Gå til innhold

Flere som hater å bruke bind?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Jeg fikk ikke til moon-cup.

Anonymous poster hash: 5aee6...fe5

Da må du bare øve! Jeg har vært helt frelst av den. Kan som sagt ikke bruke slikt nå, men det er fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du bare øve! Jeg har vært helt frelst av den. Kan som sagt ikke bruke slikt nå, men det er fantastisk.

Jeg syns ikke det. Ble mye gris når den skulle tømmes og jeg måtte tømme den på jobb, da funker det mye bedre med tampong. Prøvde i flere menstruasjoner, men det passer ikke meg.

Anonymous poster hash: 5aee6...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg syns ikke det. Ble mye gris når den skulle tømmes og jeg måtte tømme den på jobb, da funker det mye bedre med tampong. Prøvde i flere menstruasjoner, men det passer ikke meg.

Anonymous poster hash: 5aee6...fe5

Med meg ble det ikke noe gris. Skjønner det kan være vanskelig på jobb dog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg ble det ikke noe gris. Skjønner det kan være vanskelig på jobb dog :)

I helgen funket det jo greit, men ikke i hverdagen.

Anonymous poster hash: 5aee6...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

I helgen funket det jo greit, men ikke i hverdagen.

Anonymous poster hash: 5aee6...fe5

Ja, det forstår jeg :) Jeg brukte det selv mest om nettene da jeg hadde mye menstruasjon fordi det holdt bedre enn en tampong. Så jeg skjønner deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HATER bind! :sur:

Har av en eller annen grunn hatt mye mindre blødninger det siste halvåret som gjør at jeg ikke fyller en normal-tampong på rimelig tid, og mini'ene bare sklir nedover. Så jeg har måttet bruke bind i det siste, og er så utrolig lei. Hater den rennende følelsen og klamheten *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler ikke bind, har det bare tilgjengelig i tilfelle det tar lang tid før jeg får skiftet tampong på de verste dagene. Og da kombinerer jeg gjerne, slik at jeg har både tampong og bind, og bindet fungerer som en ekstra sikkerhet. Ellers bruker jeg bare Ellen tamponger fra apoteket, de opplever jeg ikke som "tørre", slik som vanlige tamponger fra butikken.



Anonymous poster hash: 1be17...4da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, tampong er jo ikke bare gull og grønne enger det heller. Man kan risikere sopp, infeksjoner og andre ting. Hvor naturlig er det egentlig å stikke en bomullsdott opp i hullet sitt?

Nå bruker jeg tampong når mensen min er på det verste, og bind resten av mensen. Men, jeg kan for øvrig være enig i at det er dritt å bruke bind når man har blødninger som ligner fossefall. Det verste jeg visste da jeg brukte bind på ungdomsskolen, var da jeg reiste meg etter å ha sittet en stund. POFF, så bare rant alt ut og det føltes ut som jeg hadde Niagra Falls nede i trusa...

Tja, det kommer an på hva du mener med naturlig.

Tamponger i en eller annen form har blitt brukt siden rundt 4-5000 år f.Kr. I det gamle Egypt brukte kvinnene papyrusruller som de stappet oppi der for å unngå å blø veggimellom.

For rundt 30 000 år siden er det antatt at cro-magnon brukte ull av ursau enten som innlegg eller som en slags semi-tampong.

Jeg synes for øvrig bind er dritekkelt og takler ikke å bruke dem selv, fordi jeg kan kjenne at musa marineres i mitt eget mensblod, og den tidligere nevnte følelsen av fossefall ispedd blodklumper som velter ut av skjeden. :spy:

Med de moderne bindene som finnes i dag blir det så klamt og jævlig der nede at risikoen for sopp øker med 250% i mitt tilfelle. Har ikke prøvd tøybind, rett og slett fordi jeg synes det høres skikkelig disgusting ut å måtte vaske bindene når de er fulle av blod. Ikke fordi jeg er redd mitt eget mensblod, men hvem kjører en vask bare med noen tøyfiller liksom?

Bruker Ellen tamponger med melkesyre for å unngå sopp under mensen og fordi de er ti ganger mer behagelige enn ob, libresse og tampax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater bind, HATER det! Det krøller seg, er ekkelt, kan blø gjennom, krølle seg mer, lekke utenfor og jeg kunne fortsatt i en evighet. Og ja, jeg har prøvd det meste som finnes av bind, og jeg hater alle nesten like mye. Lenge leve tamponger! :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Jeg synes for øvrig bind er dritekkelt og takler ikke å bruke dem selv, fordi jeg kan kjenne at musa marineres i mitt eget mensblod, og den tidligere nevnte følelsen av fossefall ispedd blodklumper som velter ut av skjeden. :spy:

*klipp*

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurgemeie

Tja, det kommer an på hva du mener med naturlig.

