Gå til innhold

Hvorfor er dagens mote så grusom?


Gjest avocadoen

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Ná til dags trenger en ikke á bruke stramme korsetter som i fór i tida, men i korsett stil med strekk for eksempel, og lignende. ;) Men denne type kjole hadde kanskje passet best som Galla kjole, ballkjole, eller som brudekjole, siden hverdagslig kunne det lett blitt litt for mye i lópet av vár tid. :jepp:

Hehe, tror nesten det hadde blitt for mye som brudekjole også :laugh: Eller i alle fall utenfor normalen i dag, men tror det hadde vært kult da. Brudekjole med korsettform synes jeg er veldig pent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler dagens mote enten er firkantet eller for horete...

Savner klesmoten slik det var i gamledager. :rodmer:

golden-elizabethan-dress.jpg

Virkelig? De som gikk i sånne kjoler du viser til gikk også med stramt korsett så de hadde noen ganger problemer med å puste hvis de anstrengte seg litt. De måtte hele tiden være obs på hvor de gikk og holde styr på kjolen.

Jeg liker veldig godt moten som den er. Så mye fint og fristende i butikkene.

Haha, utenom at korsettene var ekstremt stramme synes jeg også slike kjoler er veldig pent :)

Denne kjolen er fra ca 1500-tallet, og på den tiden snørte de ikke livene smale, men for å få brystet flatt og typis V-form over skjørtet. Å snøre livet stramt kom ikke inn i motebildet før på sent 1800-tall og hadde sin storhetstid på begynnelsen av 1900-tallet :opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Denne kjolen er fra ca 1500-tallet, og på den tiden snørte de ikke livene smale, men for å få brystet flatt og typis V-form over skjørtet. Å snøre livet stramt kom ikke inn i motebildet før på sent 1800-tall og hadde sin storhetstid på begynnelsen av 1900-tallet :opplyser:

Takk for opplysningen :laugh: Virker som om at du kan mye om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje litt vel generaliserende, men. Tenkte å kjøpe meg et skjørt, så jeg var inne på Mango sin nettbutikk nå. Og jeg sitter her og er helt oppgitt. Jeg er da ikke så veldig kresen, men moten i dag er så guttete og rar. Ingen fremheving av feminine former. Alt skal bare være helt rett. Flott om man blir seendes ut som en formløs blyant.

For å illustrere:

33030115_92-33020322_OW-23025585_02-330233050097_TM-33000205_10-33090333_02-2309

33037541_09-33003508_B8-33030333_02-3306

Selvsagt er det smak og behag, men jeg må helt ærlig si at jeg ikke så veldig ofte ser kvinner gå rundt slik til vanlig heller, så jeg lurer på hvorfor det skal være så populært med klær som skjuler alt av former?

Slikt som dette synes jeg er mye penere:

Nha-Khanh-Double-Faced-Georgette-Top-HigASOSCurveSkaterSkirt_zps863e82e0.jpgPrints+pencil+skirt.JPG

Ikke drep meg for at dette var litt vel generaliserende, men jeg synes det er så flott at man viser fram og er stolt av formene sine i stedet for å skjule dem med rette klær :)

Hvis de skjørtene der var det eneste du fant hos Mango, så har du jaggu lett dårlig! Det er jo massevis av fine og feminine skjørt der, både pencilskjørt og klokkeskjørt. Og du har rett i det du sier med generaliserende - du kan si at det er enkelte typer plagg eller stiler innenfor dagens mote du synes er stygt, men moten i dag er så variert at alle burde kunne finne noe de liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke plent om folk går så mye med dette, men dette er plukket rett fra Zara under strikk:

4277221641_1_1_1.jpg?ts=1416227030624

1822806802_1_1_1.jpg?ts=1414595533127

Bluser, gensere, topper, skjorter...alt skal være løst :bond:

Det siste bildet fikk meg til å tenke på folk som er amish!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Skjønner litt hva du mener. Var inne på hm sine nettsider her om dagen, og klikket meg inn på nyankommet. Det var så mye rart der. Det er ikke litt flatterende uansett hvilken høyde eller kropp du har. Noen av klærne så ut som de var for små samtidig som de var store.

Noen oversized kan være fint, men ikke hvis hele antrekket er det.

Heldigvis har de fleste butikker normale klær også, men det er jo tydeligvis en trend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jeg irritert meg over en god stund. Er sjeldent jeg kjøper nye klær for tiden pga at alt skal være så formløst. Det kler ikke figuren min i det hele tatt. Klærne ser best ut på meg når de er tettsittende og følger figuren min. Håper det kommer litt mer variasjon snart.

Anonymous poster hash: 1dd42...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg irritert meg over en god stund. Er sjeldent jeg kjøper nye klær for tiden pga at alt skal være så formløst. Det kler ikke figuren min i det hele tatt. Klærne ser best ut på meg når de er tettsittende og følger figuren min. Håper det kommer litt mer variasjon snart.

Anonymous poster hash: 1dd42...c69

Der ER masse variasjon, det er bare å se i butikkene. Jeg finner masse inntilsittende klær når jeg titter, men også klær som er rette i formen. For de av oss som liker best inntilsittende klær er det bare å ta et belte i livet ved behov.

Jeg lurer litt på hvor dere ser etter klær?

Anonymous poster hash: 4b63e...1f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ER masse variasjon, det er bare å se i butikkene. Jeg finner masse inntilsittende klær når jeg titter, men også klær som er rette i formen. For de av oss som liker best inntilsittende klær er det bare å ta et belte i livet ved behov.

Jeg lurer litt på hvor dere ser etter klær?

Anonymous poster hash: 4b63e...1f5

Jeg synes ikke det, begynner å få mange av de samme klærne i klesskapet.

Anonymous poster hash: 1dd42...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det, begynner å få mange av de samme klærne i klesskapet.

Anonymous poster hash: 1dd42...c69

Men det sier jo ikke noe om det faktiske utvalget som finnes, bare at du har en tendens til å velge samme type plagg igjen og igjen når du handler klær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...