Gå til innhold

Når blir det for sent å si unnskyld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så artig når alle er anonyme her inne.

AB med hastag 3197b...404: Du går rundt og venter på en unnskyldning? Hvor lenge har du ventet, og når gjør du deg ferdig med saken og ikke gidder å vente lengre?

-----------------

AB med hastag 151c3...b32 : Takk for det! Vet ikke om jeg trenger det dog men tanken din er jo hyggelig ment antar jeg?

Og du har vært borti noe lignende sier du, men da var du gjort deg ferdig med sakene begge gangene. Hva spesifikt beklaget de seg for da til deg?

Og det er ingen fellesbarn her da, men situasjonen er jo kanskje noe annerledes likevel.

Og ellers er jeg veldig enig med deg. Å bare grave i utdatert grums når det ikke er ønskelig er jo selvsagt svært unødvendig og lønner ingen og hvis det ikke er ønskelig å høre noe fra meg, evt høre hva jeg har lyst å si, så kommer jeg ikke til å si noe om noen unnskyldning heller. Det er også delvis årsaken til at jeg kommer til å vente til en bra anledning uansett, en anledning som tilsier at begge ønsker det samme, altså å grave litt i grumset vårt. Det er også slik vedkommende kan hjelpe på ventetiden og være med å skape en anledning for meg å beklage meg, men om det ikke er interessant å høre på meg en gang, kommer jeg ikke til å presse meg på heller. Heldigvis har jeg sosiale antenner da. :)

Vedkommende må være åpen for å høre på dette og hvis det ikke er tilfellet så vil det ikke bli sagt noe om det heller. Hvis saken er ferdig så er den ferdig, da er det jo åpenbart for sent allerede.

Huff, jeg skjønner godt hva Dido mener med denne låten nå.

http://www.youtube.com/watch?v=UrK3XszSzgc

ts



Anonymous poster hash: 5fb36...cb7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jeg ville tatt det positivt. Dette mennesket har vel trodd i alle disse årene at du har stått for oppførselen din og ikke vært lei deg for det. Og da tenker vel vedkommende at du ikke var noen venn for henne, og hun legger det bak seg. Men så plutselig kommer du mange år etter og ber om unnskyldning. Det er lett for det mennesket å tenke da: "Hvis hun har vært lei for det i disse årene, hvorfor i himmelens navn har hun da aldri sagt noe?" Det gjør det jo nesten enda verre, for da var det bare feighet som stod til hinder.



Anonymous poster hash: c381b...5aa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare si unnskyld for den andres skyld hvis du har noe å unnskylde? Så er det opp til den andre om hun vil tilgi. All men make mistakes, but a good man yields when he knows his course went wrong, and repairs the evil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri for sent å si unnskyld, men det kan bli forsent å få tilgivelse fult og helt.

Om den er geuint ment og fortalt, så er det ikke stort mer du kan gjøre. Det er ikke sikkert du vil få en tilgivelse umiddelbart, men du har iallfall fått sagt det slik at den andre får en evt avslutning på det som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...