Gå til innhold

Mannen min ønsker barn eller skilsmisse


sarah111

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Overrasket

Takk for all god tips og argumentasjoner. Dere har fått meg til å ta det viktigste skrittet i livet mitt, nettop å velge meg selv. Dere har reddet meg fra en ulykkelig ekteskap med en forstyrret mann. Det har snart gått 1 år siden jeg gikk fra han, og jeg kunne ikke være mer lykkelig. Takk for det! 

 

 

Hilsen en veldig glad psykologi student :D 

Så flott at du er lykkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all god tips og argumentasjoner. Dere har fått meg til å ta det viktigste skrittet i livet mitt, nettop å velge meg selv. Dere har reddet meg fra en ulykkelig ekteskap med en forstyrret mann. Det har snart gått 1 år siden jeg gikk fra han, og jeg kunne ikke være mer lykkelig. Takk for det! 

 

 

Hilsen en veldig glad psykologi student :D 

 

Så godt å høre at du gjorde det! Jeg har tenkt på deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet borti mitt livs største dillemma. Mannen min ønsker seg barn, men jeg føler meg ikke klar. vi har nå vært gift i 3  1/2 år og han vil ha barn innen 1-2 år. Mannen min er 30 år og 7 år eldre. 

 

Situasjonen jeg er i akkuratt nå er mer vanskelig og komplisert for meg til å si ja. 

Ekteskapet mitt har ikke vært perfekt. Vi har hatt mange problemer med tillitt, ærlighet, kommunikasjon. Jeg føler at vi bringer det verste i oss og ikke det beste.  Jeg kan ikke snakke for han men jeg har veldig tidlig i ekteskapet merket at kanskje dette forholdet ikke varer. Jeg har hatt mine tvil men samtidig håp. 

 

Det var ikke så lenge siden at jeg dro fra han, på grunn av så mye problemer. Men jeg kom tilbake og håpet at dette skulle funke. Nå har det gått noen måneder siden det skjedde og han tok opp samtalen om barn. Han snakket om hvordan barn fikser forholdet, både meg og han. Med barn får vi en felles fokus og mål. Jeg er enig i at man får felles mål og fokus når man har et barn til felles men jeg er veldig usikker på om det kan "fikse" problemene. Jeg ønsker å "fikse" forholdet utenom barn, og når vi er klare så kan vi få barn. 

 

Til sommer skal jeg egentlig til trondheim for studiet mitt som jeg har lenge planlagt. Og mannen min sier at dersom jeg ikke sier ja til å ha barn innen 1-2 år, så vil han ikke bli med meg. Dersom jeg sier ja så kommer han med meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg føler at presset til å "velge" er så mye. Og jeg klarer ikke komme til en enighet. Håper jeg kan få noen svar som kan hjelpe meg på dette. Kanskje noen som har hatt erfaring med dette? 

 

Håper å få seriøse svar. 

 

 

Hilsen jente 22 år 

 

Barn fikser ingen ting. Dette forholdet er ikke liv laga. Om du allerede nå har forlatt han en gang er det en god indikator på at ting ikke er som de skal. Du sier det selv, at dere får frem det verste i hverandre. Vil du la et barn vokse opp under slike forhold?

Søk om skilsmisse og fokuser på utdanningen din. Der har du større sjans å lykkes.

Anonymous poster hash: 8e17a...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Hvor lenge varer studiet ditt?

 

Du kan jo gi han en kontramelding. "Om ikke du slutter å gi meg ultimatumer, så kan du like så godt dra nå."

 

Eller "om du ikke er villig til å prøve og fikse forholdet vårt før vi får barn, så er ikke jeg interessert lenger."

 

Eksempler, altså, men sett nå ned foten på dette her. Det virker som at han overkjører deg litt. Begge må jo ønske barn! Du kan fortelle han at du vil komme til et stadie i livet hvor du er mer klar. I mellomtiden kan dere prøve og fikse ekteskapet!

Det er noe grunnleggende gale med en ektemann som ønsker krever barn eller skilsmisse. Et barn bør være resultatet av kjærlighet mellom mann og kvinne, ikke som et resultat av tvang og trusler om å forlate deg. 

 

Dette bør dere løse hos en terapeut eller rådgiver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er noe grunnleggende gale med en ektemann som ønsker krever barn eller skilsmisse. Et barn bør være resultatet av kjærlighet mellom mann og kvinne, ikke som et resultat av tvang og trusler om å forlate deg. 

 

Dette bør dere løse hos en terapeut eller rådgiver.

Jeg kan virkelig anbefale deg å lese hele tråden ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Barn fikser ingen ting. Dette forholdet er ikke liv laga. Om du allerede nå har forlatt han en gang er det en god indikator på at ting ikke er som de skal. Du sier det selv, at dere får frem det verste i hverandre. Vil du la et barn vokse opp under slike forhold?

Søk om skilsmisse og fokuser på utdanningen din. Der har du større sjans å lykkes. Anonymous poster hash: 8e17a...b9a

Du også! Les hele tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all god tips og argumentasjoner. Dere har fått meg til å ta det viktigste skrittet i livet mitt, nettop å velge meg selv. Dere har reddet meg fra en ulykkelig ekteskap med en forstyrret mann. Det har snart gått 1 år siden jeg gikk fra han, og jeg kunne ikke være mer lykkelig. Takk for det! 

 

 

Hilsen en veldig glad psykologi student :D 

 

Så godt å høre, TS!! Du slapp unna et isolert liv med en kontrollerende og voldelig mann som hadde vendt hele familien din mot deg. Masse lykke til videre med studiene, du gjorde definitivt det rette! :) Stor klem til deg og tusen takk for oppdateringen!

Anonymous poster hash: fc5a6...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg kan virkelig anbefale deg å lese hele tråden ...

Takk for anbefalingen. Jeg svarte på hovedinnlegget, glemte kanskje å skrive det.  :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all god tips og argumentasjoner. Dere har fått meg til å ta det viktigste skrittet i livet mitt, nettop å velge meg selv. Dere har reddet meg fra en ulykkelig ekteskap med en forstyrret mann. Det har snart gått 1 år siden jeg gikk fra han, og jeg kunne ikke være mer lykkelig. Takk for det! 

 

 

Hilsen en veldig glad psykologi student :D 

 

Så bra! Jeg husket denne tråden når den kom opp igjen nå, godt å lese at ting ordnet seg for deg.

 

Ekstra takk for å være en av veeeldig få trådstartere som gir oss en oppdatering!

Anonymous poster hash: 26917...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Takk for anbefalingen. Jeg svarte på hovedinnlegget, glemte kanskje å skrive det.  :lol:

Hovedinnlegget er fra i fjor høst, tråden er 5 sider lang og nylig gjennopptatt av trådstarter der nye opplysninger er lagt til, noe som gjør ditt svar overflødig da trådstarter har flyttet bort fra mannen. Det spiller ingen rolle hva du forsvarer innlegget ditt med fordi det er irrelevant i forhold til tråden slik den står nå. Slutt å svare i gamle tråder uten å lese hele tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår dere begge, han kan ikke vente i all evighet om han ønsker seg barn og du kan ikke få barn hvis det er andre planer du har for øyeblikket. Det beste er nok at dere skilles og møter folk som er på deres stadie i livet.

Anonymous poster hash: 2b6f2...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...