Gå til innhold

Hva er verst, voldtekt eller drap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom det er snakk om seksuelt misbruk av barn så mener jeg at det burde være 100 % legitimt å torturere kjønnsorganet til overgriperen, mann eller kvinne, og deretter låse vekk denne personen for resten av livet, uten tilgang til noe skarpt slik at de kan velge å ta sitt eget liv.

Når det gjelder voldtekt av voksne så er det for mange gråsoner til å si at èn straff er den rette. Det finnes villige jenter som angrer etterpå. Og det finnes gjengvoldtekter som foregår i timevis/dagevis/ukevis med blyrør, flasker og så videre. Dessverre blir under 10 % av voldtekter anmeldt og ca 3 % av dem igjen får en fellende straff, som gjerne bare er noen få måneder i fengsel. Så jeg tror at denne urettferdigheten er hva som gjør at enkelte skriker etter brutale straffer, fordi 99 % av overgriperne uansett går fri.



Anonymous poster hash: d4728...c54
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Voldtekt ER drap. Du dør inni deg, men må leve videre i en uendelig tomhet..

Anonymous poster hash: fcb91...77d

Signerer denne!

Jeg har selv blitt voldtatt, to ganger. Begge av menn jeg kjente fra før - men den første var verre enn den andre pga trusler, frykt, og at jeg aldri fortalte det til noen. Han fortalte meg også hvor stygg og ekkel jeg var, og alt han syns var feil med meg mens han holdt på. Jeg hadde få fysiske skader, men skadene på innsiden er uendelig store. Man ender opp med å ikke stole på noen (ihvertfall når det skjer en andre gang!), går rundt i skam, seksuelle problemer, frykt for å ikke bli trodd av noen - og ikke minst følelsen av å ikke bli trodd!

På en måte hadde det vært bedre å bli fysisk drept, da hadde det ihvertfall vært større sjans for at gjerningsmannen fikk sin straff, og man hadde sluppet traumene i ettertid. På en annen måte er jeg glad for at jeg fortsatt er i live, jeg har mye å leve for :)

Anonymous poster hash: 093fb...631

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtekt ER drap. Du dør inni deg, men må leve videre i en uendelig tomhet..

Anonymous poster hash: fcb91...77d

Ikke riktig i mitt tilfelle. Har det helt fint og kunne ikke falt meg inn å la det påvirke meg på noen som helst måte. Død, derimot, kunne jeg ikke gjort en dritt med.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtekt ER drap. Du dør inni deg, men må leve videre i en uendelig tomhet..

Anonymous poster hash: fcb91...77d

Det er ikke sånn for alle, det er mange utfall etter en voldtekt og noen klarer seg bra uten store traumer. Blir du drept derimot finnes det ingen alternative utfall, da er du bare død.

Anonymous poster hash: 34d3c...4ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er snakk om seksuelt misbruk av barn så mener jeg at det burde være 100 % legitimt å torturere kjønnsorganet til overgriperen, mann eller kvinne, og deretter låse vekk denne personen for resten av livet, uten tilgang til noe skarpt slik at de kan velge å ta sitt eget liv.

Når det gjelder voldtekt av voksne så er det for mange gråsoner til å si at èn straff er den rette. Det finnes villige jenter som angrer etterpå. Og det finnes gjengvoldtekter som foregår i timevis/dagevis/ukevis med blyrør, flasker og så videre. Dessverre blir under 10 % av voldtekter anmeldt og ca 3 % av dem igjen får en fellende straff, som gjerne bare er noen få måneder i fengsel. Så jeg tror at denne urettferdigheten er hva som gjør at enkelte skriker etter brutale straffer, fordi 99 % av overgriperne uansett går fri.

Anonymous poster hash: d4728...c54

Mener MED tilgang.

Anonymous poster hash: d4728...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøyt at folk i moderne samfunn i 2014 mener at tortur og dødsstraff er en straffemetode som er 'innafor', spesielt i Norge, men folk må vel mene det de mener.

