Gå til innhold

Vil beholde pelsdyrnæringen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Libertyan

Ok. Så du mener da sikkert også at et barn som vokser opp med omsorgssvikt, men har foreldre som mener de ikke bryter loven bare må tåle det? Og barnevernspedagogen som uttaler seg, og mener foreldrene må fratas omsorgen, han kan egentlig bare holde kjeft, for han er ikke jurist eller politi?Anonymous poster hash: 5620c...ddd

Det er dommerne som dømmer i en rettssak, ikke barnevernspedagogen. Visste du virkelig ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det er dyremishandling er et kun PETA-fanatikerne som hevder, de som kan jus og tolker lovverket mener noe annet. Antall som bryter de eksisterende lovene er stadig færre og blir stadig mindre alvorlige, så det man trenger er nok mer kontroll ikke flere forbud og mer formynderi fra sosialistene

Jeg spør deg personlig: synes du disse filmene viser dyr som har det bra? Mener du, med hånden på hjertet, at du ikke ser noe galt i hvordan de lever og har det?

Endret av Bodillen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dommerne som dømmer i en rettssak, ikke barnevernspedagogen. Visste du virkelig ikke det?

Nå tenker jeg mer på prosessen før saken kommer så langt, da, dumb ass... Barnevernssaker havner ikke rett i rettssystemet, skjønner du. ;)

Anonymous poster hash: 5620c...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg ikke, jeg forholder meg til juristenes tolkning av det eksisterende lovverket, og de sier at pelsoppdrett slettes ikke er dyremishandling

Hvilke jurister er det du snakker om egentlig? Kan du vise til noe som underbygger dette?

Anonymous poster hash: 5620c...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Libertyan

Jeg spør deg personlig: synes du disse filmene viser dyr som har det bra? Mener du, med hånden på hjertet, at du ikke ser noe galt i hvordan de lever og har det?

Nei, de har det ikke bra, og det viser hvorfor det trengs bedre reguleringer av næringen og bedre kontroll. Likevel går det i riktig retning med færre og mindre alvorlige lovbrudd enn tidligere, så et forbud mot arbeidsplasser og verdiskapning er selvsagt uaktuelt

Endret av Libertyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, de har det ikke bra, og det viser hvorfor det trengs bedre reguleringer av næringen og bedre kontroll. Likevel går det i riktig retning med færre og mindre alvorlige lovbrudd enn tidligere, så et forbud mot arbeidsplasser og verdiskapning er selvsagt uaktuelt

Men er det virkelig sånn at du oppriktig mener at ville rovdyr kan leve et fullverdig og bra liv i bur, så fremt oppdretter sørger for å tilrettelegge på en måte som mennesker mener er tilfredsstillende for dyrene? Skulle man tenke ut ifra dyrenes forutsetninger (og det mener jeg man faktisk må, om det skal være reell dyrevelferd), så er jo burhold så langt ifra velferd man kan komme. Det hjelper liksom ikke å sørge for finere, større bur, og færre dyr sammen, for det vil fortsatt være et fullstendig unaturlig levesett for ville dyr, og de blir fratatt sine muligheter til å leve et fritt liv. Med hvilken rett kan oppdrettsnæringen gjøre dette? Ja, vi har lover og reguleringer, men de er faktisk ikke på dyrenes premisser. Dyrene er uskyldige skapninger som tvinges til et uverdig og, for dem, grusomt liv for menneskers vinning. Slik jeg ser det har vi ingen rett til å behandle hjelpeløse dyr på denne måten overhodet.

Endret av Bodillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det virkelig sånn at du oppriktig mener at ville rovdyr kan leve et fullverdig og bra liv i bur, så fremt oppdretter sørger for å tilrettelegge på en måte som mennesker mener er tilfredsstillende for dyrene?

Ville dyr kan temmes og tilpasses andre forhold, har du ikke vært i en dyrehage før kansje?

Anonymous poster hash: fe9d8...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dyr kan temmes og tilpasses andre forhold, har du ikke vært i en dyrehage før kansje?

