Gå til innhold

Jøsses her var det mange tråder om feminisme!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vel forsket ganske mye på at legemlig straff ikke gjør at noen kommer seg nevneverdig bedre ut av livet, men. Poenget mitt var uansett at en feminisiering av skolen er et ganske tvilsomt argument. Puggeskolen, som blir så kritisert for å være insipirert av kvinner, har jo eksistert siden tidlig middelalder.

Det er noen som prater om feminisering av skolen. Jeg vet ikke, men personlig tror jeg det rett og slett handler om at vi har laget en undervisning for et gjennomsnitt, og dette gjennomsnittet passer bedre for kvinner siden de er tidligere utviklet. Gutter får heller ikke den disiplinen de trenger, skolen fokuserer ikke på å lære unger holdninger, ære osv. Jeg tror ikke det har med kvinnelige lærere å gjøre.

Endret av EnFyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo åpenbart ut fra hvordan overskriftene er stilet at det er én eller svært få personer som står bak de trådene som dukker opp nå om dagen. En og annen av dem skyldes jo berettiget harme også, forsåvidt, men jeg er helt enig i at innholdet i trådene som regel er kvinnefiendtlig og idiotisk. Kampanjer mot melkereklamer med "melkekjoler" og GTA i butikkene er selvsagt noe tull, men disse trådene begynner gjerne med generaliseringer og et minst like forvrengt syn på kjønn som sakene de reagerer på. Nå er det langt fra reell kvinnekamp til en del av de kampanjene man leser om i media i det siste, og jeg tror enkelte selverklærte feminister gjør seg selv og sin egen kamp en bjørnetjeneste ved å fly i flint på autopilot, men det forsvarer naturligvis ikke all dritten enkelte brukere her inne lirer av seg.

Uansett er det jo snakk om en høylytt minoritet. Hvor mange norske menn ramler innom Kvinneguiden etter et Google-søk i løpet av livet? De aller fleste. Hvor mange lager kaos og sprer kvinnehat? Fem til ti et sted, sånn pr. i dag, ut fra "taket" på opp-stemmer de får på innleggene sine? Det er selvsagt irriterende, men man får trøste seg med at det ikke er representativt.

Anonymous poster hash: 6a8b3...e13

Ja, heldigvis ser de fleste menn i Norge på kvinner som like mye verdt. Vi har lært oss å se personer og ikke kjønn.

Det er også heldigvis en del normale menn her inne

Anonymous poster hash: b0f90...1a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heldigvis ser de fleste menn i Norge på kvinner som like mye verdt. Vi har lært oss å se personer og ikke kjønn.

Det er også heldigvis en del normale menn her inne

Anonymous poster hash: b0f90...1a9

Når skal dere lære at feminister =/= kvinner. Ingen synes det at noen er mindre verdifulle enn andre og ingen gjorde det før heller.

Endret av EnFyr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som prater om feminisering av skolen. Jeg vet ikke, men personlig tror jeg det rett og slett handler om at vi har laget en undervisning for et gjennomsnitt, og dette gjennomsnittet passer bedre for kvinner siden de er tidligere utviklet. Gutter får heller ikke den disiplinen de trenger, skolen fokuserer ikke på å lære unger holdninger, ære osv. Jeg tror ikke det har med kvinnelige lærere å gjøre.

Barneoppdragelse er hovedsakelig foreldrenes ansvar og ikke skolen.

Anonymous poster hash: b0f90...1a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som prater om feminisering av skolen. Jeg vet ikke, men personlig tror jeg det rett og slett handler om at vi har laget en undervisning for et gjennomsnitt, og dette gjennomsnittet passer bedre for kvinner siden de er tidligere utviklet. Gutter får heller ikke den disiplinen, skolen fokuserer ikke på å lære unger holdninger, ære osv. Jeg tror ikke det har med kvinnelige lærere å gjøre.

Poenget mitt er vel at skolesystemet i løpet av hele historien ikke har fungert for gutter. At du ikke skylder på feminisering av skolen er jo fint, men veldig mange gjør det.

Og angående holdninger, ære osv, så er jeg enig med personen oppi her som sa at det tross alt er foreldrenes ansvar, ikke skolens. Skolen spiller en viktig rolle, men det er først og fremst foreldrene som skal stå for oppdragelsen

Edit: men at gutter er et "problem"område i skolen er jo åpenlyst. Men å omlegge hele systemet er ikke gjort over natta, dessverre

Endret av mijaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneoppdragelse er hovedsakelig foreldrenes ansvar og ikke skolen.

Anonymous poster hash: b0f90...1a9

Det hadde i alle fall ikke skadet. Før lærte de for øvrig ungene dette gjennom lærere også. Dessverre er ikke mange foreldre i dag flinke til å oppdra sønnene deres, de gidder vel bare ikke.

