Gå til innhold

Datingside og MAS

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men når jeg ikke svarer på alle brevene jeg får på sukker feks så har det jo ikke noe med at jeg avviser personen. Det er bare at jeg ikke klarer å svare alle. Da hadde jeg sittet der i flere timer.

- Ts

Anonymous poster hash: f78c8...574

Slik har jeg det også. Jeg bor ikke på datingsiden døgnet og uken rundt.men mange av disse mennene gjør jo nettop det,de er pålogget nærmest 24/7 og sitter klar alltid.Orker ikke ha kontakt med slike folk.

Anonymous poster hash: 6e54c...769

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,det var hypotetisk.Jeg går aldri inn og sjekker om jeg er blokkert.

Og det gjør nok de færreste.Derfor fremstår blokkering som enda mer meningsløst. Intet svar = ingen interesse. Så hvorfor blokkere noen som ikke er interessert?Dere kan gjøre som folk flest,å bare slette meldingsrekken fra dem dere ikke vil ha kontakt med mer.

Blant annet for å slippe å sende enda en melding til samme personer en gang i fremtiden. Og for å slippe å få melding senere fra noen man uansett har mistet interessen for. Dette er vel sagt før flere ganger allerede. Er det så vanskelig å forstå?

Skrevet

Blant annet for å slippe å sende enda en melding til samme personer en gang i fremtiden. Og for å slippe å få melding senere fra noen man uansett har mistet interessen for. Dette er vel sagt før flere ganger allerede. Er det så vanskelig å forstå?

Ja for det er bare å slette meldingene.

Formålet med blokkerings-funksjonen er å forhindre plagsomme folk i å ta kontakt.

Når noen ikke gidder å engang svare er de ikke plagsomme,og som allerede nevnt av andre her er det eksektremt liten sjanse for at de som ikke svarer plutselig dukker opp og svarer etter 3 måneder.

Men når det er sagt,så har det har skjedd at jeg har oppdaget meldinger fra interessante menn og tatt kontakt med dem lenge etter at de sendte melding.Fra der har det utviklet seg kontakter som også har endt opp med treff.Alle de jeg har kontaktet etter lang tid har vært glade for at jeg tok kontakt,og ikke bært nag til at jeg svarte sent.Om jeg hadde sett igjennom meldingene og oppdaget at en tilsynelatende hyggelig mann hadde sendt meg en melding for 2 uker siden,(som jeg ikke har sett før nå) - og jeg prøvde å svare og oppdaget at jeg var blokkert...Da hadde jeg bare tenkt at han var patetisk.

• Liker 1
Skrevet

Formålet med blokkerings-funksjonen er å forhindre plagsomme folk i å ta kontakt.

Og for å rydde i listene. Det er ikke alle som ser poenget i å ha en drøss med profiler på sine lister man uansett ikke kommer til å kontakte mer fordi man vet at personene bak profilene ikke er interesserte i kontakt. Har du forståelse for det argumentet?

Men når det er sagt,så har det har skjedd at jeg har oppdaget meldinger fra interessante menn og tatt kontakt med dem lenge etter at de sendte melding.Fra der har det utviklet seg kontakter som også har endt opp med treff.Alle de jeg har kontaktet etter lang tid har vært glade for at jeg tok kontakt,og ikke bært nag til at jeg svarte sent.Om jeg hadde sett igjennom meldingene og oppdaget at en tilsynelatende hyggelig mann hadde sendt meg en melding for 2 uker siden,(som jeg ikke har sett før nå) - og jeg prøvde å svare og oppdaget at jeg var blokkert...Da hadde jeg bare tenkt at han var patetisk.

Du snakker om meldinger du ikke har sett, og dermed ikke lest. Jeg snakker om når meldingen faktisk er sett og lest.

Skrevet

Og for å rydde i listene. Det er ikke alle som ser poenget i å ha en drøss med profiler på sine lister man uansett ikke kommer til å kontakte mer fordi man vet at personene bak profilene ikke er interesserte i kontakt. Har du forståelse for det argumentet?

Du snakker om meldinger du ikke har sett, og dermed ikke lest. Jeg snakker om når meldingen faktisk er sett og lest.

Ja,det har jeg forståelse for.Men om det ganger deg er vanskelig å si.Det kan være mange grunner til at noen ikke svarer.Jeg hadde f.eks.en periode da jeg var syk i 2 uker og da orket jeg ikke logge inn.

Man må ikke alltid tro det verste om noen ikke svarer. Dessuten er det ofte slik at jeg dater en mann,og kanskje får meldinger fra andre som virker interessante,men jeg orker ikke ha kontakt med mer enn en av gangen. Om det skjærer seg med den nåværende daten kan det godt hende jeg kontakter en av de andre. Poenget mitt er at man i nettdating må ha litt is i magen,og ikke la seg fornærme så lett.

