Har jo ikke tid med den jobben...Har kjempelyst paa hund ogsaa, og det har T ogsaa, men saa er det den forbaskede tidsklemmen igjen. Ja ja. Paa torsdag skal jeg gaa paa tur med naboens Airedale, det blir koselig!

Naa faar jeg sette i gang broedmaskinen og henge opp en vask.

Ellers er planene for paasken forandret (igjen!). Naa skal vi vaere paa hytta, sammen med mamma, pappa og Fant (hunden i avataren min) fra torsdag til soendag. Deretter skal vi hjem (det vil si mitt barndomshjem) til onsdag foer vi drar hjem. Bestevenninnen min blir nok med sine foreldre i paasken, sa hun i helgen. Ja ja. Vi blir jo egentlig mange nok - meg, T, m + p, den ene broren min og han som var toastmaster i bryllupet (han i kilt, Lunacia!). Gleder meg til paaskeegg-jakt i snoen, skiturer, Amerikaner og peiskos.

Og saa faar jeg moett noen venninner naar jeg er hjemme. Blir hyggelig aa se dem!

Har forresten funnet ut at jeg kan dra litt oftere til Norge, hvis jeg jobber paa Oslo-kontoret. Da kan jeg f.e ks ta meg en lang-helg og jobbe fredag og mandag!

Og neste aar kan jeg bli med T til Soer-Afrika (hvis han har den jobben da) og jobbe i Johannesburg og ta noen dagers fri hvis jeg vil! Har ikke nok ferie til aa ta to uker, men hvis jeg jobber 1,5 uke kan jeg ta meg noen dager fri og faa sett litt av landet!

Skrevet
Det ordner seg nok med jobben etterhvert. Er jo ikke sikkert han mister den engang! Vet jo at han gjoer det kjempebra, saa jeg synes det er urettferdig hvis de kvitter seg med ham bare fordi resten av teamet hans ikke kan oppfoere seg!  :evil:

:Nikke: Kjempeurettferdig! Har han snakket med ledelsen om det?

Snakket med ham i gaar kveld, forresten. Ogsaa ringte han meg da jeg var hos foreldrene hans i helgen. Han er saa utrolig god, sa han hadde avert i zoologisk hage og favorittdyret hans var et esel som han hadde gitt en klem i tre minutter!!  :ler:

Så utrolig søtt! :D

Rideturen din hørtes herlig ut. Jeg savner litt det der med å drive med hester. Synd det koster skjorta her i byen. :(

Skrevet

Hvis du kommer og jobber i Oslo må vi drikke te sammen! Eller noe. :)

Skrevet

Hei paa deg, Lunacia! Koselig aa se deg! Ja, vi maa definitivt ta en lunsj eller te hvis/naar jeg skal jobbe i Oslo. Blir vel i juni/juli/august, det er da det er best aa vaere hjemme! (Altsaa ikke i tre maaneder i strekk, men en uke her og der!).

Ridning er dyrt, ja. Men ikke fullt saa dyrt her borte, heldigvis. Skal kanskje ri paa Exmoorponnier paa loerdag, bare jeg faar tak i de som organiserer det! Det koster 25 pund for 4-5 timer paa fjelltur, det er ikke saa verst, synes jeg. Der jeg rir paa islandshester koster det 25 pund for 1,5 time.

T's jobb, ja...Jo, han hadde et moete med sjefen for hele firmaet for noen maaneder siden. Han ble spurt om aa gi sin versjon av hvorfor det er saa mye tull med teamet hans. Han sa klart i fra hva han syntes burde gjoeres, men han hadde ikke hoert noe foer dette moetet med alle sammen hvor de ble fortalt at de kom til aa bli holdt under oppsyn og at teamet kunne bli lagt ned dersom det ikke blir forbedringer. Naa har ikke T noe aa skjule, saa han synes det er bra at de er klare over forholdene. Men dumt hvis firmaet maa rasjonalisere naar de gaar paa boers til neste aar, for da gaar det nok utover Ts jobb. Det han driver med er ikke hovedaktivitene til firmaet, og ikke saa loennsomt (selv om fondene til T har gaatt kjempebra!) naar de andre i teamet ikke har klart aa tjene nok penger paa fondene sine. Men vi faar se hva som skjer.

