Gå til innhold

besøk som MÅ ha med hund?


Hotslash

Anbefalte innlegg

Han er glad i hunder typen altså, men han er ikke fanatiker. Kunne tenkt seg hund, men han må ikke ha det for å ha det fint i livet. (Håper jeg). Uansett har han visst om min skepsis siden vi ble sammen for 5 år siden, så jeg får da håpe at det ikke skal ødelegge forholdet så langt uti..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du helt forstår forholdet mellom dyr og enkelte mennesker. Om min hund ikke er invitert over en lengre periode, så kommer ikke jeg heller.

Jeg og min hund er en package deal. Sånn er det nok for de fleste som er like glad i dyrene sine som jeg er. Jeg setter ikke vekk hunden min fordi at noen som ikke liker dyr, vil ha meg på julebesøk eller familiebesøk eller noe sånt som varer veldig lenge, uten at hunden min får være med.

Om du ikke tolererer det, så får du sette foten ned å si nei å forklare grunnen, eller så får du bite i det sure eple å håndtere det.

Edit: Altså, jeg tolerer helt fint å gå på besøk i noen timer uten hunden min altså, å folk får gjerne komme på besøk til meg også uten å ha hunden over seg. Men om det gjelder en lang periode, så får de bare tolerere at jeg ikke kommer, eller at de ikke får komme.

Endret av Frk.K
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var broren hans som hjalp med huset. Egentlig så ble han vel ikke spurt heller, ihvertfall ikke av meg.

Å er det sånn det skal være da, at fordi han hjalp bror sin pittelitt med huset så skal hunden få være med resten av livet?

Dette kommer til å bli et kjempeproblem, siden han ikke respekterer hva du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg forstår dette forholdet, kanskje ikke fullt ut, siden jeg ikke har hatt hund selv å forstår at dette er noe veldig spesielt for mange.. men jeg elsker dyr. Kunne tenkt meg en hel dyrehage, bare ikke hund, edderkopper å slanger;) (der ser du i hvilken kategori de faller i for meg;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du har nok bare veldig dårlig erfaring, å mange som jeg også kan se. Da er det vanskelig å komme over det at selv om din barndom var preget med vonde minner ang hunder, så er ikke ALLE hunder sånn. Så jeg forstår deg godt, selv om jeg har hund selv. :)

Men jeg forstår også at de ikke gidder å skaffe hundepass for å tilbringe en hel dag hos dere, du ser den ja?

For hunden har det tross alt best og tryggest hos de h*n kjenner best, å ikke alle vil at den skal være hos noen andre i så korte perioder å hos hvem som helst. Du gidder ikke ringe moren din eller beste kompisen for å be den passe den i en dag for å pusse opp eller henge i et familie besøk, det gjør man kun når det er krise. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får finne ut hva typen din er ordentlig redd for, for så å utsette det mot ham hver bidige dag...
For så og si "Skjønner du hvordan jeg har det med hunder nå?"


For min del, om en kompis til kjæresten min hadde tatt med seg hund så hadde jeg krepert..
Jeg er utrolig glad i hund, men er såååå allergisk :(
Så om noen tar med seg hund til meg, så er hunden desverre nødt til å være ute...
Ingen problem det egentlig...Besteforeldrene mine har hund selv og stor hundegård/m hundehus i hagen, så hunden hadde vel egentlig ikke lidd så særlig mye nød :fnise: (om det bare var snakk om ett par timer...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, jeg kan nå forstå det.. men ingenting er jo godt nok heller.. fikk jo være i gangen her sist (etter mye mas), selv om det er hundeforbud her hos min mor og far. Og det var liksom ikke greit det heller. Han måtte ut å "stakre" på den hunden hele tiden jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du bare enkelt å greit si at nei du er livredd hunder, vil ikke ha de i ditt hus.. Eller så får du ta en hvit løgn å si at du er allergisk, så allergisk at ikke medisiner hjelper å de kan ikke være i nærheten. Selv ville jeg anbefalt sannheten, de fleste normale oppegående folk ville respektert det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke han er redd for noe som helst desverre;D eller jo... katten har hatt med seg døde mus inn et par ganger. Jeg synes dette var mannejobb å få ut igjen, men dengang ei. Å en levende flaggermus var det også jeg som måtte ta, mens han gjemte seg bak hjørnet;) hihi;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kunne aldri vært sammen med en som nektet meg hund eller som ikke likte hunder :P Hadde følt at det hadde.. ødelagt litt :P For meg så er det ikke et hjem uten hund...

Ja, det er eierens ansvar å ha folk som passer hunden når det er trengs, å om typen din har sagt ja til det i fortiden, så er det liksom ikke vennene sin feil at han fant deg, men samtidig må han respektere det at du ikke liker / er redd for hunder.

Jeg synes og det er feil at dere skal inngå kompromiss at hunden er i en del av huset mens dere er i den andre delen, da hunder er flokk dyr å burde være med en av menneskene i huset så ofte som det er mulig.

