Gå til innhold

Datingside og MAS

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt enig, akkurat det der er patetisk oppførsel, og bør føre til en blokk.

Selv har jeg pleid å sende en melding, gjerne litt mer enn bare "hei". Har jeg ikke fått svar innen en uke etter at meldingen er lest har jeg pleid å blokkere. Sjansen for å få et svar etter en uke eller mer er forsvinnende liten...

Hvorfor i ALL VERDEN skal du blokkere noen som ikke svarer? Hva er vitsen liksom? For alt du vet kan det hende personen allerede har avtalt en date og ikke vil svare på drøssevis av meldinger som havner inn. Går ikke daten bra, kanskje hun ser gjennom meldingene, og kanskje hun da svarer deg.

Å blokke noen fordi de ikke har svart er rett og slett patetisk, og forteller bare den andre at "var bra jeg ikke svarte denne taperen".

Anonymous poster hash: 1a26d...44f

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i ALL VERDEN skal du blokkere noen som ikke svarer? Hva er vitsen liksom? For alt du vet kan det hende personen allerede har avtalt en date og ikke vil svare på drøssevis av meldinger som havner inn. Går ikke daten bra, kanskje hun ser gjennom meldingene, og kanskje hun da svarer deg.

Å blokke noen fordi de ikke har svart er rett og slett patetisk, og forteller bare den andre at "var bra jeg ikke svarte denne taperen".

Som jeg sa tidligere, blokkerer ikke før det har gått en uke etter at meldingen faktisk er lest. Svarer man ikke innen en uke er personen rett og slett ikke interessert. Og innen den tid har jeg uansett mistet interessen for personen. Men nå er jeg uansett ferdig med datingsteder.

Skrevet

Som jeg sa tidligere, blokkerer ikke før det har gått en uke etter at meldingen faktisk er lest. Svarer man ikke innen en uke er personen rett og slett ikke interessert. Og innen den tid har jeg uansett mistet interessen for personen.

Men hvorfor skal du blokke, hva er vitsen?

Og som jeg skrev, så får damer mange meldinger, og om de er involvert i en samtale som går bra, og/eller treffer eller har avtalt å treffe noen, så er det ikke så rart at de ikke nødvendigvis svarer på nye meldinger. Men at de kan svare senere kan jo hende, eller det kan hende de ikke gjør det. Å blokkere folk på det grunnlaget viser bare en enorm usikkerhet.

• Liker 7
Gjest Jon blund
Skrevet (endret)

Nå kom det;

Mann: Hva gjør du på? Hatt en fin dag?

Jeg: Ikke så mye, slapper av. Det har jeg ja, du da? :)

Mann: blablalbala.... *skrive*

Mann: Kan du fortelle litt om deg selv?

Mann: Lite pratsom du var da.

Mann: Sur?

Altså.... Og det har gått 10 minutter. Skjønner meg ikke på sånne folk. :glare::klo:

Anonymous poster hash: f78c8...574

Da er ikke nettdating noe for deg hvis dere syntes det er stress å svare på de samme spørsmålen om igjen. Dog kan jeg godt skjønne at det blir irriterende når de maser og det ikke har gått 10 minutter en gang,

Endret av Jon blund
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Og som jeg skrev, så får damer mange meldinger, og om de er involvert i en samtale som går bra, og/eller treffer eller har avtalt å treffe noen, så er det ikke så rart at de ikke nødvendigvis svarer på nye meldinger. Men at de kan svare senere kan jo hende, eller det kan hende de ikke gjør det. Å blokkere folk på det grunnlaget viser bare en enorm usikkerhet.

Svarte nettopp på det. Ser ingen grunn til å ha kontakt med noen jeg uansett har mistet interessen for. Hvis jeg f.eks. treffe en jente senere som jeg virkelig liker har jeg liten lyst til å bli kontaktet av en jeg tidligere sendte en melding til. Liker ikke løse tråder, foretrekker definitive avslutninger på ting.

Edit: dessuten, hvorfor er det så fælt at jeg blokkerer, hvis jeg uansett ikke får svar, noe som stort sett er et tegn på manglende interesse?

