Gå til innhold

Hvordan i all verden får man jobb som nyutdannet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har samme problemet selv nå. Har solid utdanning, og er veldig kvalifisert til alt jeg søker på, men taper mot andre søkere som har (masse) relevant erfaring. Selv har jeg bare erfaring fra sommer- og deltidsjobb i butikk, sånn typisk som alle studenter har mens de studerer. Jeg søker uansett på alt jeg kommer over som er av interesse, til og med jobber jeg ikke er helt kvalifisert for.

Var på foredrag med en som jobber som headhunter for store firmaer, og han sa at det ikke spilte noen rolle hvor mange kvalifikasjonskrav man oppfyller, så lenge man oppfyller bare ett så man bør søke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt beste tips er: Søk jobber på små steder. Det er lettere å få seg jobb på små stede så lenge du oppfyller utdanningskravet pga. få søkere.

Jeg var ferdig utdannet i vår og etter 6 uker hadde jeg 3 jobbtilbud, på mindre steder. Flyttet og jobber meg nå opp erfaring og mer praktisk kompetanse.

Anonymous poster hash: bbcdb...5ba

Bortsett fra når de heller ansetter konen eller svigerinnen til sjefen. Det er ulempen med små steder, og denne praksisen foregår selv i seriøse store bedrifter og i det offentlige. Dessverre.

Ufattelig irriterende å flytte hjem til en (ganske liten) kommune, hvor politikerne klager over at unge med høyere utdanning ikke bosetter seg, men så er ingen villige til å ansette oss. Hvis du ikke er sykepleier eller lærer da. Men det var en liten digresjon.

Anonymous poster hash: 9b1a6...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...