• Liker 2
Skrevet

Ja,det har jeg forståelse for.Men om det ganger deg er vanskelig å si.Det kan være mange grunner til at noen ikke svarer.Jeg hadde f.eks.en periode da jeg var syk i 2 uker og da orket jeg ikke logge inn.

Man må ikke alltid tro det verste om noen ikke svarer. Dessuten er det ofte slik at jeg dater en mann,og kanskje får meldinger fra andre som virker interessante,men jeg orker ikke ha kontakt med mer enn en av gangen. Om det skjærer seg med den nåværende daten kan det godt hende jeg kontakter en av de andre. Poenget mitt er at man i nettdating må ha litt is i magen,og ikke la seg fornærme så lett.

gagner

skulle det stå.

Skrevet

Er ikke snakk om hva som "gagner" hvem her. Men, da du var syk og ikke logget inn, leste du meldinger da? For det er forskjell på om en melding er lest eller ikke.

Stort sett er det slik at hvis meldingen er lest og det ikke kommer noe svar innen en uke, så er personen aller mest sannsynlig ikke interessert. For som flere her skriver, sende flere meldinger til samme person når personen ikke svarer er patetisk. Får man ikke svar på første melding, får man garantert ikke svar på påfølgende meldinger. Har ikke noe med fornærmelse å gjøre, men får man ikke svar er jo personen man har sendt melding til uaktuell å regne. Da er det lite gunstig at den profilen kommer opp i søket.

Nå er jeg uansett ferdig med datingsider for denne gang, så for meg er det ikke lenger en aktuell problemstilling.

Skrevet

Jeg synes det du nevner her er frekt. Jeg synes det er frekt med nye kommentarer: "Hallo?!" eller "Ikke pratsom i dag, nei..". Hvorfor tror de at man har lyst til å svare etter en slik kommentar? Fullstendig idiotisk. Jeg matchet med en mann som var en god del eldre enn meg på tinder. Han sendte først en hyggelig melding. Jeg svarte etter litt. Så var jeg opptatt i noen timer fremover, og da jeg sjekket mobilen igjen hadde jeg fått 5-6 nye meldinger. Det gikk i meldinger som "stille du ble da...?" og om jeg opptatt fordi jeg hadde fått mange matcher med kjekke gutter. Han virket så masete og desperat. Hvorfor tror menn at dette fungerer?

Nå snakker jeg med en hyggelig mann som er veldig tålmodig selv om jeg svarer litt sent til tider. Av og til kan han sende en oppfølgende melding (med noe faktisk innhold), om det tar noen dager før jeg svarer. Det synes jeg ikke gjør noe. Det er ikke masete og det bare viser at han er veldig interessert.

Anonymous poster hash: 34a96...072
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes det du nevner her er frekt. Jeg synes det er frekt med nye kommentarer: "Hallo?!" eller "Ikke pratsom i dag, nei..". Hvorfor tror de at man har lyst til å svare etter en slik kommentar? Fullstendig idiotisk. Jeg matchet med en mann som var en god del eldre enn meg på tinder. Han sendte først en hyggelig melding. Jeg svarte etter litt. Så var jeg opptatt i noen timer fremover, og da jeg sjekket mobilen igjen hadde jeg fått 5-6 nye meldinger. Det gikk i meldinger som "stille du ble da...?" og om jeg opptatt fordi jeg hadde fått mange matcher med kjekke gutter. Han virket så masete og desperat. Hvorfor tror menn at dette fungerer?

Nå blander du sammen ting her. Selvfølgelig er det tåpelig oppførsel å holde på slik du beskriver, sånn holder ikke jeg på. Det er under min verdighet.

Nå snakker jeg med en hyggelig mann som er veldig tålmodig selv om jeg svarer litt sent til tider. Av og til kan han sende en oppfølgende melding (med noe faktisk innhold), om det tar noen dager før jeg svarer. Det synes jeg ikke gjør noe. Det er ikke masete og det bare viser at han er veldig interessert.

Regner med at du ikke bruker en hel uke på å svare etter å ha lest meldingen...

Skrevet

Herregud, hva er det med folk som skriver et brev, og jeg ikke svarer med en gang så får jeg en melding til; "Ikke pratsom i dag nei." "Du kan i det minste svare" og "Hallo???"

Altså, hæ? Det er forbanna irriterende, og sånne ting gjør at jeg ikke en gang gidde skrive mer med personen. Turn off rett og slett. Flere som opplever det?

Anonymous poster hash: f78c8...574

Kan du ikke bare ha en standard frase at du skriver mer senere. Vedder på at du er en av de som lider av prinsesse syndrom på nettdatingsidene.

Anonymous poster hash: 8f621...47a

Skrevet

Kan du ikke bare ha en standard frase at du skriver mer senere. Vedder på at du er en av de som lider av prinsesse syndrom på nettdatingsidene.

Anonymous poster hash: 8f621...47a

Det tilfellet hun her beskriver har ingenting med prinsessesyndrom å gjøre, men en patetisk oppførsel fra en desperat mann. Å mase fører ikke med seg noe positivt.

