AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #1 Skrevet 15. november 2014 Jeg skjønner at jeg har visse fordommer mot homofile, og det er jeg selvfølgelig veldig klar over. Men jeg greier ikke sidestille homofile med heterofile. Jeg syns spesielt det er creepy med romantiske følelser mellom 2 menn.. Det skurrer. Jeg blir ikke glad inni meg når jeg ser homofile eller lesbiske kysse, slik jeg blir når heterofile gjør det. Det syns jeg er søtt. Jeg er sikkert en av veldig få som tenker slik, men jeg er litt lei av at jeg skal bli påprakket meninger om homofile jeg ikke har. Vennene mine takler rett og slett ikke at jeg har en annen mening enn dem om dette. Akkurat som om man MÅ mene det samme som dem. Jeg er ikke imot at homofile skal få leve sammen, og gifte seg, men ikke i kirka. Det passer seg ikke. Jeg syns også det er unaturlig at de skal få adoptere, da de på en måte har "sagt fra seg" den rettigheten/muligheten. I verste fall bør de stille bakerst i køen, hvor heterofile par som ikke biologisk sett kan få barn, stiller først. De har bare vært uheldige, mens homofile av naturlige årsaker ikke kan få barn.. Anonymous poster hash: 8fa52...eed 4
Gjest Olivia Benson Skrevet 15. november 2014 #2 Skrevet 15. november 2014 Jeg skjønner vennene dine veldig godt, jeg tror ikke jeg hadde klart å ha nære venner som har så ulikt syn på dette som meg. 19
Gjesten Skrevet 15. november 2014 #3 Skrevet 15. november 2014 Vet du hvorfor du føler slik? Hvorfor du mener at homofile er annenrangs? Det gir ikke mening i mitt hode at homofile skal måtte stå bakerst i køen for adopsjon. De heterofile som velger å adoptere, klarer jo heller ikke å lage barn selv, så hvor er forskjellen? 28
Tøytigern Skrevet 15. november 2014 #4 Skrevet 15. november 2014 (endret) Jeg skjønner at jeg har visse fordommer mot homofile, og det er jeg selvfølgelig veldig klar over. Men jeg greier ikke sidestille homofile med heterofile. Jeg syns spesielt det er creepy med romantiske følelser mellom 2 menn.. Det skurrer. Jeg blir ikke glad inni meg når jeg ser homofile eller lesbiske kysse, slik jeg blir når heterofile gjør det. Det syns jeg er søtt. Jeg er sikkert en av veldig få som tenker slik, men jeg er litt lei av at jeg skal bli påprakket meninger om homofile jeg ikke har. Vennene mine takler rett og slett ikke at jeg har en annen mening enn dem om dette. Akkurat som om man MÅ mene det samme som dem. Jeg er ikke imot at homofile skal få leve sammen, og gifte seg, men ikke i kirka. Det passer seg ikke. Jeg syns også det er unaturlig at de skal få adoptere, da de på en måte har "sagt fra seg" den rettigheten/muligheten. I verste fall bør de stille bakerst i køen, hvor heterofile par som ikke biologisk sett kan få barn, stiller først. De har bare vært uheldige, mens homofile av naturlige årsaker ikke kan få barn.. Anonymous poster hash: 8fa52...eed Hvorfor er det creepy at en mann er i stand til å elske noen? Er det like creepy når en mann har evner til kjærlighet for andre? Som sine foreldre, søsken, egne barn, konen/samboer, kjærester, kjæledyr og sultne barn i Afrika? Jeg har problemer med å forstå at en manns evner til kjærlighet er ok i alle andre situasjoner, enn om han er kjærlig mot en mann. Hva med menn i krigen, som utvilker tette lojalitetsbånd og ville tatt en kule for hverandre? Creepy? Menn som driver sport på samme lag og omfavner hverandre når klaget vinner. Creepy? Jeg syns du viser liten evne til å forstå menneskelig psyke. Så dine vansker har vel heller med menneskelig samhandling å gjøre og ikke så mye med homofili per. say. Jeg ville forsøkt meg hos en psykolog og forsøkt å forstå hvorfor du ikke klarer å se mere nyansert på ting. Du forekommer veldig rigid og bundet til noe du har "lært at er riktig", mens du ikke klarer å identifisere menneskelige reaksjonsmønstere. Edit: Jeg tenker også på at du ikke greier å se at en kvinne kan vise kjærlighet for noe annet enn menn. Det virker veldig unaturlig å ikke klare å oppfatte hva kjærlighet faktisk er. Endret 15. november 2014 av Tøytigern 9