Endret av EnFyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget mitt er vel at skolesystemet i løpet av hele historien ikke har fungert for gutter. At du ikke skylder på feminisering av skolen er jo fint, men veldig mange gjør det.

Og angående holdninger, ære osv, så er jeg enig med personen oppi her som sa at det tross alt er foreldrenes ansvar, ikke skolens. Skolen spiller en viktig rolle, men det er først og fremst foreldrene som skal stå for oppdragelsen

Kanskje det støtter opp under min sak da. At vi gidder å gjøre noe for enkelte mennesker, mens andre er mindre verdt. Det er grunnen til at mange unge menn i dag misliker feminister og "likestilling". De føler seg behandlet som mindre verdifulle.

Endret av EnFyr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det støtter opp under min sak da. At vi gidder å gjøre noe for enkelte mennesker, mens andre er mindre verdt. Det er grunnen til at mange unge menn i dag misliker feminister og "likestilling". De føler seg behandlet som mindre verdifulle.

Nja. Gutter i skolen har nå vært i søkelyset ganske lenge!

Og nja igjen. Det er nå langt fra en følelse forbeholdt menn i vesten. Vet ikke helt om den gjengse vestlige, mannlige borgeren føler seg mindre verdifull enn kvinner heller, men så er jo ikke jeg det, så kan ikke si noe med sikkerhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde i alle fall ikke skadet. Før lærte de for øvrig ungene dette gjennom lærere også. Dessverre er ikke mange foreldre i dag flinke til å oppdra sønnene deres, de gidder vel bare ikke.

Mener du at du f.eks ikke ble oppdratt bra nok? Jeg synes da de fleste menn jeg møter til vanlig gjennom jobb, skole og hobbyer er skikkelige og helt normale menn. Det er bare et fåtall man skulle tro ikke har fått god oppdragelse.

Med mindre barna skal ha 4 timer lengre skoledag, så er det mer enn nok at de er på skolen for å lære. Som sagt er det foreldres ansvar at barna blir oppdratt. Om noen foreldre ikke oppdrar barna er dette også en sak for barnevernet og ikke for skolen.

Anonymous poster hash: b0f90...1a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det støtter opp under min sak da. At vi gidder å gjøre noe for enkelte mennesker, mens andre er mindre verdt. Det er grunnen til at mange unge menn i dag misliker feminister og "likestilling". De føler seg behandlet som mindre verdifulle.

Det er jo utrolig merkelig, ettersom de nå blir sett på som omsorgspersoner for sine barn, får ha foreldrepermisjon og slipper å være den eneste som forventes å skaffe penger til familien, nettopp på grunn av feminisme.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Så sant ikke alle disse trådene er laget av samme person er det overrsskende mange nedsettende meninger om feminister! Dersom det ikke på noen tidspunkt hadde vært feminister ville vi neppe hatt den likestillingen vi har nå i dag - stemmeretten fikk kvinnen først i 1913 og likestillingsloven kom i 1978, heldigvis gjorde noen kvinner seg upopulære å fightet for kvinnens rettigheter og lik lønn for likt arbeid mellom kjønnene ( tro det eller ei/ denne er fortsatt aktuell) Jeg synes mine medsøstre er historieløse som kimser av feminisme, og ikke er stolte over hva den sterke kvinnen har fått til her i Norge. Jeg kan kalle meg feminist, men det er tydeligvis et skjellsord. Hvorfor er det det?

Anonymous poster hash: fe312...923

Det er ikke nedsettende når en henviser til feminister og deres faktiske og offentlige meninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nedsettende når en henviser til feminister og deres faktiske og offentlige meninger.

Nå er ikke feminister en homogen og ensartet gruppe, da. Blir som å si at fordi ABB mener det han gjør, så gjør alle menn det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nedsettende når en henviser til feminister og deres faktiske og offentlige meninger.

Så du tror at ekstremister som kaller seg feminister er faktiske feminister? :klo: Om du har fått med deg hva feminisme egentlig er, så burde du vel også vite at de som ønsker mer rettigheter for ett kjønn ikke er feminister? :) Siden du i det hele tatt er i en tråd som handler om feminisme, så regner jeg med at du forstår hva feminisme er? Og du har hatt historie på skolen og vet hvordan det har vært her i Norge og er i mange land i forhold til likestilling slik at du forstår hvorfor det heter feminisme når man er for likestilling?

Heldigvis forstår de aller fleste i virkeligheten at feminisme er det samme som likestilling da og er derfor ikke i mot det i det hele tatt.

