Gå til innhold

Askepotts nøtter

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Endelig ringte legen! Han sa jeg har mild pcos, og skal ta noen flere blodproever neste gang jeg har mensen. Han var kjempehyggelig aa snakke meg og forsikret meg om at det ikke var noe aa faa panikk for, at det er veldig vanlig og at DERSOM det blir vanskelig aa bli gravid saa kan jeg faa medisinsk hjelp. Skal bli referert til en spesialist uansett.

Godt aa faa det avklart, foeler meg lettet selv om den beste nyheten hadde vaert at alt var normalt. Testosteronet var helt normalt og prolaktinet likesaa (hva naa enn det betyr.) Var FSH-nivaaet som var for hoeyt. Ikke saa lett aa holde styr paa alt dette for en som ikke er medisiner, men jeg proever saa godt jeg kan (og ender opp like forvirret hver gang! :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

FSH: Follikkelstimulerende hormon, hormon som produseres i hypofysen, viktig under menstruasjonssyklusen, særlig for at egget modnes før eggløsningen.

Hvis jeg ikke tar feil, så var det FSH - eller det kjemiske substituttet for FSH - som jeg tok i form av sprøyter for å bli gravid...

Jeg tror det er kjempelurt av deg å ha kontakt med en spesialist. Det er takket være min spesialist at jeg sitter her nå med et lite nurk på vei. Er vel egentlig ganske fruktbar (vært gravid 4 ganger på 2 år) men jeg fikk jo en skade som jeg måtte ha medisiner for å ordne på. Det er så deilig å legge ansvaret i hendene på en lege også, da slipper man å bruke så mye energi selv på hva som er best behandling.

Ellers håper jeg også at vi kan få oss hund med tid og stunder. Min kjære har lyst på schnauzer! :)

Dvergschnauzere (som jeg kjenner til) har ihvertfall godt gemytt. Interessant at de er allergivennlige også. Jeg er ikke allergisk mot dyr, men har litt luftveisallergi (mugg/midd) så det gjelder å være litt føre var.

For øvrig artig at det er flere odelsjenter her inne - det er jeg også nemlig... ;)

Vi har et par tusen mål som har vært i familien siden 1600-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Martha, tusen takk for koselig hilsen og oppklaring mht. FSH. Jeg haaper at dersom det blir fastslaatt at jeg trenger hjelp til aa faa i gang el, at jeg slipper aa vente i flere maaneder foer vi faar medisin (pergotime sannsynligvis).

Naa er det fullt mulig vi blir proevere meget snart, saa hvem vet, kanskje ting skjer helt av seg selv?

Schnauzere er soete ja....blir vel en mellomschnauzer dersom vi faar en slik. Mine foreldres hund er halvt schnauzer/halvt border collie og er verdens soeteste og snilleste (og rampete, men ikke aggressiv i det hele tatt!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saeria: :vinke:

Hulk, min lille soete valp er borte fra signaturen min...for den var for stor! :tristbla: Men i kveld skal jeg ordne str. paa hjemmepc'en, saa da haaper jeg den er tilbake! Savner den allerede, jeg! :grine:

T og jeg diskuterer ferieplaner. For oktober. Ja, det er uhorvelig lenge til, men vi har lyst til aa booke tidlig slik at vi faar akkurat den ferien vi vil ha! Blir kanskje en uke paa dette stedet: http://www.firstchoice.co.uk/holidaydeals/...62483BDACD90243

Har aldri vaert i Tunisia, men det ser herlig ut! Sikkert et bra babylage-sted! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal vi se paa en bunke brosjyrer T har faatt tak i. Haaper vi finner et reisemaal som frister!

Siden det er midt i orkansesongen er USA og Karibien ute av bildet. Kanskje Tenerife? Hmmmm.....

Naa gleder jeg meg til frisoeren. Jeg burde ha vasket haaret i gaar egentlig, men siden jeg visste frisoeren kommer til aa gjoere det i dag uansett saa sitter jeg her isteden med skikkelig fett haar. Foeler meg skikkelig ulekker! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka, fikk bare lyst til å sende deg en melding. Vi hadde endel "felles"

Akkurat som deg :ler: : ønsker spire i 2006

Har vært i Tunis, kunne tenkt meg en tur til (var i Sousse i 95). Litt slitsomt med mange masete menn som helst ville kjøpe deg for ørten kameler.. Men flott. Man kan få tak i rimelige SPA hoteller forresten.