For meg avgjør omstendighetene av det som blir gjort iallfall, om jeg sku bestemt død eller voldtekt. Om man er død er det jo helt endelig, da kan man ikke bruke resten av livet sitt til noe positivt lenger, noe man KAN (selv om det helt sikkert vil være forferdelig vanskelig) gjøre om man er voldtatt og lever. Det er jo store forskjeller på voldelig gruppevoldtekt vs sovevoldtekt, eller torturdrap vs drept med en kule man aldri så komme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du blir drept slipper du jo å leve med det etterpå. Men jeg vil jo leve. Vil overhodet ikke bli voldtatt heller,men må jeg velge så velger jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne!

Jeg har selv blitt voldtatt, to ganger. Begge av menn jeg kjente fra før - men den første var verre enn den andre pga trusler, frykt, og at jeg aldri fortalte det til noen. Han fortalte meg også hvor stygg og ekkel jeg var, og alt han syns var feil med meg mens han holdt på. Jeg hadde få fysiske skader, men skadene på innsiden er uendelig store. Man ender opp med å ikke stole på noen (ihvertfall når det skjer en andre gang!), går rundt i skam, seksuelle problemer, frykt for å ikke bli trodd av noen - og ikke minst følelsen av å ikke bli trodd!

På en måte hadde det vært bedre å bli fysisk drept, da hadde det ihvertfall vært større sjans for at gjerningsmannen fikk sin straff, og man hadde sluppet traumene i ettertid. På en annen måte er jeg glad for at jeg fortsatt er i live, jeg har mye å leve for :)

Anonymous poster hash: 093fb...631

Sender noen varme tanker til deg :hug:

Likevel må jeg si at jeg ikke er enig i det du skriver. Jeg kan ikke forstå hvordan man kan dø innvendig, men likevel føle at man har mye å leve for. Slik du beskriver situasjonen virker det som du har vært meget sterk, og klart å ta flere steg i riktig retning. For noen vil traumene forsvinne med årene, for andre vil det kanskje aldri ble helt bra igjen. Men jeg tror de fleste som blir voldtatt, vil kunne reise seg etter hendelsen, i den grad at de totalt sett føler at livet deres er verdt å leve.

Du har tydeligvis vært gjennom noe du aldri hadde fortjent å gå gjennom. Og det virker som du har vært veldig sterk i etterkant, på bakgrunn av det du skriver. Men det er akkurat på grunn av sterke mennesker som deg at jeg mener at døden er langt verre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags latterlig spørsmål er det?

Drap er selvfølgelig uendelig ganger værre enn voldtekt.



Anonymous poster hash: 0ab52...daa
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender noen varme tanker til deg :hug:

Likevel må jeg si at jeg ikke er enig i det du skriver. Jeg kan ikke forstå hvordan man kan dø innvendig, men likevel føle at man har mye å leve for. Slik du beskriver situasjonen virker det som du har vært meget sterk, og klart å ta flere steg i riktig retning. For noen vil traumene forsvinne med årene, for andre vil det kanskje aldri ble helt bra igjen. Men jeg tror de fleste som blir voldtatt, vil kunne reise seg etter hendelsen, i den grad at de totalt sett føler at livet deres er verdt å leve.

Du har tydeligvis vært gjennom noe du aldri hadde fortjent å gå gjennom. Og det virker som du har vært veldig sterk i etterkant, på bakgrunn av det du skriver. Men det er akkurat på grunn av sterke mennesker som deg at jeg mener at døden er langt verre.

Tusen takk for det, det varmer! :)

Jeg skjønner hva du mener. Jeg føler meg tom innvendig, men kun når jeg "tillater" meg å tenke på det og fordøye det som har skjedd. Jeg syns jeg har mye å leve for pga mann og barn. Er flere som har sagt de syns jeg er sterk, men man har ikke så mye valg, man må videre på et eller annet vis. For meg har det funket å la meg selv være sint, trist, og føle på alt, men ikke hele tiden.

Det er også sant at drap er verre fordi det er endelig, men når man sitter i kaoset etter en voldtekt, eller når man kjenner på følelsene etter det, så er det lett å tenke at det hadde vært bedre om man var død.

Anonymous poster hash: 093fb...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje heller blitt drept kjapt, enn voldtatt.

Synes egentlig ikke voldtekt fortjener dødsstraff, men mye, mye lenger fengselsstraff.

