Gå til innhold

Erfaringer med personer med lav selvinnsikt- fortell din erfaring :)


Nattrangler

Anbefalte innlegg

Herrrgud, du vasket vel ikke ??

Jo, dessverre.Turte ikke annet da jeg var redd for at hun kunne få huseier til å kaste meg ut. Ved en senere anledning da det også var ganske ille, kontaktet pappa huseier og da fikk han faktisk som svar at "kan ikke dere finne dere i dette så får vi finne en annen leietaker."

Anonymous poster hash: bddd5...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, dessverre.Turte ikke annet da jeg var redd for at hun kunne få huseier til å kaste meg ut. Ved en senere anledning da det også var ganske ille, kontaktet pappa huseier og da fikk han faktisk som svar at "kan ikke dere finne dere i dette så får vi finne en annen leietaker."

Anonymous poster hash: bddd5...c9d

Uff, er dt mulig. Så utrolig stygt, og ikke minst råttent gjort !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, er dt mulig. Så utrolig stygt, og ikke minst råttent gjort !

Ja, kan ikke akkurat si at jeg følte meg spesielt velkommen i mitt eget hjem. :(

Anonymous poster hash: bddd5...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som kan være veldig frekk iblant, hun sier rett ut om noen har lagt på seg eller har på seg klær hun ikke liker, og mener det er en topp egenskap å være veldig ærlig og snakke rett fra levra.

Men selv tåler hun ingenting, hun er den mest hårsåre og nærtagende personen jeg kjenner, og man må veie sine ord veldig rundt henne, hun kan bli rasende for den minste ting og bryte ut i gråt om noen er uenige i noe hun har sagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som kan være veldig frekk iblant, hun sier rett ut om noen har lagt på seg eller har på seg klær hun ikke liker, og mener det er en topp egenskap å være veldig ærlig og snakke rett fra levra.

Men selv tåler hun ingenting, hun er den mest hårsåre og nærtagende personen jeg kjenner, og man må veie sine ord veldig rundt henne, hun kan bli rasende for den minste ting og bryte ut i gråt om noen er uenige i noe hun har sagt.

Dårlig folkeskikk har hun iallefall.

Anonymous poster hash: bddd5...c9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan ikke akkurat si at jeg følte meg spesielt velkommen i mitt eget hjem. :(

Anonymous poster hash: bddd5...c9d

Nei, du var ikke vaskehjelpen til hun andre du bodde med fordu hun var datteren til huseier. Æsj. Så råttent. For en megge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en kollega som kan være veldig frekk iblant, hun sier rett ut om noen har lagt på seg eller har på seg klær hun ikke liker, og mener det er en topp egenskap å være veldig ærlig og snakke rett fra levra.

Men selv tåler hun ingenting, hun er den mest hårsåre og nærtagende personen jeg kjenner, og man må veie sine ord veldig rundt henne, hun kan bli rasende for den minste ting og bryte ut i gråt om noen er uenige i noe hun har sagt.

Åh, jeg kjenner også en sånn. Andre skal tåle hva som helst fra vedkommende, men hvis man pirker borti tilbake så er helvete løs.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig folkeskikk har hun iallefall.

Anonymous poster hash: bddd5...c9d

Ja, hun er stort sett søt og snill altså, men noen ganger kommer det en skikkelig ørefik ut av kjeften hennes :fnise:

Kjenner en del folk som kan være litt krasse, men de tar gjerne klar tale tilbake, og da er det litt mer OK. Men don't dish it if you can't take it, behandle andre som du selv vil bli behandlet. Mangelen på selvinnsikt ligger litt i det at hun mener det er en bra ting å være brutalt ærlig, men det er ikke mye tøft å bare levere det og ikke tåle å få det i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerinnen som klager over forholdet mellom broren hennes og meg. Hun husker tilbake til tiden da ting var turbulent og forteller meg fortsatt at jeg burde slå opo, til tross for at vi har det bra. Hun sier at jeg er en regelrett idiot som er sammen med en som han og at hun mister respekten for meg. Selv er hun i et sinnsykt forhold med ustoppelig drama og spetakkel. Aldri kritisert henne. Kaster ikke stein når jeg sitter i glasshus, det er hun flink til.

Anonymous poster hash: 3f457...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som konstant bemerker at jeg bruker så mye penger på "småting", og at jeg kunne ha spart så og så mye dersom jeg hadde spart de 20 kr jeg bruker på kaffe i kantina hver dag.

Samme dama kjøpte seg produkter for 8000 kr fra Go123...shaker, supper og barer.

Jaja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere venninne av meg som mente at jeg kom til å få bedre karakterer om jeg kuttet ned på jobbinga. Jeg lå på C-B i snitt, og jobbet fulltid i tillegg til fulltid på skolen fordi jeg ikke hadde rett på studielån. Samme venninne spurte hvorfor jeg aldri kjøpte meg nye klær, hun synes det var så "trasig" å se meg rullere på de samme antrekkene hele tiden. Ikke en venninne mer. Anonymous poster hash: d70f2...667

F.eks. dette..