Har lyst til å dra til Edinburgh, har du noen anbefalinger om stedet siden du bor i Scottland?

Kjempesøt valp, jeg er også litt fan av schnausere.. Bodde hos en på hybel, den het Pondus :Nikke:

Lykke til på veien mot spiren

PS: kjekk kar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg hadde også fett hår på jobb i går.. *gremmes* :overrasket:

før jeg skulle til frisøren. Men det ble veldig bra etterpå :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei apriljente, koselig med besok! Ja, fett haar paa jobb er kjipt. Saerlig naar man proever aa sette det opp for aa gjoere det beste ut av det, og saa gaar man ut doeren og - vips - saa ble hele prakten oedelagt av et vindkast! :ler:

Saa du likte Tunisia? Vi oensker aa dra paa all-inclusive hvor de tilbyr vannsport og hvor strendene er lange og fine.....Vi faar se litt mer i brosjyrer/paa nett foer vi bestemmer oss helt!

Er det foerste barn som er under planlegging hos dere ogsaa? Vi har jo ikke begynt proevingen men det er rett foer startskuddet gaar! Saa den blir nok ikke foedt foer tidligst 2007 (men man vet jo aldri - er jo bare januar ennaa!).

Ang. Edinburgh har jeg masse anbefalinger - mye aa se og gjoere her! Massevis av bra restauranter, hoteller og barer ogsaa. Shoppingen er ikke saa verst den heller. Men alt spoers jo litt paa hva slags budsjett man har. Hvis dere har lyst til aa bo paa flott hotell helt sentralt, anbefaler jeg Balmoral midt i sentrum. De har en kjempefin spa-avdeling med basseng (var der paa utdrikningslag, dvs. isteden for utdrikningslag). Den beste tiden aa reise hit paa er definitivt ikke naa - men i slutten av februar begynner det aa bli mer levelig her. Vaaren er den aller beste aarstiden her borte, synes jeg. Da er den botaniske hagen fin ogsaa!

Det er lettest aa komme hit med Ryanair fra Torp enten til Glasgow Prestwick eller Newcastle. Faktisk lettere aa dra til Newcastle. Et par timer paa tog derfra er du her.

Bare spoer meg hvis du trenger noen konkrete ideer eller raad!

Naa gleder jeg meg vilt til aa faa ordnet haaret! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du har visst gaatt grundig gjennom de siste dagers hendelser, lunacia!  :ler:  *ler*

Tusen takk for koselige ord!  ;)  *smil*  (eller kan du se smilefjes naa?)

Jeg har da hele tiden kunne se smileys, men jeg har disablet animerte gifer. De beveger ikke på seg, med andre ord, men står bom stille hele tiden.

Er du ogsaa odelsjente, Kverula? Hele dagboken min renner over av dem for tiden!  :ler:

Jeg er ikke odelsjente! Jeg er derimot en lillesøster!

Saa du likte Tunisia?

Jeg har vært i Tunisia. Syntes det var et stressende sted. Maten var ikke mye å rope hurra for heller. Og turen ble ikke noe bedre av at jeg fikk næringsmiddelsmitte på slutten, og ble liggende med diaré i tre uker etterpå og måtte gå på sterk antibiotika for å bli frisk. Ikke et sted jeg vil tilbake til, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det blir nok ikke Tunisia. Ser ut som det blir Hellas istedet! http://www.markwarner.com/summer_holidays/...ce/san_agostino

Virker herlig. Og bare 3,5 timer i fly fra Newcastle!

Er kjempefornoyd med frisyren. En ganske klassisk, kort bob med highlights - ikke blekede, gulhvite striper, men det ser bare ut som jeg har vaert litt i solen! :) Har jo ganske lyst haar uansett, saa det ble ikke saa veldig stor forandring.

Klarte aa rote bort noekkelen da jeg skulle hjem fra frisoeren klokken halv aatte. Tok en taxi hjemover da jeg plutselig oppdaget noekkelen i gymvesken. Taxien snudde, jeg ble 6 pund fattigere og jeg kjoerte hjem i egen bil. Saann kan det gaa. :ler:

T hadde av en eller annen grunn ikke laget middag, saa naa holder jeg paa aa daane av sult. Han laget kyllingpasta paa kjoekkenet i en rasende fart naa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og den "resorten" virker veldig bra. Det var tidligere en Club Med resort, men ble solgt og pusset opp. Vi elsker vannsport (svoemming, seilbrett, snorkling og seiling - og T liker vannski) saa det virker ideellt saann sett. Har aldri vaert i Hellas foer heller, saa det kan bli spennende!

