Gå til innhold

Nordmenn og vesten samlet mot innvandring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det forutsetter at de som kommer hit også bidrar eller at de som kommer hit uten å bidra faktisk har behov for det.

Anonymous poster hash: efcb6...2d3

Hva med de som er født her, men ikke bidrar? Vil du sende dem utenlands?

Anonymous poster hash: 4d103...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med de som er født her, men ikke bidrar? Vil du sende dem utenlands?

Anonymous poster hash: 4d103...3c2

Du mener sånn som ungdommer som dropper ut av videregående og blir langtidsledige? Sånne ting?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er da et resultat av innvandring hele gjengen.

Det er bare omtrent de siste 500 årene at mine forfedre stort sett har vært norske, ellers har de innvandret fra Danmark, Sverige, De britiske øyer, Tyskland, Nederland, Frankrike, Italia, Spania, Ungarn, Russland, Ukraina og andre steder rundt Svartehavet og før de kom så langt var de fra Tyrkia, Hellas, Syria.

Jeg har gener fra hunerne, akkurat som de tror at flere av våre " vikingekjendiser" har - noe som vil være naturlig da en haug av disse romsterer rundt på slektstreet mitt som mulige forfedre og mødre.

Nordmenn har også utvandret i stor grad til Usa til inntill nylig i historisk perspektiv.

Hvorfor i all verden skal vi hindre folk å flytte på seg, som de har gjort de siste " noen og tusenårene" ?

Innvandring av nordmenn til USA på starten av 1900-tallet er ganske så forskjellig fra innvandringen vi ser til Norge og Europa i dag. For USA's tilfelle så vandret folk dit for å få jobb og mulighetene til å skape noe, ikke for å leve på trygd.

Anonymous poster hash: efcb6...2d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som er født her, men ikke bidrar? Vil du sende dem utenlands?

Anonymous poster hash: 4d103...3c2

Nei, hvordan det?

Anonymous poster hash: efcb6...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandring av nordmenn til USA på starten av 1900-tallet er ganske så forskjellig fra innvandringen vi ser til Norge og Europa i dag. For USA's tilfelle så vandret folk dit for å få jobb og mulighetene til å skape noe, ikke for å leve på trygd. Anonymous poster hash: efcb6...2d3

De fleste som innvandrer hit, har så absolutt lyst til å ha jobb - også asylsøkere.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandring av nordmenn til USA på starten av 1900-tallet er ganske så forskjellig fra innvandringen vi ser til Norge og Europa i dag. For USA's tilfelle så vandret folk dit for å få jobb og mulighetene til å skape noe, ikke for å leve på trygd.

Anonymous poster hash: efcb6...2d3

Det er stort sett det innvandrere til Norge gjør også. De kommer for å skape seg et bedre liv, og ikke et liv på trygd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken type innvandring er du imot? Brune mennesker? Islam? Engelskmenn? Franskmenn?

Spesielt de utenfor Europa og andre vestlige land. Også islamske land i Europa selvsagt.

Når vi er så heldige at vi har den friheten som vi har skulle det bare mangle at vi deler den med de som ikke er like heldige!

Det er ikke ditt til å dele. Det er forfedrene våre som har skapt friheten og de gjorde det i stor grad nemlig for sine etterkommere. Så kommer dere tullinger og skal gi det bort til andre barn. I tillegg kan de som ikke er så "heldige" ta å gjøre noe med sine egne land isteden.

Vi er da et resultat av innvandring hele gjengen.

Det er bare omtrent de siste 500 årene at mine forfedre stort sett har vært norske, ellers har de innvandret fra Danmark, Sverige, De britiske øyer, Tyskland, Nederland, Frankrike, Italia, Spania, Ungarn, Russland, Ukraina og andre steder rundt Svartehavet og før de kom så langt var de fra Tyrkia, Hellas, Syria.

Jeg har gener fra hunerne, akkurat som de tror at flere av våre " vikingekjendiser" har - noe som vil være naturlig da en haug av disse romsterer rundt på slektstreet mitt som mulige forfedre og mødre.

Nordmenn har også utvandret i stor grad til Usa til inntill nylig i historisk perspektiv.

Hvorfor i all verden skal vi hindre folk å flytte på seg, som de har gjort de siste " noen og tusenårene" ?

Det er ikke det samme med Europeere selvsagt. Vi kan nekte folk å komme hit så mye vi vil. I USA var det land som ikke var brukt, som de ga bort. Her er alt land brukt og mer til. I en alt befolket verden er alt annerledes enn i eksempelet med USA, og det er bare tullete å gi bort landet våre forfedre har skapt.

Fordi problemer strengt tatt ikke er så stort. Nesten alt som er målbart er bedre i Norge nå, enn det har vært før.

Det hadde vert målbart enda bedre om det ikke hadde vert noen innvandring. Hvorfor i all verden skal vi uansett gi bort land?

Hva om du måtte flyktet fra Norge for å ikke bli drept da TS? Har du noen gang tenkt på det?

Anonymous poster hash: 343a5...c75

Jeg hadde personlig kjempet og arbeidet. Ikke flyktet.

Anonymous poster hash: 93587...25f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde personlig kjempet og arbeidet. Ikke flyktet.

Anonymous poster hash: 93587...25f

Jeg vet ikke helt om jeg tror på det der. Du tør jo ikke engang diskutere dette relativt ufarlige temaet under eget nick, til tross for at det eneste du risikerer er krass språkbruk og muligens en anelse personforfølgelse hvis en eller annen finner ut at han VIRKELIG ikke liker deg.