Skrevet

Jeg kan være en som svarer litt seint og treigt. Rett og slett fordi jeg syns at sukker er litt kleint og skummelt og fordi jeg har lite erfaring med flørting og dating og har et stort behov for å ta ting rolig og mest mulig "naturlig".

Jeg svarer de jeg synes virker interessante,og alltdi etter et par dagers tid. Og jeg kan ofte lese meldinga og så gi meg selv noen timer eller en dag før jeg føler meg klar for å svare. For meg er det ikke naturlig å skulle skrive konstant med noen på sukker. Det er jo folk jeg ikke kjenner!
Jeg synes det er stor forskjell på å bruke mange dager på å svare noen dersom man har kommet langt i en datingprosess, og når det er snakk om de aller første bli-kjent-meldingene på sukker.
Føler folk legger alt for mye i de første meldingene der inne av og til.

Anonymous poster hash: af518...cfd
Skrevet

Jeg somler gjerne en del med å svare. Noen ganger fordi jeg er usikker på om jeg er interessert, vanligvis fordi jeg ikke helt vet hva jeg skal si og er redd for å ikke prestere. Håper ikke folk legger for mye i det der. :P

• Liker 1
Skrevet

Det der er så BS; gutta plukker seg ut de peneste jentene, copy-paster en hilsen for å skyte et skudd i blinde, og blir kjempeoverrasket over manglende svar.

Hvis jenta svarer, overlater de hele ansvaret for å drive samtalen over til henne, selv om det var han som opprinnelig tok kontakt.

'Fortell litt om deg selv da' = 'nå skal du finne på noe å snakke om, for jeg gidder ikke å taste mer enn Alt + C og Alt + V.

Anonymous poster hash: d8c24...46f
  • Liker 3
Skrevet

Det der er så BS; gutta plukker seg ut de peneste jentene, copy-paster en hilsen for å skyte et skudd i blinde, og blir kjempeoverrasket over manglende svar.

Anonymous poster hash: d8c24...46f

Ikke alle holder på sånn. Noen leser faktisk igjennom og skriver deretter. Ikke at det hjelper så mye, som regel, men da er det vel interessen for personen i seg selv det henger på til syvende og sist.

Og er man interessert nok, klarer man som regel å få sendt ut et svar innen en uke etter å ha lest en melding.

Skrevet

Ikke alle holder på sånn. Noen leser faktisk igjennom og skriver deretter. Ikke at det hjelper så mye, som regel, men da er det vel interessen for personen i seg selv det henger på til syvende og sist.

Og er man interessert nok, klarer man som regel å få sendt ut et svar innen en uke etter å ha lest en melding.

Problemet er at de (nei, la oss si vi) som ikke driver med sånt, ofte blir slengt i samme bås som de andre der. Mulig jeg er litt sart og skjør, men jeg blir frustrert av alle "menn er så teite"-kommentarene som kommer i forbindelse med dette her. Det blir liksom enda mindre fristende å sende en melding når jeg nesten kan anta at jenta allerede er drittlei henvendelser.

Jeg skjønner jo også frustrasjonen. Jeg har skjedd og forholdsvis langt hår, og hadde en "sjauejobb" for noen somre siden. De første "haha, Jesus"-kommentarene tok greit nok. Dårlig spøk, men la gå. Men da alle på den arbeidsklassen hadde kommet med den der, hver lysende av stolthet over å ha funnet på noe så festlig, var jeg klar for å bite av trynet på sistemann, må si det, selv om kommentaren isolert selv var helt uskyldig.

Skrevet

Ja for det er bare å slette meldingene.

Når noen ikke gidder å engang svare er de ikke plagsomme,og som allerede nevnt av andre her er det eksektremt liten sjanse for at de som ikke svarer plutselig dukker opp og svarer etter 3 måneder.

Nettopp.

Poenget er at det er utelukkende idiotisk å blokkere noen fordi de ikke svarer på en liten stund. Da tar man det rett og slett for personlig, det kan være mange gode grunner til at man ikke får svar.

Anonymous poster hash: 1a26d...44f

Skrevet

Og for å rydde i listene.

Rydde i listene? Hva i all verden mener du med det? Du mener nok ikke annet enn at du får panikk av å komme over et ansikt som du har sendt melding til men ikke fått svar fra. Du bør gjøre noe med selvtilliten din.

Anonymous poster hash: 1a26d...44f

• Liker 1
Skrevet

Nå blander du sammen ting her. Selvfølgelig er det tåpelig oppførsel å holde på slik du beskriver, sånn holder ikke jeg på. Det er under min verdighet.

Regner med at du ikke bruker en hel uke på å svare etter å ha lest meldingen...

Men denne tråden her handler ikke om deg, gjør det vel? Jeg svarte TS sitt innlegg, og det må jeg jo tross alt få lov til selv om det ikke samsvarer med det du gjør. Jeg har ikke lest dine innlegg her da det kjeder meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...