Gå til innhold

Hvor høye krav har du til utseende hos en eventuel partner/date?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En stygg mann som går på trygd var stygt sagt!

Anonymous poster hash: 0b61e...d81

Huff ja var ikke pent av meg. Glemmer at jeg ikke er noe glansbildet selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid blitt fortalt jeg har høy standard, og det er forsåvidt sant. Mitt nåværende crush er i mine øyne superkjekk, men det som gjør det er personligheten hans og verdiene hans. Uten de hadde han ikke blitt like fin i mine øyne. Det er viktig først og fremst med en attraksjon, og så personlighet og kjemi. Liker ikke jålete gutter, men gutter som tar vare på seg selv, er ydmyke og snille, og et fint utseende. Heh.



Anonymous poster hash: 13700...10d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg faller for intelligens mer enn for utseendet. Hvis det er en ons, så legger jeg stor vekt på det ytre, men er jeg ute etter noe varig, så går jeg etter menn som er oppegående politisk, samfunnsengasjerte, flinke til å formulere seg og se ting fra flere sider og generelt sett interessante samtalepartnere.

Av en eller annen grunn er det ytterst sjelden at jeg tiltrekker meg sånne typer menn og jeg aner ikke hvor jeg finner dem. Har derfor ofte endt i forhold men en ons som i utgangspunktet kun ble valgt pga en kombinasjon av alkoholinntak og utseende.

Må sies at jeg hadde griseflaks når min meget oppegående, men kanskje ikke fullt så billedskjønne mann sjekket meg opp. Skjønner ikke hvorfor sånne typer er så umulige å finne..!



Anonymous poster hash: 74ba7...0fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ville dette ha variert ut fra hvordan jeg møtte vedkommende.

Jeg tiltrekkes først og fremst av personlighet, eller «god kjemi» som man gjerne kaller det. For å komme til det punktet hvor jeg finner ut at personligheten er tiltrekkende, må jeg nødvendigvis bli kjent med vedkommende. Og for å bli kjent med vedkommende må jeg ha en grunn til å kommunisere med personen. Der spiller utseendet gjerne en rolle.

Dersom utseende er min eneste grunn til å ta kontakt, vil kravet være ganske høyt for at jeg skal synes det er verdt å ta initiativ.

Om en jeg ikke kjenner tar initiativ til kontakt med meg, vil kravet være litt lavere siden jeg selv ikke trenger å ta initiativ, men det må likevel være noe der som gjør at jeg synes det er verdt forsøket.

Hvis jeg ikke vet hvordan vedkommende ser ut, men vi blir kjent for eksempel på nett, vil kravet til utseende være annerledes fordi det er farget av jeg allerede kjenner personligheten. Da handler det mest om at kjemien og tiltrekningen er der når man møtes.

Om jeg vet hvordan vedkommende ser ut og blir kjent med dem for eksempel gjennom venner, jobb eller andre aktiviteter, vil også personligheten farge oppfatningen av utseendet.

Selvsagt skal jeg ikke legge skjul på at en partner må ha et utseende jeg finner tiltalende. Men jeg har opplevd å gå fra å knapt registrere at noen er der til å synes at personen var den vakreste i verden for meg. Grunnen var at vi, som vanligvis var i en større vennegjeng, en dag tilfeldigvis slo følge på vei til å møte de andre, og dermed begynte å prate på tomannshånd. Etter at jeg oppdaget hvor hyggelig vi hadde det sammen, fant jeg også utseendet svært attraktivt. Da betydde det mindre at personen ikke objektivt sett ble regnet som svært pen.

Endret av Erazor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strandet

Tja, hun måtte evne å smile vil jeg si, og jeg ville nok helt sikkert foretrukket ei jente som enten var normalvektig, eller var mer lik meg.

Hm, tror faktisk at det ville være spesielt sjarmerende at jenta ble oppfattet som hyggelig av meg, i den forstand at hun var å forstå som mer snill og vennlig, enn tøff og temperamentsfull (og da verken snill eller vennlig).

Med andre ord, uttseende til ei jente er i så måte viktig for meg. Antagelig fordi det er paradoksalt lett for meg å like andre, og at jeg ikke er spesielt kravstor til oppførsel.

Tror ikke jeg ville vært komfortabel, med ei jente som f.eks bytta hårfrisyre og klær hver måned.

#naiv

Endret av Strandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nødt til å være fysisk tiltrukket av personen fra første stund, men scoren på utseende har en tendens til å stige etterhvert som jeg blir kjent med personen.. også uten å ha møtt vedkommende

Eksempel:

Helt vanlig utseende sunn nordmann: Karakter 6 av 10

...Det viser seg at han har seilbåt og driver med dykking: Oi, der steg han opp til en 9'er, gitt!

