Gå til innhold

Barnevakten drikker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om at barnevakten(e) nyter alkohol etter at barna er lagt? Og med nyte så snakker jeg om å drikke seg full. Ikke snydens, men full. Jeg spør fordi jeg akkurat kom hjem til en full farmor som tydeligvis har tatt seg noen glass for mye mens lillemann sov. Farfaren var tilstede og drakk han også, men virket klarere i toppen.

Jeg er absolutt ikke komfortabel med å drikke seg beruset med barn i huset, og det vet farmoren. Derfor synes jeg det er respektløst av henne å gjøre det til tross for hva jeg synes om det.

Anonymous poster hash: 3c418...3ad
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det ville jeg slått hardt ned på! ikke pokker om en barnevakt hadde fått være barnevakt igjen om h*n hadde rørt alkohol. det kan man ta senere.

Anonymous poster hash: 3bdca...d6f
  • Liker 6
Skrevet

Det er helt uakseptabelt!

Anonymous poster hash: cc6e2...378
  • Liker 8
Skrevet

Jeg ville aldri la dem være alene med barna igjen.

Anonymous poster hash: 6d327...0c2

• Liker 6
Skrevet

Argumentet deres er at barnet sover, og om det skulle skjedd noe, så ringer man ambulanse.

Kjenner jeg er så sint!!

TS

• Liker 1
Skrevet

Du har lov til å være sint. Det er ikke greit å drikke seg full når man passer barn.

• Liker 6
Skrevet

Helt uakseptabelt. Ingen diskusjon. Jeg kan skjønne det dersom enkelte synes det er greit nok at barnevakter man stoler på tar seg et glass vin eller en liten pils når barnet sover søtt, det får den enkelte forelder selv avgjøre, men at en barnevakt "drikker seg full" er jo selvsagt helt uakseptabelt uansett.

Anonymous poster hash: 4a61d...5aa
  • Liker 3
Skrevet

Det er ikke galt å ta seg en øl feks,men å drikke seg full er ikke greit.

• Liker 10
Skrevet

Hva om barnet hadde våknet?!

Nei, argumentet deres holder ikke mål. Bare tull!

• Liker 3
Skrevet

Godt å høre at det ikke er jeg som er på bærtur! De mener nemlig at det ikke er noe problem, ettersom barnet sover og ikke merker noe til det. Men det har jo også noe med at jeg skal føle at barnet har det trygt! Og det gjør jeg absolutt ikke når det er sånne tilstander. Jeg syns det går helt fint å ta seg et glass vin, eller en øl, men ikke sånn at man ligger i halvsøvne på sofaen.

Gjest Magdalene
Skrevet

Barnevaktene må gjerne ta seg både to glass vin eller øl, men at de drikker seg fulle er ikke greit.

Men om farfaren bare hadde tatt seg et glass så er det vel ikke så farlig? Da kan jo han ta vare på barnet?

Når det er sagt; passer jeg andres barn, så drikker jeg ikke i det hele tatt. Jeg passer andres barn så sjeldent, at det skulle bare mangle.

• Liker 4
Skrevet

Når det er sagt; passer jeg andres barn, så drikker jeg ikke i det hele tatt. Jeg passer andres barn så sjeldent, at det skulle bare mangle.

Nettopp! De få gangene de passer barnebarnet, må det da være mulig å holde seg unna!? Om det er såmfryktelig vanskelig, må man ha et problem.

• Liker 4
Skrevet

Her har det alltid vært nulltoleranse for alkohol både blant barnevakter og oss foreldre.

Hadde jeg oppdaget at barnevakten hadde drukket under pass, ville denne personen aldri fått passe mine barn alene igjen. Det være seg besteforeldre eller andre.

• Liker 3
Skrevet

Men hadde farmor drukket seg så full at hun sovnet før klokka åtte på kvelden? Hun må jo ha holdt på en stund før leggetid for å rekke det.

• Liker 2
Skrevet

Håper du ikke lar dem passe barna igjen. Det er din rett og plikt som mamma.

Anonymous poster hash: 6d327...0c2

Skrevet

Men hadde farmor drukket seg så full at hun sovnet før klokka åtte på kvelden? Hun må jo ha holdt på en stund før leggetid for å rekke det.

Barnet ble lagt halv sju. Og jeg er ganske sikker på at hun drakk til maten. Den ble inntatt etter leggetid. Jeg håper iallefall det!! Hun har ikke sovna, men ligger på sofaen og er full og veldig trøtt (trøttheten er nok ikke pga alkoholen, men jobben).

Skrevet

Ikke nødvendigvis. Jeg blir totalt overstadig av tre glass med vin, og det tar det ikke så lang tid å få i seg.

Skrevet

What!??!?!
Jeg hadde ihvertfall ikke latt sånne mennesker passe barnet mitt igjen etter noe sånt.

Anonymous poster hash: d6549...bd5
  • Liker 1
Skrevet

Uakseptabelt. Det er heller ikke alt av sykdom ambulansen rykker ut på, så det argumentet biter ikke på meg, viser mer dårlig dømmekraft og manglende forståelse for systemet.

Hva om det begynner å brenne, og de må komme seg ut fort som fyken? Eller de sovner og ikke hører våkne, sutrete barn?

Nei, dette hadde medført at svigers eller andre aldri hadde fått være barnevakt igjen. Hadde bare ignorert oppførselen, fordi de tyeligvis ikke forstår, bortkastet energi å forklare eller kjefte.

Anonymous poster hash: cd8a7...8dd

• Liker 1
Skrevet

Det synes jeg er helt uaktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...