Gå til innhold

Norsk IS-kriger drept

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

De vil være en utgift for samfunnet om de kommer hjem, ettersom det naturlig nok gjør noe med folk å reise i krig på denne måten. Og de vil kunne tenkes også være en potensiell fare, ettersom de har vært hjernevasket en gang og kanskje har samme syn fortsatt. De kommer nok til å trenger mye oppfølgning. Så sånn sett er det bedre om det ikke kommer hjem.

Allikevel, for de som måtte være glad i personene og som ikke deler samme syns som de, så forstår jeg at de ønsker de hjem i live og at det brukes ressurser på de om de kommer hjem. For eksempel de unge jentene som dro nedover for en stund siden. Om det hadde vært mine barn hadde jeg helt klart ønsket at samfunnet satte inn ressurser for å hjelpe de, selv om de har gjort noe fryktelig dumt og bidratt til terror.

Min mening er at når de reiser for å utbre et sånt samfunn, så kan de bli der de reiste til.

De ønsker åpenbart ikke å ha det samfunnet vi har i Norge, og da trenger vi ikke hente dem hjem, heller. Eller bruke ressurser på å "rehabilitere dem."

Vi har nok av flyktninger å ivareta som vil ha støtten vår og som aktivt har slåss for å ta seg hit.

Vil de reise, så la dem dra. Og la dem vite at døra hjem er stengt, fordi de har reist for å kjempe for noen som er imot alt Norge står for; og derfor mot oss.

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som du i bunn og grunn sier du synes er trist her er vel at han faktisk ble IS-frontkjemper?

Er det ikke?

Stemmer. Det er trist at noen i det hele tatt ønsker å kjempe en slik krig, og velger det livet foran Norge og de mulighetene vi har her, og at mennesker hjernevaskes til å tro at denne krigen er det riktige.

Skrevet

Min mening er at når de reiser for å utbre et sånt samfunn, så kan de bli der de reiste til.

De ønsker åpenbart ikke å ha det samfunnet vi har i Norge, og da trenger vi ikke hente dem hjem, heller. Eller bruke ressurser på å "rehabilitere dem."

Vi har nok av flyktninger å ivareta som vil ha støtten vår og som aktivt har slåss for å ta seg hit.

Vil de reise, så la dem dra. Og la dem vite at døra hjem er stengt, fordi de har reist for å kjempe for noen som er imot alt Norge står for; og derfor mot oss.

Jeg er enig, men jeg forstår også de foreldrene som ønsker barna sine hjem, og ønsker at samfunnet skal bruke ressurser på de.

Skrevet

Stemmer. Det er trist at noen i det hele tatt ønsker å kjempe en slik krig, og velger det livet foran Norge og de mulighetene vi har her, og at mennesker hjernevaskes til å tro at denne krigen er det riktige.

Ja.

Jeg er enig, men jeg forstår også de foreldrene som ønsker barna sine hjem, og ønsker at samfunnet skal bruke ressurser på de.

Det burde de tenkt på før ungene deres havna så langt utpå viddene... For det var på det tidspunktet ungen begynte å skli ut at man skulle brukt ressurser. Det var da de skulle oppsøkt hjelp.

Han det snakkes om her var jo sendt ut i verden aleine som flyktning, så han hadde sikkert ikke et godt grunnlag å starte med..

Men når han har stått opp for noe som han ser, hver dag han er i krig, at påfører mennesker den type lidelser han har påført dem.. Når han har visst hvilket syn på samfunnet det var han inntok. Han har fått impulser her i Norge og fra den øvrige verden omkring, som har fortalt ham noe om hvilket standpunkt han har valgt.

Jeg kan ikke, med hånden på hjertet si, at jeg tror denne gutten var tvunget inn i kampen for å utbre islam, mot sin vilje.

Han har vervet seg og han har kjempet for noe han aktivt har valgt å slåss for, som han visste innebar aggresjon mot et samfunn rundt seg som han ønsket å presse til endring.

Hjernevasket eller ei, så var han klar over akkurat dette.

Når han da faller i strid- der han kjempet mot alt og alle verdier jeg står for som menneske, blir jeg som sagt ikke veldig følelsesmessig tynget av sorg.

Jeg hadde blitt fortvilt om jeg visste at han var der mot sin vilje, pådyttet uniform, fordi han ble innlistet og sendt avsted.

Men når han, mens han bor i Norge, inntar et sånt standpunkt; og deretter drar for å verve seg og slåss for å utbre det.. Da er det vanskelig å bli trist over at han døde i trefning med noen som slåss for å bevare en levelig verden.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er skremmende at folk som er født og oppvokst i Norge kan ende opp som IS-soldater. Det er det ultimate svik. Når noen sviker Norge og menneskeheten på denne måten og i tillegg er en så stor trussel, først og fremst mot sivile i Syria/Irak, hva føler man? Jo, en slags sorg over at han valgte å krige for IS, men en sterkere lettelse over at enda en IS-kriger er uskadeliggjort.

Anonymous poster hash: 66b39...9a6

• Liker 2
Gjest Ive Lina
Skrevet

Så bra, sier jeg ... bare synd at de neppe får oppleve noe av den samme brutaliteten de selv utøver overfor andre.

Håper de norske krigerne aldri får sette sine ben på norsk jord igjen.

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og svar.

pinar, mod.

Skrevet

Vel fortjent. ...men jeg synes synd på familiene til disse som ble hjernevasket.

Skrevet

Vel fortjent. ...men jeg synes synd på familiene til disse som ble hjernevasket.

Ja, det må være helt forferdelig.

Dessverre ser det ut som om noen av moskeene er stedet hvor denne hjernevasken finner sted.

I Danmark overveier politikerne om moskeen i Grimshøj (ved Aarhus) skal stenges på grunn av omfattende radikalisme.

http://www.rights.no/2013/12/kan-man-stenge-en-moske/

http://blogs.jp.dk/susetfrahimmerland/2014/04/21/broderskabet-ma-drives-ud-af-danmark/

Skrevet

Ja, det må være helt forferdelig.

Dessverre ser det ut som om noen av moskeene er stedet hvor denne hjernevasken finner sted.

I Danmark overveier politikerne om moskeen i Grimshøj (ved Aarhus) skal stenges på grunn av omfattende radikalisme.

http://www.rights.no/2013/12/kan-man-stenge-en-moske/

http://blogs.jp.dk/susetfrahimmerland/2014/04/21/broderskabet-ma-drives-ud-af-danmark/

Ja, familiene har sikkert mange ubesvarte spørsmål og usikkerhet knyttet opp mot hva som har skjedd i radikaliseringsprosessen.

Bra at du legger ved link, skal lese det som står der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...