Gå til innhold

Det er så vanskelig og tungt å være biseksuell mann..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bifile/biseksuelle menn er vel den siste legningen som ikke helt har fått aksept..

Jeg tør ikke være ærlig med NOEN om legninga mi. Når jeg prater med folk på nettet, er alltid kvinnene greie å snakke med, men mange poengterer at det er uaktuelt med biseksuelle gutter som kjærester. Jenter har mye fordommer mot det, gutter not so much..

Jeg VET at jeg ikke er homofil, for jeg blir veldig forelska i jenter, og har alltid drømt om et familieliv. Derfor er det fryktelig vanskelig å håndtere at jeg tenner også på menn. Har aldri opplevd å bli forelska i en mann, men det kan jo sikkert skje når jeg tenner på de seksuelt.

Den siden av meg som liker menn, har aldri fått prøvd seg ut.. Til tross for at jeg drømmer fryktelig mye om hvordan det ville ha vært. Jeg syns det er vanskelig å skulle finne en mannlig partner, siden jeg er i "skapet". Jeg har også litt sperrer for å møte noen fra nettet. I tillegg er jeg redd for at jeg ikke skal få sjans på jenter igjen pga det. Dette fordi jeg er en samvittighetsfull person, som ville slitt med å lyve til partneren om noe slikt.

Bor også på et lite sted, hvor det garantert hadde blitt mye snakk.. Som ikke det var nok, har jeg fra før av angst for å være i "fokus". Det gjelder f.eks bare ved at jeg skal snakke foran andre mennesker.

Jeg kunne sikkert levd med å holde meg inne i "skapet" til evig tid, men det er jo frustrerende å ikke få utleve det man har lyst til..

Jeg ser at jeg garantert ikke er ideell som partner for noen jente akkurat nå, da jeg tydeligvis er frustrert over mangel på praktisering av sex med menn. Men jeg skulle ønske jeg fikk levd det ut. Og siden jeg har klart meg uten det til nå, ville jeg definitivt klart meg uten om jeg hadde en jente jeg elsket (jeg har sett at mange jenter frykter at partneren skal savne det andre kjønn). Dog ville det vært best for meg om jeg fikk meg ei jente som hadde aksept for dette, og som f.eks var positiv til å kjøre litt gutt-gutt rollespill i senga.. Strap-on osv.. Men det skjønner jeg jo at de aller fleste trolig ikke er villig til.

Hm, dette ble langt til slutt. Håper dere har noen veiledende råd!



Anonymous poster hash: fcbdf...d15
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kariannne

Syntes det er trist det skal være sånn. Det må da være like akseptert for en gutt å like sex med begge kjønn som det er for jenter. Men når sant skal sies er ikke det at jeg tenner på sex med begge kjønn noe jeg forteller til Gud og hvermansen.

Jeg kunne fint vært med en biseksuell mann. Spiller ingen rolle hvem en evt partner tenner på så lenge han holder seg til meg og tenner på meg når vi er sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en bifil mann og det er ikke noe problem. For meg er det større turnoff med partnere som har hatt ubeskyttet sex enn at de har hatt sex med andre menn.

Det å være med en bifil mann har jo enkelte utfordringer heterofile ikke har, men også fordeler. For eksempel kan vi fint diskutere andre menn sammen. Det hjelper at han ikke finnes sjalu, bare så det er sagt.

Jeg vet at det er mye fordommer der ute og tidvis har jeg jo følt på disse selv. Blant annet krever det innimellom at mannen min er ekstra tydelig på at det er meg han ønsker. Merkelig nok blir jeg aldri sjalu på andre damer, det er bare menn som kan trigge usikkerhet.

Men uansett handler det om god kommunikasjon og ærlighet. Så lenge det er på plass, klarer man å finne ut av det mest sammen.

Jeg tror kanskje ikke å møte tilfeldige menn fra nettet er den beste måten å prøve ut seksualiteten på. Ut fra hva mannen min forteller, er det mange som da haster inn i noe før de er mentalt klare for det. Veldig mange er da også bare ute etter å få seg noe der og da, uten mye om og men.

Dessverre er det få arenaer for bifile å treffes. LLH fokuserer mest på homofile, og mange av disse kan være ganske tøffe å møte på for bifile, da de gjerne tror at bifili ikke eksisterer som annet enn et strg på veien til homofil. Men kanskje du kunne sett om det er noen du kan dele erfaringer med på gaysir?