Anonymous poster hash: 8f158...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen og en kollega som er gode venner, og man anser denne kollegaen som en sjef nr 2, disse står å prater lenge på lageret, kontoret og i butikken lenge, og får dermed ikke gjort noe praktisk (kan hende de prater butikk, men når vi har tusen paller med varer så settes det mer pris på å få unna gjort det). De nærmest kjefter på oss andre om vi gjør det samme, slår av en liten prat, så får vi streng beskjed om at vi må jobbe å kan prate mens vi jobber. Ikke lett å gjøre det samme, når selveste sjefen ikke følger sine egne retningslinjer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bodde en gang i et slikt kollektivt som flere har navnt. En av samboerne mine var alltid den første til å kritisere om noen okkuperte stua eller ikke vasket og ryddet etter seg - selv var denne personen den som oftest hadde besøk som lå på sofaen hele helga, vasket aldri gulv og det lå konstant matsøl igjen på kjøkkenet. For ikke å snakke om at denne personen gjerne "lånte" halve melkekartongen eller litt poteter til middagen uten å spørre og aldri kjøpe tilbake. Den ene gangen jeg spurte om å låne egg til vaffelrøra var svaret " eeh, ja, men jeg må ha tilbake til i morgentidlig da, for da skal jeg lage omelett". Hoho, glad jeg er ferdig med kollektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt langt, men... Jeg ble kjent med en jente for rundt 1,5 år siden. Syntes hun var virket veldig ålreit og vi ble etterhvert gode venner. Etter en stund kom det frem at alle de andre jentevennene hun hadde hatt oppgjennom hadde endt opp med å gjøre noe "kjempeslemt" eller de oppførte seg som "bitcher" så hun hadde kvittet seg med dem. Hun var derfor kjempeglad for at hun hadde møtt meg, for jeg var ikke som "de andre bitchene"..

Det tok ikke såå lang tid før jeg merket at det alltid var mye drama rundt henne og samboeren hennes..hver eneste uke og da mener jeg hver eneste uke havnet enten han eller hun i noen slags problemer eller bråk, enten på byen eller i forbindelse med jobb. Jeg syntes det var litt merkelig i starten, men etterhvert så jeg jo at de la veldig opp til det selv og elsket å stå i midten av drama. Hun spesielt fyret opp under alle situasjoner hvor hun så at det kunne eskalere til noe mer.

Jeg opplevde flere ganger at de, spesielt hun, faktisk trakasserte dørvakter, slang rasistiske bemerkninger o.l, for at dørvakten skulle bli sur og kaste hun ut. Når hun så ble kastet ut, begynte hun å bråke enda mer med dørvakten - skreik til folk rundt seg at dørvakten hadde trakassert henne (løgn, det var jo omvendt) o.l for å få mer oppmerksomhet. Hele greia virket ganske syk etterhvert og jeg kjente jeg trakk meg mer og mer unna. En gang løy hun om at en dørvakt hadde slått henne, ringte politiet og lagde et kjempeleven. Jeg var tilstede og vet at denne vakten absolutt ikke la en hånd på henne. Etterhvert som jeg trakk meg unna, fikk jeg KJEFT for at jeg var en "kjempedårlig venninne" som ikke "stod på hennes side" når hun havnet i slike situasjoner.

Hun snakket ofte om at hun satte gode venner høyt og at hun derfor var skuffet over at jeg ikke støttet henne i disse situasjonene, hun forstod ikke helt tankegangen min som hun sa..Jeg forklarte at jeg ikke syntes det var helt greit det hun holdt på med og at jeg ikke syntes det var så gøy å tilbringe tid med henne når det alltid endte med bråk. Det skjønte hun ikke i det hele tatt. Dråpen kom en siste gang da det igjen var bråk på byen. Jeg satte meg i en taxi og dro hjem og sa at jeg hadde fått nok av alt bråket og alle løgnene. Hun sendte meg en kjempesint melding om at jeg var en helt "elendig venninne" og at jeg var en "kjempeegoistisk drittkjerring som KUN tenkte på meg selv". Jeg lot være å svare.

