Gå til innhold

Elsker vi håndballjentene fordi de er blendahvite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håndball og skijentene er eliten av Norsk kvinneidrett. Når jeg var liten kastet alle de sprekeste jentene håndball, mens gutta sparket fotball. Håndball er jenteidrett nr 1 blant norges lagidretter. Hvis du ser kvaliteten på spillet deres, så forstår du at det ligger kvalitet der, og slik har det vært i flere tiår. Håndballjentene har jevnt over vært det sterkeste man finner innfor norsk lagidrett.

Håndballjentene kjemper om gull og medaljer i nesten alle store mesterskap.

De er elitetradisjonsbærere, og det morsomme er at i håndball er det damene som har gått foran, og dratt gutta med seg opp til ett ganske bra nivå. I fotball er det motsatt, her er herrelaget bedre enn damelaget (jada jeg vet at damene er medaljekanditater i motsetning til gutta som er ca nr 50 eller 100 i verden, men damefotball er en ny idrett, og kvaliteten er lavere enn i håndball, og det er langt færre prosentvis i damefotball som trener like bra som de beste gutta, sammenlignet med håndball.).

(Litt off-topic her fra min side;) Her har du veldig rett. Jeg har spilt mot jenter som har herjet i 1.div for kvinner, og de er ikke i nærheten av å holde nivået til gjengen jeg spiller med, og vi hadde neppe vært noe bedre enn et dårlig 6.divisjonslag på herresiden, om vi hadde hatt organisert lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(Litt off-topic her fra min side;) Her har du veldig rett. Jeg har spilt mot jenter som har herjet i 1.div for kvinner, og de er ikke i nærheten av å holde nivået til gjengen jeg spiller med, og vi hadde neppe vært noe bedre enn et dårlig 6.divisjonslag på herresiden, om vi hadde hatt organisert lag.

Enhver kan lage sin egen historie på nettet.

Anonymous poster hash: 62cca...341

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/sport/haandball/norsk-haandball/hergeirsson-har-ikke-lykkes-med-integrering/a/23356131/

Denne artikkelen fikk meg til å tenke. Jeg kan ikke huske å noen gang sett en eneste håndballjente, ihvertfall ikke på landslaget, som ikke var etnisk norsk.

Kan det være en av grunnene til at de er så populære? Mange nazi-Per der ute som like håndballjentene?

Anonymous poster hash: 9e4fb...a70

Det er et godt lag, og vi liker vinnerne våre. Jeg tror det er så enkelt som det. Håndballjentene fra lille Norge har gruset elitelag fra store nasjoner gang på gang, de er flere ganger verdensmestere og de er olympiske mestere.

Fotballjentene er akkurat like blenda-hvite, men dem er det ingen som bryr seg om, for de vinner ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idrett er ressurskrevende. Det krever mye økonomi. Som innvandrer passer du ikke inn. Selv enkle idretter som orientering og friidrett har en tydelig kulturprofil i Norge. Det er en terskel for å komme inn.

Men det har ikke bare med ressurser å gjøre. Cricket spilles flittig rundt Oslo, men det er dominert av utlendinger. Det krever allikevel mye ressurser å spille cricket, både klesstil og utstyr.

Det som er mest åpent i Norge er fotball. Fotball er på veldig mange måter en bra idrett.

Hvorfor vi liker håndballjentene, det aner jeg ikke. Som "toppidrettsutøvere" så er de påfallende dårlig trent, du kan knapt se muskler på dem, Marit Bjørgen ser ut som hulken i forhold, og samtlige norske mellomdistansejenter ville ha grusa dem.

Man kaller det gjerne "toppidrettsutøver" når de gruser den øvrige verdenseliten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du gir meg en god latter :)

Slutt med hersketeknikker, det kler deg ikke.

Anonymous poster hash: abf76...7c3

Jeg syns det kler ham aldeles utmerket. Han er den typen bruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Den 15. desember 2014 at 10.36, MaxiMelisma skrev:

Idrett er ressurskrevende. Det krever mye økonomi. Som innvandrer passer du ikke inn. Selv enkle idretter som orientering og friidrett har en tydelig kulturprofil i Norge. Det er en terskel for å komme inn.

 

Men det har ikke bare med ressurser å gjøre. Cricket spilles flittig rundt Oslo, men det er dominert av utlendinger. Det krever allikevel mye ressurser å spille cricket, både klesstil og utstyr.

 

Det som er mest åpent i Norge er fotball. Fotball er på veldig mange måter en bra idrett.

 

Hvorfor vi liker håndballjentene, det aner jeg ikke. Som "toppidrettsutøvere" så er de påfallende dårlig trent, du kan knapt se muskler på dem, Marit Bjørgen ser ut som hulken i forhold, og samtlige norske mellomdistansejenter ville ha grusa dem.

Morsomste jeg har lest på lenge! Er du klar over at Veronica Kristiansen er Norges nest raskeste kvinne? Hun er kun slått av sprinter Ezinne Okparaebo på 40-meteren (altså lengden på en håndballbane). Er en virkelig dårlig trent når en løper 40 meter på 5,05 sekunder? Tiden hennes er raskere enn gjennomsnittet til herrelandslaget i fotball (5,06) og spillerne i herrenes eliteserie i håndball (5,18) Like etter følger tre andre håndballjenter etter, Sanna Solberg, Mørk og Herrem.

 Og om du ikke kan se musklene til håndballjentene, tror jeg virkelig du har levd under en stein. Bare følg med på Heidi Løkes six-pack når hun blir dratt av trøya og jentenes svært tydelige lårmuskler når de løper.

Anonymkode: 4490d...b25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt morsomt er det å tenke på at i verdenssammenheng driter folk i både håndball og spesielt skiløping.

Anonymkode: b4f2d...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så folk liker håndball-jentene fordi de er unge, attraktive, flott utseende og flott kropp?

Hadde de vært veldig lite attraktive eller pene, så ville det kanskje ikke vært fullt så mange fotografier av dem overalt heller?

Anonymkode: 175aa...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt morsomt er det å tenke på at i verdenssammenheng driter folk i både håndball og spesielt skiløping.

Anonymkode: b4f2d...78a

Vel Håndball er ganske populært i Europa men dette er Herre Håndball

Anonymkode: f9564...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samvittighet er ren, for jeg avskyr all sport like intenst, uavhengig av utøvernes hudfarge. :tongue:

Anonymkode: 7ee05...644

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Jeg elsker ikke håndballjentene.

De er sikkert hyggelige kvinner men jeg har aldri truffet noen av dem. Og jeg elsker ikke vilt fremmede mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.12.2014 at 10.42, AnonymBruker skrev:

Denne debatten blir rett og slett latterlig. MÅ det være mørkhudede representert på alle arenaer i Norge for at vi skal slippe å bli stemplet som rasister? Treneren er fra Island, assistenttreneren er fra Sverige, Amanda Kurtovic er halvt kroatisk, Katja Nyberg er finsk. Det handler vel ikke om at folk fra andre land ikke er velkomne, men at det kun er de beste som blir tatt ut til landslaget (og det har ikke noe med farge å gjøre.)

 


Anonymous poster hash: 57d99...817

 

Dette innlegget ga vel egentlig svaret?

Det innlegget med suverent størst slagside mot det brune/rasistiske fikk flest "poeng" eller hva det nå kalles. Svaret gitt. 

Norge for nordmenn - også her. Latterlig. 

Dessuten er jo håndballjentene, i tillegg til å være representativt blendahvite, så søte og blide. Det teller jo minst like mye. Når gutta vinner noe internasjonalt er de tøffe, best, mest vågale, konkurransemennesker, helter, seigest, mest vågale, gladiatorer, våre beste menn og systematiske. Når jentene vinner noe (ja jeg vet at konkurransen er vesentlig mindre men dog) reduseres de til flinkest og søtest. Trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker ikke håndballjentene. Klarer meg så godt uten sport

Anonymkode: b0e18...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Annonse

Jeg nekter og se på sport med hvite mennesker, er tross alt ikke rasist. 

Anonymkode: 0f405...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 12/15/2014 at 10:05 AM, AnonymBruker said:

http://www.vg.no/sport/haandball/norsk-haandball/hergeirsson-har-ikke-lykkes-med-integrering/a/23356131/

 

Denne artikkelen fikk meg til å tenke. Jeg kan ikke huske å noen gang sett en eneste håndballjente, ihvertfall ikke på landslaget, som ikke var etnisk norsk.

Kan det være en av grunnene til at de er så populære? Mange nazi-Per der ute som like håndballjentene?

 


Anonymous poster hash: 9e4fb...a70

 

Kan ikke tenke meg at det har mye med det å gjøre. I hvertfall ikke for min del, jeg er fan av blendahvithet, men jeg kunne ikke brydd meg mindre om håndball.

Om det så er noen effekt der er den i alle fall underbevisst, at folk er mer dratt mot sporter hvor det faktisk er nordmenn som representerer Norge. Det er jo ikke umulig. Folks underbevissthet er vanligvis mye mer rasistisk enn de bevisste tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ingen skam å være hvit:)

Anonymkode: 700c3...efb

Dette er rasistisk 

Anonymkode: 0f405...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...