Gå til innhold

Barnevakten drikker.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde hun det?

Nei, men hun vet hva jeg syns om å drikke i barns nærvær.

TS

Anonymous poster hash: 3c418...3ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde de med seg drikke, eller drakk de fra barskapet ditt?

Skrevet

Tror faktisk du må si at du ikke godtar alkohol når de passer. Blir litt dumt å si at de vet hva du synes om sånt. Ikke sikkert de tenkte på det eller har glemt det. Men forøvrig er jeg enig med deg ts. Hadde en barnevakt som satte til livs en hel flaske vin og vi spurte aldri denne personen igjen. Selv kan jeg og samboer fint dele en flaske med god mat en lørdag når barna er i seng, men ingen av oss blir fulle eller kjenner oss påvirket. Jeg stopper eventuelt om jeg begynner å kjenne noe. Men det pleier jeg ikke av to glass vin. Synes ikke man behøver å bli helt hysterisk, men ville ikke tatt så mye som en slurk om jeg passet andres barn. Da føler jeg at jeg må være litt mer årvåken og at det kan oppstå flere situasjoner som oppvåkninger eller at de er urolige og utilpasse. Sånt ser man jo ofte tendensen til på egne barn.

• Liker 1
Skrevet

Tror faktisk du må si at du ikke godtar alkohol når de passer. Blir litt dumt å si at de vet hva du synes om sånt. Ikke sikkert de tenkte på det eller har glemt det.

Men saken er den at det har vært et hett tema ofte (ikke fordi det har skjedd andre ganger, altså). Vi har pratet om det flere ganger, og jeg har alltid sagt at jeg absolutt ikke setter pris på kombinasjonen alkohol og barn (grunnet opplevelser fra barndommen - det vet de også), så da synes jeg nesten ikke det skal være nødvendig å måtte si i fra.

Men det kommer jeg altså til å gjøre nå. Jeg skal til og med stave det for dem...

TS

• Liker 2
Skrevet

Men saken er den at det har vært et hett tema ofte (ikke fordi det har skjedd andre ganger, altså). Vi har pratet om det flere ganger, og jeg har alltid sagt at jeg absolutt ikke setter pris på kombinasjonen alkohol og barn (grunnet opplevelser fra barndommen - det vet de også), så da synes jeg nesten ikke det skal være nødvendig å måtte si i fra.

Men det kommer jeg altså til å gjøre nå. Jeg skal til og med stave det for dem...

TS

Jeg tror nok det er lurt ja. Alltid lurt å si sånt en ekstra gang. Selv om man ikke føler det er nødvendig er det vist ofte det likevel. Ikke at jeg unnskylder dem, for det gjør jeg absolutt ikke.

Skrevet (endret)

Nå har jeg ikke lest denne tråden fra a-å, men fra mitt ståsted er ikke dette OK.

Satt på spissen, og en alvorlig situasjon hadde oppstått, så ville jeg ikke hatt en barnevakt med promille. Nå vet ikke jeg hvor mange enheter det var snakk om i nøyaktig dette tilfellet, men synes absolutt at barnevakten kunne ha holdt seg uten alkohol den korte tiden barnepass som regel varer.

*skrivefeil

Endret av gloria
Skrevet

Barnevaktene må gjerne ta seg både to glass vin eller øl, men at de drikker seg fulle er ikke greit.

Men om farfaren bare hadde tatt seg et glass så er det vel ikke så farlig? Da kan jo han ta vare på barnet?

Når det er sagt; passer jeg andres barn, så drikker jeg ikke i det hele tatt. Jeg passer andres barn så sjeldent, at det skulle bare mangle.

Etter min oppfatning har en eller begge her et alkoholproblem, det er ikke normal atferd å drikke seg full sammen med barn uansett.

De som gjør det er jo i 100% av tilfellene avhengige av alkohol og har hundre forklaringer på hvorfor dette skulle være akseptabelt.

Her hadde jeg personlig latt være å bruke vedkommende som barnevakt, spesielt til overnatting.

Anonymous poster hash: e59c3...180

• Liker 3
Skrevet

TS

Det kommer ikke til å hjelpe på vedkommende som drakk seg full.

En normal partner ville ringt foreldrene og bedt de hente barna fordi kona/mannen drakk seg full. I dette tilfellet skjedde ikke det, og da kan man ikke stole på vurderingsevnen hans heller.

