Gå til innhold

Er det greit å velge og vrake hva man følger i bibelen?


Anbefalte innlegg

Det er tydelig at det er mange er som ikke forstår hva det å være kristen virkelig betyr. Det er å tro på noe, selv om du ikke ser det, det er følelser du ikke kan ta på, det er opplevelser du ikke kan forklare. For Gud er ikke som oss mennesker, han må ikke følge fysikkens lover, han er allmektig - han er jo Gud!

Hvis ikke dere forstår at dette med at tro ikke er helt firkanta, som man kan definere som rett og galt, så er det ingen vits i å diskutere med dere.

Jeg prøver virkelig ikke å vinne en diskusjon her, jeg bryr meg katta om det, men jeg syns bare at det er så uendelig trist at så mange tar avstand, bare pga misforståelser og feilaktige fordommer om hvem Gud faktisk er og hvordan dette her med tro fungerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er tydelig at det er mange er som ikke forstår hva det å være kristen virkelig betyr. Det er å tro på noe, selv om du ikke ser det, det er følelser du ikke kan ta på, det er opplevelser du ikke kan forklare. For Gud er ikke som oss mennesker, han må ikke følge fysikkens lover, han er allmektig - han er jo Gud!

Hvis ikke dere forstår at dette med at tro ikke er helt firkanta, som man kan definere som rett og galt, så er det ingen vits i å diskutere med dere.

Jeg prøver virkelig ikke å vinne en diskusjon her, jeg bryr meg katta om det, men jeg syns bare at det er så uendelig trist at så mange tar avstand, bare pga misforståelser og feilaktige fordommer om hvem Gud faktisk er og hvordan dette her med tro fungerer..

Problemet i slike diskusjoner oppstår når man ikke skiller mellom objektive og personlige sannheter. Det er jo ingen som benekter at religion er viktig for den som er religiøs (Enten det er en av de monoteistiske religionene eller en annen), men det er jo ikke det samme som å diskutere for/imot objektive observarsjoner. Det at man ikke kan forstå religion når man diskuterer vitenskapelig stemmer heller ikke, det finnes jo flere vitenskapsmenn (og kvinner) som faktisk også er religiøse. Men moduset, so to say, er forskjellig, når de diskuterer vitenskapelig så tar de ikke (og det kan de jo ikke, da hadde det heller ikke vært vitenskapelig) utgangspunkt i egen tro, holdninger eller andre personlige overbevisninger.

Anonymous poster hash: 1c34f...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vet hvem gud er Lanoungen?

Please slutt å kverulere så, det begynner å bli rimelig plagsomt. Kan du ikke ta ting med en klype salt og i det minste prøve å forstå hva jeg mener? Jeg vet ikke alt om Gud nei, det gjør ingen, men når det kommer til den guden som kristne tror på vil jeg påstå at jeg har litt peiling ja, ihvertfall mer enn deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere at Bibelen virkelig ikke er Guds eneste måte å kommunisere med oss mennesker på. Det du definerer der er en død tro! En tro om at Gud er langt der oppe, og vi er langt her nede, alene og forvirret.

Men vi som tror på en levende Jesus, vet at det faktisk er mulig å kommunisere gjennom bønn. Og nei, det trenger ikke å være kjedelig, nedskrevne bønner man leser opp i kirka på søndager. Det er en personlig samtale mellom oss og Gud. Man kan be helt uhøytidelig og man må ikke sitte og folde hendene. Noen er så heldige å få høre en virkelig stemme, får besøk av en engel, eller taler i tunger, men de aller fleste av oss må nok ta til takke med intuisjoner og samvittigheten. Jeg tror absolutt at Gud taler til meg ved å gi meg klarhet over valg, gi meg idéer som absolutt ikke har falt meg inn før, og å sette nytt lys på ting jeg aldri har tenkt på før.

Vi kan også oppleve bønnesvar, og jeg må si deg, det er bare den mest fantastiske følelsen altså! Kan ikke forklares, må bare oppleves :)

jeg vet alt dette, men du misforstår. Bibelen ER guds direkte tale til oss. Eller hører du han snakke til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet alt dette, men du misforstår. Bibelen ER guds direkte tale til oss. Eller hører du han snakke til deg?

Det er bra, tenkte bare å kommentere dette, slik at det ikke ble noen misforståelser verken mellom oss eller for andre.

Jeg personlig har ikke hørt en helt konkret stemme, men jeg vet om andre som har det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra, tenkte bare å kommentere dette, slik at det ikke ble noen misforståelser verken mellom oss eller for andre.

Jeg personlig har ikke hørt en helt konkret stemme, men jeg vet om andre som har det :)

Det er psykopater som har hørt Guds stemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...