Gå til innhold

mye kaker og sjokolade på jobben.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å spise mest mulig sunt, men jeg synes det er mye junk food på jobben. Det er alltid noen som tar med kakerester etter bursdager osv. På jobben er de livredd for allt som har med røyk og alkohol, men kaker, sjokolade osv er helt OK. Samtidig så kvier jeg med for å ta dette opp i plenum.

Anonymous poster hash: b7020...52d

Hvis det er noen som tar med kaker helt på eget initiativ så bør det vel gå an at du tar med sunnere alternativer.

Jeg ser ikke på dette som et problem, jeg spiser kake hvis jeg har lyst på og lar være når jeg ikke vil ha kake. Vi har kun kaker når det er bursdager og da pleier vi også å kjøpe frukt og nøtter samtidig. Noe for enhver smak.

Meen.. det har jo vært litt drama om kaker her også.. det er ikke til å komme unna. Når 2-3 var på slankern og måtte passe på hva de spiste så klaget de noe voldsomt over dette kakestyret og "hvorfor måtte det alltid serveres kake" og da ble frukt og nøtter som et alternativ til kake for slankerne. Så var de ferdig med slankekuren og da kom klagene på at det var blitt et sånt sunnhetstyranni, ingen som tør å spise kaker lenger osv. Så da var det plutselig galt at det ikke var så mye kaker lenger.. Forstå det den som kan.

Anonymous poster hash: 57054...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan man ikke bare holde seg unna da?

Her hjemme har vi alltid godteri, men spiser det kun på helg. Er ikke alltid hver helg vi spiser godteri heller.

Man må kunne ha selvkontroll. Hverken du eller jeg er vel barn så vi klarer å forstå konsekvensene av det vi gjør.

Det er forskjell på folk, noen har faktisk vanskeligere for å holde seg unna. Det er noe psykisk ved det, og handler ikke alltid om at "vi er jo voksne mennesker, da".

Anonymous poster hash: 25cd8...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Det er forskjell på folk, noen har faktisk vanskeligere for å holde seg unna. Det er noe psykisk ved det, og handler ikke alltid om at "vi er jo voksne mennesker, da".

Anonymous poster hash: 25cd8...516

Så har det noe med hvor på dagen. Kaker serveres vanligvis i 14-tiden og da er de fleste ganske sultne. Det er ikke så lett å la være å spise om man er sulten og stresset og kakene serveres rett foran oss hver fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på folk, noen har faktisk vanskeligere for å holde seg unna. Det er noe psykisk ved det, og handler ikke alltid om at "vi er jo voksne mennesker, da".

Anonymous poster hash: 25cd8...516

Det får da være grenser for hvor heftig vi skal sy puter under armene på voksne folk som er i arbeidslivet, herregud.

Jeg slanker meg selv for tiden men dette er en ikke-sak. Masse kaker på jobb men jeg takker bare pent nei.

Anonymous poster hash: 8552e...d42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Det får da være grenser for hvor heftig vi skal sy puter under armene på voksne folk som er i arbeidslivet, herregud.

Jeg slanker meg selv for tiden men dette er en ikke-sak. Masse kaker på jobb men jeg takker bare pent nei.

Anonymous poster hash: 8552e...d42

Men hvorfor skal voksne folk spise kake hver uke på jobben - ofte i tillegg til kaker ved bursdagsfeiringer og andre feiringer? Det blir ganske mye av det og det er strengt tatt ingen som har godt av det.

Jeg vil heller nyte noe godt hjemme med mannen min på fredagskvelden uten dårlig samvittighet for at jeg har spist kake tidligere på dagen.

Vi forteller barnehagen at barna våre ikke skal få kake til bursdagsfeiringer - selv så skal mor og far få spise kake på jobben hver fredag? Er det verre for barn å spise kake en gang iblant enn at foreldrene skal spise kake hver fredag?

Mulig jeg er vanskelig på dette, men jeg synes det er en uting og det har heldigvis flere hos oss funnet ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...