Om du ikke vil at de skal komme med hundene på besøk så får du bare si det som det er, at du ikke vil, fordi at du ikke liker de / er redd dem. Det får han enten takle eller så får dere rett å slett bare splitte da (del av huset), den lille tiden gjesten er på besøk eller noe? :vetikke:

Jeg skulle ønske at folk som hadde hund var i stand til å respektere dem som ikke likte hunder, eller som var livredde for hunder, for dem er det mange av. Og et hjem uten hund skal liksom ikke være et hjem? Jeg skjønner at du har lagt din elsk på all verdens hunder siden du kan påstå noe sånt, men jeg er ikke enig i det utsagnet der.

Jeg lurer på om du hadde tatt med deg kjøteren din helt sånn uten videre til et hjem hvor du visste at det ikke var ønsket med dyr på besøk, selv ikke for et par timer engang? Og hadde du sluppet bikkja di løs med en gang du fikk øye på et menneske slik at hunden din kunne gå til angrep på vedkommende?

Joda, det er mange slike "snille" hundeeiere der ute, men de har faen ikke noen respekt for andres ønsker, eller opplevelser av deres dulledyr.

Du er sikkert ikke slik som utvider lenkebåndet til hunden du går tur med, men ser at mange gjør det, og når hunden får øye på noen som tydelig viser angst og redsel for dem, så står eieren bare der, dum og ondskapsfull, og tar ikke hintet om å trekke lenken tilbake slik at det er mulig å passere uten å bli bitt ihjel.

Eller hva med hundeeiere som helt sikkert vil se på seg selv som snille, men som ikke på noen som helst måte er i stand til å holde igjen sitt siklende beist når den finner det for godt å komme løpende mot deg, frådende og med oppsperrede øyne. Et beist som omtrent veier flere tonn mer enn det hundeeieren selv har kapasitet til å holde igjen. Hvorfor skaffe seg et dyr man ikke klarer å holde under kontroll?

Jeg klarer ikke å vise særlig respekt for hundeeiere og deres elskede beist siden de ikke viser spesielt mye respekt for folk som har opplevd situasjoner hvor de har blitt bitt eller jaget, eller omtrent blitt holdt som gissel. Du trenger ikke være en av disse menneskene som ikke ser skogen for bare hunder, men du bør klare å respektere trådstarters dilemma uten å komme med oppgulp om at et hjem "ikke er et hjem uten hund".

Det er det dummeste utsagnet jeg har hørt på lenge.

Anonymous poster hash: b0dbc...67d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo at jeg absolutt ikke vil ha hunder i nærheten, så det er jo det jeg har lyst å si. Problemet ligger vel heller i at jeg føler meg så slem... vil jo ikke lage problemer i vennskapet deres, å jeg liker jo godt denne karen jeg også. Det er vel han jeg liker best av alle kompisene, forutenom at han er så canskelig med det hundegreiene da;)

hundeelskere å resten av befolkningen er egentlig to forskjellige folkeslag mener jeg..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt selvom jeg elsker hunder. Men synes det er veldig respektløst av kjæresten din og vennene når du føler så stort ubehag. Spesielt at de heller ikke respekterer foreldrene dine.

Er det ikke mulighet for at kjæresten kan dra å besøke de, istedenfor at de med hund må komme til dere? Evt at du også blir med men kan dra hvis du " får nok"?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske at folk som hadde hund var i stand til å respektere dem som ikke likte hunder, eller som var livredde for hunder, for dem er det mange av. Og et hjem uten hund skal liksom ikke være et hjem? Jeg skjønner at du har lagt din elsk på all verdens hunder siden du kan påstå noe sånt, men jeg er ikke enig i det utsagnet der.

Jeg lurer på om du hadde tatt med deg kjøteren din helt sånn uten videre til et hjem hvor du visste at det ikke var ønsket med dyr på besøk, selv ikke for et par timer engang? Og hadde du sluppet bikkja di løs med en gang du fikk øye på et menneske slik at hunden din kunne gå til angrep på vedkommende?

Joda, det er mange slike "snille" hundeeiere der ute, men de har faen ikke noen respekt for andres ønsker, eller opplevelser av deres dulledyr.

Du er sikkert ikke slik som utvider lenkebåndet til hunden du går tur med, men ser at mange gjør det, og når hunden får øye på noen som tydelig viser angst og redsel for dem, så står eieren bare der, dum og ondskapsfull, og tar ikke hintet om å trekke lenken tilbake slik at det er mulig å passere uten å bli bitt ihjel.

Eller hva med hundeeiere som helt sikkert vil se på seg selv som snille, men som ikke på noen som helst måte er i stand til å holde igjen sitt siklende beist når den finner det for godt å komme løpende mot deg, frådende og med oppsperrede øyne. Et beist som omtrent veier flere tonn mer enn det hundeeieren selv har kapasitet til å holde igjen. Hvorfor skaffe seg et dyr man ikke klarer å holde under kontroll?

