Gå til innhold

Feire jul med svigers i USA. Hva kjøper jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som er intr,er det de derfra!

Vi snakker om folk en blir kjent med.

Er ikke du interessert i venners eller bekjentes kultur osv?

Jeg er. Er vel til felles med de jeg blir kjent med er.

Det handler om å dele,ikke være navlebeskuende.

Syns det var rart tenkt egentlig.

Jeg er interessert i andres kultur og viser den interessen ved å observere og spørre om den kulturen. Det inkluderer ikke å lage postkort med "slik er MIN kultur". Det virker som en svært unaturlig måte å vise interesse for andres kultur på.

Anonymous poster hash: 17ec6...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min søster har hatt stor suksess med hjemmestrikkete grytekluter i tradisjonelt norsk mønster i utlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine amerikanske "søskenbarn" fra Massachusetts (mamma sine) digger lester. De bruker å spørre om vi sender over noen lester snart, men Florida er kanskje for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke helt det samme, er det det? ;)

Anonymous poster hash: d84dc...7e7

Neinei, selvfølgelig ikke, ment vet mange synes det er spesielt likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig det er noen her som har noen utrolig gode forslag. For jeg trenger hjelp! Saken er denne:

Jeg skal besøke svigers for første gang denne julen! Skal reise til USA rett før jul og feire jul og nyttår der. Har ikke peeeiling på hva jeg kan kjøpe med meg..(spesielt som ikke er altfor tungt). Er det noen som har noen gode forslag? Hva kjøper jeg i julegave? Og som "takk for at jeg fikk komme"-gave?

Er det noe skikkelig norsk jeg kan ta med? Håper virkelig dere flotte KGere kan hjelpe meg! Har nok å tenke på allerede, kan ikke bekymre meg mer for dette. Jeg vil bare glede meg til å se min kjære igjen! :strix:

(Vet ikke om jeg poster denne i feil kategori, så er bare å flytte den)

Anonymous poster hash: d84dc...7e7

Dette kan du strengt tatt la mannen din ta seg av. Du tar deg av din side av familien, han tar seg av hans.

Anonymous poster hash: c4c05...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Hahaha! Nei, det skulle vel ha tatt seg ut! :fnise: Men tusen takk for hjelpen! Pleier du å kjøpe gavene i Norge? Jeg har kun lov til å ha med meg 23kg for 3+ uker, så ser på det som en liten utfordring allerede :P

Haha! Tuller du?

Anonymous poster hash: d84dc...7e7

Nope. Det kan kanskje ha noe å gjøre med at de var litt eldre, men det var det de andre slektningene mine sa at var deres reaksjoner på det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg er interessert i andres kultur og viser den interessen ved å observere og spørre om den kulturen. Det inkluderer ikke å lage postkort med "slik er MIN kultur". Det virker som en svært unaturlig måte å vise interesse for andres kultur på.

Anonymous poster hash: 17ec6...2c7

Du har selvsagt helt rett i det du sier, men det går jo an å ha "et triks i ermet" om det av en eller annen grunn skulle oppstå en pinlig stillhet ved frokostbordet eller sånn da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du strengt tatt la mannen din ta seg av. Du tar deg av din side av familien, han tar seg av hans.

Anonymous poster hash: c4c05...19f

Tja, vi er ikke gift enda, så synes jeg må det:) Så er det jo litt hyggelig da, har jo ikke lyst til å komme helt tomhendt:)

Anonymous poster hash: d84dc...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt med en stor eske Kong Haakon og en flaske akevitt.

Dumt spørsmål..

Men vet noen om slik konfekt er vanlig i USA?

Likte det forslaget veldig godt! Tror ikke de drikker så mye alkohol, så tror ikke jeg kan ta med akevitten dessverre... Men tusen takk for svar:)

Anonymous poster hash: d84dc...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Og med "slik konfekt" mener jeg ikke Kong Haakon spesielt, men konfekt generelt:)



Anonymous poster hash: d84dc...7e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bodde i USA ble jeg nærmest overfalt om jeg dro frem melkesjokoladen. De elsket det! Amerikansk sjokolade smaker virkelig ikke godt (bodde det i 10 måneder uten å finne en jeg syns smakte godt) og de elsker norsk sjokolade.

Mokkabønner er også en slager. Brunost er litt "hit or miss", min vertsfamilie likte det ikke, men noen av vennene mine elsker det.

Vet også at noen elsket julebrus da de kom til Norge på besøk, men det er kanskje litt vanskelig å ha med i kofferten xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bodde i USA ble jeg nærmest overfalt om jeg dro frem melkesjokoladen. De elsket det! Amerikansk sjokolade smaker virkelig ikke godt (bodde det i 10 måneder uten å finne en jeg syns smakte godt) og de elsker norsk sjokolade.

Mokkabønner er også en slager. Brunost er litt "hit or miss", min vertsfamilie likte det ikke, men noen av vennene mine elsker det.

Vet også at noen elsket julebrus da de kom til Norge på besøk, men det er kanskje litt vanskelig å ha med i kofferten xD

Ja, ser ut som om jeg må ta med meg en sjokoladeplate eller ti, ja! :fnise: og mokkabønner da..Det ser ut som om det blir mye sjokolade i kofferten!

Anonymous poster hash: d84dc...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har det blitt myyyyyye sjokolade! Men vet ikke hva annet jeg skal ta med. Kan ikke baaare komme med sjokoladeplater liksom;)

Hjeeeeelp? :fnise:



Anonymous poster hash: d84dc...7e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...