Men mest av alt ville jeg egentlig si at bifile menn selvsagt kan leve lykkelig som familiefolk. Det er mannen og jeg et eksempel på. Utad ser vi nok veldig A4 ut, men det gjør meg lite. Jeg velger å se fordelene med en bifil mann, og det tror jeg at flere vil gjøre også.

Anonymous poster hash: 000a7...02d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, senk guarden og ta ting som det kommer.

Jeg har visst at jeg er biseksuell siden puberteten. Jeg skriver biseksuell og ikke bifil fordi jeg aldri har hatt noen følelsesmessig tiltrekking mot menn utover det fysiske/seksuelle.

Jeg har aldri tenkt på eller følt noe behov for å komme ut av et skap eller inn i en bås eller hva det nå måtte være. Ei heller har jeg avslørt legningen min til mine nærmeste, ganske enkelt fordi de ikke vil ha noen glede eller nytte av å vite det, og jeg har følt det som en trygghet og frihet å kunne være skjult. Da er det heller ingen soom forventer noe av deg.

Jeg har hatt noen faste elskere oppgjennom, og har gjort mine erfaringer, men lever nå i et velfungerende hetrofilt forhold med barn, hund, stasjonsvogn og helle bøttebaletten.

Få deg en profil på Gaysir, der ftreffer du mange likesinnede som du kan snakke og dele erfaringer med. Det er et fargerikt felleskap der inne, men man lærer fort å sile vekk "gærningene".

Ta det med ro og finn ut hva du liker. Og husk: Safe Sex!!



Anonymous poster hash: 3ef21...500
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes menn som har hatt mange partnere er mindre attraktive enn en mann som er bifil. Jeg kunne godt vært sammen med en som var bifil, men må innrømme at jeg kanskje hadde vært litt usikker på om jeg var "bra nok" for han. At han hadde drømt om noe mer, som jeg som kvinne ikke kunne tilfredsstilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes menn som har hatt mange partnere er mindre attraktive enn en mann som er bifil. Jeg kunne godt vært sammen med en som var bifil, men må innrømme at jeg kanskje hadde vært litt usikker på om jeg var "bra nok" for han. At han hadde drømt om noe mer, som jeg som kvinne ikke kunne tilfredsstilt.

Se heller omvendt på det. Du har noe å gi som en annen mann aldri vil kunne gi han.

Jeg kan selkvfølgelig kun snakke for meg selv, men en kvinnelig sexparter vil aldri være verre eller bedre enn en mannlig. Når jeg er med en kvinne så er det fordi det er kvinne jeg har lyst på og de de har å tilby, når jeg er med en mann er det mann jeg har lyst på. Det er to likeverdige nytelser som ikke konkurerer med hverandre på noen måte. Noen ganger er man så heldig å få nyte begge deler samtidig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaysir kan være et fint sted å starte. Du trenger ikke å treffe noen der i fra for å ha sex, selv om mange bruker det som det. Det er et forum, du kan snakke med mennesker som er i samme situasjon som deg over nett, og alt uten at noen trenger å vite hvem du er. Kanskje det kan få deg til å bli tryggere? Du kan også kontakte LLH, kanskje har de et lokallag hvor du bor? De har også en et telefonnummer du kan ringe om du ønsker å snakke med noen.

Har du en venn/venninne du stoler på som du kan snakke med? Jeg tror det ville vært fint for deg å få luftet tankene dine med noen som bryr seg om deg og som du kan stole på.

Det finnes mange som ikke har noe i mot å være sammen med noen som er bifile. Det er nok kanskje de som ikke kunne tenke seg det som skriker høyest, men kanskje har de ikke møtt den store kjærligheten som er bifil? :)

Jeg håper du finner ut av alt dette, og du må huske at du ikke skal skamme deg for hvem du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bifile/biseksuelle menn er vel den siste legningen som ikke helt har fått aksept..

Jeg tør ikke være ærlig med NOEN om legninga mi. Når jeg prater med folk på nettet, er alltid kvinnene greie å snakke med, men mange poengterer at det er uaktuelt med biseksuelle gutter som kjærester. Jenter har mye fordommer mot det, gutter not so much..

Jeg VET at jeg ikke er homofil, for jeg blir veldig forelska i jenter, og har alltid drømt om et familieliv. Derfor er det fryktelig vanskelig å håndtere at jeg tenner også på menn. Har aldri opplevd å bli forelska i en mann, men det kan jo sikkert skje når jeg tenner på de seksuelt.

