AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 På 70-tallet og frem til i dag har vi kontinuerlig hatt et moralsk forfall i vesten. Det begynte med gratis sex bevegelsen og "frigjøringen av sexualitet". Det har ført til at mange unger vokser opp uten en av foreldrene og utenfor gode trygge forhold. Å ha sex utenfor ekteskapet blir sett på som umoralsk fordi det ikke er verdt det i følge et ganske enkelt verdisyn. En person sin velferd > gode følelser. Slippe å ha sexuelle overførbare sykdommer > gode følelser. Mange unger sliter på grunn av foreldrenes dårlige moral. Et annet symptom er at ikke mange unger lærer gode holdninger. Gutter sliter i skolen, jentene får psykiske problemer. Slik moral kan være bygd på rasjonalitet og på religion. Det er mye annet også som forandret seg og som lett kan bli rasjonalisert til å være vondt. Tror dere moralen i samfunnet kommer til å snu og gå oppover? Anonymous poster hash: 2c8f6...39f 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 Ta deg en bolle. Anonymous poster hash: 1cd9b...83b
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #3 Skrevet 5. desember 2014 Ta deg en bolle. Anonymous poster hash: 1cd9b...83b Jeg greier i motsetning til mange andre å styre meg selv, så jeg slipper å ødelegge meg selv ved å spise usunt. Greier du det mtp sex? Anonymous poster hash: 2c8f6...39f 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #4 Skrevet 5. desember 2014 Anonymous poster hash: 151e6...68e 6
Gjest Cartman Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 Blalblabla.... Vi skjærer ikke hue av vanntro, henretter folk ved nakkeskudd og bomber offentlige bygninger, noe som kjennetegner det østlige samfunn og deres såkalte moral. Du er vell en sånn jalla, som skal snakke dritt om Norge.
Gjest Rhaegar Targaryen Skrevet 5. desember 2014 #6 Skrevet 5. desember 2014 Etter min effaring så er de mennesker som klager på at vesten forfaller moralsk. De minst moralske menenskene som finnes. De lever som regel et liv av hykleri og dobbel moral. 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #7 Skrevet 5. desember 2014 Blalblabla.... Vi skjærer ikke hue av vanntro, henretter folk ved nakkeskudd og bomber offentlige bygninger, noe som kjennetegner det østlige samfunn og deres såkalte moral. Du er vell en sånn jalla, som skal snakke dritt om Norge. 100% norsk Anonymous poster hash: 2c8f6...39f
Gjest Cartman Skrevet 5. desember 2014 #8 Skrevet 5. desember 2014 Anonymous poster hash: 151e6...68e Hva har Jihadi John og ISIL med dette å gjøre?
Testosteron Skrevet 5. desember 2014 #9 Skrevet 5. desember 2014 hykleri og dobbel moral. Okey! Jeg inn rømmer å være en hykler, men dobbelt moralist?
Sir Winston Skrevet 5. desember 2014 #10 Skrevet 5. desember 2014 Etter min effaring så er de mennesker som klager på at vesten forfaller moralsk. De minst moralske menenskene som finnes. De lever som regel et liv av hykleri og dobbel moral. Men, noen av de umoralske menneskene kan setningsbygning og tegnsetning. Og orddeling 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #11 Skrevet 5. desember 2014 ps: "fri sex", ikke "gratis sex" Anonymous poster hash: b4d79...432
Sir Winston Skrevet 5. desember 2014 #12 Skrevet 5. desember 2014 Blalblabla.... Vi skjærer ikke hue av vanntro, henretter folk ved nakkeskudd og bomber offentlige bygninger, noe som kjennetegner det østlige samfunn og deres såkalte moral. Du er vell en sånn jalla, som skal snakke dritt om Norge. Så for deg er det ingen forskjell på seksuelle utskeielser, utroskap, snyte på skatten og så nakkeskudd?
Gjest Rhaegar Targaryen Skrevet 5. desember 2014 #13 Skrevet 5. desember 2014 Men, noen av de umoralske menneskene kan setningsbygning og tegnsetning. Og orddeling 2
Sir Winston Skrevet 5. desember 2014 #14 Skrevet 5. desember 2014 (endret) Du har et poeng, men nå var det ikke mye argument i ditt innlegg, bare noen løse, generaliserende påstander. Endret 5. desember 2014 av Sir Winston
Gjest Cartman Skrevet 5. desember 2014 #15 Skrevet 5. desember 2014 Så for deg er det ingen forskjell på seksuelle utskeielser, utroskap, snyte på skatten og så nakkeskudd? Vesten er best Østen er dritt
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #16 Skrevet 5. desember 2014 Men, noen av de umoralske menneskene kan setningsbygning og tegnsetning. Og orddeling Særskriving. http://www.sprakradet.no/Aktuelt-ord/Orddeling-og-sarskriving/ Anonymous poster hash: f69ec...f8c 2
Sir Winston Skrevet 5. desember 2014 #17 Skrevet 5. desember 2014 Vesten er best Østen er dritt Jeg ville sagt mellemøsten, jeg
Sir Winston Skrevet 5. desember 2014 #18 Skrevet 5. desember 2014 Særskriving. http://www.sprakradet.no/Aktuelt-ord/Orddeling-og-sarskriving/ Anonymous poster hash: f69ec...f8c Hvorfor linker du til en side skrevet på røverspråk?
Gjest Cartman Skrevet 5. desember 2014 #19 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ville sagt mellemøsten, jeg Midtøsten, sentral-asia, India, Pakitstan, Bangladesh, Indonesia, Kina, Russland og Nord-Korea. Japanere og Koreanere er noe perverse jævler, så på det mentale plan er de også dritt.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #20 Skrevet 5. desember 2014 Sex utenfor ekteskap hendte ikke bare fordi folk var altfor kåte og dumme. Men fordi de forsto at seksuell kompatibilitet er viktig og noe man må utforske innen man tar steget å tilbringe resten av livet med noen. Den seksuelle revolusjonen startet jo med p-pillen der kvinner kunne ta kontroll over evt. graviditet selv. Det at mange vokser opp med alenemor er et biprodukt av dette, men det betyr jo likevel ikke at seksuell frihet og stabile familier overhodet ikke er forenelige. Man kan like godt si at dette skjer fordi; - Folk tar lettere på ekteskap og skilsmisse - Mange kvinner tror de er komfortable med en evt. abort og deltar derfor i seksuelle forhold med menn de overhodet ikke kan ha en fremtid med, og når de blir gravide opplever de at det ikke er like lett - Favorisering av samboerskap fremfor ekteskap, til tross for at ekteskap er praktisk sett (og statistisk sett) mer stabilt og vanskeligere å bryte - Slurv med prevensjon Jeg er enig i at det er mange ting her som burde endres, men vi snakker om folks holdninger og livsvalg, så det er ikke bare bare. Men det er ingen tvil om splittede familier har store konsekvenser for vårt samfunn. Anonymous poster hash: 1a90b...9bc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå