Gå til innhold

Askepotts nøtter

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Sendte deg en pm, Lunacia!  :)

Jeg så det. :) Håper ikke svaret mitt ble helt rart pga at jeg glemte at man quoter annerledes i det nye systemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff og huff. Jeg har faatt kjempevondt i skulderen! Synes litt synd paa meg selv. Hvorfor maa det alltid vaere noe med ryggen min??

Det var saa ille at jeg maatte holde sengen i dag. Dro foerst paa jobb - jeg kjoerte mens T hjalp meg med aa gire da jeg fikk saa vondt av aa bruke den venstre armen - men etter en halvtime paa jobb orket jeg ikke mer og dro hjem i en taxi.

I kveld "maa" jeg jobbe - kunne sagt jeg fortsatt er daarlig, for det er jeg - men folte litt press paa meg til aa jobbe. Det er en Harry Potter-bok som kommer ut, og jeg skal ut i "felten" og intervjue fans. Ja ja. Har ikke lyst, men maa man saa maa man....

Aesj....og hvorfor er det saa vanskelig aa laste opp avatar???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popelka - du må nok ha et mindre bilde enn det der... Det er for stort! Ikke rart du ikke får lastet det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeg vet det, da...har minsket bildet, men skjermen blir bare blank naar jeg trykker paa "last opp avatar." Har provd fra to forskjellige pc'er ogsaa...tror jeg gir opp det prosjektet. Foretrakk gamle kg, jeg.

Har hatt en vaske, ordne- og krangledag. Men vi ble venner igjen ganske raskt, heldigvis. Har begynt aa pakke til ferien, ogsaa har vi vasket og stovsuget og plantet om potteplanter. Vi var paa Sainsbury's og kjopte cheddar, te, shortbread og chutney til mamma og pappa. Samt litt vin.

Naa er det vel egentlig leggetid for vaar del. Heldigvis er skulderen bedre...for i morgen er det jobb igjen. Men bare tre dager, og saa er vi i Norge! :grine2:

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka!

Jeg hadde samme problem med min avatar, så jeg tror du må gjøre den enda mindre, hvis det skal gå...

Ha en fin ferie i Norge, når du kommer så langt!

:klem: Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skal du ha, Piglet! En sommer- :klem: til deg ogsaa!

Faar prove aa minske bildet enda mer i kveld.

Synes det er vanskelig aa konsentrere seg paa jobb akkurat naa...vil heller tenke paa ferien! Broren til min kjaere er faktisk i Norge paa fisketur akkurat naa - paa hytta til foreldrene mine! Dumt at vi kommer en dag etter at han har reist. Han hadde visst faatt en del fisk hittil - nam, jeg elsker oerret! Tror vi maa fiske litt ogsaa.

Skal slutte aa drikke lettbrus. Skummel lesning i VG om kunstige sotningsmidler i gaar...

T har fortsatt lyst til aa "relocate" til Norge om noen aar...haaper bare han finner en bra jobb! Og haaper jeg kan beholde min! T tror han faar mindre betalt i en tilsvarende jobb i Norge...men han tjener ikke akkurat lite naa, saa jeg tror nok vi overlever. Uansett gjoer vi det ikke for penger! Litt ulikt min teite kollega (han kan brukes i de fleste sammenhenger :ler: )...han kommer ikke til aa ta sine to uker med pappaperm. da han bare faar betalt 100 pund i uken de ukene isteden for sin vanlige loenn. Han leier isteden inn en nanny i noen uker...billigere enn de pengene han mister...T ble helt sjokkert da jeg fortalte det, neimen om han ville gaatt glipp av de foerste ukene i sitt barns liv pg.a penger (med mindre vi var paa konkursens rand). I tillegg sa min teite kollega i forrige uke at han kom ikke til aa flytte dit konen er fra pg.a hans karriere. Hun er fra Irland og vil helst bo der, men min kollega sa rett ut til meg: "min karriere kommer foerst. Det er jeg som tjener pengene og jeg som bestemmer." Sjaavinistisk, pengegrisk type...Glad jeg er gift med min kjaere T, som laerer norsk og villig til aa tilbringe 805 av feriene vaare i Norge og gi opp en hoyt betalt jobb her borte om noen aar. Han er en orntli' going! :kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg maa slutte aa lese om graviditetsrelaterte emner, jeg! Blir jo bare mer og mer babysyk! Foles som om "alle andre" har barn/er gravide - men ikke jeg! Attpaatil vil T vente...han mener vi maa nyte aa bare vaere oss to en stund til, at jeg maa jobbe mer foerst...men jeg vil ha baby NAA! Nei, ikke akkurat naa, men om en 9 mnd. ca... :ler: Jeg er litt utaalmodig av meg! I realiteten blir det vel ikke foer om 3-4 aar... :sjenert: T har vetorett! En strategi som hadde virket ville vaere aa snakke med svigermor, hun elsker barn og synes vi burde faa en liten en snart. Men kommer selvsagt ikke til aa blande henne opp i det! Men jeg tipper T ville hoert paa henne! :roll: Menn altsaa...

Dromte forresten at vi fikk en liten datter, hun var kjempesoet med roedt haar og blaa oyne! Hadde vaert artig om jeg var sanndromt - haaper jeg faar en jente foerst! (Men blir like glad for en gutt, da!)

Hvis vi faar en datter, skal vi kalle henne Annika. Det er vi enige om. Har ikke funnet guttenavn enda - vi liker Bradley, et familienavn i Ts familie, men det gjoer visst ikke svigermor (ikke at det gjoer saa mye).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeg vet det, da...har minsket bildet, men skjermen blir bare blank naar jeg trykker paa "last opp avatar." Har provd fra to forskjellige pc'er ogsaa...tror jeg gir opp det prosjektet. Foretrakk gamle kg, jeg.

Det er faktisk ikke /så/ store forskjeller, og avatartingene er vel de samme som før. Men, sjekket du bildestørrelse også, som i størrelse på filen? Kan hende selve filen er for stor, nemlig...

Forresten - jeg er /ikke/ gravid eller har planer om barn, hvis det er noen trøst. (Men så vil jeg ikke ha barn heller, da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei paa deg, Lunacia! :)

Artig dag paa jobben. Fikk endelig litt mer aa gjoere...har vaert noen slappe dager innimellom, saa da er det greit aa faa litt mer matnyttig aa henge fingrene i...bortsett fra kg, mener jeg! :sjarmor:

Min alltid irriterende kollega er om mulig enda mer enerverende i dag. Han sender rundt bilder av sin baby-datter med tittelen: Modellbaby? Joda, hun er kjempespet...men er det ikke litt spesielt aa skryte aapenlyst av sine egne barn? Eller burde jeg synes det er normalt?

I tillegg slurper han i seg cornflakes mens han snakker...ikke mye delikat. I could go on...men stopper der! Kan ikke klage altfor mye heller, han er i det minste tallelig hyggelig i dag.

I kveld maa det pakkes. Skal foerst til fysioterapeuten, og saa kanskje til Ikea. Vi faar se hva vi orker...I lunsjen skal jeg kjope meg fjellstovler.

Cheerio!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du drømmer om barn du ja ;) Det er veldig hyggelig med en liten en altså, men nyt tiden du har nå og gjør alt du har lyst til. Man kan jo gjøre det når man får barn også. Men ting tar litt lenger tid og krever litt mer planlegging synes jeg i allefall.. Og det er nok vanlig at man skryter av egne barn, men Modellbaby var kanskje å dra den litt langt?!

Moro å lese her inne! Er her ofte, men er ikke så flink til å legge igjen hilsen!

Ha en herlig uke :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei April, saa koselig aa se deg! Alltid moro med en hilsen fra deg!

Skal ta "befalingen" din paa alvor og soerge for at det blir en herlig uke - tror det blir helmaks aa komme seg paa hytta! Norge, mitt Norge...tra la la...osv!

Skal huske paa dine visdomsord hvis babylengselen tar overhaand! ;)

Kos deg med soete Victoria! :babyjente:

:kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag foer ferien! Herlig! Bare en dag til ved siden av den uutholdelige kollegaen min! :sjarmor:

Gleder meg til fjellturer, nyfisket oerret i rommesaus, til aa se hunden til mamma og pappa, til aa se dem og brodrene mine, til aa svoemme, til aa kunne sove lenge....til norsk tv! :ler:

Naa har jeg gaatt ned de kiloene jeg ville gaa ned ogsaa - kan godt ta av to til, men - og er rimelig fornoyd! Magen er flatere, det er herlig!

Naa haaper jeg bare vaeret blir noenlunde bra...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Popelika! Så fine bilder fra bryllupet. Så fin du var =)

Sporty av deg å flytte til Skottland,da. Håper du vil trives bedre og bedre der borte. Det tar jo litt tid å opparbeide nettverkt og føle seg ordentlig hjemme. Krever sikkert mye tolmodighet...Men bra du trives så langt=) Er jo et kjempefint land!

Hehe - morsomt å vite at det ikke bare meg som er litt babysyk..Jeg har veldig lyst på, menburde egentlig vente litt..Er akkurat ferdig med studier, og har ikke fått noen heltidsjobb enda..Ikke helt ideelt å få barn, selv om man er aldri så babysyk :roll: Men det hender jeg snikleser litt på gravidforumet for det....:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cosmo! Takk for koselige komplimenter! Lunacia var saa snill aa legge ut bildene hun tok fra vielsen! Det var min lykkeligste dag hittil!

Trives egentlig godt her naa. Skal ikke bli noe problem aa bo her noen aar til, saa lenge vi en dag flytter tilbake til Norge. Er rart med det....hjemme er nok best i lengden!

Naa er det en time igjen av jobben, og saa baerer det hjemover...skal spise wienerpolser vi kjopte paa Ikea, pakke siste rest og slappe av.

I morgen tidlig drar vi til Glasgow Prestwick....

Oensker meg selv en god ferie! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min alltid irriterende kollega er om mulig enda mer enerverende i dag. Han sender rundt bilder av sin baby-datter med tittelen: Modellbaby? Joda, hun er kjempespet...men er det ikke litt spesielt aa skryte aapenlyst av sine egne barn? Eller burde jeg synes det er normalt?

Vet ikke om det er normalt, men kanskje? Selv har jeg en tendens til å melde meg ut når det blir for mye baby-/barneprat. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

melder meg litt ut jeg ogsaa...selv om jeg er ganske flink til aa spoerre om kollegers/venners barn...og selv om jeg egentlig liker barn veldig godt (tror jeg foretrekker mine egne, selv om de ikke er foedt enda! :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... Jeg er nok ikke flink til å spørre om barn og barnebarn... Det faller meg liksom ikke naturlig. Men, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spørre når man ikke er interesrt? ;)

Finnes da andre ting å snakke om. Været, for eksempel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...