Gå til innhold

To prikker til, og førerkortet ryker!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt førerkort i mange år uten å få noen prikker. Hva gjør dere egentlig for å få prikker? Kjører for fort? Det er jo bare til å holde seg innenfor det som er lovlig, så kommer det selvsagt ingen prikker. Regner med du i tilfelle kjører for fort med vilje, ikke fordi du ikke klarer å holde fartsgrensene :vetikke:

Anonymous poster hash: 57510...65d

Kjører jævlig fort har jeg gjort for å få 6 prikker.

Til TS: Du får ikke prikker av dekk i seg selv, men mulig du kan få prikker fordi det er uansvarlig. Imorgen så bytter du til vinterdekk.

Ellers holder du deg innenfor trafikkreglene så går dette fint. Mine prikker forsvinner i mars. :)

Skal kjøre en seiersrunde på motorveien, for fort. Gleder meg. Om jeg så får 6 nye prikker er det verdt det.

Anonymous poster hash: 73f7e...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt lappen i 6 år uten å få en eneste prikk. Må innrømme at det ikke er så veldig vanskelig.

Anonymous poster hash: 50840...6ed

Jeg har hatt lappen i 8 år og har ingen prikker.

(skummelt at jeg både er gammel nok og har hatt lappen lenge nok til at noen kan øvelseskjøre med meg, jeg har jo knapt kjørt bil :tongue:)

Anonymous poster hash: 15128...478

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører jævlig fort har jeg gjort for å få 6 prikker.

Til TS: Du får ikke prikker av dekk i seg selv, men mulig du kan få prikker fordi det er uansvarlig. Imorgen så bytter du til vinterdekk.

Ellers holder du deg innenfor trafikkreglene så går dette fint. Mine prikker forsvinner i mars. :)

Skal kjøre en seiersrunde på motorveien, for fort. Gleder meg. Om jeg så får 6 nye prikker er det verdt det.

Anonymous poster hash: 73f7e...2e9

Sånne som deg har ingenting i trafikken å gjøre.

Anonymous poster hash: bcb68...ea4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postet omtrent samtidig.. :) Men igjen, jeg har helårsdekk, ikke sommerdekk. Men det er jo ikke like bra som vinterdekk. Anonymous poster hash: 4bf07...409

Helårsdekk finnes ikke, enten har du piggfrie vinterdekk eller så har du sommerdekk. Piggfrie vinterdekk er ikke egnet til bruk ved høyere temperatur enn i vinterhalvåret pga. Dekkets egenskaper.

Anonymous poster hash: b2106...dcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne som deg har ingenting i trafikken å gjøre.

Anonymous poster hash: bcb68...ea4

For det vet du alt om?

Jeg tror jeg er en av de mest hensynsfulle trafikantene som finnes.

Med unntak av en ting:

Her jeg bor har vi en motorvei som er forlatt fra kl 00 - 04.

Noen ganger (før jeg fikk prikker) hendte det at jeg kjørte ned der for å kjøre fort. På tørt føre, uten at det var noen der (utenom den ene sivilbilen som tok meg den gangen).

Anonymous poster hash: 73f7e...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det vet du alt om?

Jeg tror jeg er en av de mest hensynsfulle trafikantene som finnes.

Med unntak av en ting:

Her jeg bor har vi en motorvei som er forlatt fra kl 00 - 04.

Noen ganger (før jeg fikk prikker) hendte det at jeg kjørte ned der for å kjøre fort. På tørt føre, uten at det var noen der (utenom den ene sivilbilen som tok meg den gangen).

Anonymous poster hash: 73f7e...2e9

Og meget velfortjent. Håper de står der og venter på feiringen din. :)

Anonymous poster hash: f7ac8...a45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan du få prikker for?

Fartsovertredelse 11 t.o.m. 15 km/t der fartsgrensen er 60 km/t eller lavere To prikker Fartsovertredelse f.o.m. 16 km/t der fartsgrensen er 60 km/t eller lavere Tre prikker Fartsovertredelse 16 t.o.m. 20 km/t der fartsgrensen er 70 km/t eller høyere To prikker Fartsovertredelse f.o.m. 21 km/t der fartsgrensen er 70 km/t eller høyere Tre prikker Kjøring mot rødt lys Tre prikker Ulovlig forbikjøring Tre prikker Brudd på vikeplikten Tre prikker Kjøring i sperreområde Tre prikker For liten avstand til kjøretøyet foran Tre prikker Kjøring med trimmet motorsykkel/moped Tre prikker Unnlatt sikring av passasjerer under 15 år To prikker

Sånn for ordens skyld.. Mannen min fikk bot i høst. Ble tatt med 93 km i 80 sone. Fikk ikke en prikk, så farta di må ha vært temmelig høy. Får ikke prikker på litt for fort..

Anonymous poster hash: c74f8...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og meget velfortjent. Håper de står der og venter på feiringen din. :)

Anonymous poster hash: f7ac8...a45

Velfortjent å få 6 prikker for å kjøre alene på motorveien om natten?

Hva med de som durer forbi barneskoler i 90 km/t ved skoleslutt?