Jeg kan ikke se deg sette deg i virkelig fare for dine meningers skyld, med den innstillingen. Eller for noe som helst, egentlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp slike meninger som skaper distanse mellom folk. Er du villig til å "leke" med den som ikke er så lik deg? Eller sier du det samme som Marie Antoinette visstnok en gang skal ha sagt "Kan de ikke bare spise kake da?" (store deler av befolkningen hadde ikke tilgang til brød).

Det var en voldsomt snever tolkning. På hvilken måte skaper det distanse? At du bor i et område hvor folk har samme sosiale status som deg er ikke synonymt med at du aldri forholder deg til andre mennesker utenfor din sosiale status.

Det er ikke noen hemmelighet, eller merkelig, at mennesker ønsker å bo i nærheten av andre som de kan kjenne seg igjen i. Det er naturlig for oss å like det trygge og kjente.

Hvis du finner frem Aftenpostens valgsider, kan du se at "hele" vestkanten stemmer blått og "hele" østkanten stemmer partiene på venstresiden. Det er ikke dermed sagt at folk på østkanten ikke tåler trynet på folk fra vestkanten eller vice versa.

Anonymous poster hash: 93c4b...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om jeg tror på det der. Du tør jo ikke engang diskutere dette relativt ufarlige temaet under eget nick, til tross for at det eneste du risikerer er krass språkbruk og muligens en anelse personforfølgelse hvis en eller annen finner ut at han VIRKELIG ikke liker deg.

Jeg kan ikke se deg sette deg i virkelig fare for dine meningers skyld, med den innstillingen. Eller for noe som helst, egentlig.

Jeg rasjonell, det handler ikke om å ikke tørre. Dersom du hadde unngått å få stein i skoen ville ikke du tatt den ut, eller er du mann nok til å tåle det? Det er bare uhensiktsmessig å ikke ta steinen ut.

Anonymous poster hash: 93587...25f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort sett det innvandrere til Norge gjør også. De kommer for å skape seg et bedre liv, og ikke et liv på trygd.

Stort sett ja. Problemet er lykkejegerne og de yrkeskriminelle.

For hjemlandene er det muligens et enda større problem, ettersom de mister verdifull arbeidskraft.

Anonymous poster hash: efcb6...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett ja. Problemet er lykkejegerne og de yrkeskriminelle. Anonymous poster hash: efcb6...2d3

Du mener altså dem som har en brøkdel av de negative egenskapene til vår forfedre som delvis raidet, drepte og plyndret store deler av Europa, samt solgte folk i land de plyndret som slaver til muslimene?

Anonymous poster hash: 79345...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rasjonell, det handler ikke om å ikke tørre. Dersom du hadde unngått å få stein i skoen ville ikke du tatt den ut, eller er du mann nok til å tåle det? Det er bare uhensiktsmessig å ikke ta steinen ut.

Anonymous poster hash: 93587...25f

Og det kommer til å være uhensiktsmessig for deg å stå mot når du kan flykte. Det er bare logisk. Du burde ikke kritisere andre som gjør det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi er så heldige at vi har den friheten som vi har skulle det bare mangle at vi deler den med de som ikke er like heldige!

Ja, vi må da endelig se og få delt friheten med de som vil ta den fra alle!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener altså dem som har en brøkdel av de negative egenskapene til vår forfedre som delvis raidet, drepte og plyndret store deler av Europa, samt solgte folk i land de plyndret som slaver til muslimene?

Anonymous poster hash: 79345...52c

Plyndringen var vel relativt forbigående, deretter koloniserte de områdene. Og alle drev med slavehandel på den tiden uansett.

Det sluttet mer eller mindre av seg selv etter at det stigende folketallet i Europa gjorde at det ikke lenger var noen mangel på fattige mennesker som kunne gjøre drittjobbene for kost og losji, aldeles uten å benytte våpenmakt til å tvinge dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vert målbart enda bedre om det ikke hadde vert noen innvandring. Hvorfor i all verden skal vi uansett gi bort land?

Var det da. Hvis du virkelig må forklares hvorfor det er greit å dele av vår overflod, når vi har mer enn vi, eller noen andre, noensinne har hatt, vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gå frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er stort sett det innvandrere til Norge gjør også. De kommer for å skape seg et bedre liv, og ikke et liv på trygd.

Statistikken er ikke, i hvert fall for noen gruppers vedkommende, enig med deg!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde personlig kjempet og arbeidet. Ikke flyktet.

Anonymous poster hash: 93587...25f

Mener du virkelig det du skriver? For hvis du gjør det så synes jeg synd på deg for empatisk fremstår du ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig det du skriver? For hvis du gjør det så synes jeg synd på deg for empatisk fremstår du ikke.

Ja, jeg ville aldri flyktet. I motsetning til mange andre ville jeg heller dødd i Europa, enn å flyktet til et eller annet land i østen eller noe slikt. Jeg vil heller ikke ha noe av det folket i andre land har skapt, jeg er avhengig av det mine forfedre har gjort og det jeg selv kan gjøre. Jeg fortjener ikke noe fra dem.

Empati er å kunne sette seg inn i andre sin situasjon, og klart jeg forstår at noen ønsker å flykte og jeg er enig i at vi burde kunne ta i mot noen tusen. Men millioner, absolutt ikke.

Anonymous poster hash: 93587...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...