Tamponger i en eller annen form har blitt brukt siden rundt 4-5000 år f.Kr. I det gamle Egypt brukte kvinnene papyrusruller som de stappet oppi der for å unngå å blø veggimellom.

For rundt 30 000 år siden er det antatt at cro-magnon brukte ull av ursau enten som innlegg eller som en slags semi-tampong.

Jeg synes for øvrig bind er dritekkelt og takler ikke å bruke dem selv, fordi jeg kan kjenne at musa marineres i mitt eget mensblod, og den tidligere nevnte følelsen av fossefall ispedd blodklumper som velter ut av skjeden. :spy:

Med de moderne bindene som finnes i dag blir det så klamt og jævlig der nede at risikoen for sopp øker med 250% i mitt tilfelle. Har ikke prøvd tøybind, rett og slett fordi jeg synes det høres skikkelig disgusting ut å måtte vaske bindene når de er fulle av blod. Ikke fordi jeg er redd mitt eget mensblod, men hvem kjører en vask bare med noen tøyfiller liksom?

Bruker Ellen tamponger med melkesyre for å unngå sopp under mensen og fordi de er ti ganger mer behagelige enn ob, libresse og tampax.

Ser den! Hvor kjøper du Ellen tamponger? Kan ikke huske å ha sett de i dagligvarebutikker..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensen er noe dritt uansett, men skal jeg først takle det foretrekker jeg å la blodet renne ut enn å samle det opp med bomull i skjeden.



Anonymous poster hash: c2639...a0f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som foretrekker bind har enten ikke prøvd tampong/ikke fått til å sette den på plass skikkelig/syntes det er ekkelt/plages med sopp/andre medisinske grunner.

Jeg kan ikke skjønne at noen velger bind framfor tampong. Med tampong har man "kun" mensen når man går på do, samt at en slipper å sitte i alt blodet og gørret... Æsj

Anonymous poster hash: 9d9b0...21e

Du må bruke det når du har tatt abort.....

Anonymous poster hash: 9751a...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater bind! Bruker alltid tampong+truseinnlegg når jeg har mensen og den er kraftig. Som regel slipper jeg unna de verste blødningene så jeg bruker bare truseinnlegg. Hurra for spiral!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alltid pleid å bruke tamponger, men har nylig gått over til bind. Føler egentlig at all fuktighet forsvinner av tamponger og at jeg blir sår. Samtidig er det jo mer praktisk på andre måter?

Noen som har prøvd sånn Ladycup eller hva det heter? Virker som det tar de beste egenskapene fra både tampong og bind.

Anonymous poster hash: fc51e...9f2

Ladycup er genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan man vel hverken bruke tamponger eller ladycup når man har tatt en abort eller født, så mange av dere burde kanskje lese startinnlegget før dere svarer?

Litt dumt å svare skjønner ikke hvordan du gidder å bruke bind når man faktisk må!

Som svar til ts: jeg bruker bare tampong til vanlig, hater bind. Husker jeg følte meg så sår nedentil etter fødsel da jeg måtte bruke bind. Men jeg mener å ha lest på forumet her at tena føles bedre å ha på? (Ikke at det hjelper på blodet som renner da, det må jo liksom bare gå sin gang...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at rundt 70 % a verdens kvinner bruker tampong, og det er vel ikke uten grunn de fleste velger tampong?

Anonymous poster hash: cbf3b...1b2

Det gjør de garantert ikke. Må i såfall være 70 prosent av kvinner i Europa/vesten

Anonymous poster hash: 16749...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som foretrekker bind har enten ikke prøvd tampong/ikke fått til å sette den på plass skikkelig/syntes det er ekkelt/plages med sopp/andre medisinske grunner.

Jeg kan ikke skjønne at noen velger bind framfor tampong. Med tampong har man "kun" mensen når man går på do, samt at en slipper å sitte i alt blodet og gørret... Æsj

Anonymous poster hash: 9d9b0...21e

TS snakker om medisinsk abort, og da- i tillegg til etter fødsel kan man ikke bruke tampong.

Når det er sagt har noen av oss så kraftige menstruasjoner at tampong alene ikke holder overhodet. Jeg blør de totalt ut på kort tid, og det lekker så mye at jeg må ha nattbind på dagtid og skifte begge deler annenhver time ca.

Ikke spes stilig nei.

Anonymous poster hash: 10882...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...