Gå til innhold

Barnevakten drikker.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dømmekraften blir redusert når man er full. Det hjelper ikke at man kan ringe ambulanse hvis de ikke får med seg at barnet trenger hjelp!

Drikker de på jobb også?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Dømmekraften blir redusert når man er full. Det hjelper ikke at man kan ringe ambulanse hvis de ikke får med seg at barnet trenger hjelp!

Drikker de på jobb også?

Nå var ikke farfaren full da.

Jeg tar fint et par glass vin mens ungene er hjemme, men jeg drikker jo ikke på jobb for det.

• Liker 4
Skrevet

Så dere rører aldri mer enn ett glass vin/øl når dere er hjemme om kvelden selv?

Enkelte må ta seg en kavring.

Sier ikke at det er bra å være full med barn i hus, uansett, men at dere aldri rører noe særlig alkohol og så slå ned på barnevakt som i tillegg er besteforeldrene til barnet og som uansett ønsker barnebarna alt godt her i verden?

Anonymous poster hash: e529d...3a2
  • Liker 4
Skrevet (endret)

TS sitt hus og barn. TS sine regler! At farmor ønsker barnebarnet alt vel gir henne ikke tillatelse til å drikke seg full mens hun passer han. Hvor søren er logikken der??? TS skrev at farfar var klarere i toppen enn farmor. Men ikke at han ikke var full. Kanskje TS kan oppklare? Uansett; helt uakseptabelt!

Til TS: Har de lovet at det ikke skal skje igjen? Eller mener de at det er greit og at du ikke kan nekte dem å drikke når de passer barnet ditt?

Endret av Jade
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tar fint et par glass vin mens ungene er hjemme, men jeg drikker jo ikke på jobb for det.

Hvorfor ikke?

Og kan jeg spørre hva du jobber med?

Endret av Jade
Gjest Magdalene
Skrevet

Hvorfor ikke?

Og kan jeg spørre hva du jobber med?

Fordi jeg ikke har lov til å drikke 12 timer før jeg skal på jobb, og selvsagt da ikke på jobb.

Jeg jobber på et sykehus.

• Liker 1
Skrevet

TS sitt hus og barn. TS sine regler! At farmor ønsker barnebarnet alt vel gir henne ikke tillatelse til å drikke seg full mens hun passer han. Hvor søren er logikken der??? TS skrev at farfar var klarere i toppen enn farmor. Men ikke at han ikke var full. Kanskje TS kan oppklare? Uansett; helt uakseptabelt!

Til TS: Har de lovet at det ikke skal skje igjen? Eller mener de at det er greit og at du ikke kan nekte dem å drikke når de passer barnet ditt?

Har ikke pratet med dem enda. Det var ingen vits i går. Det eneste jeg kom med var en slengbemerkning om det var "litt for mye vin i omløp her". Skal ta det opp i dag.

Er mest skuffet over farmoren, ettersom det egentlig er henne jeg betror barnet mitt til, og som jeg har mest tillit til. Farfaren er "stefarfar". Og selv om han kanskje ikke hadde drukket like mye (vanskelig å bedømme, for han er veldig flink til å skjerpe seg og fremstå edru), så blir det allikevel feil for meg, da det i hovedsak er farmoren jeg etterlater barnet mitt til.

Anonymous poster hash: 3c418...3ad

Skrevet

Å drikke seg full når man passer barn viser vel litt dårlig dømmekraft i utgangspunktet.

Jeg har ikke inntrykk av at alle holder seg strengt til ettglass-toleranse og jeg gjør det ikke selv heller, men for de fleste er det vel et godt stykke fra to glass til full. Blir man lett påvirket må man selvsagt trekke grensen deretter.

Det jeg synes er aller rarest er at farmor valgte å ta den helt ut på en dag de satt barnevakt. Hvor vanskelig kan det være å la være og drikke den dagen? Jeg ville holdt meg edru når jeg passet andres barn, så viktig er ikke det fredagsglasset. Og jeg reagerer på at hun velger å drikke på den dagen når hun sannsynligvis har "fri" dagen etter og kan gjøre som hun vil, uten barn i hus!

Jeg ville sagt klart i fra at dette var skuffende og uakseptabelt. Men nekte barnepass til evig tid? Det kommer an på omstendighetene. Farmor er vel menneskelig hun også, det kan ha vært en dum feilberegning og en tabbe. Slitsom uke på jobb, blir fortere påvirket enn hun trodde... Ikke bra, men som et engangstilfelle er det tilgivelig. Folk gjør feil, også godt voksne folk. Men dersom de argumenterer med at dette er greit fordi farfar var mer edru og ikke ser problemet, ville jeg vært mer usikker. Det kan jo tyde på at de ikke synes det er så farlig å drikke seg påvirket med barn i huset, selv om barna bare er en dag på besøk, og for min del ser jeg helst at barnevakter klarer å utsette vinglasset som blir til en flaske, til en dag de ikke har barn. Har de et stort problem med å akseptere det ville det vært duket for konflikt.

