Gå til innhold

Hva er verst, voldtekt eller drap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Sunday, February 05, 2017 den 17.40, Bergtatt skrev:

Hvis voldtekt er så grusomt at det er verre enn drap hvorfor er det ikke flere voldtektsofre som tar selvmord?

Eneste grunnen jeg ser er at man har en vilje til å leve. Hva gir denne viljen til å leve? Håpet på et normalt/bedre liv?

Drap gir ingen mulighet til et bedre liv, det er over!

Jeg skal oppleve mye tortur og lemlestelse før jeg ønsker å dø.

 

Merkelig å sammenligne drap og voldtekt. Altså det er epler og tomater liksom...

Drap er jo det verste av alt og gir strengest straff. Men det betyr ikke at selv om drap verre så er ikke voldtekt ille nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Thursday, December 04, 2014 den 2.48, AnonymBruker skrev:

Kommer veldig an på voldtekten... Voldtekt er tortur, og kommer i flere grader. Hun studenten på busssen i India ble voldtatt med et jernrør som resulterte til at hun døde... IS folka skyter menn og tar unge jenter til sex-slaver. I det tilfellet hadde jeg foretrukket å bli skutt.

 

Anonymous poster hash: abc23...4dc

Da var det jo ikke bare voldtekt. Her var det tortur og lemlestelse og drap og voldtekt i ett. Altså tre kriminelle handlinger samlet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Merkelig å sammenligne drap og voldtekt. Altså det er epler og tomater liksom...

Drap er jo det verste av alt og gir strengest straff. Men det betyr ikke at selv om drap verre så er ikke voldtekt ille nok.

Det er ikke gitt at en ting ikke er ille når en hevder noe er verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Bergtatt skrev:

Det er ikke gitt at en ting ikke er ille når en hevder noe er verre.

Men hvorfor skal drap og voldtekt sammenlignes? Blir jo som å sammenligne å gå tur med å hoppe i fallskjerm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2017 den 16.40, Bergtatt skrev:

Hvis voldtekt er så grusomt at det er verre enn drap hvorfor er det ikke flere voldtektsofre som tar selvmord?

Eneste grunnen jeg ser er at man har en vilje til å leve. Hva gir denne viljen til å leve? Håpet på et normalt/bedre liv?

Drap gir ingen mulighet til et bedre liv, det er over!

Jeg skal oppleve mye tortur og lemlestelse før jeg ønsker å dø.

 

Hvis voldtekt er så grusomt...?

Det kalles instinkt ja.

Ja, når du er død er det over. Ved en voldtekt så er det med deg resten av livet. Du risikerer å treffe på voldtektsmannen din overalt eller bli angrepet igjen.

Anonymkode: b9535...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voldtekt er verst for den eller de som blir voldtatt. De rundt deg får det sjeldent konsekvenser for. Det eneste er at den voldtatte kan ha problemer med feks sex med andre senere slik at det rammer en uskyldig tredjepart på en måte. Eller at man feks har problemer med å stole på menn. 

Drap er verst for de som sitter igjen etterpå.. for er man død så merker man jo ikke det. Det er de igjen som sitter igjen med spørsmålene rundt hvordan noen kunne drepe deg, sinnet til morderen, fortvilsen og sorgen over at du er død. 

Når det er sagt er jeg ikke for dødsstraff på noen av delene. Å bli drept for noe du har gjort er for enkelt. Jeg er heller for lengere straffer. det at personen får dødsstraff bringer heller ikke det døde offeret tilbake eller gjør at den voldtatte får fred.  Jo verre forbrytelse jo lenger straff. I de verste tilfellene av voldtekt synes jeg at vedkommende bør få fjernet sin edel del også slik at han aldri får muligheten igjen. Men da skal det også være konkrete bevis. Ikke ord mot ord sak der man er i tvil om voldtekten har funnet sted eller ikke men mannen blir all like vel dømt. Når det gjelder voldtekt med barn eller barnemord hadde jeg vært glad for om de kunne sitte inne til de døde og gjerne isolert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2017 den 17.40, Bergtatt skrev:

Hvis voldtekt er så grusomt at det er verre enn drap hvorfor er det ikke flere voldtektsofre som tar selvmord?