Apropos jobb - hadde min verste dag noensinne (i jobbsammenheng, da) i gaar. Fikk kritikk av en av redaktoerene i London som jeg ikke har jobbet med foer. Tror han fikk inntrykk av at jeg var dum som et broed. Jeg misforsto nemlig noe han sa til meg...Og saa ble alt bare verre etter det. Han mente jeg trengte hjelp til aa utvikle meg som journalist, maatte faa opp farten - vi maa skrive foerste versjonen av en nyhetsartikkel innen ti minutter, og jeg ble forsinket med 15 minutter - og det var ikke saa hyggelig aa hoere. Han var ikke ekkel, men jeg tok det personlig aa begynte aa graate (var alene paa kontoret, saa ingen saa det heldigvis). Etterpaa tenkte jeg at det ikke er verdt aa slave rundt for dem, fikk lyst til aa pakke sakene mine og gaa. Men jeg kan jo ikke det heller. Det er jo liksom en droemmejobb jeg har - en karriere - og pengene trenger jeg til studielaan og til aa betale laan til baade T og mamma. Jeg faar heller holde ut, det er jo trossalt goey som oftest, og vurdere det igjen om et aar.

Men noen ganger tenker jeg at jeg slett ikke burde vaert journalist. Jeg er ikke alltid "sulten" nok paa nyheter, ikke ivrig nok til aa ringe og plage folk for aa faa scoop. Men samtidig er det ingenting annet som appellerer (jo, rideinstruktoer paa rideturer i fjellet :ler: ). Uff, jeg maa ikke bli deppa. Jeg faar holde ut denne uken med tidlige morgener - begynner kvart over seks fordi T er borte, og da det ikke gaar buss foer halv syv og jeg maa vaere paa jobb kvart paa syv, saa maa jeg ta taxi - og den faar jeg bare betalt av jobben hvis jeg er der foer kvart over seks!! :o

Saa jeg faar vel legge meg snart...Ja ja.

Maa bare nevne noen positive ting slik at jeg ikke begynner aa deppe helt:

-Skal paa tur med Archie, naboenes Airedale-terrier, paa fredag - blir koselig!

-Haaper jeg skal paa lang ridetur paa loerdag!

-T kommer hjem soendag morgen! Det er bare noen faa dager til! Jippi!!

-Har vaert flink til aa trene i det siste og til aa spise noenlunde sunt! Flinke Popelka! :rosaengel:

Og saa er saa hyggelig hver gang noen har besokt dagboken min - :klem2: til dere (denne gang Lunacia)!

Natta!

Skrevet

I dag begynte ting aa gaa litt bedre igjen. Ingen kritikk, men "good job" fra redaktoeren som kritiserte meg for noen dager siden. Deilig. Ogsaa har jeg faatt vaert i banken og ordnet diverse administrative ting. I tillegg fikk jeg skjoertet jeg bestilte fra Boden! Liker godt klaer derfra - bestiller paa internett: www.boden.co.uk . Det er veldig dyrt en del av det de har, men hvis man venter til plaggene kommer paa salg kan man gjoere noen kupp!

Ellers MAA jeg gaa ned litt i vekt. Liker aa vaere mellom 62-64 kilo, men naa har vekten kroepet opp til 66-67! :o Naa som det er vaar blir jeg ekstra oppmerksom paa at jeg maa gjoere noe...tar meg mye bedre ut i sommerklaer med litt faerre kilo paa kroppen! Men jeg er i ganske god form, da. Har nok faatt bittelitt muskler siden jeg begynte aa trene for to maaneder siden. Deilig aa holde seg aktiv, hvertfall!

Paa loerdag skal jeg sannsynligvis paa ridetur paa ryggen til en slik en: http://www.marlynfarms.com/xhosahead.jpg

Er den ikke soet? Gleder meg jeg!

Ha en god kveld, alle sammen!

Skrevet

Så fint at det har ordnet seg på jobben. Ikke noe gøy å bli irettesatt pga. en misforståelse.

Dumt at teamet til T. ikke klarer å nå de målene de burde, når T. klarer det. Hva er det egentlig han driver med? Har ikke fått det med meg. :oops: Megler på børs?

Håper du får en fortreffelig helg!

Skrevet

Hei paa deg, Saeria! Koselig at du stakk innom!

Ja, dumt med jobben til T. Men jeg har en folelse at han faar beholde jobben, naar han gjoer det saa bra og kjenner toppsjefen ganske godt.

Han er fund manager/investment director - dvs. fondsforvalter paa norsk (tror jeg det heter!). Han investerer i aksjer for et stort forsikringsselskap.

Jeg faar jobbe litt naa. Har drevet og bestilt flybilletter til London IGJEN. Skal naa rett fra paaskeferie til London, men bare for to dager. Skal paa et seminar samt jobbe paa London-kontoret. Begynner aa bli lei av denne reisingen. Hadde jeg bare kunne hatt med meg T! Da hadde det med ett blitt mye morsommere! Men jeg faar se om jeg kan moete en venninne eller to men s jeg er der (hvis jeg orker...).