Gjest Gurgemeie Skrevet 15. november 2014 #5 Skrevet 15. november 2014 Først og fremst, du har en rett til å inneha dine meninger om dette emnet. Det er helt greit. Men er du da åpen for diskusjon rundt det? For det vill være mange som er uenige i det du skriver, og det finnes mange som er bastante ift at deres meninger er rett. Men i diskusjoner, er jo hovedmålet å drøfte ting, kanskje få en annen person til å vurdere andre muligheter og tanker enn det vedkommende i utgangspunktet satt med. At den du diskuterer med, får en "aha"-opplevelse. Det med at homofile ikke kan gifte seg i kirken. Du mener at de ikke skal det, fordi du mener at det ikke er rett. Men la meg spørre deg; hva om rollene hadde vært omvendt? Hva om det var heterofile som fikk hets, og et visst "hat" fra samfunnet om at de ikke kan gifte seg i kirken. Sett deg i deres situasjon da. Hadde du ikke blitt trist? Du vil jo gifte deg i kirken, men "får ikke lov" fordi samfunnet sier det ikke er lov. Hvorfor skal ikke homofile ha like rettigheter som oss andre? De er mennesker de også, de har følelser de også, men de bare prefererer samme kjønn, på samme måte som du og jeg prefererer noen av motsatt kjønn. Man kan aldri bestemme hvilken legning man har, heller, og det er helt greit. Når det gjelder vennene dine. Om de ikke kan respektere ditt ståsted, så er de vel ikke mye til venner? Man kan ha diskusjoner med venner, og man kan alltids være uenige, men om de ikke "takler" at du har andre meninger, er faktisk deres problem. Selv om jeg kan forstå det til en viss grad, med tanke på at homofili er en hjertesak for mange, fordi homofile lider pga mennesker som er trangsynte, eller mobber dem, eller utfører vold mot dem fordi de er tiltrukket av samme kjønn. Fordi de skiller seg ut fra det samfunnet mener er "sosialt akseptert". Det finnes land der homofili blir sett på som noe kriminelt! Tenk om du ble sett på som en kriminell fordi du likte en spesiell ting? Er ikke det urettferdig? 5
Frisørdama Skrevet 15. november 2014 #6 Skrevet 15. november 2014 Det er trist at så mange tenker som deg. Hetro, homofile, bifile -alle er mennesker. Spiller ingen rolle for andre hvem andre forelsker seg i eller hopper til sengs med. Man skal respektere hverandre... 8
Gjest Rhaegar Targaryen Skrevet 15. november 2014 #7 Skrevet 15. november 2014 Jeg personlig er like negativ til homofile\lesbiske forhold som jeg er til heterofile forhold. 2
Deer Skrevet 15. november 2014 #8 Skrevet 15. november 2014 Jeg synes at dine "grunner" for å ikke likestille homofile forhold med heterofile er totalt irrasjonelle. Jeg ville ha reagert som vennene dine. 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #9 Skrevet 15. november 2014 Jeg ser ikke på de som annenrangs mennesker De må leve som de vil sammen. Nå kjempet de for reten til partnerskap, for å bli likestilt. Flott,men det var ikke nok. Nå skulle de vies i kirken også. Da stopper det for meg. Blir feil Nå vet vi at mange lever i homofile forhold, selv om de ikke er født slik. Mote og miljø er også noe. Så har du menn som lever slik, de skal absolutt ha barn. Naturen kan ikke gi de det Men barn skal de ha. Da reiser de til fattige land, og får noen fattige til bære frem barnet. Vi vet hva det betyr for de fattige kvinnene. For at fam skal få penger til et liv. Ikke noe annet. Det er ikke pga de abselutt vil hjelpe noen til å få barn. Det er penger. Da stopper det også til meg. Jeg er ikke i tvil om at de er gode omsorgspersoner. Tvert om, det er ikke det det handler om Hvor mange homofile har ikke stått frem, med sin kjærlighet av samme kjønn, bor sammen og forteller om planer for livet. Og de får aksept for det. Og hvor ofte har vi ikke sett de siste år de samme personer har stått frem etterpå i hetrofilt forhold, ja nå skal vi ha barn. Er ikke homofil lengre. Anonymous poster hash: 561e0...c61 2
Gjesten Skrevet 15. november 2014 #10 Skrevet 15. november 2014 Jeg ser ikke på de som annenrangs mennesker De må leve som de vil sammen. Nå kjempet de for reten til partnerskap, for å bli likestilt. Flott,men det var ikke nok. Nå skulle de vies i kirken også. Da stopper det for meg. Blir feil Hvorfor?? Hvorfor skal de ikke ha samme rettigheter som heterofile? 3
