Gå til innhold

Dine beste gjerrigknark-tips! Har lite penger og må spinke og spare


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gjerrig bestemor som heller vann oppi helmelken slik at hun får mye mer melk for pengene :D



Anonymous poster hash: e2e29...c52
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For mange kan det lønne seg å handle ein gong i veka, då blir det ikkje så mykje impulshandling. Ein treng nødvendigvis ikkje gå glipp av så mange tilbud, går ann å handle på fleire butikkar den eine gongen eller berre velge den butikken med dei beste tilbudene.

Det gjør vel ingenting om man handler på impuls hvis det er rimelig næringsrik mat, som erstatter andre produkter, OG som blir fortært uten at noe kastes?

Anonymous poster hash: 7fe64...a6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså,poenget mitt er jo hvis du er fattig,hvorfor skal man da betale nærmere 700kr pr mnd? Jeg måtte snike på trikken da jeg hade lite å rutte med, jeg hadde 450kr igjen etter husleie osv var betalt, det er jo ikke nok til å kjøpe en sånn billett uansett.

Jada,man skal være ærlig og alt det der, men har man ikke råd så har man ikke råd. Å gå på matbutikken og stjele varer er jo noe litt annet da., men det er jo folk som må det og,

Hvorfor du skal betale 700 kr? Fordi det er det det koster!

Anonymous poster hash: 268f1...326

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strandet

Det er tilbud på Gilde Julepølse på Bunnpris. 15 12.90 kr pakka. Kunne passet godt til sånne små pakker med nudler, hvis en kutta pølsa opp i terninger og stekte det i en panne.

Endret av Strandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned Mattilbud-appen. Handle èn gang i uken. Planlegg 7 middager før du handler.
Handle klær utenom sesong (sommertøy på vinteren, og omvendt).
Skaff deg Trumf-kort (det er gratis) og gir deg ett par kroner for hver gang du handler på steder som bruker Trumf. (Trippel-Trumf på om man handler på torsdager!) Det blir jo en del penger etterhvert.
Ingen veldig gode tips til sminke/velvære ol, men lønner seg å bli medlem av forskjelige butikker. Som f.eks Vita, hvor man kan bestille sitt eget kundekort å få rabatt når man handler, eller bli medlem av andre kjeder/butikker å motta gode tilbud der du handler mest. Her jeg bor, kan man også bli medlem av kjøpesenteret, å får da eksklusive tilbud, f.eks 30% på gina Tricot, men det er kun for de som er medlem.



Anonymous poster hash: 1c22d...4f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rema så billig fiskegrateng? :klo: Den billigste jeg har funnet koster 25 kroner...

Anonymous poster hash: c983e...df1

Kiwi og Spar har First Price-fiskegrateng til den prisen ,og Rema har Lerøy :)

Anonymous poster hash: 1c22d...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt eneste sparetips er å blande grønnsaker/bønner/belgfrukter inn i kjøttdeigen for å tyne den. Lage sauser, supper og slikt fra bunn. Om jeg har gamle grønnsaker liggende bruker jeg dem i en spagettisaus. Man kan lage gryte eller omelett på absolutt all restemat som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor fryseboks er en veldig kjekk ting! Da kan du handle stort når det er salg, og fryse ned.
I tillegg er det mye å spare på å kjøpe mat som går ut i morgen, for å fryse det ned, f.eks kylling.
Ellers er det også lur tå kjøpe vaskemiddel/pasta/frukt og grønnsaker på asiabutikker, (utenlandske butikker) da de ofte er en del billigere enn Kiwi osv.



Anonymous poster hash: 1c22d...4f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som sier at ukeshandling er vanskelig om man ikke har bil; det er bare tull. Jeg er 26 år, har ikke bil, bor nesten oppå fjellet og har ett barn.. Og man klarer det man må. Er man i tillegg helt alene, er det jo begrenset hvor mye man faktisk trenger til èn uke, for det er faktisk ikke så mye, og som regel har man noe liggende i skapene hjemme også.
Jeg er derimot imot å snike på trikken for å spare penger, men kjenner meg igjen. Her jeg bor, koster det 1000,- for busskort i mnd, men er man under en viss alder, koster det i underkant av 500,- så jeg "låner" kortet til en venninne av meg som er to år yngre enn meg ;)



Anonymous poster hash: 1c22d...4f2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hinkelpinkel

Det gjør vel ingenting om man handler på impuls hvis det er rimelig næringsrik mat, som erstatter andre produkter, OG som blir fortært uten at noe kastes?

