Gå til innhold

Askepotts nøtter

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Flink du er, Popelka.

Den kyllingen hørtes god ut. Regner med at kjøttvarer er en del billigere i Skottland enn Norge. Stemmer det? Virker hvertfall som om det ikke er så dyrt at man bare kan unne seg renskåret kjøtt av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjoett er billigere her enn i Norge, ja. En pakke bacon koster ca. 18 kroner. Men det er ikke beste kvalitet da. Jeg proever aa kjoepe oekologiske kjoettvarer, melk og groennsaker/frukt, da jeg tror det er litt sunnere. Det er jo ogsaa litt dyrere, men vi tar oss raad til det. Ikke at vi spiser saa veldig mye kjoett - ikke enormt mye hvertfall! Spiser jo endel fisk ogsaa, og noen dager er vi helt vegetariske.

Men det er mye mat som er billigere her borte, men det kommer jo av at de ikke subsidierer boendene og det er fri konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart noen fordeler med fri konkurranse, ja. Men minstelønnen er jo ganske dårlig der borte. Men siden skattene er lavere så går det vel litt opp i opp allike vel. Sånn i forhold til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, minsteloennen er lavere, det bidrar sikkert litt.

Jeg er litt i mot landbrukssubsidier uansett, da det skaper ubalanse i markedet. Da vi var paa Jamaica var det kun irsk smoer aa faa, fordi det ble dumpet paa markedet der....ergo, irske boender tar arbeidsplasser fra jamiacanske boender fordi de blir subsidiert og derfor kan selge til lav pris. Det er jo helt hull i hodet - transportere billig smoer helt fra Irland til Jamaica! Saann gaar det naar man vil beskytte en gruppe - det gir alltid ufordelaktige konkurransefordeler for noen andre.

Veldig mange utviklingsland mener jo at de ikke hadde trengt saa mye u-hjelp dersom de kunne faa konkurrere med lik linje som andre land. Men det vil ikke skje saa lenge land som Frankrike (og Norge!) er saa opptatt av aa beskytte boendene. Altsaa, jeg er ikke i mot at vi skal ha landbruk i Norge, men de faar holde paa med noe som loenner seg.

Endret av Popelka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en blodproeve er tatt. Jeg er hjemme, orket ikke kjoere tilbake til kontoret etter jeg var hos legen. Hadde tenkt aa hvile meg litt, ettersom jeg ikke foeler meg noe bra. Men av en eller annen grunn fikk jeg sove. Fikk litt daarlig samvittighet for jobben, har nemlig en del aa gjoere....

Skal tilbake til legen neste onsdag for aa faa greie paa resultatene av blodproeven. Blir greit aa faa det unnagjort, selv om det nok ikke betyr slutten paa alle disse legebesokene....blir sannsynligvis henvist til spesialist (gynekolog?) for aa ta en scan.

Jeg tror jeg maa proeve aa finne en maate aa holde humoeret oppe paa. Akkurat naa synes jeg litt synd paa meg selv, pg.a. pcos'en, forkjoelelsen, jobben (som er bra "paa papiret" men som jeg knapt holder ut om dagen) og bekymringer rundt hvor vanskelig/lett det blir aa bli gravid. Jeg var jo kommet bra i gang med trening, men naa har jeg gaatt glipp av svoemmingen i forrige uke og to pilatestimer...Jeg maa forte meg aa bli frisk! :frustrert:

Nei, kanskje jeg skal proeve aa hvile meg litt igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for godbedringshilsener! Foeler meg bedre allerede - litt fordi T og jeg er blitt enige om aa bli proevere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooooooow! Tipper jeg er trøtt i dag...fikk jo ikke med meg den største nyheten av alle!

GRATULERER! :hoppe::danse::rosaengel::flekke::hoppe::perebrus::bursdag:

Så utrolig GØY å høre! :-D

Ble kjempeglad på deres vegne.... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for jubel-smileys og hilsener, jenter! Setter utrolig pris paa det! :kghjerte:

Men foerst skal jeg konsentrere meg om aa bli frisk! Jobber hjemmefra i dag, fant ut at det var tull aa dra inn til kontoret. Naa kan jeg ta meg smaa pauser innimellom og daffe rundt i pysj og morgenkaape, det er litt deilig i dag.

Gleder meg litt til i morgen, for T har vaert og kjopt noe jeg har en mistanke om er undertoey som bursdagspresang! Vi skal ut etter jobb og ta en drink og se March of the Penguins paa en kino som heter the Cameo - en veldig anerkjent kino her borte. Er visst Quentin Tarantinos yndlingskino, saa da maa den vaere bra! Skjoenner ikke at jeg ikke har vaert der foer naa?

Ogsaa skal jeg jo intervjue helseministeren i morgen - maa gjoere klar spoersmaalene mine i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Naa er jeg altsaa 27. Iiiik! Ser rynkene popper ut as we speak. Neida.

Har aapnet gaven fra T - et nydelig undertoeysett fra Marks and Sparks. Og en gave fra soesteren til T - et piknikpledd! Har aapnet kortet fra svigerforeldrene, de sa jeg faar noen krukker til Charlotte Watson-settet mitt!

Ellers vet jeg at jeg faar lammeskinnstoefler fra mamma og pappa naar vi ser dem i februar. Og at jeg faar en dag paa spa paa Balmoral i Edinburgh i april naar svigersene kommer - svigermor har bursdag da, og T har lovet oss en hel dag der!

Ellers er visst en annen gave fra en vennninne paa vei i posten.

Det var gaveoppsummeringen saa langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...