Gå til innhold

Kontakte dem for å bekrefte at jeg møter opp..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk melding fra NAV nå (et ubesvart anrop først), om at jeg har fått en time til samtale der om noen dager.. "Håper du kan komme" står det.

Det kan jeg, så jeg skrev det.. Men mottaker er ugyldig.

Er det bare å møte opp til timen da, eller (altså ikke kontakte dem for å bekrefte først)?

Å ringe, bli satt over osv. koster mye og er så styrete. Sende mail kan jeg jo gjøre. Men er det nødvendig..?

Har alltid snakket med dem når de har ringt meg før, og evt. avtalt møter da.



Anonymous poster hash: 1327e...6a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har man et abbonement med fri bruk, så er det gratis å ringe NAV. De har fjernet det gamle 815 nummert sitt.

Anonymous poster hash: 3f259...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man et abbonement med fri bruk, så er det gratis å ringe NAV. De har fjernet det gamle 815 nummert sitt.

Anonymous poster hash: 3f259...be8

Jeg har ikke det. Men uansett er det venting, deretter forklaring til en eller to personer, enda mer venting.. Og så viser det seg tilslutt at vedkommende jeg vil snakke med ikke er tilgjengelig.

Derfor stikker jeg som regel innom i forbindelse med andre ærender. Men nå har jeg ikke tenkt meg til byen før den dagen møtet er.

Anonymous poster hash: 1327e...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den formuleringen hadde jeg bare møtt opp, du ble jo ikke bedt om å bekrefte at du kommer.



Anonymous poster hash: 70e5b...066
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sendt en mail bare for å ha gitt en beskjed, men såfremt du ikke eksplisitt bes om å bekrefte oppmøte kan jeg umulig se for meg annet enn at tiden holdes av til deg uansett. Så send en mail om du gidder, bare slik at de vet at du faktisk dukker opp, men du beholder helt sikkert avtalen uansett. Ikke "nødvendig", som du sier, men greit å gjøre.



Anonymous poster hash: ff60d...1f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mail, bare husk å be om at den videresendes til saksbehandler/den du skal ha møte med. Jeg hadde sagt fra at jeg møter opp i alle fall, for å unngå bomtur.

Anonymous poster hash: 879eb...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke det. Men uansett er det venting, deretter forklaring til en eller to personer, enda mer venting.. Og så viser det seg tilslutt at vedkommende jeg vil snakke med ikke er tilgjengelig.

Derfor stikker jeg som regel innom i forbindelse med andre ærender. Men nå har jeg ikke tenkt meg til byen før den dagen møtet er.

Anonymous poster hash: 1327e...6a3

Hvem vil du snakke med? Du gir beskjed til den som svarer at du vil legge igjen en beskjed til "navn saksbehandler" om at du bekrefter at du kommer på møtet. Så er det opp til saksbehandleren din å lese meldingene den får.

Anonymous poster hash: 3f259...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør telefonkøene lengre ved å kontakte ang. dette.

NAV blir imponert over at enkelte melder avbud til og med. Så å melde om at du faktisk kommer er det ingen poeng i.



Anonymous poster hash: 7ead2...44d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...