Jeg mener at det var helt ok at jeg fikk de prikkene, null stress - men jeg syns det er usmakelig at de er på den motorveien av og til når de vet at folk ikke kjører der. Jeg syns helt klart prioriteringen burde være å forhindre SKADE!

Anonymous poster hash: 73f7e...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan du få prikker for?

Fartsovertredelse 11 t.o.m. 15 km/t der fartsgrensen er 60 km/t eller lavere To prikker Fartsovertredelse f.o.m. 16 km/t der fartsgrensen er 60 km/t eller lavere Tre prikker Fartsovertredelse 16 t.o.m. 20 km/t der fartsgrensen er 70 km/t eller høyere To prikker Fartsovertredelse f.o.m. 21 km/t der fartsgrensen er 70 km/t eller høyere Tre prikker Kjøring mot rødt lys Tre prikker Ulovlig forbikjøring Tre prikker Brudd på vikeplikten Tre prikker Kjøring i sperreområde Tre prikker For liten avstand til kjøretøyet foran Tre prikker Kjøring med trimmet motorsykkel/moped Tre prikker Unnlatt sikring av passasjerer under 15 år To prikker

Sånn for ordens skyld.. Mannen min fikk bot i høst. Ble tatt med 93 km i 80 sone. Fikk ikke en prikk, så farta di må ha vært temmelig høy. Får ikke prikker på litt for fort..

Anonymous poster hash: c74f8...f2b

Vet ikke hvem du mener, men jeg fikk 6 prikker for å kjøre i 113 km/t. Prøvetid.

Anonymous poster hash: 73f7e...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velfortjent å få 6 prikker for å kjøre alene på motorveien om natten?

Hva med de som durer forbi barneskoler i 90 km/t ved skoleslutt?

Jeg mener at det var helt ok at jeg fikk de prikkene, null stress - men jeg syns det er usmakelig at de er på den motorveien av og til når de vet at folk ikke kjører der. Jeg syns helt klart prioriteringen burde være å forhindre SKADE!

Anonymous poster hash: 73f7e...2e9

Japp. For som du erfarte så gjelder regler om natten også. Bryter du regler, fortjener du smekk. Og synes det var veldig bra at de stod der. Og håper det blitt både prikker og god bot neste gang du skal leke deg.

Det er verre med de som råkjører forbi en skole, men det gir deg ikke noe mer rett til å kjøre såpass fort på natten for det.

Anonymous poster hash: f7ac8...a45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp. For som du erfarte så gjelder regler om natten også. Bryter du regler, fortjener du smekk. Og synes det var veldig bra at de stod der. Og håper det blitt både prikker og god bot neste gang du skal leke deg.

Det er verre med de som råkjører forbi en skole, men det gir deg ikke noe mer rett til å kjøre såpass fort på natten for det.

Anonymous poster hash: f7ac8...a45

De stod ikke der, de var ute og kjørte. Fikk bot btw :)

Anonymous poster hash: 73f7e...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stod ikke der, de var ute og kjørte. Fikk bot btw :)

Anonymous poster hash: 73f7e...2e9

Stod, kjørte, what ever. Who cares så lenge de er der. Og skulle sett de mye mer ute til alle døgnets tider....

Anonymous poster hash: f7ac8...a45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at dette er noen dager siden, men la oss nå inderlig håpe at du får de siste to også, sånn når du ikke gider å skifte til vinterdekk og er "livredd for å kjøre". Det er jo bare å kjøre etter lover og regler, så kan du ikke få prikker. Jeg kjører jo for fort selv i ny og ne, det er ikke det, men jeg hadde jo fint klart å alltid holde fartsgrensene om jeg gikk inn for å aldri gå over.



Anonymous poster hash: 8b083...6bf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

For det vet du alt om?

Jeg tror jeg er en av de mest hensynsfulle trafikantene som finnes.

Med unntak av en ting:

Her jeg bor har vi en motorvei som er forlatt fra kl 00 - 04.

Noen ganger (før jeg fikk prikker) hendte det at jeg kjørte ned der for å kjøre fort. På tørt føre, uten at det var noen der (utenom den ene sivilbilen som tok meg den gangen).

Anonymous poster hash: 73f7e...2e9

:skratte:

Anonymous poster hash: c32fa...7fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så ille at du er redd for å få flere prikker så bør du vurdere å parkere bilen hjemme, eller lære deg å kjøre bil. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velfortjent å få 6 prikker for å kjøre alene på motorveien om natten?

Hva med de som durer forbi barneskoler i 90 km/t ved skoleslutt?

Anonymous poster hash: 73f7e...2e9

De mister lappen på stedet. Ditt brudd var mildere, derfor får du bare prikker, smil og vær glad for denne muligheten til å beholde lappen. Du burde visst bedre, med prøvetid har du nettopp gått gjennom kjøreopplæring.

Anonymous poster hash: 0f2e6...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes null og niks synd på de som har masse prikkger og eller mister lappen, da har de faktisk kjørt slik at de fortjener det.

Pass på å overholde fartsgrensene og andre trafikkregler. Kan da umulig være så veldig vannskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...