Gå til innhold

Sønnen min på snart 3 år sier "pappa farlig"og "pappa sint" etter samvær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet du hva, jeg har full forståelse for at du føler du får mye motgang her inne og gjerne vil svare på samme måte, men dette handler ikke om deg, eller om valg som er tatt en eller annen gang i fortiden - det handler om et tre år gammelt barn som gir uttrykk for å være redd for faren sin. da synes jeg du kan få holde deg for god til å komme med sånne kommentarer som ikke hjelper på noen som helst måte. For ordens skyld, det ville jeg sagt uansett om du var gutt eller jente. Det er forskjell på alvorlighetsgraden i spørsmål her inne, det må da du også se?

Ja det er synd på de små som kommer til verden for å lide! At de får idioter til far (eller mor, sikker mange slemme mødre i Norge også)

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest RompeRusk

Ja det er synd på de små som kommer til verden for å lide! At de får idioter til far (eller mor, sikker mange slemme mødre i Norge også)

Vel, nå er gutten allerede født, så lite å gjøre med den saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er gutten allerede født, så lite å gjøre med den saken

Ja dessverre. Det beste da er vel å holde ungen borte fra sånne folk for godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men kan vente med å få barn til de har vert sammen en stund og finne ut hvordan han egentlig er, eller hun. Finnes mange kvinner også som er idioter. Det er alltid barna det går utover!

Og i dette tilfellet er det mannen som er alkholisert, voldelig og skaper usikkerhet for barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dette tilfellet er det mannen som er alkholisert, voldelig og skaper usikkerhet for barnet.

Ja å da må barnet holdes borte fra han til han blir normal! Hvis han noen gang blir det! Noen endrer seg jo aldri dessverre! Alt for mange drittsekker som aldri endrer seg!!!!!!!! De fortjener ikke barn. Har de fått barn så fortjener ikke drittsekker å være noen mor/far til barnet.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket nettopp med barnevernsvakta (om noe annet da) Men de sa uansett at hvis man skulle være bekymret for barnet når h*n er på samvær hos far/mor og at man for eksempel er redd for at samværsforelder er ruset så kunne man ringe dem og de ville dra dit. De sa det var bedre enn at politiet dro. Men det avhenger da av at det finnes barnevernsvakt tilknyttet den kommunen og at de ikke har mer akutte ting å dra på. Og hvis TS allerede er involvert i BV så vet de jo hvem hun er og vil kanskje iallefall dra for å sjekke?

Jeg personlig ville heller tatt noen dagsbøter og blitt beskyldt for samværsabotasje enn å la barnet mitt være hos en sånn person. Det høres jo ut som om barnet sier mer og mer om far nå og bhg skal følge med osv jeg tror far vil bli avslørt snart og som foreldre har vi faktisk plikt til å beskytte barna om vi er oppriktig redde og har grunn til å tro slik eller sånn. Få flere som kan støtte opp om du evt ser deg nødt til å holde barnet tilbake. Få dokumentert bekymringene dine underveis også.

Jeg står i noe lignende og det er ikke snakk om at far skal få være alene med barnet her før det evt blir trygt. Har vært igjennom mange bv ansatte og meklinger osv men har nå funnet mange der som tror på meg og ser manipuleringen. Håper du også møter på såpass flinke ansatte som faktisk kjenner igjen manipulering når de ser det!



Anonymous poster hash: 622b1...c0b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man blir jo trodd på, men det blir far også når han forklarer hvorfor sønnen sier sånne ting.

Det er ikke bare det at jeg får dagsbøter og blir beskyldt for samværsabotasje, men det gir store konsekvenser i retten at jeg for 3 gang stopper samværet på 2 år og motpartens advokat er en hai rett og slett og er redd for hun i retten.. Har en svært god en selv, men prosessen fremover er svært krevende etter samværsstopp og det skal da bedømmes på nytt hva som vil skje med sønnen min og det er svært ubehagelig rett og slett! Men jeg vil aldri sende han til faren hans når han forteller meg fler ganger dagen at han er redd faren sin! Jeg har merket store endringer på sønnen min siste uken bhg sier han har virket normal som de så han!

Vi får se hva som skjer etter foreldremøter i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo trodd på, men det blir far også når han forklarer hvorfor sønnen sier sånne ting.

Det er ikke bare det at jeg får dagsbøter og blir beskyldt for samværsabotasje, men det gir store konsekvenser i retten at jeg for 3 gang stopper samværet på 2 år og motpartens advokat er en hai rett og slett og er redd for hun i retten.. Har en svært god en selv, men prosessen fremover er svært krevende etter samværsstopp og det skal da bedømmes på nytt hva som vil skje med sønnen min og det er svært ubehagelig rett og slett! Men jeg vil aldri sende han til faren hans når han forteller meg fler ganger dagen at han er redd faren sin! Jeg har merket store endringer på sønnen min siste uken bhg sier han har virket normal som de så han!

Vi får se hva som skjer etter foreldremøter i morgen!

Hadde en venninne som flyttet på familie og barn senter (tidligere kjent som mødrehjem) og fikk en utredning av sønnen. Han var såpass skadet av faren at han var satt tilbake i utviklingen. Under oppholdet fikk hun både bevist at hun var en god mor (bf+hans familie pepret bv med bekymrings mld som var falske) og de fikk sett hva faren gjorde med sønnen. Faren hadde samvær der med sønnen og "ekspertene" observerte. Det var jo ubehagelig for henne å bo der for det var overhodet ikke "hennes type" folk som bodde der, men hun fikk da foreldre ansvar alene og far har nå kun samvær med tilsyn og ikke overnatting.

Vet at det er ganske dramatisk å flytte på et sånt sted altså, men forstår jeg deg rett er du nå nervøs for at kanskje far (/advokaten hans) vil prøve å få flyttet sønnen fra deg? Og et sånt sted blir jo evt en siste løsning da men kunne det gått an å hente inn en sakskyndig som kunne observert samvær med far eller gutten etter et samvær over tid? Evt andre som kan observere enten samvær eller etterpå. Hun jeg kjenner bodde der forresten 1,5 mnd.

Synes forresten det er helt sinnsykt at det teller så mye at du holder tilbake samvær fremfor beskyldninger om å være beruset foran barn.. og i tillegg har han voldshistorikk mot deg OG barn?? Høres helt fælt ut, så masse lykke til som bare mulig ønsker jeg deg virkelig. Måtte noen snart gjennomskue den mannen!

Anonymous poster hash: 622b1...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først det er ille når en omsorgsperson er så beruset at denne ikke kan ta vare på barn. Først da mener jeg politiet kan tilkalle barnevernet og gripe inn der og da. Det er ikke ulovlig å være beruset. Det er heller ikke ulovlig sammen med barn. Men når en ikke er i stand til å ta vare på barn enten av beruselse eller andre årsaker kan politiet gripe inn. Selvfølgelig kan alle sende bekymringsmeldinger. Som TS.skriver kan ikke barnevernet gripe inn uten dom. Politiet kan som sagt gripe inn hvis personer ikke kan ta vare på barn. De tilkaller barnevernet.

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...