Gå til innhold

Sosialist regjeringen i Danmark gir bare asyl et år av gangen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åh, du har kanskje ikke hørt om moderaterna og hvor mye høyre ser opp til et parti som gjør syke folk hjemløse?

Eller lukker du øynene for alt som er negativt med høyresiden? Du har kanskje ikke vært særlig flink til å følge med i svenske aviser siste åra.

Anonymous poster hash: 23c82...8b4

De har i alle fall vært flinke til å ta vare på alle som ikke kommer fra Sverige.

Anonymous poster hash: 11884...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det dessverre ikke AP som er i regjering i Norge. Etter valget i fjor fikk vi som fortjent 2 pengegriske partier som kun er ute etter skattelettelser til de superrike. Innvandringsbegrensninger og fjerning av bomstasjoner var (som forventet egentlig) bare valgflesk.

gikk på den jeg og...Never more blue... tomme løfter om alt de lovet jo..

Anonymous poster hash: 4b36d...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den danske sosialist regjeringen strammer stadig vekk på innvandrings politikken. Landet har skrevet under de samme konvensjoner som Norge, men strammer stadig inn på innvandringspolitikken. nå får de bare opphold 1 år av gangen.

I Norge derimot som etter Sverige er det land i Europa med høyest innvandring, krangler vi om man skal eller ikke skal gi opphold de folk som har løyet på identitet. Skulle ønske Ap kunne lære av danskene. I Danmark frykter både høyre og venstre siden konsekvensen av masseinnvandring, noe den danske statsministeren heller ikke legger skjul på.

http://www.sydsvenskan.se/varlden/syriska-flyktingar-farbara-ettariga-tillstand/

Anonymous poster hash: 56e6d...00f

Dette er noe jeg alltid har vært tilhenger av: Gi opphold midlertidig til spesielt forfulgte enkeltindivider, men bare så lenge forholdene i hjemlandet er slik at retur er farlig. Og uten at man automatisk åpner for at vedkommende kan hente hele familien og slekten til landet.

Hadde dette vært innført for flere tiår siden over hele Vest-Europa ville vi befunnet oss i en helt annen situasjon, da hadde det å ta imot mennesker som rømmer fra forfølgelse ikke vært ensbetydende med permanent immigrasjon og folkevandring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg alltid har vært tilhenger av: Gi opphold midlertidig til spesielt forfulgte enkeltindivider, men bare så lenge forholdene i hjemlandet er slik at retur er farlig. Og uten at man automatisk åpner for at vedkommende kan hente hele familien og slekten til landet.

Hadde dette vært innført for flere tiår siden over hele Vest-Europa ville vi befunnet oss i en helt annen situasjon, da hadde det å ta imot mennesker som rømmer fra forfølgelse ikke vært ensbetydende med permanent immigrasjon og folkevandring.

Veldig interessant løsning, men jeg mener at det er vanskelig å si hva konsekvensene kan være på forhånd. Noen konflikter varer jo lenge, og det er vel opp mot 100% sikkert at en som ikke får permanent opphold ikke vil gidde å legge to pinner i kors for å bidra eller å bli integrert hvis man ikke vet om han får bli.

Anonymous poster hash: 81f44...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant løsning, men jeg mener at det er vanskelig å si hva konsekvensene kan være på forhånd. Noen konflikter varer jo lenge, og det er vel opp mot 100% sikkert at en som ikke får permanent opphold ikke vil gidde å legge to pinner i kors for å bidra eller å bli integrert hvis man ikke vet om han får bli.

Anonymous poster hash: 81f44...8da

Det kan jo også tenkes at de for en gangsskyld ønsker å integrere seg. Feks kunne man etter 2 år revurdere kravet om beskyttelse, men gi en mulighet for lenger opphold om man er gått integrert.

Anonymous poster hash: ef5dd...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant løsning, men jeg mener at det er vanskelig å si hva konsekvensene kan være på forhånd. Noen konflikter varer jo lenge, og det er vel opp mot 100% sikkert at en som ikke får permanent opphold ikke vil gidde å legge to pinner i kors for å bidra eller å bli integrert hvis man ikke vet om han får bli.

Anonymous poster hash: 81f44...8da

Jeg tror måten vi bygger opp forventninger hos innvandrere påvirker deres innstilling, det er ikke 100% sikkert at mennesker som frykter for sitt liv ikke vil legge to pinner i kors for å bidra eller ta del i samfunnet de får beskyttelse fra. Hvis det ikke er noen som forteller dem at de kan forvente mye mer. Jeg tror masseinnvandringen påvirkes av historiene om hvor mye man har krav på om man får opphold, og det er disse forventningene som gjør Europa attraktiv for velstandsflyktninger.

Hadde det vært krig i Norge og jeg fikk beskyttelse gjennom et midlertidig opphold i India, Kina eller USA, ville jeg ikke vært bitter om man forventet at jeg så snart som mulig skulle prøve å forsørge meg selv. Jeg ville uansett vært sjeleglad for at jeg hadde fått beskyttelse i landet.

Når det gjelder problemet med manglende integrering bør vi huske på at det også henger sammen med masseinnvandring, altså med hvor mange innvandrere som kommer til et land. Kommer det bare en innvandrer her og en der slik tilfellet var frem til masseinnvandringen tok til rundt 1970, vil innvandrere stort sett omgås landets egen befolkning, det vil ikke være mange nok innvandrere til at man kan klumpe seg i gettoer og enklaver. Det betyr at selv om man ikke har permanent opphold vil man likevel bli kjappere integrert fordi man ikke har annet valg enn å omgås landets egne innbyggere og lære seg språket og skikkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig interessant løsning, men jeg mener at det er vanskelig å si hva konsekvensene kan være på forhånd. Noen konflikter varer jo lenge, og det er vel opp mot 100% sikkert at en som ikke får permanent opphold ikke vil gidde å legge to pinner i kors for å bidra eller å bli integrert hvis man ikke vet om han får bli.

Anonymous poster hash: 81f44...8da

Det finnes da rikelig i Norge, som aldri har hatt til hensikt å jobbe, eller forsøke seg en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe nytt at danskene er smartere enn oss og svenskene. Eneste partiet i Norge som jeg kunne ha sett for meg ville innført noe slikt er FRP, og hadde de klart å fått med seg Høyre så skal jeg love dere at Venstre og KRF hadde ødelagt.


Nei, det får bli med drømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe nytt at danskene er smartere enn oss og svenskene. Eneste partiet i Norge som jeg kunne ha sett for meg ville innført noe slikt er FRP, og hadde de klart å fått med seg Høyre så skal jeg love dere at Venstre og KRF hadde ødelagt.

Nei, det får bli med drømmen.

Hvis Frp hadde vært interessert i det, hvorfor har de ikke engang foreslått det? Kanskje fordi skattelette er viktigere, eller....

Anonymous poster hash: 79036...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Frp hadde vært interessert i det, hvorfor har de ikke engang foreslått det? Kanskje fordi skattelette er viktigere, eller....

Anonymous poster hash: 79036...cc4

Tror du må lese hva jeg skriver. Jeg skrev at det eneste partiet i Norge jeg kunne ha sett for meg ville ha innført noe slikt er FRP. Sa aldri at de var interessert i det nå.

Forøvrig er det trist hvis du tror at partier diskuterer alle forslag offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...