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke bra!!! Et glass vin eller to går greit, men man skal aldri bli i nærheten av full med barn i huset. Det er respektløst!!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har heller ingen problemer med å drikke et par glass vin med barn i huset. Men å være full synes jeg er å gå langt over streken. Hadde jeg passet andres barn ville jeg ikke drukket noenting.

Skrevet

Drikker du aldri etter at barna har lagt seg? Jeg syntes dette er helt greit så lenge bestefar er nogen Lunde klar i toppen :)

Anonymous poster hash: 33382...924

• Liker 3
Skrevet

Drikker du aldri etter at barna har lagt seg? Jeg syntes dette er helt greit så lenge bestefar er nogen Lunde klar i toppen :)

Anonymous poster hash: 33382...924

Ser du ikke hva jeg skriver? Jeg synes det er greit å ta seg et glass eller to.

Jeg synes også det er litt annerledes med barnevakter. For da etterlater man barna til noen andre, og ettersom man ikke har kontrollen selv, forventer man at man skal kunne føle seg trygg på at barnet har det 100% trygt. Det føler jeg ikke at jeg kan når barnets farmor er full. "Stefarfaren" er jeg ikke like trygg på som barnets farmor uansett, så om han er litt mer edru, så hjelper ikke det på tryggheten min.

I tillegg er ikke barnet like trygt på han. Så om noe skulle skje, så hadde barnet sannsynligvis hatt behov for farmor og ikke farfar.

• Liker 3
Skrevet

Fordi jeg ikke har lov til å drikke 12 timer før jeg skal på jobb, og selvsagt da ikke på jobb.

Jeg jobber på et sykehus.

TS hadde forbydd de å drikke når de passet barna. Teller ikke det? Hvis de ikke respekterer TS kunne de ha sagt fra på forhånd, så TS kunne funnet en annen barnevakt.

Skrevet (endret)

Man har åpenbart et alkoholproblem når man drikker seg full akkurat den dagen hun satt barnevakt. Heller tvilsomt at hun "sparte festen" til barnevaktkvelden. "Nå er det lenge siden jeg har vært full. I dag passer bra når jeg skal passe små barn". Tipper at hun drikker veldig ofte, og ikke ville la ungen komme i veien for rusen sin. Ville ikke latt henne passet barnet før hun syntes barnet er viktigere enn alkoholen.

Endret av Jade
  • Liker 2
Gjest Linneah2013
Skrevet

Hva synes dere om at barnevakten(e) nyter alkohol etter at barna er lagt? Og med nyte så snakker jeg om å drikke seg full. Ikke snydens, men full. Jeg spør fordi jeg akkurat kom hjem til en full farmor som tydeligvis har tatt seg noen glass for mye mens lillemann sov. Farfaren var tilstede og drakk han også, men virket klarere i toppen.

Jeg er absolutt ikke komfortabel med å drikke seg beruset med barn i huset, og det vet farmoren. Derfor synes jeg det er respektløst av henne å gjøre det til tross for hva jeg synes om det.

Dette hadde jeg slått hardt ned på, de hadde fått klar beskjed om at de ikke fikk passe barna før de kutter ut drikkingen. Finn dere en annen barnevakt.

Skrevet

Så dere rører aldri mer enn ett glass vin/øl når dere er hjemme om kvelden selv?

Enkelte må ta seg en kavring.

Sier ikke at det er bra å være full med barn i hus, uansett, men at dere aldri rører noe særlig alkohol og så slå ned på barnevakt som i tillegg er besteforeldrene til barnet og som uansett ønsker barnebarna alt godt her i verden?

Anonymous poster hash: e529d...3a2

Drakk aldri så mye som et glass vin med ungene tilstede og det samme krevde vi av våre barnepassere. Hvis besteforeldre ikke kan holde seg unna alkohol de få timene passet foregår, da er vel ikke kontakten med barnebarna så viktig heller?

Skrevet

Jeg syns det er uakseptabelt selv med et glass. Skal de sitte barnevakt en kveld så bør de klare å holde seg unna alkohol. Hvis det er vanskelig å ikke drikke den ene kvelden så har vedkommende et problem.

• Liker 4
Gjest Magdalene
Skrevet

TS hadde forbydd de å drikke når de passet barna. .

Hadde hun det?

Skrevet

Nyte alkohol er ikke å bli full.

Blir man full er det drekking.

Å nyte er et glass f.eks.

Anonymous poster hash: d34c3...38e
Skrevet

Nyte alkohol er ikke å bli full.

Blir man full er det drekking.

Å nyte er et glass f.eks.

Anonymous poster hash: d34c3...38e

Hva har det med saken å gjøre, det blir jo poengtert at farmoren var full, så det er ikke til å misforståes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...