Anonymous poster hash: 7fe64...a6a

Impulshandlingen kjem ofte i tillegg til den vanlige ukeshandlingen, og ofte endre ein opp med mat som må kastes fordi ein kanskje var svolten då ein kjøpte det, ikkje planlagt osv. Er ikkje uten grunn økonomer anbefaler å handle ein gong i veka. Seier ikkje at det er for alle, men mange kan spare penger på det. Eg gjekk iallefall frå å bruke 1200 kroner i veka til 500 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva innebærer og dekker den, og hvor mye koster den?

Anonymous poster hash: 268f1...326

den innebærer alle skader du gjør selv, som ikke dekkes av vanlig garanti, hvor mye den koster er forskjellig fra hva du kjøper og hvor lenge du skal ha den.. jeg kjøpte meg et dyrt kamera og etter 2år mistet jeg det i gulvet, siden jeg hadde forsikring fikk jeg helt nytt kamerat med tilbud om ny forsikting på 3år til 300kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange butikker har gjerne en halvpris-hylle med varer som har kort dato på kjølerommet, både meieriprodukter og kjøtt. Kjøp og frys ned! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må ingen finne på å gjøre. Såpe er vanligvis for konsentrert til at bakterier kan vokse der, men hvis den tynnes ut vil bakteriene trives godt, så det i værste fall blir mer skadelig å vaske hendene enn å ikke vaske dem.Det samme gjelder oppvaskmiddel. Anonymous poster hash: 8f753...6ef

Går fint an å koke vatnet først.

Og bakterier trivast ikkje saman med eddik og sitron, det er nettopp difor ein brukar det.

Edit: Sorry, misforstod det første det du skreiv. Takk for info.

Endret av Kjibba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har noen skikkelig gode gjerrigknark-tips? Slike som å gå på Kiwi og lete etter varer som har gått ut på dato.

Alt fra skjønnhet og velvære til bosted til matvarer til konkurranser tas gjerne imot.

Jeg håper det er noen som har noen gode forslag her. Jeg trenger de sårt. Sånn er det å være student.

Anonymous poster hash: 08ab1...6fb

Er det ikke fortsatt mulig å gå og rote i søppelkassene til matvarebutikkene? Husker jeg gjorde det da jeg var yngre. Fant faktisk mye bra mat som kunne spises :P

Jeg gjorde det av nysgjerrighet, ikke fordi jeg var sulten, haha. Høres jo ut som om jeg var en uteligger jo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor du skal betale 700 kr? Fordi det er det det koster!Anonymous poster hash: 268f1...326

Du vet ikke hvilken prioriteringer man måta når man har lite råd ser jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke hvilken prioriteringer man måta når man har lite råd ser jeg..

Å snike på trikken er ikke en prioritering, det er galt på lik linje med å stjele.

Anonymous poster hash: 268f1...326

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å snike på trikken er ikke en prioritering, det er galt på lik linje med å stjele. Anonymous poster hash: 268f1...326

Gi deg..å prioritere å snike på trikken vs a stjele matvarer? Hvis man MÅ velge,hva hadde du valgt?Når du har 450kr, hva ville du ha prioritert?

Jeg prioriterte å kjøpe ris,pasta,kjøtt og grønnsaker,og kunne ha "spennende"måltider ved varierende bruk av grønnsaker, skulle jeg heller ha kjøpt en billett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi deg..å prioritere å snike på trikken vs a stjele matvarer? Hvis man MÅ velge,hva hadde du valgt?Når du har 450kr, hva ville du ha prioritert?

Jeg prioriterte å kjøpe ris,pasta,kjøtt og grønnsaker,og kunne ha "spennende"måltider ved varierende bruk av grønnsaker, skulle jeg heller ha kjøpt en billett?

Jeg hadde søkt om støtte til NAV hvis det sto så dårlig til, for man skal ha råd til BÅDE trikk og pasta. Da trenger man støtte.

Det er akkurat det samme som å gå på butikken å ta en pakke pasta, butikken selger fortsatt pasta og går neppe konk av den ene pakken som du tar.

Anonymous poster hash: 5a0fd...f99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde søkt om støtte til NAV hvis det sto så dårlig til, for man skal ha råd til BÅDE trikk og pasta. Da trenger man støtte. Det er akkurat det samme som å gå på butikken å ta en pakke pasta, butikken selger fortsatt pasta og går neppe konk av den ene pakken som du tar. Anonymous poster hash: 5a0fd...f99

Ok,men da gjør jeg det neste gang om det skulle trengs. Jeg betaler billetten og tar heller å stjeler litt fra kiwi;) som du sier "en pakke her,en pakke der"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke til NAV bare fordi jeg har det knapt et par måneder, staten syr jo puter på folk, de lærer ikke hva hardt arbeid er for det er bare å gå på et sosialkontor og tigge penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...