Gå til innhold

Askepotts nøtter

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Hei og hopp! Maatte over paa side 2 for aa fiske opp dagboken min - har ikke hatt tilgang til internett paa en stund. Takk for hilsener, folken! :-)

Hadde en koselig nyttaarsfeiring, om enn ikke den beste nyttaarsaftenen jeg har opplevd....Hadde besok av broren min og en utrolig teit venn av ham - da han ble invitert var han ikke teit, altsaa, dette har skjedd fort....Han tror han er superstjerne (popstjerne), og selv om han har et musikalsk talent saa blir man litt irritert naar det eneste han kunne snakke om var musikk og seg selv....Om hvor rik han holder paa aa bli, om karrieren som (visstnok) holder paa aa ta av, om alle pengene han svir av paa seg selv...og saa synger han i ett sett, eller spiller. Snakker om show-off! :roll: I tillegg "forsvant" han paa nyttaarsaften og tilbrakte natten med noen andre....ikke en venn aa spare paa, synes jeg! Stakkars broren min var litt flau og skuffet over oppforselen hans.

Men men. Naa begynner jeg aa jobbe den 12, og foer det blir det noen dager i Norge. Skal paa hytta og gaa paa ski (haaper snoen holder!). Faar sett den andre broren min ogsaa, han blir forhaapentligvis med paa hytta. Har ikke sett ham siden i sommer, saa det skal bli koselig!

Skal ned til London igjen senere i januar for aa faa oppleaering. Gru/gleder meg....Har kjopt ny drakt i den anledning. Kjekt med julesalg!

Ellers har bestevenninnen min sannsynligvis funnet "mannen i sitt liv", og har kjopt seg leilighet. Koselig. Hun sa jeg kunne begynne aa forberede meg til aa vaere forlover! (Men han har ikke fridd riktig enda!).

Nei, jeg maa vel hjem og pakke. Skal tiiiidlig opp i morgen for aa rekke flyet til Norge!

Ha det bra saa lenge!

Ps. Ang. Ts allergi - naa har svigersene kjopt Petal Cleanse som Lilleulv anbefalte - den skal smores inn i pelsen til hunden. Faar haape T merker forskjellen naar han kommer paa besok senere i maaneden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, kjedelig når personer blir selvopptatte og brautende. Det blir vel spennende med opplæring, og kjenner jeg deg rett kommer du til å gjøre det så bra så.

Koselig at veninnen din er lykkelig om dagen også. Det er herlig å være forelska. :D

Snakkes senere. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fyren hørtes ikke særlig festlig ut, nei...

Her i Oslo er det nesten ikke snø (til min store glede), men kanskje det er det på hytta deres?

Det blir bra med "ny" jobb, gleder meg til å se deg på litt oftere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!

Kjedeleg med vennen til broren din, slike folk er utruleg irriterande! Eg feira nyttår med svigers, ikkje akkurat det eg hadde mest lyst til, men det var i alle fall ingen brautande folk der, heller motsatt. Me har vanlegvis ikkje så mykje å snakka om. Jaja, det er jo ikkje så viktig at nyttårsfeiringa blir heilt perfekt heller.

Håpar du kjem til å trivast i jobben din! Det er vel stort sett det same som du har gjort ei stund allereide, men det er i alle fall annleis å vera fast ansett. I dag fekk eg faktisk litt lyst å jobba, og det er nesten første gongen :o Eg har stort sett frykta den dagen eg måtte begynna å jobba. Men akkurat nå har eg lyst å verta dataetterforskar. Det kryr vel ikkje akkurat av slike jobbar, men eg må vel ta dei motivasjonsfaktorane eg får...

Ha ein fin hyttetur! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var Olav Åsteson, som heve sovi so lengje....er nettopp tilbake fra Draumkvedet, har hørt det før da det var tradisjon på skolen min at 7. klasse fremførte det hvert år, men nå var det lenge siden sist. Fin opplevelse!

Apple: Håper du får jobb som dataetterforsker! Viktig at den jobben man har på lang sikt er noe man trives med! Og godt nyttår, forresten!

Lunacia: Nå har T bestilt pc, så snart blir jeg oftere på nett. Bedre å surfe på kg hjemme også... :oops: Tror det skal være snø på hytta - vi må jo få testet de nye langrennskiene til T!

Saeria. Takk! :)

Nei, nå skal T sjekke aksjene sine, så jeg får overlate pc'en til ham! :-?

Jippi, i morgen kommer broren min hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Er du klar for jobb att no? Er vel ikkje så lenge att? Blir sikkert veldig OK å kome i gong att - sidan du hadde ein lang pause før ferien og alt... Lukke til i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa koselig med hilsener i dagboken min som for tiden er litt i dvale - er innom og leser litt her paa kg en gang i blant men siden jeg er tilbake paa jobb maa jeg begrense meg, dessverre. Men t har bestilt pc saa snart faar vi tilgang hjemme! Da lover jeg aa komme sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Lenge siden sist! Er innom og leser, men ikke alltid like flink til å legge igjen hilsen. Håper alt står bra til og at det går bra i jobben?

Vi kan jo mailes etterhvert!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! En stor :klem2: til dere alle!

Penelene: Godt nyttaar paa etterskudd! GR gikk bra, gikk vel ned kun to kilo men har holdt meg der. Men naa er treningen i full gang, har nemlig meldt meg inn paa et treningssenter med svoemmebasseng og masse kule timer. Er hypermotivert til aa komme i form, saerlig fordi jeg skal gaa over Hardangervidda paa ski i paasken... :o :sjarmor:

April: Gleder meg til aa folge mer med deg og svangerskapet naar jeg faar pc hjemme! :P

Pip; Ja, deilig og deilig fru blom, det er hvertfall ikke kjedelig! Skal ned til London paa "treningsleir" neste uke. Blir nok toft, men helt sikkert nyttig aa faa med seg!

Bertine: Takk for hilsen! Og godt nyttaar til deg ogsaa paa etterskudd!

Nei, naa aapner boersen her borte, saa jeg faar folge med paa hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
saerlig fordi jeg skal gaa over Hardangervidda paa ski i paasken... :o  :sjarmor:  

Gale, gale menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo aa si hei til deg, Lunacia! Ja, jeg vet jeg er gal (og haaper jeg ikke maa reddes av Roede Kors!).

Maa forresten gratulere meg selv med gaarsdagen. 26 aar! :o Merkelig aa tenke paa at jeg er saa "gammel" allerede.

T tok meg med ut paa en av Edinburghs beste restauranter - the Witchery - og deretter moette vi noen venner paa en pub. Koselig. Av T fikk jeg en nydelig selskapsveske med paabroderte sommergfugler, samt en diger bok om hester.

Fikk en slektsbok av pappa og to charms til charmsarmbaandet mitt av mamma.

Apropos hester - var paa ridetur paa soendag. Ts bror var her, og jeg hadde innbilt meg at han var erfaren rytter. Men han hadde bare ridd en gang foer! Uansett, vi dro avgaarde paa islandshestene, opp paa fjellet i sterk vind bar det. Min hest var dessverre redd for vinden, og stakk av i full galopp! Men jeg klarte aa roe den ned og red tilbake til de andre. Saa bar det ned en fjellside, og hesten min var fortsatt nervos. Den skvatt hele tiden og ville helst lope. Jeg maatte lene meg bakover og puste rolig mens jeg godsnakket med den. Heldigvis hjalp det og resten av turen gikk kjempebra. Herlig aa galoppere avgaarde paa i nydelig natur.

Ts bror red min yndlingshest, som av en eller annen grunn ogsaa oppfoerte seg litt rart. Den bukket flere ganger, men han klarte aa holde seg i sadelen, heldigvis!

Har kjempelyst til aa kjope min egen hest en gang, men jeg maa nok vente noen aar. Det er et stort ansvar og mye jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops, jeg maa ha vaert litt bortreist for noen dager siden, glemte aa si hei til Saeria som har vaert innom! :oops: Takk for hilsen!!

Og takk for bursdagshilsen, Lunacia! Merkelig det med bursdager...

En av venninnene mine skal forresten gifte seg! Men de skal spare opp penger foerst, slik at det ikke blir oer i 2006 en gang. Blir et spennnende bryllup, de er nemlig fra to forskjellige land...han er fra Soer-Amerika, hun er norsk.

Elers har min beste venninne sannsynligvis funnet den rette! det har jeg vel skrevet foer, kanskje. Gleder meg til aa moete ham neste helg.

De neste dagene blir koselige, men litt stress ogsaa. Skal ned til London og deretter til svigersene som bor ute paa landet. Paa loerdag ettermiddag blir det shopping med svigermor og soendag morgen skal jeg paa ridetur!

Soendag kveld baerer det avgaarde opp til London igjen. T og jeg skal tilbringe natten i jobben til Ts leilighet. Resten av uken skal jeg bo paa hotell (uten ham). Skal pakke treningstoyet slik at jeg faar brukt gymmen deres.

Saa neste helg skal jeg besoke bestevenninnen min. Aner ikke hva vi skal finne paa enda. Kanskje en tur til Ikea, da un nettopp har kjopt leilighet. Og kanskje et spa-besok...det hadde vaert digg!

Gruer meg litt til selve opplaeringen neste uke. Er litt engstelig for at jeg er den med minst peil...paa obligasjoner og saant. Haaper jeg bestaar provene og ingen blir gjort narr av i klassen! :-?

Nei, naa har boersen aapnet her borte saa jeg faar jobe litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...