Eneste grunnen jeg ser er at man har en vilje til å leve. Hva gir denne viljen til å leve? Håpet på et normalt/bedre liv?

Drap gir ingen mulighet til et bedre liv, det er over!

Jeg skal oppleve mye tortur og lemlestelse før jeg ønsker å dø.

 

De fleste mennesker har en viss form for empati. Derfor vil tankene dine som regel stoppe deg fra å ta ditt eget liv så lenge hjernen er frisk. Den vil tenke på en måte på konsekvensene av det. Det vil si.. det gjør vondt, stakkars de som er glad i meg,. Nei jeg vil jo leve osv..

Men er hjernen blitt syk på en måte feks av langvarig depresjon så fjernes en del av denne empatien. Og hvis alt blir borte.. ja da hender det dessverre at folk tar livet sitt. De ser ingen andre muligheter dessverre og ønsker bare å slippe smerten. Det blir som et tunell Syn som vakler så mye. Skal.. skal ikke.. skal.. skal ikke. 

Vet dessverre alt dette da jeg har gått til sorg terapeut tidligere da jeg har mistet noen i selvmord. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo så veldig an på. Jeg ble jevnlig voldtatt av min far, fra jeg var veldig liten. Og jeg skulle heller ønske han bare hadde drept meg. For jeg levde i et rent helvete i så mange år. Og livet mitt er ødelagt, de voldtektene forsvinner aldri.

Men jeg opplevde også en fest voldtekt, av en jeg kjente. Jeg var drita full, og klarte nesten ikke å gjøre rede for meg, han fikk meg på et soverom, kledde av meg på underkroppen, jeg sa nei og gråt. Men jeg var så full, så klarte ikke å kjempe. Og denne voldtekten slet jeg mye med rett etterpå, og slet og med følelsen av at det var min feil. Men denne voldtekten er jeg helt ferdig med i dag. Og her ville jeg ikke blitt drept istedenfor.

Så det finnes vel aldri et klart svar på det, og det vil være forskjellig fra person til person.

Anonymkode: add57...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2014 den 2.44, AnonymBruker skrev:

Så det jeg lurer på er: er det verre å bli drept eller voldtatt?

 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg hører mange si at voldtektsmenn burde bli halshogd og lemlestet. At de burde bli hengt og druknet.

 

Så straffen for voldtekt mener mange burde være en brutal henrettelse.

 

Er det virkelig rett (moralsk sett) å straffe voldtekts(menn/kvinner) med døden?

 

 

 

(Jeg vil presisere at jeg ikke støtter de som begår voldtekt overhodet, syntes bare at dette emmnet var interessant)

 

Anonymous poster hash: e581f...55c

Begge deler er like ille, på hver sin måte. Man kan ikke sammenligne drap og voldtekt. Da det er to forskjellige "ting". Det de har til felles, er at begge deler er ille. Jeg er imot dødsstraff. Jeg tenker de som får dødsstraff slipper lett unna. Når man er død, så slipper man unna. Man lever ikke lengre, men man har også sluppet unna. Jeg tenker livstid i fengsel med strenge rutiner og en hard seng og toalett inne på cella er passende. Som i USA. 

Jeg så på Youtube om en mann som hadde drept datteren til en dame. Mammaen til denne jenta ba om lov fra retten til at bilde av datteren hennes skulle henge i cella hans, hele tiden. Så bildet kan minne gjerningsmannen på hva han har gjort mot denne personen. Bildet henger i cella hans den dag i dag. Og han soner livstid...

Synes også at straffene for voldtekt er for korte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...