Gå til innhold

Synes du en politimann har god utdanning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kommenterte bare at en bachelor ikke er en bachelor på lik linje... Det er stor forskjell på hvor teoritunge de er. Om det ene er mer nyttig enn det andre er jo irrelevant.

Anonymous poster hash: db59c...05e

Så det må være en teoritung bachelor for at den skal være god? Det kommer jo helt ann på hva den skal brukes til. Profesjonsbachelor er det praksis i fordi det er helt essensielt for å kunne jobbe innenfor det yrke. Det er ikke dermed sagt at at det er en dårlig bachelorutdannelse kun fordi det er praksis i den.

En sånn holdning er snobbete. Man er ikke noe bedre utdannet kun fordi man har mer teori.

Anonymous poster hash: 6f478...a8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så det må være en teoritung bachelor for at den skal være god? Det kommer jo helt ann på hva den skal brukes til. Profesjonsbachelor er det praksis i fordi det er helt essensielt for å kunne jobbe innenfor det yrke. Det er ikke dermed sagt at at det er en dårlig bachelorutdannelse kun fordi det er praksis i den.

En sånn holdning er snobbete. Man er ikke noe bedre utdannet kun fordi man har mer teori.

Anonymous poster hash: 6f478...a8f

Jeg sa ikke det! En bryuker her kommenterte at det er en BA grad på lik linje med andre BA grader. Jeg kommenterte at en BA er ikke lik en annen BA fordi det er veldig forskjell på hvor teoritunge de er.

Etter at jeg hadde sagt det kommenterte jeg at jeg ikke syntes en BA fra PHS er en "god tudannelse." Dette er rett og slett fordi jeg ikke anser en BA grad som en "god utdannelse" da må man etter min mening opp på et masternivå.

Anonymous poster hash: db59c...05e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grei utdanning det. Ser mer opp til folk med høyere utdannelse/mastergrad, og det er jo ikke et prestisjestudie, men det er jo ikke det viktigste.



Anonymous poster hash: 745fe...183
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, siden politiet gjør en viktig jobb. Langt viktigere enn f.eks hotellkjedeeiere med lang utdanning innenfor økonomi :)

Anonymous poster hash: 850e6...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grei utdanning det. Ser mer opp til folk med høyere utdannelse/mastergrad, og det er jo ikke et prestisjestudie, men det er jo ikke det viktigste. Anonymous poster hash: 745fe...183

Prestisjestudie, hahahaha

Anonymous poster hash: 850e6...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...På lik linje med andre praksisrettede BA grader. De har 1 år med praksis om jeg ikke husker feil, og dermed bare to år med teoretisk utdannelse. Det ER forskjell på dette og teoretisk retede BA grader på universiteter. De teoretike BA gradene sikter seg inn mot forskning og inneholder statistikk, metode, fokus på en akademisk skrivemåte.

Til TS: Nei jeg anser ikke dette som en "god" utdannelse.

Anonymous poster hash: db59c...05e

Det er nå greit nok, men en bachelorgrad er det nå uansett, selv om du sikkert må lese mer pensum og skrive flere teoretiske oppgaver på Blindern enn på PHS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdannelsen de får duger sikkert innenfor deres yrkesprakis, men jeg syns ikke det er en god utdannelse på lik linje med leger, akademikere, økonomer, arkitekter osv. Men en bachelorgrad "skraper" man bare et fag i overflate uansett. I allefall sett med mine "akademiske" øyne :)



Anonymous poster hash: c83b6...7e9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro TS politikonstablene tjener mer enn søstrene (sykepleierne).

Synes dere har mer enn nok med utdanning, dere spiser smultringer og drikker traktekaffe og kjører i tut-tut-bil med sirener på; det er vel høy? :-)

Tut tut!!!

Anonymous poster hash: 10723...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Utdannelsen de får duger sikkert innenfor deres yrkesprakis, men jeg syns ikke det er en god utdannelse på lik linje med leger, akademikere, økonomer, arkitekter osv. Men en bachelorgrad "skraper" man bare et fag i overflate uansett. I allefall sett med mine "akademiske" øyne :)

Anonymous poster hash: c83b6...7e9

Nå har vel disse minst et par år til med studier? Så det blir vel ikke helt sammenlignbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...