Gå til innhold

Askepotts nøtter

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Gjest lmari

I morra reiser du hjem til Norge, det må da være stas!??!

... også via Glasgow Prestwick da, å komme til den flyplassen er som å komme hjem for min del. Jeg elsker Skottland og resten av Storbritannia! Helt merkelig det der, men det føles faktisk som å komme hjem på en eller annen rar måte. Har funnet ut at en eller annen gang i mitt liv må jeg bo der borte, bare for å ha bodd i et sånt smalt og rart lite murhus med liten bakhage... Har dere sånn hus? *drømme*

Du ser kanskje ikke dette før etter ferien, men jeg hadde også satt stoooor pris på å få de linkene du sendte lunacia... Morsomt å drømme seg bort!

Og så har jeg tenkt så mange ganger at jeg skal skrive hilsen hos deg, men så blir det altfor sjelden... Men jeg følger i hvert fall med på deg og leser alt du skriver! Morsomt å følge noen som er i samme bransje, og du gjør det jo så bra også!!

God ferie, vennen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter! Takk for at dere har holdt liv i dagboken min!

Imari: Har ikke saant lite murhus, vi bor i en ny blokk - har en deilig, stor leilighet og utsikt over the Firth of Forth og Fife paa andre siden! Skulle gjerne hatt hage, men vi har strand rett utenfor saa det er igrunnen en fin kompensasjon! Hvorhen i Norge bor du?

Koselig at du leser dagboken min! Skal sende deg de linkene denne uken!

Saeria: Ja, vi har kost oss masse! Trist at ferien er nesten over nå...

Lunacia: Hei! :)

Og hei til deg ogsaa, MrsL!

Saa er vi hjemme hos foreldrene mine. De er fremdeles paa hytta, men vi ville har to dager her. Skal finne ut om noen av vennene mine er i omraadet eller om det skjer noe artig i byen. Gruer meg litt til aa dra til London. Ikke akkurat drømmestedet akkurat for øyeblikket. T skal hjem til Edinburgh paa tirsdag, han skulle egentlig vært med til London men så har vi hatt innbrudd hjemme i leiligheten og han skal hjem og ordne opp. Kjipt med innbrudd. Har aldri opplevd det før. :tristbla:

Jeg kommer sterkere tilbake og skal fortelle mer om ferien senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popelka: Nå kommer jeg til å bo i nærheten av foreldrene dine! Kan gå til Bekkestua fra "min" leilighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! Saa goey! Haaper du kommer til aa trives paa de kanter!

Begynner aa grue meg til aa dra herfra naa...ferien har gaatt saa altfor fort! Det var herlig aa vaere paa fjellet, fikk nesten overdose med frisk luft! :ler: Ryggen ble mye bedre av at jeg gikk saa mye ogsaa.

Hoydepunktene var: Bø Sommarland, fotturer til diverse fjelltopper, nyfisket, stekt ørret, en redningsaksjon av en museunge, Olsokfeiring med bål ute paa en odde, badeturer etc...

I dag skal vi inn til Oslo en tur, kanskje Bygdøy.

Tsjeriåu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart står London for tur. Æsj. Men det går vel bra. Skal ikke ta tuben eller buss, bare gå eller ta taxi.

Har vært og handlet - et skjørt med store folder i svart og med hvite blomster, en svart stroppetopp, sorte semskede mokkasiner og en korallrosa jeansjakke - alt på salg, heldigvis! Pluss mana-juice, bocca-sjokolader, makrell i tomat og Fedons frokostblanding.

Skal nemlig begynne å spise etter Fedons metode. Har egentlig gått ned nesten nok nå, men vil være sunn og holde vekten. Skal begynne å trene igjen også.

Lurer på hva slags syn som møter min kjære når han kommer hjem i kveld. Har aldri opplevd innbrudd før så aner ikke hva som venter...Håper ikke noe er ødelagt. Har jo forsikring, men har mye som ikke kan erstattes for penger - gamle slektsklenodier og antikviteter etc.

Nei, jeg får vel pakke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klem*

Ja, det kommer til å blir rart å bo i bærtestrøk. ;) Men jeg overlever nok det også. ;) Det rareste blir å bo alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for dyttingen, Saeria! ;)

Endelig hjemme igjen. Er litt sliten etter London-tur, selv om det var goy ogsaa. Skal skrive mer om det senere. Naa er det rett i seng...

