sjonkelrolf Skrevet 20. november 2014 #61 Skrevet 20. november 2014 Rydde i listene? Hva i all verden mener du med det? Du mener nok ikke annet enn at du får panikk av å komme over et ansikt som du har sendt melding til men ikke fått svar fra. Du bør gjøre noe med selvtilliten din. Anonymous poster hash: 1a26d...44f Et typisk eksempel på en forutintatt holdning. På datingsider handler det jo om å komme i kontakt med folk. Da ønsker jeg å se profiler hvor det er mulighet for kontakt. Sender jeg en melding og ikke får svar blir profilen uaktuell, og da ser jeg ikke noe poeng i at den profilen skal dukke opp på listene. Hvis jeg ikke hadde ryddet hadde det kommet en haug av profiler det uansett ikke hadde vært noen vits i å kontakte, grunnet at de aller mest sannsynlige ikke hadde vært interesserte i en ny melding, etter å ha ignorert den første. Og når blokkering blir eneste måte å rydde i listene på, så blir det blokkering. Akkurat samme som på Tinder, når samtaler dør ut. Da er det null poeng å beholde matchen, og den fjernes etter en stund. Tror vi bare kan konkludere med at vi har forskjellig syn på saken, og at vi ikke kommer til å bli enige. Men denne tråden her handler ikke om deg, gjør det vel? Jeg svarte TS sitt innlegg, og det må jeg jo tross alt få lov til selv om det ikke samsvarer med det du gjør. Jeg har ikke lest dine innlegg her da det kjeder meg. Anonymous poster hash: 34a96...072 Så fint for deg, da. Har noen sagt at du ikke får lov til å svare på TS sitt innlegg? Tror ikke det. Bryr jeg meg om innleggene kjeder deg? Nei!
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #62 Skrevet 20. november 2014 Et typisk eksempel på en forutintatt holdning. På datingsider handler det jo om å komme i kontakt med folk. Da ønsker jeg å se profiler hvor det er mulighet for kontakt. Sender jeg en melding og ikke får svar blir profilen uaktuell, og da ser jeg ikke noe poeng i at den profilen skal dukke opp på listene. Hvis jeg ikke hadde ryddet hadde det kommet en haug av profiler det uansett ikke hadde vært noen vits i å kontakte, grunnet at de aller mest sannsynlige ikke hadde vært interesserte i en ny melding, etter å ha ignorert den første. Og når blokkering blir eneste måte å rydde i listene på, så blir det blokkering. Akkurat samme som på Tinder, når samtaler dør ut. Da er det null poeng å beholde matchen, og den fjernes etter en stund. Tror vi bare kan konkludere med at vi har forskjellig syn på saken, og at vi ikke kommer til å bli enige. Så fint for deg, da. Har noen sagt at du ikke får lov til å svare på TS sitt innlegg? Tror ikke det. Bryr jeg meg om innleggene kjeder deg? Nei! Du svarte på mitt innlegg som om det var ment til deg, noe det absolutt var da jeg ikke har lest innleggene dine, som jeg poengterte i forrige innlegg. Du skrev blant annet at jeg blandet sammen ting. Det gjorde jeg ikke. Hva i alle dager har jeg blandet sammen? Generelt sett virker det som om du er en veldig nærtakende person. Anonymous poster hash: 34a96...072 1
Sommee Skrevet 21. november 2014 #63 Skrevet 21. november 2014 Jeg syns de som skriver på ny og ny, uten å få svar, er patetiske. Feks, de skriver en melding, jeg svarer ikke (ikke interessert). En uke etterpå kommer det en ny der de later som ingenting. 1 mnd eller to senere kommer det enda en. Og sånn fortsetter det. Ta et hint; har jeg ikke svart er jeg ikke interessert!!! Og ja, jeg er såå lei av å svare på "fortell om deg selv?", "hatt en fin dag?" og "hva gjør du til vanlig?". Det er så dørgende kjedelig å svare på, at jeg ofte dropper det pga det. Innled med et "lettsvart" spørsmål, det er så mye lettere å svare på "hva er drømmereisen din?" enn "fortell om deg selv" (spesielt siden jeg har skrevet alt grunnleggende info i profilen, som vedkommende tydeligvis ikke har giddet lese). Anonymous poster hash: 5d5c7...a26 For å ta det siste først. Du er dame går jeg ut ifra. Hva er det du spør om da, som ikke er så dørgende kjedelig? Leter du etter kjæreste selv og sender førstemeldinger? Eller bare velger du blant de som har valgt å sende deg melding? Omtrent alle førstemeldinger jeg får er på maks to linjer. Nå har jeg en profil som byr opp til en morsom dialog, så får ofte spørsmål om det, men flertallet meldinger er nettopp de kjedelige. Nå er de fleste ikke aktuelle pga. at jeg er kresen blitt, men allikevel, å innta sin høye hest og be om å bli underholdt er lite classy. At noen prøver flere ganger er vel ikke veldig plagsomt eller? Å kalle det patetisk vitner om mangel på empati og lite innsikt om mange menns utfordringer innen nettdating.