Et par måneder etterpå kom det en ny melding fra henne, hvor hun mente at jeg burde være skuffet over meg selv for at jeg ikke hadde prøvd å bli venner med henne igjen. Jeg sa at jeg tror ikke vi er helt på samme sted i livet..Ikke var hun interessert i å tilbringe tid sammen med mindre vi skulle på byen heller, og hun var på byen ca 3 dager hver eneste uke... Deretter fulgte en tirade med meldinger om hvor grusom jeg var, at jeg var "KJEMPEbarnslig" som reagerte på den måten og at hun "syntes synd på meg for å være en så småelig person".. Jeg svarte at jeg ikke ønsket å fortsette meldingsutvekslingen fordi det bare ble drittslenging og at jeg ikke følte vi hadde så mye til felles så vi burde kanskje avslutte vennskapet. Da fikk jeg til svar "HVORFOR I HELVETE SENDER DU MEG MELDINGER DIN GÆRNE FITTE, JEG VEDDER FOR AT DU ER EN SÅNN GAL BITCH SOM ELSKER Å KRANGLE MED FOLK, DU ER SYYK I HODET". :omg::murvegg:

Det begynte å gå opp for meg hvorfor hun ikke hadde noen andre venner (igjen), det var kanskje ikke alle andre det var noe galt med, kanskje det var hun........

Jeg forsøkte mens vi var venner å be henne over på middag, på kino o.l, men det var aldri av interesse. Hver gang kom det en unnskyldning som at "hun var sliten" og at "hun måtte i butikken å handle, så derfor kunne hun ikke komme på middag" og slike ting. Men fest - det hadde hun ALLTID overskudd og tid til og når jeg avslo å være med på byen ble hun kjempefurt og antydet at jeg oppførte meg som moren hennes og at jeg ikke måtte være så rigid.....

Uff.... jeg er veldig glad jeg er kvitt henne, samtidig som jeg syntes veldig synd på henne, for alt er jo tydeligvis ikke så greit for henne..

Anonymous poster hash: 29625...29e

Wow, jeg er nesten sikker på at vi kjenner samme jenta, hvis ikke hadde jeg en venninne som var HELT lik! Nøyaktig samme historien, bare at man og kan legge til at så fort jeg fikk type som etter hvert ble samboer ble hun drittsur for at jeg prioriterte han og å få i stand hjemmet vårt istedenfor å kunne bli med henne ut og finne menn (som det florerte av hos henne, type eller ei). Kunne ikke kjent meg mer igjen..!

Anonymous poster hash: 3e2c8...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde en gang i et slikt kollektivt som flere har navnt. En av samboerne mine var alltid den første til å kritisere om noen okkuperte stua eller ikke vasket og ryddet etter seg - selv var denne personen den som oftest hadde besøk som lå på sofaen hele helga, vasket aldri gulv og det lå konstant matsøl igjen på kjøkkenet. For ikke å snakke om at denne personen gjerne "lånte" halve melkekartongen eller litt poteter til middagen uten å spørre og aldri kjøpe tilbake. Den ene gangen jeg spurte om å låne egg til vaffelrøra var svaret " eeh, ja, men jeg må ha tilbake til i morgentidlig da, for da skal jeg lage omelett". Hoho, glad jeg er ferdig med kollektiv.

Glad jeg er ferdig med kollektiv jeg og! Er så mange som aldri skulle ha bodd med andre. Det å ta hensyn til og respektere andre er tydeligvis ikke innholdet i oppdragelsen til mange.

Anonymous poster hash: bddd5...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow, jeg er nesten sikker på at vi kjenner samme jenta, hvis ikke hadde jeg en venninne som var HELT lik! Nøyaktig samme historien, bare at man og kan legge til at så fort jeg fikk type som etter hvert ble samboer ble hun drittsur for at jeg prioriterte han og å få i stand hjemmet vårt istedenfor å kunne bli med henne ut og finne menn (som det florerte av hos henne, type eller ei). Kunne ikke kjent meg mer igjen..!

Anonymous poster hash: 3e2c8...6cf

Bor denne jenta på sunnmøre? Hihi

Anonymous poster hash: bddd5...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leieboeren, han tror han er verdensmester i alt og plaprer i veg og aner ikke at det han sier er helt på jordet... Det blir bare så komisk at det nesten er synd på fyren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg er nesten sikker på at vi kjenner samme jenta, hvis ikke hadde jeg en venninne som var HELT lik! Nøyaktig samme historien, bare at man og kan legge til at så fort jeg fikk type som etter hvert ble samboer ble hun drittsur for at jeg prioriterte han og å få i stand hjemmet vårt istedenfor å kunne bli med henne ut og finne menn (som det florerte av hos henne, type eller ei). Kunne ikke kjent meg mer igjen..!

Anonymous poster hash: 3e2c8...6cf

Hvor gammel er hun du kjente? Jeg som skrev innlegget du svarte på :)

Anonymous poster hash: 29625...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min fortalte at han synes bestekompisen var en gigantisk drittsekk som hadde dumpet dama over mld mens hun var på en reise, flyttet ut tingene hennes rett før han sendte meldinga og fikk ei annen dame samme dagen og flyttet henne inn.

Han hadde visst glemt at han gjorde NØYAKTIG det samme mot meg et par år tidligere...

Anonymous poster hash: 757e1...3d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...