Anonymous poster hash: e59c3...180

Skrevet

TS

Vurderer du virkelig å la de sitte barnevakt igjen? Kan du ta sjansen på å eventuelt utsette barnet/barna dine for denne følelsen av utrygghet? Fulle mennesker i huset, og foreldrene er ikke tilstede, svært uheldig for barnet om det opplever dette..

Anonymous poster hash: 6d327...0c2

Skrevet

Ikke greit, det må være minst èn edru voksen, som kan ta seg av barnet hvis det blir sykt, redd eller lignende..

Anonymous poster hash: 5ee5e...388
Skrevet

Klart besteforeldrene skal få se barnebarnet sitt. De er jo glad i han. Men om de er alkoholikere, så vinner alkoholen

Skrevet

Når jeg er sliten/ har sovet lite blir jeg fortere beruset. Litt mer sånn " blackout-aktig". Ikke vanlig beruset men sånn at jeg kan bli sittende å stirre ut i luften uten tenke. Så hvis hun var sliten fra jobb, kanskje ikke hadde spist på en stund kan det jo hende at det glasset hun hadde tenkt å ta for å roe ned hadde mye større virkning? Eller at hun rett og slett drikker veldig ofte og har et problem. Ellers venter vel de fleste med fylla til dager de ikke er barnevakt?

Skrevet (endret)

Ville blitt forbannet. Det er helt uakseptabelt!

Endret av FruRaeder
Gjest Blomsterert
Skrevet

Hva synes dere om at barnevakten(e) nyter alkohol etter at barna er lagt? Og med nyte så snakker jeg om å drikke seg full. Ikke snydens, men full. Jeg spør fordi jeg akkurat kom hjem til en full farmor som tydeligvis har tatt seg noen glass for mye mens lillemann sov. Farfaren var tilstede og drakk han også, men virket klarere i toppen.

Jeg er absolutt ikke komfortabel med å drikke seg beruset med barn i huset, og det vet farmoren. Derfor synes jeg det er respektløst av henne å gjøre det til tross for hva jeg synes om det.

Er farmor selv,og det kunne ikke falt meg inn å drikke når barnebarnet er hos meg,eller jeg hos de.

Syns det er uforsvarlig,respektløst og ansvarsløst. Uansett om det er flere til stede.

Skjønner ikke sånt jeg. Hva om barnebarnet våknet,ble sykt eller noe da?

Syns en bør være edru som barnepasser. Ihvertfall ikke synlig beruset. Syns sånt er opplagt jeg da,men.

Skrevet

Uakseptabelt. Hvis noe hadde skjedd og dem var fulle hadde jeg ikke tilgitt dem... Du har all rett i å være sint

Skrevet

Det er vel helt greit så lenge bestefaren holder seg klar. Drikker dere selv aldri alkohol etter at barna har lagt seg?

• Liker 1
Skrevet

Det er vel helt greit så lenge bestefaren holder seg klar. Drikker dere selv aldri alkohol etter at barna har lagt seg?

Tenker du da på hvor utrygt det er med fulle mennesker i huset, spesielt dersom foreldrene er borte? Helt uakseptabelt å drikke som barnevakt, og utrolig sjokkerende at noen synes det er greit!

Å drikke ett glass i eget hjem med barn kan være greit, etter min mening bør da den ene av foreldrene la være.

Anonymous poster hash: 6d327...0c2

Skrevet

Det er stor forskjell på å ta et glass vin og å drikke seg full. Det er heller ikke greit om en person er full, uansett hvor mange andre som er edrue. Skremmende blir det for barnet uansett.

Jeg synes et glass vin eller en øl etter sengetid er greit, uansett om det er forelder eller barnevakt, men der går grensen. Det er noe med at man ikke skal sløve sansene sine når man har ansvaret for et annet menneske.

Men TS, jeg hadde snakket med farmor før jeg tok noen avgjørelse på om de skal få passe igjen. Alle kan gjøre feil og ta gale vurderinger.

• Liker 1
Skrevet

Men ts sier jo at det er bestemoren som i all hovedsak passer barnet, og jeg tolker det slik at hun ikke hadde latt bestefar passe alene. Og han gjør jo det hvis bestemor er utilregnelig.

Skrevet

Men ts sier jo at det er bestemoren som i all hovedsak passer barnet, og jeg tolker det slik at hun ikke hadde latt bestefar passe alene. Og han gjør jo det hvis bestemor er utilregnelig.

Jeg vet ikke jeg leste bare HI. Og tenker at det holder med ett tilregnelig voksent menneske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...