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig kresen og nøye på hvem jeg går på date med, derfor går jeg også sjeldent på date. :P

Krav til kun utseende er ikke nødvendigvis så høyt. Han trenger ikke være allmenn kjekk for at jeg skal finne han tiltrekkende. Sjarm og herlig personlighet kan være vel så tiltrekkende! Dessverre, så foregår masse på nett nå, og da blir man veldig overfladisk. Da blir kravene til utseende et stort hakk høyere. Veldig synd, egentlig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Danneskjöld

Som for andre er personlighet og utstråling helt klart viktigst, men jeg har minstekrav til utseende også, ettersom fysisk tiltrekning er en viktig faktor.

Har forelsket meg i jenter med et 'perfekt' utseende, men også i jenter med et relativt gjennomsnittlig utseende, men med en vidunderlig personlighet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende og kropp er meget viktig da det er veldig vesentlig... Blir jo ikke sammen med en stygg mann som går på trygd for eks...

hehe, hadde du blitt sammen med en veldig kjekk mann som gikk på trygd ?

Anonymous poster hash: bbd8a...bfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hadde du blitt sammen med en veldig kjekk mann som gikk på trygd ?

Anonymous poster hash: bbd8a...bfc

Nei dessverre fordi jeg også går på ufør, men med en veldig alvorlig fysisk sykdom... Tror jeg hadde blitt tullerusk og gått med enda en på trygd her. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dessverre fordi jeg også går på ufør, men med en veldig alvorlig fysisk sykdom... Tror jeg hadde blitt tullerusk og gått med enda en på trygd her. :fnise:

Hvis man selv går på trygd synes jeg ikke man kan kreve at en partner ikke går på trygd. Selv kunne jeg aldri tenke meg å date noen som går på trygd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Har ikke noe spesifikke krav til utseende. Enten er jeg tiltrukket eller ikke.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har noen minstekrav når det gjelder uteende, men det er personlighet og sjarm som betyr mest. Helt klart.



Anonymous poster hash: c6202...b01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nokså høye krav utseendemessig tror jeg, syntes ikke så mange er kjekke så når jeg først syntes noen er det så er de ekstremt kjekke, type modell-kjekk. Men uansett hvor kjekke de er så er de ikke Aragorn... Hva er vitsen da liksom.

Har fått høre at jeg er veldig pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tenkt at utseende ikke har så mye å si så lenge personligheten er bra! Men jeg har fått det motsatte bevist på en måte.. Jeg har vært sammen med to gutter som jeg var kjempeforelska i fra starten av og syntes har vært sånn ok kjekk og fin, men så etter lengre vi var sammen etter styggere ble personen, uansett om begge var kjempesnille mot meg så funker det liksom ikke bare med ok fin, jeg ble jo til slutt ikke tiltrukket av personen..

Holder på med en fyr nå, møtte han første gang for rundt 7 mnd siden og jeg la merke til han me en gang jeg kom inn i rommet og tenkte at han var AKKURAT min type utseendemessig og personligheten etterhvert som vi ble kjent, og nå 7mnd etter så er jeg fortsatt like betatt av hans utseende og vi har vært ganske mye med hverandre, og vi har vært med hverandre på både godt å vondt(ble gravid og mistet)..og han er liksom 1000 ganger penere enn de andre guttene jeg har vært sammen med før, og dette er første gang jeg har følt å være forelsket og betatt av både personlighet og utseende såå lenge og uten noe tvil liksom!

Så for meg har utseende mye å si, faktisk, selv om jeg ikke trodde det for noen år tilbake!



Anonymous poster hash: bd1b3...629
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså, jeg vil si at jeg var mer fokusert på at han skulle være kjekkest av kjekkest.

Men nå, som jeg har blitt eldre, føler jeg ikke at det har så mye og si egentlig.

Hvis det skal være nettdating og sånn må jo noe ved han fange blikket mitt, men såfremt man finner en god tone og kjemi når man møtes, så tenker jeg mer på at jeg liker han som person og at jeg føler vi passer godt enn at fyfaen så kjekk han var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tiltrekkes av en annen utseendestype enn de A4 kjekkasene i blader og på tv. For noen er kanskje disse personene mindre pene eller rare, men for meg handler det litt om hvilke assosiasjoner til personlighetstrekk jeg har.



Anonymous poster hash: 59b12...08e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man selv går på trygd synes jeg ikke man kan kreve at en partner ikke går på trygd. Selv kunne jeg aldri tenke meg å date noen som går på trygd.

Hvorfor det? Jeg liker at det er litt forskjell. At du ikke vil ha en trygdet sier vel litt om deg selv. Kanskje du vil bli forsørget? Jeg som går på trygd kan ikke kreve noen som jobber, men foretrekker selvfølgelig en som kan det, da vi får bedre avbrekk fra hverandre. Husk at syke på trygd fortsatt kan gjøre husarbeid og handel. Tenk så deilig å komme til mat og rent hus hver dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er utseende viktig ved den første kontakten. Man begynner jo ikke å flørte med og ta kontakt med en person på den måten, hvis man ikke syntes den personen er fysisk attraktiv. Når man først har blitt kjent så spiller det mindre rolle. Du gidder ikke et langt samliv med en person hvis ikke personligheten er på plass. Det er ikke utseende som gjør at man holder sammen til gullbryllupet.

Mann 33

Anonymous poster hash: 25a58...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...