Jeg klarer ikke å vise særlig respekt for hundeeiere og deres elskede beist siden de ikke viser spesielt mye respekt for folk som har opplevd situasjoner hvor de har blitt bitt eller jaget, eller omtrent blitt holdt som gissel. Du trenger ikke være en av disse menneskene som ikke ser skogen for bare hunder, men du bør klare å respektere trådstarters dilemma uten å komme med oppgulp om at et hjem "ikke er et hjem uten hund".

Det er det dummeste utsagnet jeg har hørt på lenge.

Anonymous poster hash: b0dbc...67d

Tror du må lese alt jeg har skrevet i denne tråden før du begynne å uttale deg om meg eller hundeeiere generelt.

Ja, det finnes mange hundeeiere som ikke eier respekt for det ene eller det andre å det er irriterende, selv for oss andre hundeeiere.

Nei, for meg så er det ikke et hjem uten hund. Men det betyr fremdeles ikke at jeg IKKE respekterer de som ikke liker hunder. Jeg har mange venner som er redd for hunder å ikke liker de å de får gjerne komme på besøk uten å måtte hilse på hunden. Jeg drar gjerne på besøk i noen timer uten hunden, men det blir ikke hele dagen.

Hunden min løper ikke bort til andre folk når han er løs, ei andre hunder, for jeg vet hvordan jeg skal fange oppmerksomhet, å om jeg ikke hadde stolt på han eller jeg visste at han løp bort til andre mennesker eller hunder så hadde jeg tatt han i bånd med engang jeg ser / hører noe annet.

Ikke kjeft på meg, fordi at du har møtt noen som gir en blanke f i andre.

Det er som jeg skal ta "alle" dere hundemisslikere / folk som er redd for hunder under en og samme kam. MÅ dere trå opp i oss? Kan du ikke se at BÅNDET går ikke lengre inn, det går ikke an å holde lengre inn men likevel MÅ du trå opp i oss? Eller MÅ du gå rett ved siden / bak oss når du har hele forbanna veien som er så brei du kan breie deg utover?

SER du ikke at hunden min sitter pent ved siden av meg å du kan gå 4 meter unna, men likevel må du knø deg? MÅ du bjeffe / snakke / lage lyder så direkte til hunden min så du fanger oppmerksomheten bare for å ikke handle på det etterpå når den søker kos?

Nei, jeg slipper ikke hunden min bort til fremmede, men når de knør seg på oss når vi går på en brei vei, for de er relativ ganske så breie her, så har jeg ikke mye sjanse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i mye siste anonyme her skriver! Nesten som jeg skulle sagt det selv;)

derfor jeg mener at vi er av forskjellige folkeslag, for det er nettopp slik(med mange), at selv om de ikke forstår det selv, så har de ingen respekt for de som ikke vil ha noe med hunden å gjøre.

Var nettopp i bergen, der det kom en hund styrtende mot meg. Den hoppet ikke heldigvis, men egentlig verre! Begynte å snuse i skritt. Jeg prøvde å vri meg unna å vifte den litt vekk, å det eneste hundeeier gjør er å smile å si at den øvde seg på å være med folk. Var visstnok en valp.. diger valp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt selvom jeg elsker hunder. Men synes det er veldig respektløst av kjæresten din og vennene når du føler så stort ubehag. Spesielt at de heller ikke respekterer foreldrene dine.

Er det ikke mulighet for at kjæresten kan dra å besøke de, istedenfor at de med hund må komme til dere? Evt at du også blir med men kan dra hvis du " får nok"?

Enig i denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit at du kan ha besøk uten å måtte ha hunden fremme! Det har jeg ikke opplevd hos noen jeg kjenner som har hund.. det er slik respekt jeg ønsker meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet jo at jeg absolutt ikke vil ha hunder i nærheten, så det er jo det jeg har lyst å si. Problemet ligger vel heller i at jeg føler meg så slem... vil jo ikke lage problemer i vennskapet deres, å jeg liker jo godt denne karen jeg også. Det er vel han jeg liker best av alle kompisene, forutenom at han er så canskelig med det hundegreiene da;)

hundeelskere å resten av befolkningen er egentlig to forskjellige folkeslag mener jeg.. ;)

Jeg ser dine forsøk på å provosere :fnise: Er dette en trolletråd for å få flere lesere til bloggen din?

Synd du er sammen med en fra det andre folkeslaget da ;)

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit at du kan ha besøk uten å måtte ha hunden fremme! Det har jeg ikke opplevd hos noen jeg kjenner som har hund.. det er slik respekt jeg ønsker meg:)

Da får du rett å slett være ærlig om hvordan saken er, så pleier folk å være veldig grei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en grei ide, selvom jeg nok ikke hadde giddet å bli med engang. Vet med sikkerhet at de hadde synes at jeg var dum om jeg spurte om de kunne ha hundene i en annen del av stua eller i et annet rom:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo ikke dum, er du redd så er du redd. Alle har sin ting de ikke liker eller er redd for, å det må folk rett å slett respektere. Du serverer ikke reker til en person du vet ikke liker reker. Det blir for dumt.

Bare si sannheten, så er folk glad for det. Om de ikke respekterer det.. så.. Vel, det sier mer om de enn om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...