Gå til innhold

Har ikke råd til å gå fra samboeren min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke en situasjon jeg trenger å tenke på da det er jeg som drar.

TS

Anonymous poster hash: c3d32...78d

Poenget var vel heller at du vurderer å dra det ut og er usikker og det kan komme til det punktet t det snur og da skulle du ønske du hadde fått ung på plass via advokat først som sist.

Anonymous poster hash: 618af...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge den kalkulatoren de har på NAV skal han betale litt over 22 000 i barnebidrag. Og så får jeg dobbel barnetrygd siden jeg er alene? Kanskje dette kan gå likevel... :)

TS

Anonymous poster hash: c3d32...78d

Du vil da få:

Overgangstønad - 16489 brutto

Barnetrygd (utvidet): 4850

Bidrag: 22000

Stønad til barnetilsyn hvis du er i aktivitet (skole eller jobb): 64% av Bhg/SFO utgifter.

Tilsammen: litt over 43000 brutto.

Anonymous poster hash: d92e7...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge den kalkulatoren de har på NAV skal han betale litt over 22 000 i barnebidrag. Og så får jeg dobbel barnetrygd siden jeg er alene? Kanskje dette kan gå likevel... :)

TS

Anonymous poster hash: c3d32...78d

22 000,- i barnebidrag?? Pr mnd?? :sjokkert: Han må virkelig ha høy inntekt.. Sikkert at du har regnet riktig? Om han skal betale for flere barn, så får han nemlig "kvantumsrabatt".

Dobbel barnetrygd får du vel ikke? Kun for ett barn ekstra, tror jeg (altså utvidet).

Anonymous poster hash: bb805...e5a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge den kalkulatoren de har på NAV skal han betale litt over 22 000 i barnebidrag. Og så får jeg dobbel barnetrygd siden jeg er alene? Kanskje dette kan gå likevel... :) TS Anonymous poster hash: c3d32...78d

Nå mistet jeg troen på deg!

Du sier du har null oversikt over absolutt alt. Vet ikke hva ting koster og virker mildt sagt "på bærtur" med det meste også har du nok kunnskap om hans påståtte inntekt til å komme frem til denne summen som absolutt ikke henger på greip.

Tror du kommer til å bli veldig skuffet når du får bidraget tallfestet fra Nav.

Det er mange ting som spiller inn når man har fire barn og den kalkulatoren egner seg dessverre ikke så godt da.

Forøvrig så virker du såpass hjelpesløs at det kanskje er best at du blir boende sammen med barnas far.

Anonymous poster hash: 9117e...b9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullstendig mulig med rundt 20,000 i mnd samlet for alle barna om han har virkelig høy inntekt.

Jeg kjenner de med mangfoldige millioner som betaler deromkring. Selvsagt en liten andel av befolkningen men det kan selvsagt gjelde mannen til TS.

Anonymous poster hash: 618af...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 000,- i barnebidrag?? Pr mnd?? :sjokkert: Han må virkelig ha høy inntekt.. Sikkert at du har regnet riktig? Om han skal betale for flere barn, så får han nemlig "kvantumsrabatt".

Dobbel barnetrygd får du vel ikke? Kun for ett barn ekstra, tror jeg (altså utvidet).

Anonymous poster hash: bb805...e5a

Han tjener ca 5 mill i året. Så jeg tror det stemmer...

TS

Anonymous poster hash: c3d32...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han tjener ca 5 mill i året. Så jeg tror det stemmer...

TS

Anonymous poster hash: c3d32...78d

Det høres mye ut med 22 i mnd når han tjener 5 mill i året. Jeg tenkte han tjente 10 eller mer.

Hva la du inn som din inntekt? Dvs. hva du belager deg på å tjene når du er i jobb.

Anonymous poster hash: 618af...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres mye ut med 22 i mnd når han tjener 5 mill i året. Jeg tenkte han tjente 10 eller mer.

Hva la du inn som din inntekt? Dvs. hva du belager deg på å tjene når du er i jobb.

Anonymous poster hash: 618af...05f

Man skal ikke betale mer enn 25% av netto inntekt i barnebidrag, de 22000 er nok fortsatt langt under 25 %.