Den siden av meg som liker menn, har aldri fått prøvd seg ut.. Til tross for at jeg drømmer fryktelig mye om hvordan det ville ha vært. Jeg syns det er vanskelig å skulle finne en mannlig partner, siden jeg er i "skapet". Jeg har også litt sperrer for å møte noen fra nettet. I tillegg er jeg redd for at jeg ikke skal få sjans på jenter igjen pga det. Dette fordi jeg er en samvittighetsfull person, som ville slitt med å lyve til partneren om noe slikt.

Bor også på et lite sted, hvor det garantert hadde blitt mye snakk.. Som ikke det var nok, har jeg fra før av angst for å være i "fokus". Det gjelder f.eks bare ved at jeg skal snakke foran andre mennesker.

Jeg kunne sikkert levd med å holde meg inne i "skapet" til evig tid, men det er jo frustrerende å ikke få utleve det man har lyst til..

Jeg ser at jeg garantert ikke er ideell som partner for noen jente akkurat nå, da jeg tydeligvis er frustrert over mangel på praktisering av sex med menn. Men jeg skulle ønske jeg fikk levd det ut. Og siden jeg har klart meg uten det til nå, ville jeg definitivt klart meg uten om jeg hadde en jente jeg elsket (jeg har sett at mange jenter frykter at partneren skal savne det andre kjønn). Dog ville det vært best for meg om jeg fikk meg ei jente som hadde aksept for dette, og som f.eks var positiv til å kjøre litt gutt-gutt rollespill i senga.. Strap-on osv.. Men det skjønner jeg jo at de aller fleste trolig ikke er villig til.

Hm, dette ble langt til slutt. Håper dere har noen veiledende råd!

Anonymous poster hash: fcbdf...d15

Den eneste kommentaren min er at det er mange jenter som liker kinky sex som strap on osv... det handler bare om å tørre å være ærlig med kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde flytte til en by med litt mer utvalg. Bygdetrollet er ikke noe å forholde seg til, uansett legning. Dersom en er i minoritet ang. sine preferanser er det jo ekstra vanskelig med en veldig begrenset befolkning. Jeg er for tiden i San Francisco med en venn, som er kjent som en by med et veldig godt samhold for homofile og bifile. Sier ikke at du skal pakke sammen og reise utenlands, men i det minste ville du hatt det bedre i en storby. Folk er jevnt over mer liberale i storbyer, da man er mer vant med ulike mennesker.

Jeg synes også at du skal åpne deg litt og legge fra deg de frustrerte tankene du har om egen situasjon. Dersom du ikke vil at andre skal ha fordommer, skal du ikke ha dem selv heller. Det er ikke "fordomsfullt" for heterofile kvinner å ikke ville ha en bifil mann, det er en helt legitim preferanse.



Anonymous poster hash: b15aa...b18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke så mye trøst men; min beste venn er biseksuell:) Nå var han klar over dette ganske tidlig, så sånn sett kom han aldr "ut av skapet," han hadde alltid vært det. Så når menn speiselt, prøvde å hakke på ham så tolket han det med vilje som interesse og plaget vettet av dem :fnise: Var alltid like underholdende å se på:) Og folk lærte seg å holde opp. Kanskje ikke noen løsning for deg, men forhåpentligvis så beveger verden seg fremover. Har ikke noen skrupler mot å være med en bifil mann, så lenge vedkomne er trofast er det egentlig ett fett for meg.
Men synes du bare skal utforske seksualiteten din jeg, selv om det sikkert er lett for meg å si.



Anonymous poster hash: 633ab...74c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er trist det skal være sånn. Det må da være like akseptert for en gutt å like sex med begge kjønn som det er for jenter. Men når sant skal sies er ikke det at jeg tenner på sex med begge kjønn noe jeg forteller til Gud og hvermansen.

Jeg kunne fint vært med en biseksuell mann. Spiller ingen rolle hvem en evt partner tenner på så lenge han holder seg til meg og tenner på meg når vi er sammen.

Greia er at det kan lett bli tenkiser når du sitter hjemme alene på kveldene og mann din er nede på bydelsbadet og liker å sitte i saunan sammen med to unge spreke asylsøkere som lengter etter nærhet med norsk kultur og den fullkomne integrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bifili er et mye større tabu enn homofili, ja. Jeg har flotte bifile, mannlige venner og hadde ikke hatt noe imot å ha en bifil mann. MEN: Du må legge av deg tanken på trekant bare fordi du er bifil. De fleste vil ha monogame forhold uansett -fili. Hvis ikke får du heller oute deg som polyamorøs, for det er jo det du da er, og det kan jeg nesten love deg vil gjøre bygdedyret enda slemmere.



Anonymous poster hash: 4c899...4a9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...