Gå til innhold

Blir ikke gravid!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke gått på P -piller på 2 år.

Var hos gynekolog for å sjekke at alt var i orden, og det var det sa hun.

Jeg har plutselig fått mer hår rundt brystvortene, og et langt svart hår på armen. Av og til rundt menstruasjontider så får jeg en slags stinkende smerter fra livmora til rumpehullet(litt rart og ufint, men jeg skriver det fordi). Har alltid hatt uregelmessig menstruasjon men nå er syklusen ca 35 til 40. Ikke over dette. Får menstruasjon hver måned, men smertene og ømme bryst varierer fra mens til mens. Kan det være at jeg ikke har eggeløsning noen ganger? Er det noen med erfaringer angående endemediotrose eller pcos? Jeg lurer på om jeg har noe sånt. Jeg var gravid i 2011, tok abort(angrer..) nå når jeg vil ha barn, så føler jeg at jeg blir straffet for valget i 2011.

Er ikke overvektig og mosjonerer normalt. Noen som har noen kjerringråd eller råd i det hele tatt om hva jeg burde gjøre videre..?

J23

Anonymous poster hash: f49d7...026

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kjæresten din sjekket at det ikke er noe i veien med han? Hvor lenge har dere prøvd å bli gravide?

Ellers får du dra til legen å be om utredning for pcos.



Anonymous poster hash: 55f40...0d6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere vil ha barn nå, går du til fastlegen og ber om henvisning til utredning for ufrivillig barnløshet. Det er mer omfattende enn at gynekologen ser over systemet med ultralyd og ikke har sett noe spesielt galt. Syklusen din er litt i lengste laget, behåring kan bety overskudd av mannlige kjønnshormoner, og det kan sjekkes med blodprøve. Eggløsningstester og basaltemperaturmålinger kan vise om du har eggløsning eller falske sykluser. Sædkvalitet en må sjekkes. Du kan få tabletter for å fremme eggløsning. Og så er det mer avanserte tester som eggledersjekk, laparaskopi osv som kan høre med ifbm ivf eller hvis flere ivf ikke lykkes.

Men ikke finn deg i at prosessen stopper opp med normal gu, for det er noe som refdserer sjansene deres når det ikke har gått på 2 år, og dere har rett til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...