Endret av sjonkelrolf
Skrevet

...men hvor irriterende er det ikke å få melding fra en som har sendt melding tidligere?

Nei. det har nok ikke noe med usikkerhet å gjøre, det er mer et praktisk grep. Jeg gjorde det samme da jeg var på sukker. Jeg tror ikke du skjønner hvor mange meldinger man må sende som gutt, men etter hvert har man allerede forsøk ta kontakt med ganske mange av de som dukker opp i søkene og onlinelisten din. Da må det renskes litt opp for å gjøre videre jakt enklere.

FYI, jeg var lenge (noen år) på sukker før jeg begynte med den taktikken. Min erfaring er at svar kommer innen et par dager eller aldri. En og annen gang var det ei som svarte at hun holdt på å date noen og derfor ikke ville begynne med noen ny, men ingen tok kontakt igjen senere selv om de fortsatte være på sukker.

Lærdommen er enkel, dere jenter er svært enkle, enten er dere interessert og svarer, eller så er dere ikke og svarer ikke. Risikoen for at jenta vil ta kontakt senere er forsvinnende liten. For din/deres del kan det jo være verdt å tenke på, vi gidder ikke vente i all evighet. Er du interessert, men vil se hvordan det går med noen andre først, så vær åpen om det i det minste. Respons er bedre enn ingen respons. Bare husk at det da er du som må ta kontakt igjen om det du ville se an ikke ble noe av og du vil prøve plan B ;)

Ble litt lenger enn planlagt, men blir litt provosert når jeg ser slike uttalelser. Det at du blir avvist/"dømt" på grunn av manglende respons har ingenting med selvtillit å gjøre. Det er bare en enkel kost/nytte-vurdering.

Skrevet

Trenger ikke være noe psykolog for å skjønne mekanismene bak å blokkere en som ikke har svart.

Når man blokkerer noen som ikke har sart har det med såret stolthet å gjøre.Man prøver å rette opp selvtilliten ved å få siste stikk gjennom å blokkere.Hvis man virkelig ikke brydde seg hadde man bare gitt faen eller slettet meldingene.Blokkering er mye mer følelsesladd.

Anonymous poster hash: 6e54c...769
  • Liker 5
Skrevet

Henrik86 har også et annet moment her, nemlig få ryddet listene. Som sagt må vi mannfolk sende mange meldinger på et datingsted for i det hele tatt å få svar, da jenter gjerne blir oversvømmet av meldinger. For å ta Sukker, så er blokkering eneste måten å rydde listene på. De som skal være på min onlineliste skal være jenter jeg ikke har sendt meldinger til tidligere. Jeg har også vært på datingsteder i flere år, og har samme erfaring. Får man ikke svar i løpet av den første uka etter at meldingen er lest, får man ikke svar i det hele tatt. Og det er ingen vits i å sende flere meldinger når man ikke får svar på den første. Hva gjør man da? Rydder. Får fjernet profiler fra listene man har sendt melding til uten å få svar. På Sukker er som sagt eneste måten å oppnå dette på blokkering. Enkelt og greit.

Det å påstå at blokkering alltid har med såret stolthet å gjøre er... fordomsfullt.

Skrevet

Trenger ikke være noe psykolog for å skjønne mekanismene bak å blokkere en som ikke har svart.

Når man blokkerer noen som ikke har sart har det med såret stolthet å gjøre.Man prøver å rette opp selvtilliten ved å få siste stikk gjennom å blokkere.Hvis man virkelig ikke brydde seg hadde man bare gitt faen eller slettet meldingene.Blokkering er mye mer følelsesladd.

Nettopp. Bryr man seg ikke, så bryr man seg heller ikke med å blokkere.

• Liker 1
Skrevet

Nettopp. Bryr man seg ikke, så bryr man seg heller ikke med å blokkere.

Vel, i den grad man evt. bryr seg idet man trykker "Blokkér" så bryr man seg i hvert fall ikke etterpå. Men hvorfor så opprørt over at man blir blokkert pga manglende svar, egentlig? Føler de som blir blokkert på det grunnlaget et tap? Dessuten, har dere jenter egentlig forståelse for behovet om å ha ryddige trefflister?

Mange jenter er nok på datingsteder kun for å booste selvtilliten.

Skrevet

De gangene menn jeg har datet har tatt seg bryet med å blokkere meg eller har slettet meg fra FB,så har det vært sterke følelser inni bildet. De har vært skuffet og såret og prøvd å demonstrere dette gjennom blokkering/sletting. Gjerne etter først å ha prøvd å få min oppmerksomhet,men uten å lykkes.

• Liker 2
Skrevet

Vel, i den grad man evt. bryr seg idet man trykker "Blokkér" så bryr man seg i hvert fall ikke etterpå. Men hvorfor så opprørt over at man blir blokkert pga manglende svar, egentlig? Føler de som blir blokkert på det grunnlaget et tap? Dessuten, har dere jenter egentlig forståelse for behovet om å ha ryddige trefflister?

Synes synd på vedkommende egentlig.Tar det som et signal på at han er veldig sensitiv,tar det svært tungt at han ikke fikk svar ,og ikke takler utelatt respons/avvisning på en voksen måte.

• Liker 2
Skrevet

Synes synd på vedkommende egentlig.Tar det som et signal på at han er veldig sensitiv,tar det svært tungt at han ikke fikk svar ,og ikke takler utelatt respons/avvisning på en voksen måte.

Så du, hvis du får en melding du unnlater å svare på, går inn i etterkant på profilen for å sjekke om du er blokkert eller ikke? Hvis du likevel ikke finner profilen du får melding fra interessant nok, hvorfor gjøre et forsøk på å besøke profilen, og dermed finne ut at du evt. er blokkert?

Skrevet

Nå misforstår du. Jeg er ikke jente. Jeg er gutt, og de gangene jeg har vært på datingsider har jeg selvsagt aldri blokket noen bare fordi de ikke svarte på en melding raskt nok. I begynnelsen tenkte jeg nok litt som det du gjør, men da jeg skjønte mer om hvordan livet til damer er på datingnettsteder, så forandret jeg oppfatning.

Skrevet

Men når jeg ikke svarer på alle brevene jeg får på sukker feks så har det jo ikke noe med at jeg avviser personen. Det er bare at jeg ikke klarer å svare alle. Da hadde jeg sittet der i flere timer.

- Ts

Skrevet

Jeg syns de som skriver på ny og ny, uten å få svar, er patetiske.

Feks, de skriver en melding, jeg svarer ikke (ikke interessert). En uke etterpå kommer det en ny der de later som ingenting. 1 mnd eller to senere kommer det enda en. Og sånn fortsetter det.

Ta et hint; har jeg ikke svart er jeg ikke interessert!!!

Og ja, jeg er såå lei av å svare på "fortell om deg selv?", "hatt en fin dag?" og "hva gjør du til vanlig?". Det er så dørgende kjedelig å svare på, at jeg ofte dropper det pga det. Innled med et "lettsvart" spørsmål, det er så mye lettere å svare på "hva er drømmereisen din?" enn "fortell om deg selv" (spesielt siden jeg har skrevet alt grunnleggende info i profilen, som vedkommende tydeligvis ikke har giddet lese).

Anonymous poster hash: 5d5c7...a26
  • Liker 1
Skrevet

Nå misforstår du. Jeg er ikke jente. Jeg er gutt, og de gangene jeg har vært på datingsider har jeg selvsagt aldri blokket noen bare fordi de ikke svarte på en melding raskt nok. I begynnelsen tenkte jeg nok litt som det du gjør, men da jeg skjønte mer om hvordan livet til damer er på datingnettsteder, så forandret jeg oppfatning.

En uke etter at meldingen faktisk er lest er ikke "raskt". Og ja, skjønner jenter veldig godt, mange får en haug av meldinger, og hvis man ikke blir lagt merke til med en gang er sannsynligheten ganske stor for at den blir glemt.

Men når jeg ikke svarer på alle brevene jeg får på sukker feks så har det jo ikke noe med at jeg avviser personen. Det er bare at jeg ikke klarer å svare alle. Da hadde jeg sittet der i flere timer.