Sommee Skrevet 21. november 2014 #64 Skrevet 21. november 2014 (endret) Trenger ikke være noe psykolog for å skjønne mekanismene bak å blokkere en som ikke har svart. Når man blokkerer noen som ikke har sart har det med såret stolthet å gjøre.Man prøver å rette opp selvtilliten ved å få siste stikk gjennom å blokkere.Hvis man virkelig ikke brydde seg hadde man bare gitt faen eller slettet meldingene.Blokkering er mye mer følelsesladd. Anonymous poster hash: 6e54c...769 Er nok noe i det her. Har møtt ei som svarte rundt ett år etter jeg sendte henne melding... Det kan være så mange grunner til at man ikke får svar, så hvorfor blokkere? Rydding i listene er et tynt grunnlag spør du meg, er det virkelig den eneste grunnen? Opplever ikke listene mine som rotete ihvertfall, selv om de inneholder damer jeg har møtt og blitt avvist av, avvist dem selv, ligget med, ikke fått svar av, alt har rent ut i sanden, etc.. Hva gjør dere med de dere har møtt da, og hvor hun senere avviste deg da? Blokkerer da også? Og de man har møtt men selv har avvist? Aldri sett behov for å blokkere noen av disse grunnene, bortsett fra om noen er ufine. Endret 21. november 2014 av Sommee
sjonkelrolf Skrevet 21. november 2014 #65 Skrevet 21. november 2014 Du svarte på mitt innlegg som om det var ment til deg, noe det absolutt var da jeg ikke har lest innleggene dine, som jeg poengterte i forrige innlegg. Du skrev blant annet at jeg blandet sammen ting. Det gjorde jeg ikke. Hva i alle dager har jeg blandet sammen? Generelt sett virker det som om du er en veldig nærtakende person. Anonymous poster hash: 34a96...072 Hvis jeg skal svare på et spesifikt innlegg, f.eks. TS sitt innlegg, så refererer jeg spesifikt til hva TS skriver. Du hadde skrevet "du", ikke TS. Så greit nok, ser det. Og som jeg skrev tidligere i tråden, TS har et veldig godt poeng. Du får tro hva du vil om hvem som er hva, bryr meg ikke nevneverdig.
Gjest Tingelinling Skrevet 21. november 2014 #66 Skrevet 21. november 2014 Jeg synes det er flere og flere menn som skriver lengre mail, der de også kommenterer noe i profilteksten. For meg er i alle fall dette mye bedre enn disse korte, intetsigende mailene av type "Hei!" osv. Mange avslutter også med at de håper jeg tar meg tid til å svare. Det gjør jeg, selv om det er avslag. Ellers tenker jeg som sjonklerolf; blokkering er en helt fin måte å rydde i listene på. Dessuten risikerer han ikke å bli en av disse som tar kontakt med "åpningsmail" flere ganger. Dette var en av årsakene til at jeg begynte å bruke blokkeringsfunksjonen. Menn som hadde sendt mail tidligere, tok kontakt igjen, selv om jeg hadde svart dem at de var utenfor mitt preferanseområde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå