Gå til innhold

Askepotts nøtter

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjøpte min elskede hvetepose på Clas Ohlsson av alle steder... :ler:

Men jeg vet at de har den hos bandagister og helsekostbutikker også. Har sett noen med kirsebærsteiner også, men den virket hard og vond.

Min varmes i mikroen i 3 minutter og legges på nakken. Varmen lindrer og utvider blodårene slik at mer blod strømmer gjennom. Herlig! Også så god til å varme opp sengen med.... :oops:

Har hatt min i to år nå og blir bare mer og mer glad i den... :hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for teen, Lunacia. Alltid deilig med en rykende kopp!

Takk for tipset Schererazade! Naa bor jeg i Skottland, men det finnes sikkert noe lignende her!

Forovrig er nakken saa godt som kurert naa. For denne gang, hvertfall.

Saeria: Ridningen i gaar var vellykket - men dessverre ikke noe sprang. Men tempoet var hoyt nok, og hesten min veldig ivrig. Han var ung og urutinert, men veldig snill.

Har hatt det utrolig travelt paa jobb i det siste. I gaar hadde jeg en artikkel paa topp, dvs paa den viktigste nyhetssiden vaar. Det er det vi som er journalister i firmaet der jeg jobber forsoker hele tiden, saa naar det skjer er det veldig stas. Maalet er selvsagt aa ha mange flere artikler paa topp! Jeg skrev om kloning, ganske interessant tema. Deilig aa vite at man gjoer en god jobb...er jo enda paa laerestadiet, saa det er litt stress.

Naa hoerer jeg paa Kim Larsen: Livet er langt, men lykken er kort. Fin sang.

Skulle oenske jeg hadde mer tid til kg! Hender jeg leser litt om dagene, men jeg toer ikke skrive noe ettersom det ikke er lov. Saa en stor hilsen til alle som er innom, skulle gjerne besokt dagboekene deres!

Natta! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:oops: :flau men smigret:

Jeg er hvertfall flink til aa innbille folk at jeg er flink! :ler:

I dag hadde jeg dessverre en mindre bra dag. Etter et vellykket intervju med lederen for det nest stoerste partiet her borte, fant jeg ut at baandopptakeren min ikke hadde virket. :-( Saant er kjipt, saerlig naar man ikke tar notater (var et telefonintervju). Men men, heldigvis husket jeg det meste han sa. Jeg intervjuet ham om muligheten for aa sette opp et skotsk oljefond. Interessant, men egentlig ganske urealistisk da han ikke har noen andre partier med seg.

Kommer nettopp hjem fra vaar "local" - en koselig pub nede ved strandkanten. Moette en skolevenninne av T og forloveden hennes - begge koselige mennesker. Hyggelig aa utvide omgangskretsen. Men det er rart - naa som vi er gift kjenner vi mange par, men jeg har ennaa ikke faatt en god venninne her. Moette paa den kvinnelige halvdelen av et vennepar av oss her om dagen, men det var litt merkelig aa snakke med henne uten at mannen hennes var der. Synes forsaavidt hun er koselig, men naa har hun en liten baby, saa det meste dreier seg om den lille. Skjoenner jo at livet forandrer seg naar man faar barn, det er ikke det - men man har plutselig ikke saa mye til felles (selv om jeg ikke har noe imor babyprat- tvert om er jeg ganske interessert i det).

Apropos barn - har funnet ut av jeg vil vente til jeg er ca. 30 foer vi begynner aa prove. Da har vi fire aar paa aa "leve livet" - reise, kose oss bare oss to og ikke minst tid for meg til aa "fokusere paa karrieren" som det saa fint heter. Tror vi da er modne nok, og klare for aa faa barn. Akkurat naa trives vi som vi har det (og jeg hadde aldri i verden klart denne jobben med barn, saa det er best aa utnytte tiden jeg har naa).

Ha en god helg jenter - alle som evt. titter innom og til dere faste gjester - dere vet hvem dere er :wink:

Natta! :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke noe å stresse med å få barn. Jeg er jo 30 og barnløs. Og å i det hele tatt vurdere barn er ikke aktuelt før jeg er ferdig utdannet og i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere begge. Det er ikke vits å stresse med barn. Barn er et stort ansvar.

Synes du gjør lurt i å nyte noen år som gift bare dere to, og fokusere på karrieren din. Selv om en gjerne aldri blir helt 100% klar for barn, så hvorfor ikke vente til en føler en nærmer seg det stadiet.

Mye blir annerledes når to blir tre. (Eller flere)

Nei, kos deg med mannen din en stund til, Popelka. Det virker som om dere har det kjempefint sammen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også vente en stund med barn. Føler meg rett og slett ikke klar, og tror nok også jeg vil vente til jeg nærmer meg 30, hvis det overhode blir noen barn i det hele tatt. Eneste problemet er at det går drastisk nedover med kvinners reprodukseringsevner når man har fyldt 27, så det må man jo nesten ta med i beregningene. Ikke lett, alt skal jo liksom gå opp i en høyere enhet; familieliv, karriere, venner, hus og hjem osv, osv. Spørsmålet er om man noen sinde blir ordentlig klar...

Ha en fin søndag!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så flink du er, Popelka! :) Og når det gjeld barn, så er det vel ingen grunn til å stresse med det enno i alle fall - de er jo unge.

Håpar du har/har hatt ei fin helg, og ynskjer deg ei riktig god arbeidsveke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Oktavia

En snikleser legger igjen spor :-)

Jeg har veldig lyst til Edinburgh i august. Kan jeg spørre om du har noen tips til enkleste og/eller billigste måte å reise dit på?

:klem: fra Oktavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Valentindag! Og takk for alle hilsenene!

Valentindagen....Ikke det at jeg er den mest ivrige med den "tradisjonen", men litt koselig er det jo. Vi har ikke feiret saa mye bortsett fra med sjokoladeis til dessert, forrett (kongereker) og en kjempegod hvitvin....pluss deilig fiskepai (oisann, det er jo ikke saa ille likevel!). T har sagt han vil ta meg ut paa middag senere i uken, men det spoers om jeg orker...Ganske deilig aa slappe av hjemme ogsaa!

Sitter naa i det splitter nye kontoret som T har laget i stand! Han som aldri hadde tatt i en hammer da vi flyttet inn er blitt ganske saa flink! Ikke en ledning for mye synes - ganske stolt av mannen min! Det som foer var et skap stapp fullt av alskens rot og skrot er blitt veldig praktisk og faktisk ganske stilig! Deilig.

Enig i dere med barn - men en kvinnes fruktbarhet gaar da ikke DRASTISK ned etter 27?! Det var litt vel tidlig, synes jeg - trodde den gikk GRADVIS nedover etter 30, jeg. Vi skal nok kose oss noen aar uten barn...selv om jeg tror det gaar an aa kose seg MED barn ogsaa!

Edinburgh - enkleste og billigste maate aa komme hit er definitivt Ryanair fra Torp (hvis du bor i passe avstand til Torp, da!) til Glasgow Prestwick. Derfra er det noen timer med tog til Edinburgh. Det tar 1 time og 40 minutter med flyet (ca.) og koster noen ganger saa lite som 1 penny (pluss avgifter) - saa du kan vaere heldig (hvis du kan reise midt i uken saerlig) aa faa reisen saa billig som £25!

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Enig i dere med barn - men en kvinnes fruktbarhet gaar da ikke DRASTISK ned etter 27?!

Joda, desverre! Husker jeg fikk ganske sjokk da jeg leste det, men det har ikke endret mitt syn på når jeg skal få barn. Når alderen på førstegansfødene er 28 her i DK, må det jo bety at det er endel som lykkes. :)

Hørtes ut som om du hadde en hyggelig Valentines-day!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm......Mamma fikk meg da hun var nesten 32, og mine broedre da hun var 36, saa jeg faar haape fruktbarheten gaar i arv!

Saeria - :tunge1:

Den dumme hodepinen er kommet tilbake...gidder/vi ikke ta meg raad til kiropraktor igjen, klarer uansett ikke aa bli kvitt problemet! Det er utrolig frustrerende. Hvis det setter seg skikkelig kan jeg faa vondt i f.eks paaskeferien, det vil jeg ikke!! For da skal vi paa ski paa Hardangervidda...

Driver og organiserer turen naa. Det blir sannsynligvis en kortere tur - fra Ustaoset til Finse med overnattinger underveis. Siste dagen en tur opp paa Hardangerjokulen - har sett bilder og det ser veldig vakkert ut. Haaper bare bestevenninnen min kan vaere med, ellers blir jeg eneste jente! Er vant til aa omgaas menn/gutter - er jo eneste jente paa jobben - men litt jenteprat innimellom hadde vaert deilig naar man gaar og gaar der oppe paa fjellet!

Ellers har jeg blitt sjokoman. Prover aa kutte ut/ned, men i dag spiste jeg en snickers, en liten melkesjokolade og et lite sjokoladeegg!! :o :oops: :evil:

Jeg vil ikke legge paa meg/vaere usunn - maa VIRKELIG skjerpe meg!

Nei, jeg faar sende noen mailer ang. turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var mye enklere å fly med BA fra Gardermoen til Edinburgh. Flybilletten var pittelitt dyrere, men det sparte jeg på tid og andre reiseutgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...