- Ts

Selvfølgelig, man har gjerne ikke flere timer å bruke på Sukker, det finnes viktigere ting i livet. Og det bare understreker poenget mitt, at man i det tilfellet må gjøre en prioritering, nemlig svare den/de meldingene man finner interessant. Manglende svar = manglende interesse, er jo det det koker ned til. For man svarer gjerne på de meldingene man finner interessante nok, ikke sant? Eller har jeg misforstått totalt?

Jeg syns de som skriver på ny og ny, uten å få svar, er patetiske.

Feks, de skriver en melding, jeg svarer ikke (ikke interessert). En uke etterpå kommer det en ny der de later som ingenting. 1 mnd eller to senere kommer det enda en. Og sånn fortsetter det.

Ta et hint; har jeg ikke svart er jeg ikke interessert!!!

Og ja, jeg er såå lei av å svare på "fortell om deg selv?", "hatt en fin dag?" og "hva gjør du til vanlig?". Det er så dørgende kjedelig å svare på, at jeg ofte dropper det pga det. Innled med et "lettsvart" spørsmål, det er så mye lettere å svare på "hva er drømmereisen din?" enn "fortell om deg selv" (spesielt siden jeg har skrevet alt grunnleggende info i profilen, som vedkommende tydeligvis ikke har giddet lese).

Anonymous poster hash: 5d5c7...a26

Selvfølgelig er det patetisk å sende melding gjentatte ganger til en som ikke svarer på den første. Og du bekrefter nok en gang på at manglende svar = manglende interesse. Selv har jeg typisk tatt tak i noen elementer i profilen i meldingene jeg har sendt. Men igjen, som du sier betyr et manglende svar (etter at meldingen er lest) at personen rett og slett ikke er interessert. Siden jeg ikke har lyst til å være en av de taperne som sender gjentatte meldinger, sørger jeg for at listene er ryddet, sånn at jeg unngår det. Og på Sukker, f.eks, er blokkering måten å gjøre det på. Så enkelt er det.

Skrevet

Jeg opplevde å ha fått en melding veldig sent på kvelden. Denne leste jeg da på morgningen, men rakk ikke å svare, jeg skulle jo på skolen. Da jeg skulle svare på kvelden, hadde han blokkert meg. Blir jo latterlig da, folk må da ha litt tålmodighet. Har og fått de som maser etter noen timer, de svarer jeg ikke, for orker ikke sånn mas. Og jeg svarer de fleste.

Anonymous poster hash: b52a4...61e
  • Liker 1
Skrevet

Jeg opplevde å ha fått en melding veldig sent på kvelden. Denne leste jeg da på morgningen, men rakk ikke å svare, jeg skulle jo på skolen. Da jeg skulle svare på kvelden, hadde han blokkert meg. Blir jo latterlig da, folk må da ha litt tålmodighet. Har og fått de som maser etter noen timer, de svarer jeg ikke, for orker ikke sånn mas. Og jeg svarer de fleste.

Anonymous poster hash: b52a4...61e

Ja, det blir latterlig. Blokkering etter et par timer blir helt feil, man må ta høyde for at man kanskje ikke har tid til å svare akkurat der og da. Men som jeg har sagt før, etter en uke uten svar etter at meldingen er lest blir noe annet.

Skrevet

Så du, hvis du får en melding du unnlater å svare på, går inn i etterkant på profilen for å sjekke om du er blokkert eller ikke? Hvis du likevel ikke finner profilen du får melding fra interessant nok, hvorfor gjøre et forsøk på å besøke profilen, og dermed finne ut at du evt. er blokkert?

Nei,det var hypotetisk.Jeg går aldri inn og sjekker om jeg er blokkert.

Og det gjør nok de færreste.Derfor fremstår blokkering som enda mer meningsløst. Intet svar = ingen interesse. Så hvorfor blokkere noen som ikke er interessert?Dere kan gjøre som folk flest,å bare slette meldingsrekken fra dem dere ikke vil ha kontakt med mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...