Gå til innhold

Bugaboo Buffalo eller Cameleon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi trenger en vogn som er god på snø, men også i skog. Den må også få plass i et lite bagasjerom. Valget har falt på Bugaboo får vår del, men er usikker på hvilken som vil være den beste av disse to. Hvilke av disse vognene vil du anbefale og hvorfor?

Skriv gjerne positive og negative sider med vognene om dere har erfaring med disse vognene.



Anonymous poster hash: f520b...511
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noen annen erfaring enn at jeg selv har kjøpt buffalo til min januarbaby. Buffaloen er vel hakket mer offroad enn cameleonen, så derfor falt valget mitt på den. :)

Blir spennende å teste den på snøen i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun erfaring med buffaloen og ikke cameleon, så vet ikke hvordan de er sammenlignet med hverandre.. Men jeg innbiller meg at bøffelen er bedre både i terreng og sørpe/snø enn cameleon. Jeg har brukt buffaloen en god del i terreng og en liten tur i noen få cm snø, og er veldig fornøyd. I begynnelsen syntes jeg at den "skranglet" litt og var ikke helt komfortabel med at den så og si ikke har noe demping, men nå er jeg vant med det og tenker sjeldent over det.. Lillegutt virker til å trives godt i den, og sover godt når det rister litt.. Den er veldig lett å håndtere, tar forholdsvis liten plass i bilen og virker solid. Jeg liker at det er fort gjort å låse forhjulene og å slå sammen vogna. Eneste negative er at det kan være litt kronglete å komme til i den kurven under vogna (står helt stille for meg nå hva den heter :P ) og man får ikke plass til så mye der med mindre man pakker der før man setter på bagen. Bruker bagdelen enda så har til gode å teste ut hvordan sportsdelen er. Alt i alt er vi strålende fornøyd med valget og kan så absolutt anbefale vognen! Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke erfaring med noen av vognene, men kan jo si kort om hvorfor vårt valg falt på Buffalo fremfor Cameleon. Siden vi får baby om vinteren var det viktig å ha vinterhjul på. På Buffaloen er det store hjul som er svingbare og låsbare, mens man kan velge hjul på Cameleonen mellom små som er svingbare, men store vinterhjul som er låst. Så for meg at jeg gikk i snøen bort til Kiwi med vinterhjulene som ikke var svingbare på C'en, og måtte krongle meg rundt inne på Kiwi, eller skifte hjul dersom jeg valgte den.. ;)

Buffaloen er også en del høyere i bagen, og man får lettere tilgang til kurven under enn på Cameleon som veldig mange har klaget på. Kurven er også noe større.

Buffaloen veier litt mer, og lar seg ikke pakke sammen like godt, men godt nok for oss. Gleder oss til å teste den ut! :)



Anonymous poster hash: a3db4...49e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite tips som jeg vet om flere som har oppdaget for sent; voksipose passer ikke i sportsdelen. De blir forferdelig klumpete og malplassert. Man må også klippe hull til selene der da det ikke er det fra før. Har flere venner og bekjente som har måttet kjøpe ny pose når de har byttet om til sportsdelen pga dette. Selv har jeg kjøpt vinterpose fra elodie details som jeg er veldig fornøyd med så langt, den passer fint i sportsdelen som vi sannsynligvis må bytte til mot slutten av vinteren. Har også hørt mye bra om posen til bugaboo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jenter! Tar gjerne i mot flere erfaringer.

Hvilke dunposer har dere andre kjøpt, som passer i sportsdelen?



Anonymous poster hash: f520b...511
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har cameleon og er veldig fornøyd med den! men man må ha vinterhjul!

har hatt den noen år, så buffalo hadde ikke kommet da jeg kjøpte. ville nok valgt buffalo nå. der har de endret det som har irritert meg med cameleon. den er høyere, har svingbar bumper bar, solskjerm i kalesjen.

bugaboo har egne vognposer. jeg har brukt odenwalder i sportsdelen. det har gått fint.

Anonymous poster hash: e6653...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...