Ha en god helg alle sammen!

Skrevet

T kommer hjem om en time! :hoppe:

Jeg sto opp halv aatte i dag, jeg var saa spent at jeg ikke klarte aa sove lenger!

Skal bare stovsuge litt, og saa er huset klart til aa ta imot ham!

Satte timeren paa broedmaskinen slik at vi faar rykende ferskt broed til frokost...

Hadde forresten en topp tur paa hesteryggen i gaar. Red Eeyore (Tussi), en utrolig fin turhest. Stodig paa foten tiltross kjempeglatt foere, villig og snill. Selv om han gjerne ville ha lunsjen min i tillegg til gulroettene jeg ga ham!

Vaeret var helt fantastisk, og landskapet likesaa. Straalende solskinn og 16 grader og vindstille! Ikke verst for aa vaere Skottland!

Var ganske sliten etterpaa etter ca 4 timer i sadelen. Men kommer definitivt tilbake hvis jeg faar ri samme hesten!

Ha en god soendag alle sammen!

Skrevet

Eeyore er verdens skjønneste navn på hester og esler...Saeria elsker nemlig Eeyore i Ole Brumm. Har et par bamser av han ja. :oops:

Kos deg med T i dag.

Skrevet

Hei på deg, tøffa! :)

Ville berre ynskje deg ei riktig flott påske - tenkjer du nyt det når T er komen heim! :klem:

Skrevet

Hei på deg!

Lenge siden sist! Ser ut som du har det bra der borte! Synes du virker flink med jobben din jeg, du virker som et arbeidsjern og tar jobben på alvor..Kjedelig med kritikk, sånn er dessverre innimellom! Men husk å ta til deg all rosen du får, regner med det er en del det også :wink:

Ha en kjempe fin påske!

Klem

Skrevet

Hvis du har gått opp i vekt etter at du begynte å trene kan det faktisk ha noe med å gjøre at du har fått muskler! Muskler veier nemlig mer enn fett! :)

Skrevet

Hei alle sammen! Hadde en kjempefin paaske takk - masse sol og ski og kos!

Har ikke vaert her paa en stund da jeg har reist masse og ikke hatt saerlig mye tid - naa staar vi paa farten til aa dra paa ridetur, faar hoppe i ridebuksene!

Ha en fin soendag alle sammen!

Klem

Skrevet

Hei, vennen.

Hyggelig å høre at du har hatt det fint, og at du har fått kost deg. Det fortjener du. Kan tenke meg det var litt deilig å komme bort fra jobben en liten stund også. Den krever jo en del av deg.

Kos deg på ridetur!

Skrevet

hei og hopp og takk for koselig hilsen, Saeria!

Rideturen var fin. Hadde en stor hvit hest som het Troy. Galopperte en del, artig.

Har en liten droem om aa skaffe meg en eller to fjordinger en vakker dag, enten her i Skottland eller i Norge...Eller kanskje flere, og drive turridning for turister?? Da maa jeg isaafall begynne aa spare samt ta en del kurs etc. slik at jeg er kvalifisert...Kanskje en dag naar jeg ikke orker kontorjobb lenger...

I morgen skal jeg forresten ut av kontoret, paa besok til Glasgow og intervjue diverse mennesker. Foeler jeg er litt daarlig forberedt, maa nok bruke ettermiddagen paa aa sette meg mer inn i det.

Ellers kommer svigersene paa besok fra torsdag til fredag. Vi fikk ryddet og ordnet en del i helgen, samt planlagt maaltider. Blir litt stress aa ha dem her, men ogsaa koselig. Stakkars svigermor - datteren hennes maser paa henne om at hun maa pensjonere seg slik at hun kan passe barnebarna mer!! :o Er ikke det litt vel egoistisk? Svigermoren min er 63 og trives med aa jobbe tre-fire dager i uken som musikklaerer. Dessuten tar hun et teologikurs, er organist i kirken og har en stor hage som hun steller. Synes besteforeldre burde stille opp naar de kan og har lyst, men de skal da ikke slutte med det de liker bare fordi barna trenger billig barnevakt!

Skal til London IGJEN neste uke. Jeg ble ikke forespeilet at det var saa mye reising da jeg tok jobben. Trives med aa jobbe paa London-kontoret, men det er stress samt at jeg faar sett mindre til T. Men men. Det er heller ikke saa stas aa bo alene paa hotell heller, selv om maten er god og det er et luksushotell.

Men foerst er det arbeidsdager her oppe og besok. Skal legge meg tidlig denne uken for aa vaere opplagt!

Ha en fin uke alle sammen!

Klem

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...