Anonymous poster hash: d92e7...f19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres mye ut med 22 i mnd når han tjener 5 mill i året. Jeg tenkte han tjente 10 eller mer.

Hva la du inn som din inntekt? Dvs. hva du belager deg på å tjene når du er i jobb.

Anonymous poster hash: 618af...05f

Hun vil mest sannsynlig ikke komme ut i jobb med det første, så da holder det at hun legger inn full overgangsstønad.

Anonymous poster hash: d92e7...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2014 så fatter jeg ikke at en kvinne melder seg så mye ut av samfunnet som TS har gjort.



Anonymous poster hash: af630...0bd
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg er helt clue less! Jeg eier 20% av huset, men da har jeg også 20% av lånet? Jeg har liksom meldt meg helt ut av vår økonomi og latt han styre alt for mye. Så jeg har ikke oversikt lengre. Har vært utrolig dum, men nå må jeg bare bort fra han... Hvor mye bør jeg tjene for å kunne forsørge dem?

TS

Anonymous poster hash: c3d32...78d

Er jo tydelig at han som har best styring på økonomien er best egnet til å forsørge barna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tjener ca 5 mill i året. Så jeg tror det stemmer...

TS

Anonymous poster hash: c3d32...78d

22000 er omtrent det jeg får i lønn. Syns ikke det var så lite. Ser ikke at du vil slite da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke betale mer enn 25% av netto inntekt i barnebidrag, de 22000 er nok fortsatt langt under 25 %.

Anonymous poster hash: d92e7...f19

Man skal aldri betale MER enn 25%, så det er ikke noen målestokk for hva man faktisk skal betale, eller hva som er minimum.

Utifra Navs kalkulator virker det for mye for 5 mill i inntekt.

Anonymous poster hash: 618af...05f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo tydelig at han som har best styring på økonomien er best egnet til å forsørge barna.

En som jobber døgnet rundt og sier selv han ikke er den beste omsorgspersonen? Hvordan er han mest egnet for omsorgen?

Anonymous poster hash: 33cfe...0f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som jobber døgnet rundt og sier selv han ikke er den beste omsorgspersonen? Hvordan er han mest egnet for omsorgen?

Anonymous poster hash: 33cfe...0f7

Vel du får ha ungene mens han er på jobb da og så får han ta de når han kommer hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som jobber døgnet rundt og sier selv han ikke er den beste omsorgspersonen? Hvordan er han mest egnet for omsorgen?

Anonymous poster hash: 33cfe...0f7

Best egnet er relativt. Mor virker ikke 100% på nett. Hun er ekstremt tafatt, og klarer ikke å ha litt økonomisk kontroll. Hvis han jobber så sykt mye, er det kansje like best å bli. Han er jo aldri hjemme uansett sier hun

Anonymous poster hash: 7b71c...aa9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Best egnet er relativt. Mor virker ikke 100% på nett. Hun er ekstremt tafatt, og klarer ikke å ha litt økonomisk kontroll. Hvis han jobber så sykt mye, er det kansje like best å bli. Han er jo aldri hjemme uansett sier hun

Anonymous poster hash: 7b71c...aa9

Ts kan jo bare finne seg en elsker da... :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som jobber døgnet rundt og sier selv han ikke er den beste omsorgspersonen? Hvordan er han mest egnet for omsorgen?

Anonymous poster hash: 33cfe...0f7

At du diskutert skilsmisse og evt fordeling med ham?

Anonymous poster hash: 618af...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2014 så fatter jeg ikke at en kvinne melder seg så mye ut av samfunnet som TS har gjort. Anonymous poster hash: af630...0bd

I tulletråder er alt mulig. Dette kan bare ikke være fra virkelighetens verden.

Indirekte leser jeg at mannen skal være jurist/advokat. Alternativt eiendomsmegler.

Anonymous poster hash: ab7cf...0d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres mye ut med 22 i mnd når han tjener 5 mill i året. Jeg tenkte han tjente 10 eller mer.

Hva la du inn som din inntekt? Dvs. hva du belager deg på å tjene når du er i jobb.

Anonymous poster hash: 618af...05f

Jeg kommer jo ikke til å tjene så mye, i hvert fall ikke første året, så jeg la inn 70 000 for min del. Og så er det jo AKS og barnehage utgifter...

Anonymous poster hash: c3d32...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...