Gå til innhold

Julegavetigging på Finn - kan jeg og?


Tricksmoothie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du har virkelig forstått det som står mellom linjene... litt morsomt :laugh:



Anonymous poster hash: 932b3...897
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Kjære dere, julen kom brått på meg også ( igjen ), hvem kunne vite at den kommer hvert år?!

Jeg har ikke barn eller familie, jeg er helt alene, har kjøpt meg hus, bil, liker å drikke, røyke, feste, har nylig investert i silikon og årskort hos brun og blid.

Dessverre strekker ikke pengene til og jeg får ikke kjøpt meg selv og de rundt meg julegaver. Så hvis noen har noen poser med mat, eller egentlig trenger det ikke å være poser siden øl tar opp plass i kjøleskapet, eller helst kontanter, så sleng de min vei, jeg blir så kjempeglad, for denne tynne og magre jula gir meg søvnløse netter!

Ps; bilen er gammel og ødelagt, den er bare fra 2010, trenger at noen selger meg en ferrari billig.



Anonymous poster hash: 8909e...6e4
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for at dette kan bli den nye hobbyen for alle dem som vil ha, vil ha, vil ha. :(



Anonymous poster hash: f3b1e...d4f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Men tenk..om de faktisk trenger iPader da? Tenk å måtte sitte i sofaen og spille ludo sammen istedet, høres ut som en grusom jul.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men tenk..om de faktisk trenger iPader da? Tenk å måtte sitte i sofaen og spille ludo sammen istedet, høres ut som en grusom jul.

Hjertet mitt revner når jeg tenker tilbake på min egen barndom, vi satt og spilte yatzee, ludo, diamantspillet, eller det som verre er, vri åtter med en vanlig kortstokk!

Som vi må ha lidd... :trist:

Anonymous poster hash: 8909e...6e4

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg er såpass fornuftig at jeg sparer litt hver måned slik jeg har nok til å kjøpe julegaver til mine nærmeste. Å bruke mer enn 3-400 kr på julegave per person er helt uaktuelt for min del, men det syns jeg er helt greit.

Den dagen jeg blir forelder skal jeg gjøre det slik at man bare får en gave til jul hver. :) Uff, men da blir jeg kanskje slem mot poden? Barn får jo så mye annet resten av året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,- jeg har nå fått tilbud om en ny stekeovn på finn :fnise: Tror visst det er noen som ikke ser humoren i dette, men jeg trenger ikke stekeovn, så jeg takker nei.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,- jeg har nå fått tilbud om en ny stekeovn på finn :fnise: Tror visst det er noen som ikke ser humoren i dette, men jeg trenger ikke stekeovn, så jeg takker nei.

Seriøst? :hakeslepp:

De må ha oversett det jeg syntes var det beste med hele innlegget ditt:

Julen har tatt helt av. At å skaffe et nytt nettbrett eller vise verden at vi også har råd til materielle goder har blitt det viktigste viser at noe er galt. Husk at fine ting kan være vel og bra, men det er relasjoner og kjærlighet som er det viktigste.

Noen ønsker seg nytt nettbrett – andre ønsker kun å slippe å feire julen alene.

Anonymous poster hash: ab046...336

En fantastisk god oppsummering!

Anonymous poster hash: ab046...336

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste den annonsen akkurat slik som TS. Det var ikke et ydmykt ønske om hjelp, men et frekt "krav". Skjønner virkelig ikke at folk er så frekke at de legger ut en slik annonse - men enda mer forundret blir jeg ovenfor de som går rett på - og syntes synd på slike og gir de det de ønsker seg.

Det finnes mange som jeg gjerne hjelper med en gave eller to, men noen er frekkere enn flatlusa - deriblant denne annonsøren.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fant jeg tråden der vi gjør narr av folk som har mindre enn oss selv. :pls:



Anonymous poster hash: 54bcc...08e
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Hjertet mitt revner når jeg tenker tilbake på min egen barndom, vi satt og spilte yatzee, ludo, diamantspillet, eller det som verre er, vri åtter med en vanlig kortstokk!Som vi må ha lidd... :trist:Anonymous poster hash: 8909e...6e4

Barnemishandling!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig fant jeg tråden der vi gjør narr av folk som har mindre enn oss selv. :pls:

Anonymous poster hash: 54bcc...08e

Og noen av oss som svarer i disse trådene, deriblandt denne, har langt mindre enn hva disse "tiggerne" tilsynelatende har, men synes likevel at dette er langt over kanten for hva som er akseptabelt.

Anonymous poster hash: ab046...336

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig tatt på kornet!! :jepp: Det er regelrett tigging, spesielt siden gavene som "ønskes" ikke er noe hvermansen kjøper i julegaver...



Anonymous poster hash: f84c9...c9c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig 300 kr lite å bruke på gaver til et barn? Et barn har jo ikke begrep om penger? Jeg husker jeg ble mye gladere for en kosebamse jeg ønsket meg enn for et dyrt dukkehus da jeg var liten, jeg ble bare glad noen ga meg noe gjennomtenkt.

Slik føler jeg fremdeles i dag. Nå blir jeg mer glad for et omtenksomt og personlig julebrev enn for en dyr gave som er kjøpt i hui og hast.

Synes det er blitt synd at julen har blitt handelstandens høytid fremfor en omtenksom høytid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig fant jeg tråden der vi gjør narr av folk som har mindre enn oss selv. :pls:

Anonymous poster hash: 54bcc...08e

Hva vet du om det? Hva vet du om hva jeg har? Må jeg tigge julegaver på finn og fortelle hvor lite jeg har?

Skal si deg det, hvor enn lite jeg har, vil jeg alltid ha for mye skam og folkeskikk til å tigge på nettet.

Anonymous poster hash: 8909e...6e4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fant jeg tråden der vi gjør narr av folk som har mindre enn oss selv. :pls:

Anonymous poster hash: 54bcc...08e

Jeg har verken ipad, ny pc eller tørketrommel og oppvaskmaskin (som tydeligvis vil si at jeg ligger på fattiggrensen) og jeg syntes denne tråden er helt innafor!
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fant jeg tråden der vi gjør narr av folk som har mindre enn oss selv. :pls:

Anonymous poster hash: 54bcc...08e

Endelig fant jeg tråden for å gjøre narr av folk med alt for høye forventninger og krav til luksus. Folk som utnytter andre og setter barna i en vanskelig situasjon isteden for å bruke noen av de mange velferdsordningene vi har.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig 300 kr lite å bruke på gaver til et barn?

Nei det er ikke lite.

Hva vet du om det? Hva vet du om hva jeg har? Må jeg tigge julegaver på finn og fortelle hvor lite jeg har?

Skal si deg det, hvor enn lite jeg har, vil jeg alltid ha for mye skam og folkeskikk til å tigge på nettet.

Anonymous poster hash: 8909e...6e4

Jeg skulle gjerne gitt deg flere plusser for denne, for du sa det jeg ønsket å si!

Anonymous poster hash: ab046...336

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...