Er saa fornoyd med haaret! Herlig aa vaakne opp en tidlig morgen og vite at man slipper aa bekymre seg for sveisen, i allefall! :ler:

I dag skal jeg ta det med ro, dra hjem rett etter jobb og gjoere litt pilates, deretter lage litt mat og slappe av.

Er ikke i min siste uke som 26-aaring. Hjelp! Neida, alder er bare et tall, jeg vet det...men det minner en paa at tiden tikker avgaarde....

Sitter her og nyser og har vondt i halsen. Skal proeve aa dytte i meg vitaminer, vil for all del ikke bli forkjoelet! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er saa trett i dag....jeg orker ikke vaere her mer....fryser og holder paa aa sovne...

Maa bare klage litt i dag! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maa faa klage enda litt til (er jo min egen dagbok saa jeg tar meg den friheten :sjarmor: )

Foeler meg utenfor paa jobben for tiden. Foeler at jeg ikke har noe interessant aa bidra med naar det gjelder smaasnakking. Jeg opplever liksom ikke saa mye utenom jobb. Jo da, vi gjoer jo forsjellige ting, men det er ikke saa interessant aa hoere om tror jeg. Jeg kan aldri bidra naar filmer diskuteres f.eks., med mindre det dreier seg om filmer som kom ut foer 2002, ca. For med T, en kinohater, blir det lite kinogaaing. Og vi gaar sjelden paa teater eller gjoer andre spennende ting. Naar vi drar paa ferie er det stort sett hjem til Norge eller til Ts foreldre. Er begrenset hvor spennende det er aa fortelle om.

Foeler jeg har et saa utrolig kjedelig liv for tiden! Men samtidig er det jo selvvalgt. Jeg orker rett og slett ikke aa ha et saa veldig sosialt liv. Det er alltid noe aa gjoere i huset (husarbeid), og hvis ikke er det jo deilig aa slappe av i sofaen med et glass vin og Friends.

Jeg foeler meg vel som en graa mus. Jeg som alltid ble sett paa som litt "gal" med morsomme paafunn og humor og full av feststemning. Tror rett og slett jeg har blttt voksen. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes da absolutt dere ikke lever et kjedelig liv!! Jeg synes tvert i mot dere er flinke til å dra bort i helger, har fine middagsselskaper, er på ball osv, osv. Tror nok det er mange som skulle ønske de gjorde halvparten av det dere gjør.

Men det er fort gjort å synes sitt eget liv er kjedelig i forhold til sitt eget, men husk at de sikkert tenker det samme (bare motsatt) om sitt liv.

Og livet består jo tross alt av flest hverdager...

Går det ikke an å leie filmene på video, da? Vi kommer oss i alle fall ikke så mye ut på kino lenger, men vi er da allikvel rimelig oppdatert på filmer.

Hellas blir nok deilig.

Ha en riktig så fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Kjenner litt følelsen av å være en "grå mus". Jeg har hatt kjæreste i mange, mange år, så interessen for å gå på byen er egentlig liten. Samtidig har jeg (eller har ihvertfall hatt mens jeg studerte) et travelt liv, så det blir jo ikke tid til så mye mere enn jobb, skole, trening, soving, husarbeide og litt tid sammen med venner og kjæresten. Tiden raser av sted, men egentlig uten at jeg føler at jeg får gjort de store, grensesprengende tingene. Det tenker jeg ihvertfall en del på nå som jeg og kjæresten er ferdig utdannet, og kan få jobber hvor vi får en god lønn. Jeg er redd for at alt bare forsvinner i karrierejag og materielle ting, og at vi ikke får gjort noe av det vi drømmer om (jobbe og/eller studere i utlandet, jobbe i en eller anden veldedig organisasjon, reise etc.) Vi har ingen planer om å få barn de neste årene, så jeg vil gjøre mitt beste for at vi får opplevd litt ting før vi slår oss til ro og starter en evt. familie.

Men det viktigste er jo at man tives med der man er! Og du har jo mange ting og glede deg over, ikke minst en snill mann og en jobb som journalist (som jeg vet mange sliter med og få...)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...