Gjest Olivia Benson Skrevet 15. november 2014 #11 Skrevet 15. november 2014 Hvor mange homofile har ikke stått frem, med sin kjærlighet av samme kjønn, bor sammen og forteller om planer for livet. Og de får aksept for det. Og hvor ofte har vi ikke sett de siste år de samme personer har stått frem etterpå i hetrofilt forhold, ja nå skal vi ha barn. Er ikke homofil lengre. Anonymous poster hash: 561e0...c61 Dette har jeg aldri hørt om. Har du noen eksempler på det? 8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #12 Skrevet 15. november 2014 Dette har jeg aldri hørt om. Har du noen eksempler på det? Hu lesbiske som fikk unger med Terje Håkonsen for eksempel. Først var hun lesbisk- hun sa det til og med! Og så plutselig var hun helt heterofil. Men hun var overhodet ikke bifil! Anonymous poster hash: 49176...c13 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #13 Skrevet 15. november 2014 Man står jo selvsagt fritt til å mene det man vil så lenge man ikke diskrimminerer homofile(dog synes jeg det kan diskuteres siden du mener de ikke bør få gifte seg i kirken). Hva angår venner, så er det jo ulikt fra person til person hvor stor "dealbreaker" dette er. Anonymous poster hash: 3f455...044
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #14 Skrevet 15. november 2014 Jeg klarer ikke sidestille folk som ikke sidestiller homofile forhold med heterofile forhold, med intelligente og oppegående folk. Jeg diskriminerer nok og ser litt ned på dem, synes de er relativt uintelligente og lite sympatiske mennesker. Meningene deres kan forsåvidt være interessante utgangspunkt for diskusjon, men når argumentet er at "det skurrer", så stopper det opp for meg. Anonymous poster hash: ec9df...d43 7
Guadaloupe Skrevet 15. november 2014 #15 Skrevet 15. november 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor du gidder å bry hodet ditt med dette? Det er bare å overse hvis du ikke liker det! Jeg bruker ikke verdifull tid på å irritere meg over ting. Og min personlige mening er at om to mennesker elsker hverandre og ønsker å gifte seg for å vise hverandre at de ønsker å være sammen for alltid er det samme om det er et homofilt par eller heterofilt par. Kjærlighet er vakkert uansett om det er mellom to menn, to kvinner eller mellom mann og kvinne, syntes jeg! Jeg tåler IKKE folk som ikke godtar ekte kjærlighet mellom to menn eller to kvinner fordi det "skurrer". 3
Gjest Mythic Skrevet 15. november 2014 #16 Skrevet 15. november 2014 Er det samme bruker som starter alle disse trådene hvor målet tydeligvis er å vise hvor intolerant vedkommende er? "Jeg takler ikke homofile, menn som tar butikkfagbrev, folk som har føflekker eller bruker for mye hårvoks". Hva skal vi diskutere? Hvordan bli mindre intolerant?
Gjest Papirfly Skrevet 15. november 2014 #17 Skrevet 15. november 2014 Jeg skjønner at jeg har visse fordommer mot homofile, og det er jeg selvfølgelig veldig klar over. Men jeg greier ikke sidestille homofile med heterofile. Jeg syns spesielt det er creepy med romantiske følelser mellom 2 menn.. Det skurrer. Jeg blir ikke glad inni meg når jeg ser homofile eller lesbiske kysse, slik jeg blir når heterofile gjør det. Det syns jeg er søtt. Jeg er sikkert en av veldig få som tenker slik, men jeg er litt lei av at jeg skal bli påprakket meninger om homofile jeg ikke har. Vennene mine takler rett og slett ikke at jeg har en annen mening enn dem om dette. Akkurat som om man MÅ mene det samme som dem. Jeg er ikke imot at homofile skal få leve sammen, og gifte seg, men ikke i kirka. Det passer seg ikke. Jeg syns også det er unaturlig at de skal få adoptere, da de på en måte har "sagt fra seg" den rettigheten/muligheten. I verste fall bør de stille bakerst i køen, hvor heterofile par som ikke biologisk sett kan få barn, stiller først. De har bare vært uheldige, mens homofile av naturlige årsaker ikke kan få barn.. Anonymous poster hash: 8fa52...eed Ok.