Jeg tror de mennene som ikke ønsker likestilling for menn og kvinner enten føler seg strekt truet av sterke kvinner eller at de har hatt en svært vond oppvekst med en mor eller noe slikt som ikke har vært særlig snill og derfor har fått et forvridd syn på kvinner og virkeligheten ellers.

Anonymous poster hash: b0f90...1a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke feminister en homogen og ensartet gruppe, da. Blir som å si at fordi ABB mener det han gjør, så gjør alle menn det.

Det er vel samme gruppe mennesker som roper at alle muslimer er terrorister fordi en islamistisk gruppe mennesker er det. Ingen som helst forståelse av at folk er forskjellige og at det finnes veldig store motsetninger innen slike små "samfunn".

Anonymous poster hash: b0f90...1a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at du f.eks ikke ble oppdratt bra nok? Jeg synes da de fleste menn jeg møter til vanlig gjennom jobb, skole og hobbyer er skikkelige og helt normale menn. Det er bare et fåtall man skulle tro ikke har fått god oppdragelse.

Med mindre barna skal ha 4 timer lengre skoledag, så er det mer enn nok at de er på skolen for å lære. Som sagt er det foreldres ansvar at barna blir oppdratt. Om noen foreldre ikke oppdrar barna er dette også en sak for barnevernet og ikke for skolen.

Anonymous poster hash: b0f90...1a9

Viss jeg var diktator på livstid ville hele samfunnet gått eksakt på atomklokke hundredeler, alle skulle vert så disiplinerte at de selv kunne kontrollere svettekanalene og alle skulle arbeidet 12 timer 6 dager i uken. Så hadde jeg besøkte hver eneste skole og sett alle elevene i øynene og vis noen såg ut til å ikke være 100% disiplinerte, hadde jeg tatt dem med ut og sammen skulle vi tatt å sprunget 10 mil og tatt armhevninger til musklene ikke lenger funket. Så skulle vi lest og øvd til det gikk rundt for oss. Det er disiplin... ahhh :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo utrolig merkelig, ettersom de nå blir sett på som omsorgspersoner for sine barn, får ha foreldrepermisjon og slipper å være den eneste som forventes å skaffe penger til familien, nettopp på grunn av feminisme.

Trøbbelet med det der er jo at mange kvinner heller finner seg selv for gode til å være i lag med mange menn nemlig fordi de har penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

Nå er ikke feminister en homogen og ensartet gruppe, da. Blir som å si at fordi ABB mener det han gjør, så gjør alle menn det.

Riktig som du sier, men feminismen har en grunntanke som alle feminister deler som grunntanke. Menn er et problem som må løses. Det er jo en interessant observasjon å se hvordan alle feminister blånekter å btte ut ordet "likestilling" med ordet rettferdighet. Så kan en jo bare spørre seg hvorfor...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Så du tror at ekstremister som kaller seg feminister er faktiske feminister? :klo: Om du har fått med deg hva feminisme egentlig er, så burde du vel også vite at de som ønsker mer rettigheter for ett kjønn ikke er feminister? :) Siden du i det hele tatt er i en tråd som handler om feminisme, så regner jeg med at du forstår hva feminisme er? Og du har hatt historie på skolen og vet hvordan det har vært her i Norge og er i mange land i forhold til likestilling slik at du forstår hvorfor det heter feminisme når man er for likestilling?

Heldigvis forstår de aller fleste i virkeligheten at feminisme er det samme som likestilling da og er derfor ikke i mot det i det hele tatt.

Jeg tror de mennene som ikke ønsker likestilling for menn og kvinner enten føler seg strekt truet av sterke kvinner eller at de har hatt en svært vond oppvekst med en mor eller noe slikt som ikke har vært særlig snill og derfor har fått et forvridd syn på kvinner og virkeligheten ellers.

Anonymous poster hash: b0f90...1a9

Grenseløs naivitet. Feminisme har som grunntanke at menn er et problem. Alle problem er menn sin feil. menn er det som skal angripes og bekjempes. Hvorfor kan vi ikke snakke om rettferdighet for alle i stede for om likestilling?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøbbelet med det der er jo at mange kvinner heller finner seg selv for gode til å være i lag med mange menn nemlig fordi de har penger.

Så du vil helst ha en dame som blir sammen med deg fordi du tjener mer enn henne? Jeg har tjent mer enn kjæresten frem til de siste 2-3 årene og har forsørget ham en periode på mer enn ett år, uten at noen av oss led noen nød på forfengelighetsfronten.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Kanskje det støtter opp under min sak da. At vi gidder å gjøre noe for enkelte mennesker, mens andre er mindre verdt. Det er grunnen til at mange unge menn i dag misliker feminister og "likestilling". De føler seg behandlet som mindre verdifulle.

Det er da ikke bare en følelse, det er jo en knallhard realitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...