Gå til innhold

Pleier Mac'er å komme på tilbud i Januar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger sårt en ny veldig snart og ønsker å spare så mye som mulig. Noen som vet? :) gjerne Air.



Anonymous poster hash: 92416...2cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg tenker over det har jeg faktisk aldri sett Apple-produkter på tilbud, men de gjør gjerne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene pleier vanligvis å bli satt ned litt når nye versjoner kommer ut. De skjer på høsten.

De pleier å ha tilbud når det er ny butikk som åpner. Utover det, vet jeg ikke.



Anonymous poster hash: 3123b...d11
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sjelden at det er Mac på tilbud. Apple selger jo sine egne maskiner direkte til kunde og det er sjelden at man får bedre priser hos forhandlere. Det er som regel lav fortjeneste på slike ting, for butikkene/forhandlerene. Og det er jo ofte slik butikker gjør det når de har januartilbud: Gjør evt en god deal på et større parti fra produsent, presser egen fortjeneste og satser på mersalg eller bruker tilbudet for å lokke.

Dette er ganske uinteressant for Apple tror jeg og ikke noe de har stort behov for å gjøre, så lenge de har sin kjøpesterke tilhengerskare. Det hender at eldre modeller går ned i pris, men ikke voldsomt.



Anonymous poster hash: b4ca0...5f7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store butikker som Elkjøp har jo tilbud på standard Mac pcer hele tiden. Dog er det ikke mange hundre forskjell fra veiledende pris. Ellers blir prisene satt ned når nyere versjoner kommer.



Anonymous poster hash: 4e91e...695
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apple kjører aldri prisreduksjonsrabatter på produkter som er siste utgave, utgående varer prises såvidt ned. Om du finner Mac på tilbud på elkjøp el. er nok modellen godt over et år gammel og du betaler da blodpris. Se på iPhone 4s som var til salgs lenge etter iPhone 5 og 5s var lansert, men 4s kostet bare bittelitt mindre enn de nyere modellene.

Det finnes studentrabatt som kan brukes hele året om du er student, og ved black friday og skolestart kan du få gavekort på app store eller rabatt på perhepsials som printere og eksterne disker, men ikke rabatt på selve datamaskinen.

Slik har apple drevet i alle år, de gir ikke rabatt! og utgående modeller blir faset ut slik at butikkene går tom akkurat da den neste modellen kommer. Så om applebutikker har tomme lagere burde du ikke kjøpe for da er det en ny modell like rundt hjørnet. '

Beste muligheten for billig mac er å legge inn skambud på finn, bruktprisene på mac ligger også unaturlig høyt men det er mulig å gjøre noen kupp om du er våken.

-apple nerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbudene elkjop og lignende kjeder kjører på Mac, er uansett høyere enn å kjøpe direkte fra Apple. Forskjellen her ligger i at man får kjøpt og tatt med seg macen samme dag fra elkjop, mens man må vente noen dager på bestillingen fra Apple.

Anonymous poster hash: 675c3...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min macbook air på tilbud på elkjøp i slutten av januar ifjor :) Men om du er student så har du tilgang på apple education-nettbutikken. Der koster den like mye hele året som jeg betalte på elkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...