99699 Skrevet 15. november 2014 #18 Skrevet 15. november 2014 Jeg synes det er veldig synd at du ikke kan likestille homofile med hetrofile! Homofile bidrar like mye til samfunnet som de hetrofile, mtp skatt, kunnskap, utdanning og myemye mer. Føler du deg glad når du ser et hetrofilt par som kysser offetlig? For meg er det likegyldig. Jeg blir heller glad av å se andre som er glade og som har det godt! Råklining offentlig er jo rart uansett. Er du religiøs, om jeg får spørre? Jeg ser du har en del tanker som fra mitt synspunkt er svært positive, slik som adopsjon. Men hvorfor bryr du deg om hva som er mer eller mindre riktig for dem(kirkelige bryllup osv)? Homofile er jo skap av Gud som allt annet f*enskap han har skapt?! Jeg vil si at du har en del gode tanker, men også noen som er litt forvridd. Du er langt ifra den verste jeg har lest/hørt om! Noen likestiller homofili med pdeofili =O Det synes jeg er drøyt!!! 3
Teethgrinding Skrevet 15. november 2014 #19 Skrevet 15. november 2014 Jeg skjønner at jeg har visse fordommer mot homofile, og det er jeg selvfølgelig veldig klar over. Men jeg greier ikke sidestille homofile med heterofile. Jeg syns spesielt det er creepy med romantiske følelser mellom 2 menn.. Det skurrer. Jeg blir ikke glad inni meg når jeg ser homofile eller lesbiske kysse, slik jeg blir når heterofile gjør det. Det syns jeg er søtt. Jeg er sikkert en av veldig få som tenker slik, men jeg er litt lei av at jeg skal bli påprakket meninger om homofile jeg ikke har. Vennene mine takler rett og slett ikke at jeg har en annen mening enn dem om dette. Akkurat som om man MÅ mene det samme som dem. Jeg er ikke imot at homofile skal få leve sammen, og gifte seg, men ikke i kirka. Det passer seg ikke. Jeg syns også det er unaturlig at de skal få adoptere, da de på en måte har "sagt fra seg" den rettigheten/muligheten. I verste fall bør de stille bakerst i køen, hvor heterofile par som ikke biologisk sett kan få barn, stiller først. De har bare vært uheldige, mens homofile av naturlige årsaker ikke kan få barn.. Anonymous poster hash: 8fa52...eed Sosialkonstruktivismen, og kanskje feministisk kritikk forteller at slike holdninger er skapt, og ergo kan forandres. Jeg tror de har veldig rett i dette. Forestill deg en verden der vi alle tror på den kvinnelige Gud i religionen Feminsma.. Der menn er forventet å være vakre, og kvinner er forventet å være arbeidsomme maur for å beskytte sine sårbare sperm-kanoner. Menn er forventet å pynte seg og gjøre seg lekre for å tiltrekke seg matriarkene. Menn velger og vraker etter hva kvinnen kan tilby sitt potensielle avkom. Feminismas bibel forteller om hvor umoralsk og galt det er med et patriarki. Det høres sykt ut fordi vi har et annet normsett. De fleste religioner likner på hverandre, og det er et spørsmål om hvor mye vår biologi har å si for våre samfunnsordninger, men i teorien kan det tenkes at det kunne eksistert et annet normsett hvor vi hadde hatt andre verdier. Jeg tror ikke på at homofili er "syndig" på noen som helst måte. Jeg tror ikke at menn og kvinner er skapt for hverandre, jeg tror i det hele tatt ikke at noen ting er "skapt". Jeg tror vi er i stand til å skape vår egen virkelighet, innen rimelighetens grenser. Du må bare akseptere at du er en dinosaur, et produkt av moral og etikk fra en annen tid der homofili, mye på bakgrunn av en fordervet religiøs slavemoral, har fått det for oss at homofili er det ytterste ondskap. Jeg kan se for meg at homofile innen de neste 100 årene vil fremstå som like normale som heterofile. Homofile har likevel en vei å gå. De er fortsatt langt på sidelinjen i forhold til heterofile seksualnormer, eksempelvis. Men at homofili er ekkelt og galt mener jeg er en lært holdning. Jeg blir ikke spesielt tent av tanke på to bælfeite 60 åringer som råkliner. Jeg syns ikke det er spesielt søtt engang. I det hele tatt mener jeg vi bør skille sterkt mellom hva vi personlig tenner på og syns er flott og fint, og hva vi kan akseptere som moralsk i vårt samfunn. Homofile har en selvsagt plass i et opplyst og moderne samfunn. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #20 Skrevet 15. november 2014 Vet du hvorfor du føler slik? Hvorfor du mener at homofile er annenrangs? Det gir ikke mening i mitt hode at homofile skal måtte stå bakerst i køen for adopsjon. De heterofile som velger å adoptere, klarer jo heller ikke å lage barn selv, så hvor er forskjellen? Forskjellen er at heterofile par fra naturens side skal kunne lage barn, mens homofile barn fra naturens side IKKE skal kunne lage barn. Anonymous poster hash: ba175...c18 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå