Gå til innhold

FrP-topp støtter Breivik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, både AP, Høyre, FrP, m.fl. støtter grov mishandling av små barn.

Og dessuten er du tydeligvis konspiranoid. Stoltenberg er vel ikke et romreptil fra Nibiru også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener. Prøver du å si at sitatene er tatt ut av sammenheng, at de er reelle, eller at Siv Jensen har rett?

Ser at jeg glemte lenke: http://www.nrk.no/norge/_-frp-har-blitt-et-uskyldig-offer-1.7725424

Siv Jensen har helt rett.

Venstrebermen var rask ute med å implisere FRP i terrorhandlingen 22/7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttrykker forståelse for Breivik i nettkommentar

«Grumsete» ytringer fra Frp-er

Karlene Grinnell sitter i styret i Frp i Sigdal. På nettet har hun skrevet kommentarer som kan tolkes som støtte til Breivik. Disse har vakt reaksjoner.

Denne kommentaren skrev Grinnell på nettsiden ABC Nyheter i 2012: «Jada, mannen (Breivik) så også hvor alle pengene våres gikk; før i tida het det «Alt for Norge»! Men etter hvert har det blitt «Alt for Islamistene»! Skjønner godt at han ble «gæren».»

Samtidig er hun tydelig på at hun mener at AUF drev indoktrinering av ungdommer på Utøya, og hun skrev følgende på ABC Nyheter i 2012:

«… Men det er grunnen til at han valgte Regjeringsbygget, og særlig UTØYA som terrormål, der framtidens Ap/AV ungdom indoktrineres hvert år …»

Hun synes også at ytringsfriheten langt på vei ble kvalt av Stoltenbergs rosetog etter 22. juli.

En del av kommentarene hun har lagt ut, er svært innvandringsfiendtlige og går hardt ut mot islam. De fleste av disse sier Karlene Grinnell at hun står inne for.

Men en kommentar om at kvinner i Norge – uansett bakgrunn – kun skal føde to barn, sier hun at egentlig var ment som en fleip.

Hun understreker at hun ikke har tro på fødselskontroll som et virkemiddel.

http://www.bygdeposten.no/_Grumsete__ytringer_fra_Frp_er-5-10-2139.html

Hvorfor sitter et parti som tiltrekker seg det verste bunnslammet i samfunnet, på stortinget? Jeg håper det går troll i ord og FrP forsvinner under 10% til neste stortingsvalg. Slik at de må stå for det de har sagt, at "mikropartier" som har under 10% av stemmene ikke skal ha noen innflytelse på politikken som føres her i landet. Håper de holder seg for gode for å ytre noen av meningene sine her etter. Slik at de ikke påvirker politikken heller, akkurat som lovet.

Personlig har jeg ingenting mot at små partier påvirker politikken som blir ført. Men jeg har noe mot at et parti som har styremedlemmer som hyller Breivik får noen som helst påvirkning på politikken som føres her i landet.

Anonymous poster hash: 00215...748

Du som la ut denne linken til Bygdepostens innlegg i går har *forkortet* innlegget etter eget *behag*--du tok ikke med hva Frp-damen SA som avisen mente kunne 'tolkes' som støtte til Breivik. Og da ville du som gjorde dette her i forumet forsøke å lede alle andre i den retningen at her må alle hate denne dama! Følgende er direkte sitert fra innlegget så dere alle kan skjekke hva hun har sagt...

"Denne kommentaren skrev Grinnell på nettsiden ABC Nyheter i 2012: «Jada, mannen (Breivik) så også hvor alle pengene våres gikk; før i tida het det «Alt for Norge»! Men etter hvert har det blitt «Alt for Islamistene»! Skjønner godt at han ble «gæren».»

Beklager

– Det betyr ikke at jeg mener Breivik hadde rett til å slakte ungdommen. Men jeg forstår bakgrunnen for at han ble frustrert. Jeg vil aldri, aldri støtte hans handlinger, som jeg mener er forkastelige, og jeg beklager hvis det jeg har skrevet kan tolkes som en hyllest til han, sier Grinnell selv til Bygdeposten.

Indoktrinering

Samtidig er hun tydelig på at hun mener at AUF drev indoktrinering av ungdommer på Utøya, og hun skrev følgende på ABC Nyheter i 2012:

«… Men det er grunnen til at han valgte Regjeringsbygget, og særlig UTØYA som terrormål, der framtidens Ap/AV ungdom indoktrineres hvert år..."

Guy Brush sier det som dere andre kunne lære av?: "En kommer lengre om man ønsker å kritisere, hvis en forholder seg til fakta og ikke trenger å lyve for å gjøre et poeng."

Anonymous poster hash: 2bd9f...bfe

Anonymous poster hash: 2bd9f...bfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttrykker forståelse for Breivik i nettkommentar

«Grumsete» ytringer fra Frp-er

Karlene Grinnell sitter i styret i Frp i Sigdal. På nettet har hun skrevet kommentarer som kan tolkes som støtte til Breivik. Disse har vakt reaksjoner.

Denne kommentaren skrev Grinnell på nettsiden ABC Nyheter i 2012: «Jada, mannen (Breivik) så også hvor alle pengene våres gikk; før i tida het det «Alt for Norge»! Men etter hvert har det blitt «Alt for Islamistene»! Skjønner godt at han ble «gæren».»

Samtidig er hun tydelig på at hun mener at AUF drev indoktrinering av ungdommer på Utøya, og hun skrev følgende på ABC Nyheter i 2012:

«… Men det er grunnen til at han valgte Regjeringsbygget, og særlig UTØYA som terrormål, der framtidens Ap/AV ungdom indoktrineres hvert år …»

Hun synes også at ytringsfriheten langt på vei ble kvalt av Stoltenbergs rosetog etter 22. juli.

En del av kommentarene hun har lagt ut, er svært innvandringsfiendtlige og går hardt ut mot islam. De fleste av disse sier Karlene Grinnell at hun står inne for.

Men en kommentar om at kvinner i Norge – uansett bakgrunn – kun skal føde to barn, sier hun at egentlig var ment som en fleip.

Hun understreker at hun ikke har tro på fødselskontroll som et virkemiddel.

http://www.bygdeposten.no/_Grumsete__ytringer_fra_Frp_er-5-10-2139.html

Hvorfor sitter et parti som tiltrekker seg det verste bunnslammet i samfunnet, på stortinget? Jeg håper det går troll i ord og FrP forsvinner under 10% til neste stortingsvalg. Slik at de må stå for det de har sagt, at "mikropartier" som har under 10% av stemmene ikke skal ha noen innflytelse på politikken som føres her i landet. Håper de holder seg for gode for å ytre noen av meningene sine her etter. Slik at de ikke påvirker politikken heller, akkurat som lovet.

Personlig har jeg ingenting mot at små partier påvirker politikken som blir ført. Men jeg har noe mot at et parti som har styremedlemmer som hyller Breivik får noen som helst påvirkning på politikken som føres her i landet.

Anonymous poster hash: 00215...748

Du som la ut denne linken til Bygdepostens innlegg i går har *forkortet* innlegget etter eget *behag*--du tok ikke med hva Frp-damen SA som avisen mente kunne 'tolkes' som støtte til Breivik. Og da ville du som gjorde dette her i forumet forsøke å lede alle andre i den retningen at her må alle hate denne dama! Følgende er direkte sitert fra innlegge så dere alle kan skjekke hva hun mente!:

"Denne kommentaren skrev Grinnell på nettsiden ABC Nyheter i 2012: «Jada, mannen (Breivik) så også hvor alle pengene våres gikk; før i tida het det «Alt for Norge»! Men etter hvert har det blitt «Alt for Islamistene»! Skjønner godt at han ble «gæren».»

Beklager – Det betyr ikke at jeg mener Breivik hadde rett til å slakte ungdommen. Men jeg forstår bakgrunnen for at han ble frustrert. Jeg vil aldri, aldri støtte hans handlinger, som jeg mener er forkastelige, og jeg beklager hvis det jeg har skrevet kan tolkes som en hyllest til han, sier Grinnell selv til Bygdeposten.

Indoktrinering

Samtidig er hun tydelig på at hun mener at AUF drev indoktrinering av ungdommer på Utøya, og hun skrev følgende på ABC Nyheter i 2012:

«… Men det er grunnen til at han valgte Regjeringsbygget, og særlig UTØYA som terrormål, der framtidens Ap/AV ungdom indoktrineres hvert år..."

De fleste av dere med innlegg her GADD ikke å undersøke selv hva det var damen egentlig uttalte; En skrev følgende: "Det hender man må tolke ting til det helt ugjenkjennelige for å kunne få det til å minne om Breivik-støtte, men det er ikke tilfelle her. Dette er stygt.…» JASÅ? Les artikkelen om igjen--finn ut hva den første Anonyme mannen/damen unnlot å ta med i sitt oppstykkede sitat...Guy Brush sier det som dere andre kunne lære av?: "En kommer lengre om man ønsker å kritisere, hvis en forholder seg til fakta og ikke trenger å lyve for å gjøre et poeng."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, hun kunne like gjerne sagt "jeg støtter ikke at Taliban skjøt og drepte 100 barn på den skolen, men jeg skjønner at de ble "gærne".......



Anonymous poster hash: 494dd...49d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med FRP her. Breivik var nok en misforstått mann. Gjort er gjort, man kan ikke dvele med de uhellene som er skjedd her i livet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, hun kunne like gjerne sagt "jeg støtter ikke at Taliban skjøt og drepte 100 barn på den skolen, men jeg skjønner at de ble "gærne".......

Anonymous poster hash: 494dd...49d

Ja, hun kunne faktisk det.

Det er forskjell på å fordømme en handling og på det å uttrykke forståelse for at handlingen skjedde.

I ordet "forståelse" har vi over lang tid lagt en utvidelse av betydningen til også å inkludere "billigelse", altså aksept.

Men, det er feil - når vi forstår at noe hendte så mener vi å kunne se hva som kan ha vært bakgrunnen, den utløsende årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med de rødgrønne som har sendt hundrevis av millioner til Hamas, AUF som dro på "studietur" til Palestina for å la seg avbilde foran og hedre dømte massemordere, og Rød Ungdom som samlet inn penger til flykaprerne i PFLP? Ikke så nøye når det kommer fra den fronten? Spør hvilken som helst AP, SV, SU eller AUF-politiker og minst 70-80% vil uttrykke "forståelse" for palestinsk terror. Nesten like mange har samme holdning til Taliban og Al-Qaeda (rødgrønn-yndlingen Mads Gilbert synes 9/11-angrepet var moralsk akseptabelt).

Endret av Meeh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...