Jeg er dermot for dødstraff for folk som dreper andre folk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drap. Det at så mange her skriver voldtekt viser hvor sykt yt av kontroll voltektsdebatten har kommet.

Nei, egentlig ikke. Men det reflekterer litt populasjonen av forumet.

Jeg er mann og tendenserer til at voldtekt i mange settinger kan være mere straffeteknisk alvorlig. Mye fordi konsekvensene kan ha større rammer enn enkelthandlingen.

Men så synes jeg hevn-aspektet er for dårlig ivaretatt i vårt juridiske system; det finnes kriminalitet jeg ville valgt andre fora for oppreisning enn polit og domstol pga dette. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble voldtatt jevnlig fra jeg var 6 år gammel. Og skulle ønske min far hadde måtte sitte i fengsel i mange år. Men tortur og død, nei.

Og jeg lever, jeg har mye å leve for. Ja, det jeg opplevde var helt jævlig, det forsvinner aldri, og livet er innimellom dritt. Men jeg har det mer bra, og jeg synes livet er verdt å leve. Jeg ønsker overhodet ikke å bli drept.



Anonymous poster hash: caaa8...c38
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at voldtekt er verst. Jeg er ikke er redd for å dø, men jeg er livredd for å bli voldtatt. Og jeg må få lov til å føle det sånn, selv om noen her mener de sitter på fasiten!



Anonymous poster hash: 8bb55...a95
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Begge deler er ganske ille og uakseptabelt, men drap er desidert verste. Det er fordi jeg mener at INGEN skal få velge om en annen person skal få leve eller ikke. Man har ikke retten til å ta fra andre livet sitt basert på din eller andres mening.

Voldtekt er selvfølgelig også livsødeleggende for offeret, og fører ofte til store psykiske problemer der de heller skulle ønske de var døde. Likevel mister man på en måte ikke retten til å leve, og hvis man går aktivt for det, kan man få masse hjelp med å bearbeide det som har skjedd.

Om jeg skulle velge derimot? Voldtekt høres faktisk mer skummelt ut enn drap. Kanskje fordi du slipper å føle uro når gjerningsmannen er ferdig med deg om man blir drept?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en voldtekt være mer skånsom og mindre psykisk smerte enn andre voldtekter?



Anonymous poster hash: 3700d...dc2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det jeg lurer på er: er det verre å bli drept eller voldtatt?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg hører mange si at voldtektsmenn burde bli halshogd og lemlestet. At de burde bli hengt og druknet.

Så straffen for voldtekt mener mange burde være en brutal henrettelse.

Er det virkelig rett (moralsk sett) å straffe voldtekts(menn/kvinner) med døden?

(Jeg vil presisere at jeg ikke støtter de som begår voldtekt overhodet, syntes bare at dette emmnet var interessant)

Anonymous poster hash: e581f...55c

Å ta noens liv er alltid verre enn å ødelegge noens liv hvis en skal se slik på det, men årsaken som ligger bak er selvsagt også viktig.Om du ved et uhell kjører ned og dreper en person er dette noe helt annet enn å planlegge og brutalt voldta noen.

Når det gjelder straffereaksjon er det også slik at straff er noe helt annet enn umotivert vold. Jeg antar at du også ser forskjellen på å drepe en person som har voldtatt og misshandlet den mindreårige datteren din - kontra det å bare gå ut og drepe en vilkårlig person uten grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det kommer ann på situasjonen. Er stor forskjell på sovevoldtekt og voldtekt der offeret blir torturert. Er også stor forskjell på et skudd mellom øya og å bli torturert til døde.

Generelt vil jeg si at for meg er drap verst, men jeg foretrekker et skudd foran voldtekt der jeg hadde blitt torturert og fått permanente skader. Hadde igjen foretrukket voldtekt med tortur foran å bli torturert til døde. Og sovevoldtekt uten annen vold foran alt annet.

Når det kommer til straff så vil jeg straffe drap mer enn voldtekt. Men all form for tortur uavhengig av om det er drap eller voldtekt burde gi ekstra straff. Og dødsstraff er jeg imot. Ikke fordi at jeg er for et slikt type mangfold i samfunnet, men fordi at straffen blir for kortvarig ved dødsstraff. Går mer utover forbryterens familie enn forbryteren selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...