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake paa jobb. Ryggen er vond etter mye sitting paa fly og buss, halsen er saar og jeg er troett. Noe mer aa klage over? Jo, min irriterende kollega gaar meg paa nervene. Var ute og kjopte en salat, noe som tok ti minutter. Naar han saa gaar ut til lunsj lurer han paa om jeg allerede har hatt lunsjpause! Hallo - lunsjen er liksom en time, ikke ti minutter! Ogsaa nevnte jeg noe om Norge i sted. Da forklarer han patroniserende til en kollega som er her paa besok ``Popelka er norsk hun, det er derfor hun snakker om Norge.'' Og saa, vendt til meg: ``Hva var det du sa igjen? Reklamerte du for Norge igjen?'' Hyggelig. Han er irsk og har allerede snakket om Irland minst fem ganger i dag. Noe jeg aldri nevner til ham, selvsagt. Har ikke noe imot aa hoere om Irland.

Aesj, jeg blir saa lei. Har bare vaert her noen timer enda...Hadde det ikke vaert for at selve jobben er interessant og loennen er bra saa hadde jeg ikke holdt ut!

*Der var klagingen over for denne gang*

Gleder meg til i kveld. Da skal vi paa restaurant og deretter stand-up show. Har blitt mye kultur og moro i det siste - fredag saa jeg Hedda Gabler i London, loerdag var det firmafest (Duke of Wellington's eiendom - karuseller, strikkhopp, pilates, ponnier, griser, yoga, danseundervising, keramikkverksted, telt med mat fra alle verdens hjoerner, drinker, show - har aldri vaert paa noe lignende!), soendag var vi paa vinopolis og idag er det altsaa komedie! Er ganske heldig!

Ellers MAA jeg komme i form. Vil ikka ha vond rygg for resten av livet!

Har gaatt igang med lavglykemisk kost, haaper det skal gaa bra.

Naa skal jeg ut og gaa meg en tur i solskinnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Saeria! Takk for :klem:

Fikk mensen i dag! :frustrert: Trippelau! :tristbla:

Showet i gaar var morsomt! Og jeg klarte aa holde meg til lav gi paa restauranten! :klappe:

I dag skal vi handle mat, skal soerge for aa kjope inn riktig mat! Noen som har noen forslag? Vet jo hva som har lav GI men ikke alltid saa lett aa huske paa alt sammen...

Hva med....

hummus

gulroetter (til aa spises raa)

agurk

paprika

kyllingfileter

fisk av noe slag

mager kjoettdeig

magert bacon

sopp

halloumiost

tomater

roede linser

roede boenner

brun basmatiris

cottage cheese

yoghurt naturell

brokkoli

valnoettolje

creme fraiche

lettmelk

frukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke handletur likevel. Jeg stupte ut doeren halv fem (i det minste slutter jeg tidlig paa jobben! :sjarmor: ) og dro rett hjem og la meg. Deilig med en lur foer go'gutten kom hjem klokken kvart over seks. Med deilige frosne jordbaer, frosne melonbiter, melk og frosne erter. Det blir mye smoothies fremover!

Naa ligger han og sover. Han er nok ganske trett, for han har vaert noksaa stille i kveld under middagen. Spiste chicken balti, basmatiris og erter. Samt et glass cabernet sauvignon som jeg fremdeles har litt igjen av!

I morgen kommer min trampoline i posten: http://wonderfulbuys.com/urbanre.asp har bestilt den fra et annet sted, kostet 700 kroner inkl. videoer med instruksjon!

Skal ogsaa ta opp igjen pilates etter paatrykk fra fysioterapeuten!

Pluss sykling og fjellturer i helgene burde det bli bra?

Der vaaknet visst T. Han kjedet seg visst litt alene i sengen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for :klem: , MrsL!

En ny dag er startet. Kom ekstra tidlig paa jobb i dag. T skulle ikke kjoere, saa da tok jeg taxi (gratis foer klokken 6.15).

Har som sagt (?) gitt opp aa overtale T til aa starte proving foer jeg er 28. Det er 1,5 aar til. Saa naa er planen aa glemme det bort litt. Men det er ikke saa lett! I loepet av noen dager har jeg faatt vite at to bekjente er gravide. Men det er naturligvis ikke noe argument for at vi skal sette igang... selv om jeg har lyst! T bare ler og kaller meg broody.

Faar tenke paa noe annet. Gleder meg til trampolinen kommer!

Naa aapner boersen. Faar jobbe litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, trampolinen er kommet! Skal sette den sammen og hoppe litt i kveld!

Saeria: Ha en fin dag du ogsaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...