Gå til innhold

Endelig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Endelig skal vi veldig nesten snart prøve å få en liten en. Jeg har hatt kobberspiral i sammenlagt 8 år snart ni år, har byttet i mellomtiden og gikk tre måneder uten. Er det noen her som vet om det kanskje vil pårvike hvorvidt det vil bli vanskeligere å bli gravid i begynnelsen etter man har fjernet spiralen ?

der er selvfølgelig masse annet jeg lurer meg ihjel på, men jeg tror at min strategi i første omgang må være å ta det som det kommer. Jeg har et barn fra før av, men da var det virkelig ikke planlagt så da slapp jeg på en måte å gå gjennom hele prosessen som innebærer å håpe ønske kjenne etter osv. Noe jeg har denne gangen. Jeg vet at jeg har en tendens til å stresse unødvendig så vil ikke stresse megselv ihjel, men nyte prøvetiden.

Tips og tips til evt kosthold osv som man burde tenke på når man prøver ? Nå har jeg jo mulighet tilå f.eks starte folsyre før graviditet osv og jeg vil gjøre det best mulig for både kropp og barn.

Kjenner jeg må stoppe nå for jeg er overspent og giret.. Yay! :D



Anonymous poster hash: 041d0...9fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Start med folsyre i hvertfall:) lykke til!

Anonymous poster hash: 7f0f6...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig skal vi veldig nesten snart prøve å få en liten en. Jeg har hatt kobberspiral i sammenlagt 8 år snart ni år, har byttet i mellomtiden og gikk tre måneder uten. Er det noen her som vet om det kanskje vil pårvike hvorvidt det vil bli vanskeligere å bli gravid i begynnelsen etter man har fjernet spiralen ?

der er selvfølgelig masse annet jeg lurer meg ihjel på, men jeg tror at min strategi i første omgang må være å ta det som det kommer. Jeg har et barn fra før av, men da var det virkelig ikke planlagt så da slapp jeg på en måte å gå gjennom hele prosessen som innebærer å håpe ønske kjenne etter osv. Noe jeg har denne gangen. Jeg vet at jeg har en tendens til å stresse unødvendig så vil ikke stresse megselv ihjel, men nyte prøvetiden.

Tips og tips til evt kosthold osv som man burde tenke på når man prøver ? Nå har jeg jo mulighet tilå f.eks starte folsyre før graviditet osv og jeg vil gjøre det best mulig for både kropp og barn.

Kjenner jeg må stoppe nå for jeg er overspent og giret.. Yay! :D

Anonymous poster hash: 041d0...9fa

Siden kobberspiral ikke inneholder hormoner, bør det ikke påvirke sjansen din til å bli gravid - så sant du ikke har fått en infeksjon e.l. mens du hadde den. Mye større sjanse for at du kan begynne rett på prøvinga enn hvis man har gått på hormonprevansjon, for da krøller gjerne kroppen til syklusene en stund først, og det kan gjerne ta ganske lang tid før kroppen er i normalt gjenge igjen. Opp til ett år før man får tilbake mensen regnes som helt normalt etter p-pilleslutt!

Neste gang jeg trenger prevansjon kommer jeg definitivt til å gå for kobberspiral.

Lykke til med prøvinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :D

Ja jeg ønsket kobberspiral fordi kroppen min er ganske ømfintlig for hormon preparater, har vært kjempefornøyd med den :) Har i utgangspunktet lite blødninger og sliter ikke med menssmerter så da var egentlig kobberspiral ganske grei :)

folsyre it is :)

Ha en flott dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folsyre ja! nok å kjøpe bare det, 100 stk i en liten rund pilleeske på apoteket, ikke slik dyr pakke med alt mulig. Kan jo evt ta tran v siden av. Spis og lev sundt som vanlig, spis fisken din, grapefruktjuice skal også være bra. :) unn deg godt i helgen-som vanlig! Lykke til!

Anonymous poster hash: 368d4...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...