Anonymous poster hash: fe9d8...aa2

Jeg er motstander av dyrehager, og jeg er motstander av sirkus med dyr. Hva får deg til å tro at ville dyr i dyrehage lever et helt ålreit liv på sine premisser? Dyrehager er på ingen måte et argument for fortsatt drift av pelsdyroppdrett.

http://www.dyrevern.no/andre_dyr/sirkus_og_dyrehage

http://www.dyrsrettigheter.no/infosenter/underholdningsindustri/dyrehager/

http://www.captiveanimals.org/news/2010/03/10-facts-about-zoos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er dyremishandling er et kun PETA-fanatikerne som hevder, de som kan jus og tolker lovverket mener noe annet. Antall som bryter de eksisterende lovene er stadig færre og blir stadig mindre alvorlige, så det man trenger er nok mer kontroll ikke flere forbud og mer formynderi fra sosialistene

Den nyeste meningsmålingen jeg har funnet som ikke var bestilt av Pelsdyralslaget eller Dyrevernalliansen, er fra 2012 og viser at 39% er for og 47% mot å beholde pelsdyrnæringen i Norge. Vi kan vel gå ut fra at disse 47 prosentene er motstandere fordi de mener at det er dyremishandling, eller hva? Og du hevder at alle disse menneskene er PETA-fanatikere?

Jeg tviler alvorlig på at PETA står så sterkt i Norge. Det er nok heller slik at du har benyttet deg av den samme logikken som Erasmus Montanus brukte da han konkluderte med at mor Nille var en stein.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motstander av dyrehager, og jeg er motstander av sirkus med dyr.

LOL, slik tenker en ekte PETA-fanatiker :laugh:

Anonymous poster hash: fe9d8...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

LOL, slik tenker en ekte PETA-fanatiker :laugh:

Anonymous poster hash: fe9d8...aa2

Man kan vel fint være enig med PETA i flere ting. Jeg er det definitivt i den typen saker jeg også. Dyrehager forstår jeg meg virkelig ikke på. Dyrene bør leve i sitt rette element i nasjonalparker, eller at man drar på safari og ser dem. Synes det er direkte harry å gå i dyrehage.

Var i dyrepark en gang for mange år siden i Kairo. Sjiraffene var grå av all forurensningen, og de hadde aper i lenker som gjorde kunster. Direkte smakløst og forhistorisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dyr kan temmes og tilpasses andre forhold, har du ikke vært i en dyrehage før kansje?

Anonymous poster hash: fe9d8...aa2

Det interessante med den sammenligningen, er at samtlige dyrehager jeg har vært i har hatt langt flere muligheter for mental stimulering av dyrene og forsøk på å gjenskape et naturlig habitat enn det pelsdyrene noensinen vil få.

Anonymous poster hash: d2b7e...c67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LOL, slik tenker en ekte PETA-fanatiker :laugh:

Anonymous poster hash: fe9d8...aa2

Djeez, hva er det med deg? Jeg aner virkelig ikke hva PETA står for, annet enn at jeg er klar over at det er en (amerikansk-basert?) dyrevernsorganisasjon som blant annet er kjent for å bruke nokså sterke virkemidler i sin kamp mot pels. Ellers anser jeg meg selv for å være normalt opptatt av dyrevelferd, og man faktisk ikke trenger å være tilknyttet noen organisasjon, eller være en fanatiker av den grunn. :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at det nok er flere i NOAH og andre pelsdyrmotstandere som bruker Iphone?

http://www.dagbladet.no/2014/12/26/nyheter/utenriks/arbeidere/kina/fabrikkarbeid/36892745/

De bruker sikkert klær fra HM også?

http://www.dn.no/etterBors/2014/11/25/1239/Aftenposten/hennes-mauritz-tapte-mot-aftenposten

Ser heller ikke bort fra at de nyter et kokt egg eller to til frokost?



Anonymous poster hash: 69d2c...0c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at det nok er flere i NOAH og andre pelsdyrmotstandere som bruker Iphone?

http://www.dagbladet.no/2014/12/26/nyheter/utenriks/arbeidere/kina/fabrikkarbeid/36892745/

De bruker sikkert klær fra HM også?

http://www.dn.no/etterBors/2014/11/25/1239/Aftenposten/hennes-mauritz-tapte-mot-aftenposten

Ser heller ikke bort fra at de nyter et kokt egg eller to til frokost?

Anonymous poster hash: 69d2c...0c1

Dette kommer igjen hver eneste gang.

Man kan ikke kjempe for alt på en gang. Skal man la dyr lide i bur fordi folk har det ille andre steder i verden?

Det finnes mye urett i verden, og man velger sine slag. Man kan ikke kjempe mot alt samtidig, men at man gjør noe for å forbedre en bitteliten del av verden teller. Så kan man gå videre og kjempe for andre saker.

Hva mener du man skal gjøre? Kan man kun kjempe mot pels, hvis man ikke spiser kjøtt, egg og fisk, bruker noen form for teknologi og helst lager klær selv? Hva gjør du for å forbedre verden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...